«Λουκέτο» στον ΟΕΔΒ λόγω κρίσης

Όταν Έχω Διάβασμα Βαριέμαι
 
Και η τελευταια ανακοινωση των εργαζομενων...

Σε λίγες ώρες ο Ο.Ε.Δ.Β. (Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων) θα αποτελεί παρελθόν, καταργείται οριστικά.
Μετά από 75 χρόνια η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής ''πετάει μακριά'', γιατί κάποιοι αποφάσισαν ότι δεν έχει θέση στη σύγχρονη μνημονιακή εκπαίδευση.


Η μόρφωση θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Το Μέλλον είναι...μόνο το '' ηλεκτρονικό βιβλίο'' και οι''διαδραστικοί πίνακες''.

Οι εργαζόμενοι στον Ο.Ε.Δ.Β. που όλα αυτά τα χρόνια εξέδωσαν και διένειμαν τρία δισεκατομμύρια βιβλία σε εκατομμύρια μαθητές, αποχωρούν περήφανοι για τη συμβολή τους στη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος (μέσο κόστος κάθε βιβλίου 0,70ευρώ), για την απουσία διαφθοράς και διαπλοκής τους, για το ότι κατόρθωσαν να περισώσουν από τον ιδιωτικό φορέα, την ιστορία των σχολικών βιβλίων, δεκαπέντε χιλιάδες πρωτότυπα έργαζωγραφικής που κοσμούσαν κάποτε τα σχολικά βιβλία (Τσαρούχης, Γκίκας, Γραμματικόπουλος, Τάσος κ.λπ.), τριάντα χιλιάδες (30.000) βιβλία, πολλά σπάνιων εκδόσεων, που αποτελούν πλέον περιουσία του υπουργείου Παιδείας.

Οι εργαζόμενοι αποχωρούν με πίκρα και ανησυχία για το μέλλον της έκδοσης και διανομής των σχολικών βιβλίων. Ζήσανε τη φετινή χρονιά, τη χειρότερη από ιδρύσεως του Ο.Ε.Δ.Β., που τα βιβλία στάλθηκαν με τεράστια καθυστέρηση, που τα λάθη και οι παραλείψεις των ιθυνόντων στοίχησαν εκατομμύρια στους Έλληνες πολίτες, προάγγελος των όσων πρόκειται να επακολουθήσουν τη φετινή χρονιά, που εκτιμούμε ότι θα είναι πολύ χειρότερη από κάθε πλευρά.

Οι εργαζόμενοι αποχαιρετούν ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα για τηνπολύχρονη συνεργασία και υπόσχονταινα συνεχίσουν τον αγώνα για μία ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στην υπηρεσία του λαού. Η κουκουβάγια της σοφίας και της αρετής ελπίζει να μην ξεχασθεί και ονειρεύεται τη μέρα που σε μία Ελλάδα ελεύθερη και απαλλαγμένηαπό δανειστές - επιτηρητές - τροϊκανούς, θα ξανακληθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της για την εκπαίδευση των μαθητών»
 
dr_slump είπε:
Πάντως δε νομίζω να υπάρχει οικογένεια χωρίς υπολογιστή... με 50 ευρώ μπορούν να αγοράσουν κάποιο μεταχειρισμένο 10ετίας που μια χαρά δείχνει PDF.
H πραγματικοτητα αλλα λεει. Η χρηση internet στην Ελλαδα ειναι κολλημενη σταθερα σε χαμηλο ~40% ποσοστο και πλεον ειμαστε ουραγός στην Ευρωπη, ενω μας εχουν αφησει πισω πρακτικα ολες οι χωρες του πρωην ανατολικου μπλοκ.

http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/scoreboard/index_en.htm

Η αμορφωσιά και ο λουδιτισμος σε αυτη την χωρα κανει μπαμ. Που αλλο θα βρεις ανθρωπους που περήφανα δηλωνουν οτι δεν γνωριζουν απο υπολογιστες και δεν ασχολουνται με την τεχνολογια κλπ. Ειναι σαν διαλαλείς οτι εισαι αγράμματος!

Τελος παντως, εγω θυμαμαι οτι τα τελευταια χρονια τουλαχιστον 2 φορες εχουν μοιραστει υπολογιστες στους μαθητες στα σχολεια (μια φορα με κατι quest desktop και μια φορα με κατι netbook). Ισως να εχει γινει και παραπανω απο 2 φορες. Επιτελους ηρθε η ωρα να τα χρησιμοποιησουν.

