ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.203
- Αντιδράσεις
- 2.588
Μία δραματική ταινία του 1972 παρουσιάζεται εδώ. Είναι η "Αιχμάλωτοι του μίσους", μία παραγωγή της Finos Films σε σενάριο και σκηνοθεσία Νίκου Φώσκολου.
Το θέμα - το καστ. Μία Ελληνίδα μέχρι πρόσφατα κάτοικος Αφρικής, η Βίκη Κουβαριώτη (Ζωή Λάσκαρη) αναγκάζεται λόγω του πολέμου που έχει ξεσπάσει στη χώρα που ζούσε (Κογκό) να γυρίσει πίσω στην Ελλάδα ενώ τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας στην Αφρική θα χάσουν τη ζωή τους. Τον ερχομό της στην Ελλάδα θα παρακολουθήσει από κοντά ο εφοπλιστής Άγγελος φον Ζίραχ (Κώστας Καρράς) λόγω του πλοίου που τη μεταφέρει και έτσι σταδιακά ένας θυελλώδης έρωτας γεννιέται.
Στην Ελλάδα η Βίκυ έχει μόνο συγγενή τον αδερφό της (Νίκος Δαδινόπουλος) που έχει ένα πλυντήριο αυτοκινήτων και πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο αφού το πάθος του για τα χαρτιά τον έχει οδηγήσει στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης. Ως δια μαγείας όμως τα πράγματα αρχίζουν να βελτιώνονται θεαματικά. Ο αδερφός της με μια απελπισμένη κίνηση παίζει τα τελευταία του λεφτά και κερδίζει, η Βίκη κερδίζει μια θέση τραγουδίστριας σε ένα νυχτερινό κέντρο και παράλληλα γυρίζει ταινίες και κυκλοφορεί δίσκους. Η σχέση της με τον Άγγελο πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.
Την επίπλαστη εικόνα ευτυχίας έρχεται να διαλύσει όμως η γραμματέας του Άγγελου, Τζίνα (Ελένη Ανουσάκη) η οποία για τους δικούς της λόγους αντιζηλίας θέλει να τους χωρίσει. Έτσι, αποκαλύπτει στη Βίκυ ότι όλα έγιναν χάρη στα λεφτά του Άγγελου και όχι τυχαία. Ο Άγγελος απαντάει με πρόταση γάμου στη Βίκη, κάτι που η τελευταία δέχεται. Η Τζίνα όμως δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Αποκαλύπτει στη Βίκη ότι ο Άγγελος είναι έμπορος παράνομων όπλων. Η Βίκη θα καταρρεύσει, όμως θα πάρει την εκδίκησή της. Ειδοποιεί την αστυνομία η οποία συλλαμβάνει τον Άγγελο. Ο τελευταίος καταδικάζεται σε τετραετή φυλάκιση. Βγαίνοντας είναι ένας άλλος άνθρωπος. Έχει χαρίσει όλη την περιουσία στα ορφανά της Μπιάφρας. Η Βίκυ θα είναι έξω από τον Κορυδαλλό και θα τον περιμένει μαζί με το παιδί τους, τον Φρειδερίκο φον Ζίραχ.
Σχόλια. Πρόκειται για ακόμα μία δραματική ταινία εμπνεύσεως και υλοποιήσεως made in Foskolos και αυτό φαίνεται σε κάθε σημείο της, με ό,τι θετικό και αρνητικό μπορεί να σημαίνει αυτό. Και όντως, για κάποιον που έχει εντρυφήσει στις ταινίες του σημαντικού Έλληνα δημιουργού δεν είναι δύσκολο να κάνει τις σχετικές επισημάνσεις.
Το πεδίο έστω και έμμεσο είναι ο πόλεμος και οι αλλαγές που επιφέρει αυτός στη ζωή, τον χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων. Των ανθρώπων που είτε βρίσκονται υπό την ταυτότητα του άμαχου πληθυσμού και θύματος είτε υπό την ταυτότητα του διαχειριστή της επιχείρησης πόλεμος. Γιατί δεν είναι τίποτε άλλο από άλλη μία επικερδή επιχείρηση. Και οι δύο αυτές εκφάνσεις συναντώνται μοιραία στη συνάντηση των 2 ηρώων του έργου, της Βίκης και του Άγγελου.
