Όχι (1969)

nick

RetroNuts!
Joined
12 Ιουλ 2009
Μηνύματα
1.623
Αντιδράσεις
546
Όχι (1969)


RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%9F%CE%A7%CE%99

Προβολή συνημμένου 39242

Μια πολεμική ταινία σε σενάριο Αντώνη Δαυίδ και σκηνοθεσία Ντίμη Δαδήρα, που προβλήθηκε απο την Art Films 1969.Την παραγώγη έκανε η Art -Films - James Paris. Στην μουσική ο Γεράσιμος Λαβράνος.

Υπόθεση:1940.Η Στέλλα Σαλβατόρε, κόρη του Ιταλού πρέσβυ στην Αθήνα, αγαπά τον Δημήτρη Νικολάου, ένα έλληνα υπολοχαγό. Η επίθεση της Ιταλίας κατα της Ελλάδας τους χωρίζει. Μετά την κατάρρευση του μετώπου και την εισβολή των Γερμανών η οικία του Νικολάου επιτάσσεται απο τον Συνταγματάρχη Σβάιτσερ των ss, που βάζει στο μάτι την Στέλλα....

Παίζουν:Κώστας Πρέκας, Βέρα Κρούσκα, Χρήστος Πολίτης, Στέφανος Στρατηγός , Δημήτρης Μπισλάνης ,Θανάσης Παπαδόπουλος, Μαλαίνα Ανουσάκη, Χάρης Παναγιώτου

Οι τίτλοι αρχής της ταινίας:

[edit] Ο Λογαριασμός YouTube με τον οποίο σχετίζεται έχει τερματιστεί εξαιτίας πολλαπλών ειδοποιήσεων από τρίτους για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων. [edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ελληνικη ταινια! Δεν θα δουμε ξανα τετοιες παραγωγες, τετοια θεματολογια ουτε τετοιους πρωταγωνιστες.

Μουσικαρα.

Η σκηνη στο Οχυρο θα μεινει διαχρονικη.

Ο Πρεκας οπως παντα δινει ρεστα
 
Wally είπε:
Ελληνικη ταινια! Δεν θα δουμε ξανα τετοιες παραγωγες, τετοια θεματολογια ουτε τετοιους πρωταγωνιστες.
Μουσικαρα.

Η σκηνη στο Οχυρο θα μεινει διαχρονικη.

Ο Πρεκας οπως παντα δινει ρεστα
Συμφωνώ και επαυξάνω. Υπερπαραγωγή !!!

Στους τίτλους διαβάζω .... Στρατιωτικός Σύμβουλος: Αναστάσιος Χούντας !!!!!
 
Ένα καλογυρισμένη πολεμικό δράμα, με θαυμάσια μουσική. Προσεγμένη και στον ατομικό οπλισμό, ελλήνων και ιταλών. Δυστυχώς, μεταπολιτευτικά έχει αντιμετωπιστεί αρνητικότατα, από τους διάφορους στρατευμένους "κριτικούς"...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολυ καλη πολεμικη ταινια,απο τις υπερπαραγωγες της εποχης,πολυ καλες ερμηνειες και πατριωτικα μηνυματα
 
Ο Χρήστος Πολίτης είχει πει σε συνέντευξη του ότι ο Κώστας Πρέκας του είχε ζητήσει να τον δείρει στα αλήθεια. Αγαπημένη μου ατάκα από την ταινία "τα οχυρά δεν παραδίδονται καταλαμβάνονται"
 
Εθνικιστική προπαγανδιστική μπούρδα που εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της τότε "επαναστατικής κυβέρνησης".Αλήθεια τώρα γιατί παίζεται ακόμα;Και γιατί έχει αυτό το ξεψυχισμένο και ξεπλυμένο χρώμα;Δε βλέπεται.
 
Eθνοχουντικό παραλήρημα στα όρια του trash. Καμία σχέση με την πραγματικότητα της κατοχής. Mπορεί κανείς να το δει μόνο σαν κωμωδία. Είναι απορίας άξιο πως αξιόλογοι ηθοποιοί (βγάζουμε τον εκτός συναγωνισμού ΠΡΕΚΑ που νομίζει ότι πραγματικά πολέμησε στον Β Παγκόσμιο ενώ γεννήθηκε το 41? ή 44?) δέχτηκαν να παίξουν σε ένα τέτοιο εκτρωματικό φίλμ. με μια λέξη ΟΧΙ
 
Μια "ανάσα δροσιάς" και "ανάτασης" κάθε φορά που το βλέπω !