Ετσι θελει ο ελληνας για να γινει ανθρωπος. Για την με την καλη δεν γινεται. Σαν τον Καποδιστρια και τις πατατες.
 
@freaktmp

Πολλές οι παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψη για το αν και πώς και τι και γιατί κάποιος έχει, θέλει, μπορεί, γουστάρει ή όχι να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Την ουσία των όσων λες την αντιλαμβάνομαι έστω και με τον απόλυτο τρόπο με τον οποίο τη διατυπώνεις. Χαρακτηρισμοί όμως του τύπου "έτσι θέλει ο Έλληνας για να γίνει άνθρωπος" είναι τουλάχιστον απαξιωτικοί ειδικά σε ένα θέμα τόσο ευαίσθητο όπως αυτό της παιδείας και σε τέτοιες δύσκολες εποχές.
 
Από retro point of view είναι από τις ειδήσεις που δεν μπορείς να δεις ευχάριστά. Είτε ήμασταν φίλοι είτε όχι και τόσο κοντά στην σχολική γνώση ο ΟEDB ήταν με τον τρόπο του μέρος της παιδικής – εφηβικής μας πραγματικότητας.

Όσον αφορά την ουσία του πράγματος και σχετικά με την σχεδιαζόμενη υποχρεωτική μετατροπή των βιβλίων σε ηλεκτρονική μορφή, από την στιγμή που δεν υπάρχει ένας γενικότερος σχεδιασμός που να λαμβάνει υπόψη του υποδομές και προβλήματα και με βάση το συμφέρον του μαθητή, αλλά γίνετε σπασμωδικά με μοναδικό κριτήριο το κόστος, δεν μπορώ να δω θετικά μία τέτοια εξέλιξη.
 
Γρήγορη ερώτηση:

ΟΕΔΒ έπαιζε ως Οποιος Διαβάζει Είναι Βλάκας ή ως Ο Δάσκαλος Είναι Βλάκας; :)
 
nkarytia είπε:
Γρήγορη ερώτηση:ΟΕΔΒ έπαιζε ως Οποιος Διαβάζει Είναι Βλάκας ή ως Ο Δάσκαλος Είναι Βλάκας;
tinysmile_grin_t.png
Κανένα. H σειρά των αρχικών είναι λάθος. Το σωστό είναι: Oταν Εχει Διάλειμμα Βιάζομαι :p

Αυτό το thread μου έχει προκαλέσει κατάθλιψη. Πάντως για το θέμα των βιβλίων vs Υπολογιστών δεν μπορώ να αποφασίσω τι είναι καλύτερο. Από περιβαλλοντολογικής άποψης δεν ξέρω αν 1 εκατομμύριο υπολογιστές είναι πιο οικολογικοί τελικά από 10 εκατομμύρια βιβλία. Αλλά ούτε και πιο οικονομικοί. Από άποψη πρακτικής ακούγεται καλό μιας και θα κουβαλάς μόνο 1 netbook αντί για 6-7 βαριά βιβλία. Όμως τα μηχανήματα αυτά χαλάνε εύκολα. Το βιβλίο μόνο αν το πετάξεις στην φωτιά χαλάει. Το βιβλίο δεν θέλει ρεύμα. Φανταστείτε μία αίθουσα με 20-30 φορτιστές στον τοίχο σε κάθε διάλειμμα. Και ποιος μου λέει εμένα ότι ο Κωστάκης δεν θα παίζει angry birds ή δεν θα ποστάρει στο facebook την ώρα του μαθήματος? Εντάξει κι εγώ δεν πρόσεχα στο μάθημα αλλά ήταν κομματάκι δύσκολο να παίζω game boy χωρίς να με πιάσουν. Και αν ζωγράφιζα στα βιβλία, αργά ή γρήγορα με έπιαναν μιας και δεν μπορώ να τα σβήνω...