Δύο άνθρωποι τόσο διαφορετικοί και όμως τόσο κοντά μεταξύ τους. Ίσως γιατί "τα ετερώνυμα έλκονται". Και ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής; Η αναζήτηση της ευτυχίας, έστω και αν αυτή αποδειχτεί μοιραία. Και γύρω από αυτό περιπλέκονται ανθρώπινες ζωές, συμφέροντα, ο νόμος, η αξιοπρέπεια και τόσα άλλα που δύσκολα μπορούν να παντρευτούν μεταξύ τους. Και όμως, ο Φώσκολος με κάποιον περίεργο τρόπο μπορεί να τα ταιριάξει ώστε ο θεατής να μείνει ικανοποιημένος από την τελική έκβαση του έργου. Εκεί όμως τελειώνουν και τα (όποια) θετικά μπορεί κάποιος να πιστώσει.
Πράγματι, νομίζω ότι παρά τις καλές προθέσεις, παρά το σχετικά απροσδόκητο σενάριο και το σημαντικό καστ, το αποτέλεσμα κρίνεται μάλλον μέτριο. Και αυτό γιατί δεν έχει να παρουσιαστεί άλλο από μία επανάληψη του χρώματος και των προηγούμενων ταινιών, κατά το χειρότερο όμως. Παραμένει το πομπώδες ύφος, οι διάλογοι που μπορεί σε στιγμές να προκαλούν θυμηδία, τα γενναία και ιστορικά ονόματα, οι επεξηγήσεις και οι διευκρινήσεις σε κάθε στροφή του έργου (μη και δεν καταλάβει κάτι ο θεατής), ο απόλυτος χρωματισμός των ηρώων σε κλίμακες του ασπρόμαυρου. Όλο αυτό το concept, αν δεν καταντά γελοίο, κουράζει στην καλύτερη.
Μοιραία και οι ηθοποιοί κυμαίνονται στο ίδιο μήκος κύματος. Καρράς και Λάσκαρη δεν ξεφεύγουν από τη μετριότητα (καμία σχέση η Ζωή πχ με τη Στεφανία) αν και τολμώ να πω ότι μου αρέσει περισσότερο εδώ σαν γυναίκα από κάποιες παλαιότερες ταινίες. Κάποια καλύτερη εντύπωση μου αφήνει η Ανουσάκη όπου στη μνημειώδη σκηνή με τη Λάσκαρη που της λέει ότι ο Άγγελος είναι έμπορος όπλων δίνει ρέστα. Απλή διεκπεραίωση για τον Δαδινόπουλο ενώ και ο καλός ηθοποιός Γρηγόρης Βαφιάς περνά αδιάφορος.
Καλή στιγμή η μουσική σύνθεση του Γιώργου Χατζηνάσιου με σωστές στιγμές έντασης ακολουθεί τον ρυθμό. Δίνει πόντους η παρουσία της Λίτσας Σακελλαρίου.
Αρκετά καλή κρίνεται η φωτογραφία του Γιώργου Αρβανίτη που έχει κάνει και καλύτερες δουλειές.
Video.
1. Κολάζ από την ταινία με μουσικό χαλί τις συνθέσεις του Γιώργου Χατζηνάσιου.
2. Στιγμιότυπο με τον Άγγελο και τη Τζίνα.
Φωτογραφίες.
1. Η Βίκη έχει μεταφερθεί για νοσηλεία και συναντάται πρώτη φορά με τον αδερφό της και τη νύφη της (Νίκη Τσιγκάλου).
2. Βίκη και Τζίνα στα γραφεία της εταιρείας του Φον Ζίραχ.
3. Η Βίκη δίνει συνέντευξη στον δημοσιογράφο της κρατικής τηλεόρασης (Γιώργος Τσαούσης). Οι φωτογραφίες από πίσω είναι 2 από τους πρωταγωνιστές των τεκταινομένων στο Κογκό. Αριστερά ο Mobutu Sese Seco και δεξιά ο Joseph Casa - Vubu. Edit: Οπως πολύ σωστά αναφέρει ο RIO ο δεξιά εμφανιζόμενος είναι ο Moise Tshombe και όχι ο Joseph Casa - Vubu. Η τρίτη και ίσως ιστορικότερη μορφή που λείπει είναι αυτή του Patrice Lumumba.
4. Πρόβα για τη Βίκη και cameo εμφάνιση για τον Νίκο Φώσκολο ως σκηνοθέτη.