Με κάνει να ξεχνάω τον "σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο", που μας τα έχει κάνει "μπαούλα" με "ταλαίπωρους μετανάστες",

"δυσλειτουργικές οικογένειες", "ταλαίπωρους μεσήλικες σε ερωτική κρίση" , και άλλες θολοκουλτούρες (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων).

Χίλιες φορές να ξαναδώ τον Πρέκα, παρά "μόδιστρους", "κομμωτές" , "διανοούμενους", και "κλώνους" από την "Made-by-Κωστόπουλος life-style σχολή".
 
Μα και τότε φίλε μου η "made by Παττακός life style σχολή" επέβαλε αυτές τις σάχλες.Και είναι και πολύ πιο ύπουλες από τις σύγχρονες "θολοκουλτούρες".
 
Φιλε stag δεν ειναι αναγκη παντα να ψαχνουμε "σωνει και καλα" την ιδεολογικη πλευρα μιας δημιουργιας. Πρωτιστως υπαρχει το καλλιτεχνικο και συναισθηματικο κομματι. Με αυτα ασχολουμαστε εδω.

Να επισημανω απλα οτι αυτα που απεικονιζει η ταινια ειναι σαφης υποβαθμιση σε σχεση με το τι πραγματικα εγινε στα οχυρα της γραμμης Μεταξα, του υψωματος 731 και τα λοιπα. Αρα δεν βλεπω πως εξυπηρετει τους σκοπους μιας δικατοριας που συνηθως η προπαγανδα της βασιζεται στην υπερβολη.

Και για να αφησουμε πισω τα πολιτικα σχολια (αν ξεστρατισει κι αλλο η συζητηση θα αναγκαστουμε να προβουμε σε αχαρες διαγραφες) θα πω οτι μου αρεσαν πολυ οι ερμηνειες και μου θυμιζει καθε φορα τα παιδικα μου χρονια που στρωνομασταν κατα τις Εθνικες γιορτες και παρακολουθουσαμε ταινιες και ντοκυμαντερ για τα τεκτενομενα της εποχης εκεινης.
 
Το να μου ζητάς να μην κάνω πολιτικό σχόλιο σε μια πολεμική/ιστορική ταινία(ο Θεός να την κάνει, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) είναι ξεκάθαρη λογοκρισία...

Αν θες πάλι να εστιάσω στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, χωρίς να είμαι κριτικός, μπορώ να πω ότι η ταινία μου φαίνεται εξάμβλωμα.Ακόμα και η ''Νατάσα'' μπροστά της φαντάζει Kubrick. Συγνώμη αλλά όσο νοσταλγική και αν σου φαίνεται αυτή η ταινία κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν μπορεί να τη βαθμολογήσει με πάνω από 1/10.
 
exetlaios είπε:
Μια "ανάσα δροσιάς" και "ανάτασης" κάθε φορά που το βλέπω !Με κάνει να ξεχνάω τον "σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο", που μας τα έχει κάνει "μπαούλα" με "ταλαίπωρους μετανάστες",

"δυσλειτουργικές οικογένειες", "ταλαίπωρους μεσήλικες σε ερωτική κρίση" , και άλλες θολοκουλτούρες (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων).

Χίλιες φορές να ξαναδώ τον Πρέκα, παρά "μόδιστρους", "κομμωτές" , "διανοούμενους", και "κλώνους" από την "Made-by-Κωστόπουλος life-style σχολή".

Με κάλυψε ο exetlaios...
 
Απο τις αγαπημενες μου ταινιες ως παιδι,ο πρεκας λιγο υπερβολικος αλλα παντα ετσι ηταν το στυλ του.Τωρα σε συνγκριση με αυτα που βλεπουμε σημερα.....τι να πω....ειναι δυσκολο μια και ειναι τουρκικες και ινδικεςκαι βουλγαρικες παραγωγες.Παντως ειναι ωραια να τις δειχνουν και σημερα μπας και παρουν μια γευση ιστοριας τα παιδια μας που δεν εχουν ιδεα
 