Δεν ξέρω αν αυτή η εξέλιξη είναι αναγκαία. Τώρα βέβαια θα μου πεις σε 200 χρόνια περιμένεις να υπάρχουν βιβλία? Οχι αλλά η αλλαγή πρέπει να γίνει σιγά σιγά, όχι πέρσι είχαμε βιβλία και φέτος θα ξεχάσουμε πως είναι το χαρτί στην αφή. Θέλει πολύ χρόνο γιατί δεν είναι μόνο ότι καταργούμε τα βιβλία, αλλάζουν πολλά και πρέπει και οι δάσκαλοι/καθηγητές, ο τρόπος διδασκαλίας, οι αίθουσες, τα θρανία, τα πάντα να προσαρμοστούν σε αυτό. Εδώ ένα σωρό σχολεία δεν καλύπτουν καν προδιαγραφές και τα αναγκαία, πολλά είναι ετοιμόρροπα ή ερείπια και τώρα μας έπιασε η όρεξη να "εξελιχθούμε"?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Imgema είπε:
Κανένα. H σειρά των αρχικών είναι λάθος. Το σωστό είναι: Oταν Εχει Διάλειμμα Βιάζομαι :p
Αυτό το thread μου έχει προκαλέσει κατάθλιψη. Πάντως για το θέμα των βιβλίων vs Υπολογιστών δεν μπορώ να αποφασίσω τι είναι καλύτερο. Από περιβαλλοντολογικής άποψης δεν ξέρω αν 1 εκατομμύριο υπολογιστές είναι πιο οικολογικοί τελικά από 10 εκατομμύρια βιβλία. Αλλά ούτε και πιο οικονομικοί. Από άποψη πρακτικής ακούγεται καλό μιας και θα κουβαλάς μόνο 1 netbook αντί για 6-7 βαριά βιβλία. Όμως τα μηχανήματα αυτά χαλάνε εύκολα. Το βιβλίο μόνο αν το πετάξεις στην φωτιά χαλάει. Το βιβλίο δεν θέλει ρεύμα. Φανταστείτε μία αίθουσα με 20-30 φορτιστές στον τοίχο σε κάθε διάλειμμα. Και ποιος μου λέει εμένα ότι ο Κωστάκης δεν θα παίζει angry birds ή δεν θα ποστάρει στο facebook την ώρα του μαθήματος? Εντάξει κι εγώ δεν πρόσεχα στο μάθημα αλλά ήταν κομματάκι δύσκολο να παίζω game boy χωρίς να με πιάσουν. Και αν ζωγράφιζα στα βιβλία, αργά ή γρήγορα με έπιαναν μιας και δεν μπορώ να τα σβήνω...

Δεν ξέρω αν αυτή η εξέλιξη είναι αναγκαία. Τώρα βέβαια θα μου πεις σε 200 χρόνια περιμένεις να υπάρχουν βιβλία? Οχι αλλά η αλλαγή πρέπει να γίνει σιγά σιγά, όχι πέρσι είχαμε βιβλία και φέτος θα ξεχάσουμε πως είναι το χαρτί στην αφή. Θέλει πολύ χρόνο γιατί δεν είναι μόνο ότι καταργούμε τα βιβλία, αλλάζουν πολλά και πρέπει και οι δάσκαλοι/καθηγητές, ο τρόπος διδασκαλίας, οι αίθουσες, τα θρανία, τα πάντα να προσαρμοστούν σε αυτό. Εδώ ένα σωρό σχολεία δεν καλύπτουν καν προδιαγραφές και τα αναγκαία, πολλά είναι ετοιμόρροπα ή ερείπια και τώρα μας έπιασε η όρεξη να "εξελιχθούμε"?
Δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα του στυλ:παρε το netbook στο σχολειο και διαβαζε απο αυτο..απλα σου λεει παρε το pdf απο το site ,τυπωσε το και διαβαζε απο αυτο...
 
angel_grig είπε:
Δεν νομιζω οτι τιθεται θεμα του στυλ:παρε το netbook στο σχολειο και διαβαζε απο αυτο..απλα σου λεει παρε το pdf απο το site ,τυπωσε το και διαβαζε απο αυτο...
Αυτό δεν είναι καν εξέλιξη αλλά τραγωδία. Εγώ απλά αναρωτιέμαι αν όντως ήθελαν να εξελιχθούν (και καλά) και αν πραγματικά αξίζει τον κόπο.
 
Εγώ πάλι αναρωτιέμαι πόσο μαθητής μπορεί να νιώσει ένα παιδί χωρίς βιβλία και σχολική τσάντα.