5. Ο Άγγελος με εμπόρους όπλων (Γρηγόρης Βαφιάς και Γιώργος Ζαϊφίδης).
Το θέμα - το καστ. Μία Ελληνίδα μέχρι πρόσφατα κάτοικος Αφρικής, η Βίκη Κουβαριώτη (Ζωή Λάσκαρη) αναγκάζεται λόγω του πολέμου που έχει ξεσπάσει στη χώρα που ζούσε (Κογκό) να γυρίσει πίσω στην Ελλάδα ενώ τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας στην Αφρική θα χάσουν τη ζωή τους. Τον ερχομό της στην Ελλάδα θα παρακολουθήσει από κοντά ο εφοπλιστής Άγγελος φον Ζίραχ (Κώστας Καρράς) λόγω του πλοίου που τη μεταφέρει και έτσι σταδιακά ένας θυελλώδης έρωτας γεννιέται.
Στην Ελλάδα η Βίκυ έχει μόνο συγγενή τον αδερφό της (Νίκος Δαδινόπουλος) που έχει ένα πλυντήριο αυτοκινήτων και πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο αφού το πάθος του για τα χαρτιά τον έχει οδηγήσει στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης. Ως δια μαγείας όμως τα πράγματα αρχίζουν να βελτιώνονται θεαματικά. Ο αδερφός της με μια απελπισμένη κίνηση παίζει τα τελευταία του λεφτά και κερδίζει, η Βίκη κερδίζει μια θέση τραγουδίστριας σε ένα νυχτερινό κέντρο και παράλληλα γυρίζει ταινίες και κυκλοφορεί δίσκους. Η σχέση της με τον Άγγελο πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.
Την επίπλαστη εικόνα ευτυχίας έρχεται να διαλύσει όμως η γραμματέας του Άγγελου, Τζίνα (Ελένη Ανουσάκη) η οποία για τους δικούς της λόγους αντιζηλίας θέλει να τους χωρίσει. Έτσι, αποκαλύπτει στη Βίκυ ότι όλα έγιναν χάρη στα λεφτά του Άγγελου και όχι τυχαία. Ο Άγγελος απαντάει με πρόταση γάμου στη Βίκη, κάτι που η τελευταία δέχεται. Η Τζίνα όμως δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Αποκαλύπτει στη Βίκη ότι ο Άγγελος είναι έμπορος παράνομων όπλων. Η Βίκη θα καταρρεύσει, όμως θα πάρει την εκδίκησή της. Ειδοποιεί την αστυνομία η οποία συλλαμβάνει τον Άγγελο. Ο τελευταίος καταδικάζεται σε τετραετή φυλάκιση. Βγαίνοντας είναι ένας άλλος άνθρωπος. Έχει χαρίσει όλη την περιουσία στα ορφανά της Μπιάφρας. Η Βίκυ θα είναι έξω από τον Κορυδαλλό και θα τον περιμένει μαζί με το παιδί τους, τον Φρειδερίκο φον Ζίραχ.
Σχόλια. Πρόκειται για ακόμα μία δραματική ταινία εμπνεύσεως και υλοποιήσεως made in Foskolos και αυτό φαίνεται σε κάθε σημείο της, με ό,τι θετικό και αρνητικό μπορεί να σημαίνει αυτό. Και όντως, για κάποιον που έχει εντρυφήσει στις ταινίες του σημαντικού Έλληνα δημιουργού δεν είναι δύσκολο να κάνει τις σχετικές επισημάνσεις.
Το πεδίο έστω και έμμεσο είναι ο πόλεμος και οι αλλαγές που επιφέρει αυτός στη ζωή, τον χαρακτήρα και την ψυχοσύνθεση των ανθρώπων. Των ανθρώπων που είτε βρίσκονται υπό την ταυτότητα του άμαχου πληθυσμού και θύματος είτε υπό την ταυτότητα του διαχειριστή της επιχείρησης πόλεμος. Γιατί δεν είναι τίποτε άλλο από άλλη μία επικερδή επιχείρηση. Και οι δύο αυτές εκφάνσεις συναντώνται μοιραία στη συνάντηση των 2 ηρώων του έργου, της Βίκης και του Άγγελου.
