Αντίζηλοι (1967)

ARETARA

RetroNuts!
Joined
1 Σεπ 2010
Μηνύματα
2.136
Αντιδράσεις
2.283
Αντίζηλοι (1967)

RetroDb: http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%B6%CE%B7%CE%BB%CE%BF%CE%B9

Μια δραματική-αισθηματική ταινία εξετάζω στο παρόν θέμα. Είναι οι Αντίζηλοι μια παραγωγή του Νίκου Αβραμέα σε σενάριο και σκηνοθεσία Παύλου Τάσιου.

Το θέμα - το καστ. Ένας νέος οικονομολόγος, ο Πάνος Βιδάλης (Χρήστος Νέγκας) αναζητά εργασία μέσω αγγελίας και προσλαμβάνεται σε επιχείρηση όπου διευθυντής είναι ο Φοίβος Ραμάς (Θανάσης Μυλωνάς) παλιός του συμφοιτητής στην Πάντειο. Μέσα από ένα τυχαίο περιστατικό ο Πάνος θα γνωρίσει την αρραβωνιαστικιά του Φοίβου και κόρη του ιδιοκτήτη της επιχείρησης John Thomas (Παντελής Ζερβός), Βίκυ (Χλόη Λιάσκου). Η Βίκυ θα ερωτευτεί τον Πάνο, ο τελευταίος όμως θα προσπαθήσει να μην χαλάσει για χάρη της τη φιλία του με τον Φοίβο και να χάσει έτσι τη θέση του στην επιχείρηση. Ωστόσο η όλη ιστορία θα γίνει αντιληπτή από τον Φοίβο ο οποίος θα μεθοδεύσει την απομάκρυνση του Πάνου, χρεώνοντάς το στη Βίκυ. Η τελευταία όμως θα επιμείνει. Θα συναντήσει τον Πάνο σε ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης όπου εργάζεται και θα δοθούν οι απαραίτητες διευκρινήσεις. Η Βίκυ θα χωρίσει και θα θελήσει να παντρευτεί τον Πάνο. Θα υπάρξει όμως ένα πρόβλημα που θα το ανακαλύψει ο Φοίβος: Ο πατέρας του Πάνου που χάθηκε σε ναυάγιο είναι στην πραγματικότητα ο πατέρας της Βίκυς, ο επιχειρηματίας John Papas. Τα πράγματα θα μαθευτούν όμως μόλις την ημέρα του γάμου όπου ο John με τη γυναίκα του (Ίλυα Λιβυκού) θα αντικρίσει χρόνια μετά την προηγούμενη γυναίκα του και μητέρα του Πάνου (Ελένη Ζαφειρίου). Η τελευταία όμως, όντας καρδιοπαθής δεν θα αντέξει το χτύπημα και θα πεθάνει. Ο Πάνος θα μάθει από τον πατέρα του όμως την αλήθεια: Η Βίκυ δεν είναι ετεροθαλής αδελφή του αφού η κυρία Thomas την έκανε με άλλον άντρα. Η Βίκυ, όμως, μη γνωρίζοντας την αλήθεια θα θελήσει να δώσει τέλος στη ζωή της. Ο Πάνος όμως θα την προλάβει. Όλα τελικά θα πάρουν καλό δρόμο....

Σχόλια. Πρόκειται για ένα μελό από αυτά που γενικά συνηθίζονταν κατά κόρον στην περίοδο αυτή. Ο Τάσιος (ο οποίος για κάποιο άγνωστο λόγο, ίσως από σφάλμα, στους τίτλους αρχής εμφανίζεται ως Τάσσος) έχοντας καταστρώσει ένα στοιχειώδες σενάριο προσπαθεί να το υποστηρίξει σκηνοθετικά χωρίς όμως γενικά το αποτέλεσμα να ξεφεύγει από τη μετριότητα. Και αυτό συμβαίνει περισσότερο λόγω του σεναρίου που συχνά μοιάζει τραβηγμένο από τα μαλλιά και λιγότερο από τη σκηνοθεσία που έχει αρκετές καλές στιγμές. Πράγματι εκεί μπορούμε να δούμε καλές λήψεις από χώρους δουλειάς (βλ. και φωτογραφίες παρακάτω) που γενικά δεν πολυσυνηθίζονται αυτήν την περίοδο καθώς και όμορφα πλάνα από την Αθήνα του Εθνικού Κήπου, του Παναθηναϊκού Σταδίου και του Ζαππείου. Σε καμιά περίπτωση βέβαια δεν μπορώ να πω ότι το αποτέλεσμα μπορεί καν να προσεγγίσει δουλειές του Τάσιου του επιπέδου του "Ναι μεν, αλλά.." ή της "Παραγγελιάς". Βέβαια και το νεαρό της ηλικίας του (μόλις 25 ετών) ίσως το δικαιολογεί ως πειραματικό έργο.

Μέτριες οι ερμηνείες από τους συντελεστές. Ίσως η καλύτερη εμφάνιση να ανήκει στον Θανάση Μυλωνά ο οποίος, αν και στον ρόλο του κακού, γενικά πείθει. Ο Χρήστος Νέγκας δείχνει ότι μάλλον δεν του πάνε οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι αφού γενικά κινείται σε ρηχά νερά, χωρίς φυσικά να υποστηρίζεται από το σενάριο. Η Χλόη Λιάσκου, παρόλο που βρίσκεται στο άνθος της ομορφιάς της (βλέπε και φωτογραφίες) γενικά έχει μέτρια παρουσία και δεν ανεβάζει τον ρόλο της. Άχρωμη η παρουσία της Ίλυας Λιβυκού ενώ καλύτερα πήγε ο Παντελής Ζερβός, χωρίς βέβαια να αφήνει εποχή. Η Ελένη Ζαφειρίου, τέλος, στον αιώνιο ρόλο της μάνας που δεν ξέρω κι εγώ πόσες φορές έχει ερμηνεύσει (μου φαίνεται κάθε φορά να λέει τα ίδια λόγια).

Ευχάριστη νότα και οπωσδήποτε στα θετικά της ταινίας η καλή μουσική επένδυση του πολύπειρου Χρήστου Μουραμπά με στιγμές έντασης αλλά και τρυφερά ορχηστρικά. Επίσης δυνατό χαρτί οι δύο ερμηνείες του Γιάννη Πουλόπουλου στο "Άδειο σπίτι" (βλ. video) και φυσικά στο γνωστότερο "Μη μου θυμώνεις μάτια μου". Μέτρια, τέλος κρίνεται η φωτογραφία του Στέλιου Ραμάκη.

Μικρά-μικρά. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Παύλος Τάσιος δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να έχει ένα flash πέρασμα με έναν μικρό ρόλο (βλ. φωτογραφίες).

Video. Ο Πάνος περιδιαβαίνει το κέντρο της Αθήνας υπό τη φωνή του Γιάννη Πουλόπουλου στο "Άδειο σπίτι".




Φωτογραφίες.

1. Αριστερά, η αγγελία για ζήτηση προϊσταμένου λογιστηρίου βάσει της οποίας προσελήφθηκε ο Πάνος στην εταιρεία. Δεξιά, άποψη από τις εργασίες στην επιχείρηση η οποία από ότι φαίνεται πρέπει να έχει αντικείμενο τις σιδηροκατασκευές.

antiz1.jpg

 ​

2. Ο Φοίβος και ο Πάνος συζητάνε στον περίβολο της επιχείρησης τη μέρα της πρόσληψης του τελευταίου.

antiz3.jpg



3. Ο Φοίβος δε χάνει στιγμή να δείχνει το ενδιαφέρον του για τη Βίκυ (αριστερά). Η τελευταία όμως έχει το μυαλό της μόνο στον Πάνο και αυτόν κοιτάει καθώς το αυτοκίνητο απομακρύνεται (δεξιά).