Αλλά μήπως πρίν κόψουμε τα βιβλία θα έπρεπε να έχουμε και τις ανάλογες υποδομές? Πχ όταν εμένα η κόρη μου θα χρειαστεί το τάδε pdf και θα πρέπει να το κατεβάσω για να διαβάσει δε θα πρέπει να βρέχει! Και γιατί το λέω αυτό? Γιατί όποτε βρέχει εμένα η σύνδεσή μου πάει "περίπατο" ! Είμαι 5 χλμ από το κέντρο και ο πάροχός μου καλύπτει μέχρι τα 4 χλμ και με προϋποθέσεις απο κει και επειτα (μη μου πείτε να αλλάξω πάροχο, το έχω ψάξει)! Τι θα λέω στη δασκάλα? Ξέρετε έβρεχε χθες και το παιδί δεν διάβασε? Θα πρέπει να τρέχω σε ίντερνετ καφέ και να πληρώνω? Και δε μένω σε τίποτα κατσάβραχα. Έξω από την Θεσσαλονίκη μένω!

Τί είναι πιο οικονομικό? Το να αγοράσω εκτυπωτη (δε μιλάω για αγορά Η/Υ), να αγοράζω μελανάκια και χαρτί ή ένα βιβλίο με κόστος 0,70 ευρώ (άντε κάντο και 2 ευρώ το κόστος του)
 
Πάνε να τα ισοπεδώσουν όλα. Να βράσω το κόστος και όλα τα συναφή. Το θέμα είναι η απώλεια αξιών που κληροδοτούνται μέσα από τη φυσική επαφή του ανθρώπου με το χαρτί. Επίσης πολλοί εκεί στα υπουργεία ξεχνούν ότι το διαδραστικό περιεχόμενο πάντα ήταν πολέμιος της συγκέντρωσης της σκέψης του ατόμου πάνω στο αντικείμενο που μελετά κι αυτό γιατί αναπηδάς από το ένα σημείο στο άλλο (linked περιεχόμενο) καταστρέφοντας τη φυσική ροή στη μελέτη. Επίσης, όταν πρέπει να χρησιμοποιήσεις περισσότερα από ένα βιβλία το να μεταπηδάς από το ένα pdf στο άλλο η μελέτη γίνεται ανούσια επίπονη.

Κρίμα που κάποιοι θα χάσουν τη μαγεία του χαρτιού. Ελπίζω τουλάχιστο να μη γίνει το ίδιο και με το γράψιμο.
 
nkarytia είπε:
Κρίμα που κάποιοι θα χάσουν τη μαγεία του χαρτιού. Ελπίζω τουλάχιστο να μη γίνει το ίδιο και με το γράψιμο.
H μαγεία του χαρτιού, ναι. Αλλά μήπως πριν δούμε τι θα κάνουν και πως θα το κάνουν, να παρακαλάμε μήπως και βελτιωθεί το σύστημα στην ουσία του?

Καλή δηλαδή η μαγεία του χαρτιού, αλλά αν το βιβλίο είναι μέτριο ή ανεπαρκές, τι να τη κάνεις? Όταν το παιδί τελειώνει τη Τετάρτη δημοτικού και δε ξέρει ούτε το 80% από την ορθοργραφία που θα έπρεπε να έχει μάθει, τότε ποιό το νόημα? Το βιβλίο πρέπει να είναι έτσι δομημένο ώστε να μπορεί να ανατρέχει ο μαθητής για να λύσει την οποιαδήποτε απορία του. Έχω την αίσθηση πως τα βιβλία τώρα έχουν πολλές ασάφειες. Για να μη πω ότι είτε χαρτί, είτε οθόνη αν δε υπάρξει άλλη προσέγγιση στο κομμάτι της παράδοσης στη τάξη (και από τους δασκάλους και από τα παιδιά), τότε ό,τι και να γίνει είναι λίγο.
 
Μα αυτό αφορά στο περιεχόμενο του βιβλίου, όχι στη μορφή του. Η κατάργηση του έντυπου δεν θα βελτιώσει το περιεχόμενο.