Δύο άνθρωποι τόσο διαφορετικοί και όμως τόσο κοντά μεταξύ τους. Ίσως γιατί "τα ετερώνυμα έλκονται". Και ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής; Η αναζήτηση της ευτυχίας, έστω και αν αυτή αποδειχτεί μοιραία. Και γύρω από αυτό περιπλέκονται ανθρώπινες ζωές, συμφέροντα, ο νόμος, η αξιοπρέπεια και τόσα άλλα που δύσκολα μπορούν να παντρευτούν μεταξύ τους. Και όμως, ο Φώσκολος με κάποιον περίεργο τρόπο μπορεί να τα ταιριάξει ώστε ο θεατής να μείνει ικανοποιημένος από την τελική έκβαση του έργου. Εκεί όμως τελειώνουν και τα (όποια) θετικά μπορεί κάποιος να πιστώσει.
Πράγματι, νομίζω ότι παρά τις καλές προθέσεις, παρά το σχετικά απροσδόκητο σενάριο και το σημαντικό καστ, το αποτέλεσμα κρίνεται μάλλον μέτριο. Και αυτό γιατί δεν έχει να παρουσιαστεί άλλο από μία επανάληψη του χρώματος και των προηγούμενων ταινιών, κατά το χειρότερο όμως. Παραμένει το πομπώδες ύφος, οι διάλογοι που μπορεί σε στιγμές να προκαλούν θυμηδία, τα γενναία και ιστορικά ονόματα, οι επεξηγήσεις και οι διευκρινήσεις σε κάθε στροφή του έργου (μη και δεν καταλάβει κάτι ο θεατής), ο απόλυτος χρωματισμός των ηρώων σε κλίμακες του ασπρόμαυρου. Όλο αυτό το concept, αν δεν καταντά γελοίο, κουράζει στην καλύτερη.
Μοιραία και οι ηθοποιοί κυμαίνονται στο ίδιο μήκος κύματος. Καρράς και Λάσκαρη δεν ξεφεύγουν από τη μετριότητα (καμία σχέση η Ζωή πχ με τη Στεφανία) αν και τολμώ να πω ότι μου αρέσει περισσότερο εδώ σαν γυναίκα από κάποιες παλαιότερες ταινίες. Κάποια καλύτερη εντύπωση μου αφήνει η Ανουσάκη όπου στη μνημειώδη σκηνή με τη Λάσκαρη που της λέει ότι ο Άγγελος είναι έμπορος όπλων δίνει ρέστα. Απλή διεκπεραίωση για τον Δαδινόπουλο ενώ και ο καλός ηθοποιός Γρηγόρης Βαφιάς περνά αδιάφορος.
Καλή στιγμή η μουσική σύνθεση του Γιώργου Χατζηνάσιου με σωστές στιγμές έντασης ακολουθεί τον ρυθμό. Δίνει πόντους η παρουσία της Λίτσας Σακελλαρίου.
Αρκετά καλή κρίνεται η φωτογραφία του Γιώργου Αρβανίτη που έχει κάνει και καλύτερες δουλειές.
Video.
1. Κολάζ από την ταινία με μουσικό χαλί τις συνθέσεις του Γιώργου Χατζηνάσιου.
2. Στιγμιότυπο με τον Άγγελο και τη Τζίνα.
Φωτογραφίες.
1. Η Βίκη έχει μεταφερθεί για νοσηλεία και συναντάται πρώτη φορά με τον αδερφό της και τη νύφη της (Νίκη Τσιγκάλου).
2. Βίκη και Τζίνα στα γραφεία της εταιρείας του Φον Ζίραχ.
3. Η Βίκη δίνει συνέντευξη στον δημοσιογράφο της κρατικής τηλεόρασης (Γιώργος Τσαούσης). Οι φωτογραφίες από πίσω είναι 2 από τους πρωταγωνιστές των τεκταινομένων στο Κογκό. Αριστερά ο Mobutu Sese Seco και δεξιά ο Joseph Casa - Vubu. Edit: Οπως πολύ σωστά αναφέρει ο RIO ο δεξιά εμφανιζόμενος είναι ο Moise Tshombe και όχι ο Joseph Casa - Vubu. Η τρίτη και ίσως ιστορικότερη μορφή που λείπει είναι αυτή του Patrice Lumumba.
4. Πρόβα για τη Βίκη και cameo εμφάνιση για τον Νίκο Φώσκολο ως σκηνοθέτη.
5. Ο Άγγελος με εμπόρους όπλων (Γρηγόρης Βαφιάς και Γιώργος Ζαϊφίδης).
Τελευταία επεξεργασία: