Προσωπικά για να κλείσω με το παρών thread της εν λόγω ταινίας και να διαχωρίσω πλήρως την θέση μου.
Μια ταινία, άσχετα αν είναι πολιτική προπαγάνδα (από Αμερική, Γερμανία, Ρωσία ή Ελλάδα), μπορεί να είναι καλή, μέτρια ή και κακή (και το καλή έχει να κάνει και με το τεχνικό κομμάτι, την καλλιτεχνική ματιά του σκηνοθέτη, το σενάριο αλλά και τις ερμηνείες).
Μερικά Παραδείγματα Πολεμικών / Πολιτικών Ταινιών διαφόρων ειδών και τύπων:
Ρωσία: Θωρηκτό Ποτέμκιν (Ρώσικη Κινηματογραφική Προπαγάνδα - για την εποχή του, αλλά και τώρα, κινηματογραφικό αριστούργημα αφηγηματικού τύπου)
Γερμανία: O Θρίαμβος της Θέλησης (Γερμανική Ναζιστική Προπαγάνδα - για την εποχή του, αλλά και τώρα, κινηματογραφικό αριστούργημα ντοκυμανταιρίστικης εικαστικής γραφής)
Αμερική: Mεγάλη Παραγωγή σε Κινηματογραφική Προπαγάνδα, αλλά και σε Αντιπολεμικές είτε από μεγάλα, είτε από μικρά στούντιο, είτε από άριστους, είτε από μέτριους σκηνοθέτες (Από Σπίλμπεργκ μέχρι Τσακ Νόρρις)
Ελλάδα: Aντιπολεμικές (Οι Γερμανοί Ξανάρχονται, Θανάση Πάρε το Όπλο σου, Με την Λάμψη στα Μάτια) Εθνοκεντρικές (ΟΧΙ, ΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ ΝΑΤΑΣΣΑ) και αριστερίζουσες (με κύριο εκπρόσωπο τον Αγγελόπουλο)
Για Ελλάδα επικεντρωμένος η 1η κατηγορία (κατά την άποψή μου) έχει τις πιο καλές και τίμιες απόπειρες για ταινία εποχής με κάποιο ουδέτερο μύνημα, με τις άλλες 2, είτε βάζεις τα γέλια, είτε σε πιάνει νύστα.
Φυσικά η ρετροσυλλογή των ταινιών αυτών και η αναφορά τους (από όλο το φάσμα και με τις αντίστοιχες εκ νέου κριτικές που πάντοτε θα διαφέρουν) είναι σημαντικό έργο κινηματογραφικής και συλλεκτικής σημασίας (και εδώ αξίζει το μπράβο στους ρετρομανιακούς από όποιο πολιτικό ρεύμα και αν βρίσκονται)
Κρίνω λοιπόν ότι το ΟΧΙ (το έχω δει) είναι μια κακή φιλμική κατασκευή που, με τον τρόπο γραφής της (παίξιμο, σενάριο, κινηματογράφηση) δεν τιμά καθόλου και δεν αναπαριστά σωστά την Κατοχή και τους αγώνες των ελλήνων εναντιόν του κατακτητή (Ιταλούς-Γερμανούς). Μια ταινία του ίδιου Σκηνοθέτη (Δαδήρα) 10 χρόνια νωρίτερα (Το Νησί των Γενναίων) είναι σαφώς ανώτερη (αν και στο παίξιμο θυμίζει σχολική παράσταση). Το με την ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ, πολύ κοντά χρονολογικά με το ΟΧΙ είναι μια εξαιρετική ταινία KATOXHΣ με καταπληκτικές ερμηνείες.