Έτσι βέβαια γλυτώνει λεφτά το κράτος, διότι το κόστος εκτύπωσης μεταφέρεται από το κράτος, δηλαδή το σύνολο, στους χρήστες. Δεν τους νοιάζει αν έτσι το κόστος ανά βιβλίο είναι πολύ μεγαλύτερο και το αποτέλεσμα πολύ χειρότερο αισθητικά και πρακτικά από ένα δεμένο βιβλίο... τους ενδιαφέρει να μην πληρώσουν. Το ότι αυτό αντιβαίνει σε ένα από τους βασικούς κανόνες της δωρεάν παιδείας επίσης τους αφήνει αδιάφορους, ή μάλλον τους αρέσει, διότι η επικρατούσα "ιδεολογία" τώρα είναι να πληρώνουμε για τα πάντα, να μην υπάρχει τίποτε δημόσιο, κοινόχρηστο, που να δίνεται δωρεάν (δηλαδή να πληρώνεται από το σύνολο και να επωφελεί το σύνολο και όχι μόνο όσους έχουν τα λεφτά για να το αγοράσουν, διότι "δωρεάν" τίποτε δεν είναι, κάποιος πληρώνει)
 
elephadas είπε:
Μα αυτό αφορά στο περιεχόμενο του βιβλίου, όχι στη μορφή του. Η κατάργηση του έντυπου δεν θα βελτιώσει το περιεχόμενο.
Δεν τάχθηκα υπέρ ή κατά μιας ενδεχόμενης κατάργησης του βιβλίου. Απλά είπα πως καλό είναι να κοιτάξουμε την ουσία, δηλαδή την ύλη (όπως λες και εσύ για το περιεχόμενο). Βέβαια δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν θετική μια κατάργηση των βιβλίων τη δεδομένη χρονική στιγμή.
 
Όπως έγραψα και παραπάνω το πρόβλημα κατά την γνώμη μου είναι ότι δεν είναι μία κίνηση που γίνετε μελετημένα για το καλό του μαθητή αλλά χωρίς σχεδιασμό και με μόνο παράγοντα που να λαμβάνετε υπόψη το κόστος.
 
Η κινηση ειναι καθαρα οικονομικη απλως πλασαρεται ως μοντερνα για να φανει εξελιξη στα κοινα τους με τονους αταλαντοσυνης φυσικα.Τα βιβλια ολων των βαθμιδων υπαρχουν ως pdf εδω και μερικα χρονια και κανενας μαθητης δεν τα χρησιμοποιει(μπορει ελαχιστοι).

Οι διαδραστικοι πινακες ειναι μεγαλο plus αλλα ειναι λιγοι.Το βιβλιο χρειαζεται ακομα.Ποσα παιδια διαβαζουν σε ταμπλετες;

@nkarytia Νικολα σημερα σε συναντηση με συγκεκριμενο θεμα μας παροτρυναν να εναλλασουμε θεματα ανα 6-7 λεπτα γιατι στα 8 τα παιδια ειναι αλλου.Οποτε δεν ειναι μειον η διαδραστικοτητα.Πολλες οι παραμετροι της μαθησης και δυστυχως πλεον υπαρχουν και κακης ψυχολογιας των παιδιων με αυτα που τραβανε οι γονεις κτλ.
 
Δε το είχα σκευτεί αυτό. Εγώ πάντως στο σχολείο είχα πρόβλημα με το να συγκεντρωθώ στο μάθημα γιατί δεν άντεχα να μου μιλούν συνεχώς για ώρες. Φαντάσου μερικές μέρες με συνεχόμενα τα μαθήματα Νέα Ελληνικά (2 ώρες), Ιστορία (1), Γεωγραφία (1), τον ίδιο καθηγητή σ' όλα και ο καθηγητής να μη έχει το κάτι που χρειάζεται για να τραβήξει έστω για λίγο τη προσοχή των μαθητών. Μαρτύριο.
 
Κρίση και πράσινα άλογα! Όπου τους συμφέρει κάνουν περικοπές. Όταν είναι για Eurovision, προεκλογικές καμπάνιες των κομμάτων, εκπομπές σε κρατικά κανάλια που κανείς δεν βλέπει κι άλλες τέτοιες σαχλαμάρες ξέρουν να βρίσκουν λεφτά και να ξοδεύουν. Ας μην συνεχίσω παραπέρα για να μην αρχίσω τις πολιτικολογίες. Από 'κει και πέρα με κάλυψαν άλλα άτομα.
 
@nkarytia Αυτο παθαινες,πολλα αντικειμενα ΟΚ με διαφορετικα θεματα αλλα το καθε θεμα κρατουσε 45 λεπτα.8 λεπτα και και σε ομαδα;Η μπαλα χαθηκε.
 
Πίσω
Μπλουζα