Όσο γελοίο είναι το Life-style των "Κωστόπουλων", Πασοκικοί Γιάπηδες πρώην αριστεροί, άλλα τόσο είναι και το lifestyle των Παττακών και Παπαδόπουλων και Πατριωτών τύπου Πρέκα (γύριζε αβέρτα ερωτικές ταινίες εκείνη την περίοδο και τώρα το παίζει ηθικολόγος). Με τους 2ους γελάς από το cult του πράγματος απλά, με τους 1ους δεν γελάς καθόλου. Επίσης την ταινία αυτή όπως τόνισε και ο stagr την κρίνουμε κινηματογραφικά όχι μόνο πολιτικά (και κάποιοι από εμάς που ξέρουμε από σινεμά γιατί ασχολούμαστε και επαγγελματικά έχουμε ένα δικαίωμα παραπάνω ΚΑΙ ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΡΩΜΑ). Εθνοπροπαγάνδα έκανε ο Πάρις λοιπόν (ο οποίος είχε όοολη την συμπαράσταση του τότε στρατού, που κατηγορούσε τον Δαμιανό για την Ευδοκία, που όταν ο συγχωρεμένος Κατσουρίδης ζήτησε την βοήθεια του για το Θανάση Πάρε το Όπλο σου έφαγε πόρτα από το τότε καθεστώς γιατί βρήκε λέει την σκηνή του τέλους ενοχλητική - λες και ο στρατός μπορεί να έχει πέραν των στρατιωτικών ζητημάτων καλλιτεχνική ή πολιτική άποψη και να καθορίζει). Φυσικά και ο νέος ελληνικός κινηματογράφος έχει τα καλλιτεχνικά του εκτρώματα, το ένα δεν έχει να κάνει με το άλλο βέβαια και αυτά είναι ιστορία που έχει γραφτεί σε βιβλία που μπορεί να διαβάσει κανείς ακόμα και σε κρατικές σχολές, δεν τα βγάζω εγώ από το μυαλό μου.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το κάθε καθεστώς (φασιστικό, δημοκρατικό, κομμουνιστικό, θεοκρατικό ή άλλο),

ασφαλώς και "επενδύει" στην προπαγάνδα μέσω του σινεμά.

Ο κόσμος, μπορεί να δει που "επενδύει" ο καθένας και να σχηματίσει την άποψή του.

Η "επάρατη Χούντα" πλήρωνε λεφτά για να γυρίσει ταινίες τύπου "ΟΧΙ" ,

με στόχο να ηρωοποιήσει τους Έλληνες στρατιώτες που πολέμησαν στα οχυρά της γραμμής Μεταξά.

Το σύγχρονο κράτος πληρώνει λεφτά για ταινίες τύπου "Όμηρος" (του Γιάνναρη) ,

με στόχο να ηρωοποιήσει έναν Αλβανό λεωφορειοπειρατή που απειλούσε κόσμο με ένα Καλάσνικοφ.

Ο καθένας ας διαλέξει όποια προπαγάνδα του ταιριάζει καλύτερα και με όποιον νομίζει ότι ταυτίζεται περισσότερο.

Περί ορέξεως ...
 
Θεωρώ την τοποθέτηση σου θλιβερή.Κρίμα, ειδικά αν είσαι και νέος άνθρωπος.
 
Τουλάχιστον ανόητα ( για να μην πω κάτι βαρύτερο ) τα σχόλια εναντίον της ταινίας. Δεν αναφέρομαι στον Ντομίνιον) Κάποιοι, βρήκαν ευκαιρία για να βγάλουν τα ιδεολογικά κόμπλεξ τους. Σε όποιον δεν αρέσουν τα πολεμικά εκείνης της εποχής, μπορεί να παρακολουθήσει άνετα τις σαχλές και βαρύγδουπες πολιτικές ταινίες της μεταπολίτευσης ή τις σημερινές ελληνικές, με ερωτικά τρίγωνα-τετράγωνα και άλλες σημαντικές θεματολογίες. Χορτάσαμε αριστερή "πρόοδο" και θολοκολτούρα σε αυτόν τον τόπο..
 
Επομένως Rio αναφέρεσαι σε μένα.Πες το ξεκάθαρα.Επειδή το θέμα έχει ξεφύγει, και μέσα από την άποψη για την ταινία εκφράζονται και άλλες ακραίες αντιλήψεις, να πούμε ότι υπάρχουν καλύτερα έπη του '40 γυρισμένα τη χουντική εποχή.Δε θα αναφερθώ περαιτέρω για το Όχι.Πολύ αξία έδωσα στην ταινία και μόνο που ασχολήθηκα τόσο.
 
Πίσω
Μπλουζα