antiz7.jpg



4. Αριστερά, έξυπνο πλάνο μέσα από σωλήνα. Ο Πάνος μόλις έχει σώσει τη Βίκυ από ατύχημα. Στο κέντρο, flash πέρασμα του Τάσιου στο ρόλο μεταφορέα δεμάτων. Στον ρόλο της υπηρέτριας η Μαρίνα Πεφάνη. Δεξιά το τηλεγράφημα στον John Thomas για τον επικείμενο γάμο της κόρης του. Σύμφωνα με το τηλεγράφημα η βίλα της οικογένειας Thomas βρίσκεται στη Λεωφόρο Φαλήρου.

antiz10.jpg



5. Η Βίκυ στο άνθος της νιότης της με έναν αέρα που πείθει ότι είναι Ελληνοαμερικάνα.

antiz5.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: PT8
Eιναι η πρωτη φορα που βλεπω τη Χλοη Λιασκου μελαχρινη. Νομιζω πως το ξανθο της παει περισσοτερο, αν και οφειλω να πω οτι το σκουρο τη μικροδειχνει.

Παρατηρησα επισης οτι στους τιτλους εναρξης ο σκηνοθετης αναφερεται "Τασσος" και δεν καταλαβαινω γιατι. Γνωριζεις το λογο, Aretara;

Επισης μου φαινεται παραξενο να εχει μια γυναικα διπλα της εναν αντρα τοσο γοητευτικο οσο τον Θαναση Μυλωνα και να γυρισει να κοιταξει τον Νεγκα.... :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
bambinella 100 είπε:
Eιναι η πρωτη φορα που βλεπω τη Χλοη Λιασκου μελαχρινη. Νομιζω πως το ξανθο της παει περισσοτερο, αν και οφειλω να πω οτι το σκουρο τη μικροδειχνει.
Το σκούρο κατά τη γνώμη μου την κάνει πιο χαριτωμένη ειδικά στη φωτό με τα γυαλιά ηλίου δείχνει πολύ καλή (ως άντρας βέβαια το βλέπω, γούστα είναι αυτά :) )

bambinella 100 είπε:
Παρατηρησα επισης οτι στους τιτλους εναρξης ο σκηνοθετης αναφερεται "Τασσος" και δεν καταλαβαινω γιατι. Γνωριζεις το λογο, Aretara;
Ίσως μόνο ο κύριος Πισσάνος ως δημιουργός των τίτλων αρχής να μπορεί να δώσει μια εξήγηση, ίσως πάλι είναι τεχνικό λάθος ή συγκαλυμμένο καλλιτεχνικό ψευδώνυμο; Ποιος ξέρει άραγε;

bambinella 100 είπε:
Επισης μου φαινεται παραξενο να εχει μια γυναικα διπλα της εναν αντρα τοσο γοητευτικο οσο τον Θαναση Μυλωνα και να γυρισει να κοιταξει τον Νεγκα.... :)
Γούστα είναι αυτά σε άλλες αρέσει το στυλ του Νέγκα σε άλλες ο Μυλωνάς θα ήταν μια ιδέα να κάνουμε ένα μινι κουιζ... :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στιγμές από την ταινία στο video που ακολουθεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
η μητερα μου ,μια θεια μου και η καλυτερη φιλη της μητερας μου ηταν ερωτευμενες με τον νεγκα οταν ηταν ελευθερες και μικρες μην παρεξηγηθουμε

επισης και μενα μου φαινεται καλυτερος ο νεγκας,αν ημουν γυναικα θα προτιμουσα δαγκωτο νεγκα.

ο παυλος τασιος δεν χρησιμοποιησε ποτε ψευδωνυμο σε ταινια ειναι λαθος καθαρα εκπαραδρομης
 
Επανάληψη διαγραμμένου video

 
Πίσω
Μπλουζα