Αγαπημένοι ηθοποιοί όπως δεν τους έχουμε ξαναδεί!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tonytony
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Τυφλώθηκα λίγο! Η συγκλονιστική λάμψη της είναι; Το εκτυφλωτικό κίτρινο είναι;
 
Τι μεγαλεία καλέ? Το κίτρινο πράμα μου θυμίζει τις κοινόχρηστες νιτσεράδες που μας φοράνε στον Νιαγάρα.
1605191770375.png

Τώρα βλέπω είναι διαφανείς, την τελευταία φορά που πήγα πριν πολλά χρόνια ήταν από χοντρό μουσαμά.
 
Και δυστυχως ειχαν γινει παρα πολυ της μοδας γυρω στο 1968. Η Λασκαρη μαλλον ξετρελαθηκε με αυτο το αισχος γιατι φοραει παρομοιες και στην ταινια Αγαπη για παντα.
Αααχ!.....Βλεπω τη μοδα που επικρατουσε μολις ελαχιστα χρονια νωριτερα μεχρι το 1965 με τα ταγιερακια, τις γοβες στιλετο και τις θεσπεσιες βραδινες τουαλετες της εποχης και βλεπω την καταστροφη που επηλθε υστερα και αναρωτιεμαι για τα μυαλα που ειχε η ανθρωποτητα. Ενταξει, σου πασαρουν μια μοδα. Αν ειναι εμετικη, εσυ θα την ακολουθησεις;
΄Ολες τις εποχές έχουν υπάρξει καλές και κακές μόδες. Η επιλογή της κάθε μιας από μας κάνει τη διαφορά. Μια φωτογραφία αξίζει χίλιες λέξεις, λένε. Οι δυό φωτογραφίες είναι από τη ταινία Υπερήφανοι Αετοί, το 1971. Η πρώτη δείχνει την ΄Αννα Φόνσου, εμένα και μερικές άλλες ηθοποιούς σε μια σκηνή δεξίωσης των πρωταγωνιστών της ιστορίας. ΄Ολες μας διαβάσαμε το ίδιο σενάριο και η κάθε μια διάλεξε τη τουαλέτα της. Η ίδια μέρα, η ίδια εποχή, η ίδια ΄μόδα΄. Πόσο διαφορετικά όμως είναι τα ρούχα. Η δεύτερη φωτογραφία είναι από μια σκηνή που η κατάσκοπος, εγώ, συλλαμβάνεται επιτέλους. Και στις δύο φωτογραφίες αυτά που φοράω είναι σχεδιασμένα από το Σέρο Αμπραχαμιάν, ένα εξαιρετικό πλάσμα, ταλαντούχο σχεδιαστή, που έφυγε αργότερα στο Παρίσι και έκανε καριέρα και στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Δυστυχώς ήταν νομίζω ο πρώτος γνωστός ΄Ελληνας που πέθανε από ΄Ειτζ, στις αρχές της δεκαετίες ΄80. Ζητώ συγγνώμη για τη τόσο μακρυά απάντηση. Σημειώνω πως δεν κάνω κριτική για ποιό ρούχο είναι καλό και ποιό δεν είναι. Απλά δείχνω τις διάφορες λύσεις.
Scan008 1.jpgPari website pics 8332.jpg
 
@Π.Λ. Πραγματι, σε καθε εποχη συναντουμε καλογουστα και κακογουστα ρουχα. Η διαφορα ειναι οτι περιπου μεχρι το 1965 βλεπαμε ωραια κομματια σχεδον αποκλειστικα, ενω υστερα ξεκινησε η κακογουστια και το κιτσαριο σε ολο τους το μεγαλειο με αποκορυφωμα το πρωτο ημισυ της δεκαετιας του '70.
Ηταν πραγματικο κατορθωμα για γυναικες και αντρες να εχουν τη δυνατοτητα να βρουν καλα κομματια και να μην κυκλοφορουν σαν καραγκιοζηδες. Δεν ειναι μονο θεμα γουστου, δυστυχως. Ειναι και τι επιλογες σου δινονται.
 
Οχι και δεν επαιξε ποτε τη μοιραια η Μαρθα.
Στο Πεθαινω καθε ξημερωμα αλλαζει τους αντρες σαν τα πουκαμισα, γινονται καβγαδες, πεφτει ξυλο για χαρη της, κανει τον Καζακο να την ερωτευτει παραφορα και στο τελος χανει τη ζωη του μαζι της ως ενας απο τους τελευταιους μαγκες που τον παταει το τραινο. :)
 
Δεν μπορούμε να πούμε τη Μάρθα Καραγιάννη νταρντάνα! Η Αλέκα Στρατηγού και η Σπεράντζα Βρανά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν νταρντάνες. Η Μάρθα ούτε ψιλή ούτε εύσωμη και ευτραφής είναι. Με καμπύλες ναι, σεξουαλική ναι, αλλά όχι νταρντάνα.
 
Eπισης νταρντανες ηταν η Ιλια Λιβυκου και η Ευαγγελια Σαμιωτακη. Η Καραγιαννη που ηταν γυρω στο 1,63, αν την ειχα κοψει σωστα, σιγουρα δεν μπορουσε να θεωρηθει νταρντανα.
 
Eπισης νταρντανες ηταν η Ιλια Λιβυκου και η Ευαγγελια Σαμιωτακη. Η Καραγιαννη που ηταν γυρω στο 1,63, αν την ειχα κοψει σωστα, σιγουρα δεν μπορουσε να θεωρηθει νταρντανα.
Η ΄Ιλια Λιβυκού δεν ήταν νταρντάνα, για μένα. ΄Ισως με τη Ζωζώ Σαπουντζάκη να χαρακτηριστούν 'θεογκόμενες'. Με διαφορά στυλ και φινέτσας λόγω της διαφορετικής εποχής τους. Τη ΄Ιλια Λιβυκού ήταν είχα δει στο θέατρο, ήταν το κάτι άλλο.
 
Η ΄Ιλια Λιβυκού δεν ήταν νταρντάνα, για μένα. ΄Ισως με τη Ζωζώ Σαπουντζάκη να χαρακτηριστούν 'θεογκόμενες'. Με διαφορά στυλ και φινέτσας λόγω της διαφορετικής εποχής τους. Τη ΄Ιλια Λιβυκού ήταν είχα δει στο θέατρο, ήταν το κάτι άλλο.
Συγγνωμη τωρα γιατι μου φαινεται περιεργο αυτο.
Δεν ηταν νταρντανα η Λιβυκου; Δεν ηταν ψηλη και ευτραφης; Ακομα και στις ταινιες της την αποκαλουν οι αλλοι ηθοποιοι ντερεκι και 3 μετρα υψος και 2 πλατος.
 
Όταν ήμουν παιδάκι (8-10 χρονών) την Ίλια Λιβυκού την είχα ερωτευτεί και νόμιζα οτι ήταν Αμερικάνα με αυτό το κατάξανθο μαλλί. Δεν ξέρω αλλα το πρόσωπο της και το χαμόγελο της ήταν το κάτι άλλο!

Δεν καταλαβαινα και πολλα απο τις ταινιες (απο την υποθεση) αλλα θυμάμαι να βλέπω την ταινία που έπαιζε μονο και μονο για την Ιλια Λιβυκού.. Δεν ξερω αλλα με ηρεμουσε οταν την εβλεπα
 
Τελευταία επεξεργασία:
Κι εμένα νταρντάνα μου φαίνεται η Λιβυκού.Του Λογοθετίδη του έριχνε ένα κεφάλι. Και στο σώμα γεμάτη τη λέω. Ζουμερή. Με το Στέφανο Στρατηγό δείχνουν ίσα στο ύψος.
Ωραία γυναίκα πάντως...
Εγώ όταν ακούω νταρντάνα πάντως μου έρχεται στο νου η Λάουρα:


ψψ.png
 
Τελικά ο ορισμός της νταρντάνας διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Δηλαδή όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να είναι ψηλή και μάλλον γεμάτη με καμπύλες, όχι πάχητα. Αλλά διαφωνούμε στο τι θα πει ψηλή, γεμάτη, με καμπύλες. Ας πούμε η Λάουρα ήταν καμπυλούχα, δεν ξέρω όμως αν ήταν ψηλή. Η Λιβυκού ναι. Η Σαμιωτάκη (όπως τη θυμάμαι) ήταν ψηλή αλλά παχιά, όχι με καμπύλες, αλλά δεν ξέρω πώς ήταν νεότερη, τότε που έπαιζε τη Λαμπιτώ (*). Όμως ίσως και λόγω ρίμας θεωρούσα πάντα νταρντάνα τη Νάντια Φοντάνα, ενώ δεν ήταν πολύ γεμάτη (αλλά δίπλα στον κοκκαλιάρη Μεταξόπουλο έμοιαζε). Και σε ένα συγκεκριμένο βίντεο κλιπ στο youtube που μου την πρωτογνώρισε η Κατερίνα Κούκα μου δίνει νταρντανοεντύπωση, παρόλο που δεν έχω ιδέα πόση είναι στο ύψος.

(*) Η Λαμπιτώ ήταν ο ορισμός της νταρντάνας, όπως την περιγράφει ο Αριστοφάνης σε μετάφραση Πολύβιου Δημητρακόπουλου:

ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ
Καλώς τη Σπαρτιάτισσα τη Λαμπιτώ! τι χρώμα!
πώ’χεις, γλυκειά μου! τι γερό και σιδερένιο σώμα!
τι ωμορφιά! που φαίνεται [και λάμπει εδώ και πέρα!]
Και ταύρο θα μπορούσες συ να πνίξης καμμιά μέρα!

ΛΑΜΠΙΤΩ
Μα τους θεούς, είνε γερό αυτό το σώμα όλο μου.
Γυμνάζομαι ως που χτυπούν κ’ οι φτέρνες μου στον κώλο μου.

ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ (ψηλαφούσα τα στήθη της Λαμπιτούς)
[Στάσου λιγάκι, στάσου...]
Και τι ωραία που’ ν’ αυτά, φιλτάτη, τα βυζιά σου.

ΛΑΜΠΙΤΩ
Σας βλέπω που ξαμώνετε τα χέρια να με ψάξετε,
λες κ’ είμαι κάποιο σφάγιο [και ήρθα να με σφάξετε.]
 
Νταρντάνα θεωρώ πως ήταν κι η Σμάρω Στεφανίδου. Ψηλή, γεμάτη κι με πλούσιο μπούστο. Ειχε τον ιδιο σωματότυπο με την Ίλια Λιβυκού. Θυμηθείτε τις στον "Ζηλιαρόγατο" κι στο "Δεσποινίς ετών 39". Ειδικα δίπλα στο Λογοθετίδη η εμφανιση τους ήταν αισθητή.
Επισης νταρντάνα κατα την αποψη μου υπήρξε κι η Μπέτυ Βαλάση. Ο σωματότυπος της ήταν ένας απο τους λόγους που επιλεχθηκε για το ρολο της Λωξαντρας, ταίριαζε "ταμάμ" (που λένε κι οι Πολίτες) στις περιγραφές της Μαρίας Ιορδανίδου για την γιαγια της, ψηλή κι γεροδεμένη.
 
Συγγνωμη τωρα γιατι μου φαινεται περιεργο αυτο.
Δεν ηταν νταρντανα η Λιβυκου; Δεν ηταν ψηλη και ευτραφης; Ακομα και στις ταινιες της την αποκαλουν οι αλλοι ηθοποιοι ντερεκι και 3 μετρα υψος και 2 πλατος.
Η Λιβυκού ήταν ψηλή αλλά όχι ευτραφής. Για τη σημερινή εποχή που οι αδύνατες είναι της μόδας, βέβαια μπορεί να φαίνεται γεμάτη. ΄Ηταν καλλίγραμμη. Θεωρητική.
 
Πίσω
Μπλουζα