Από 2D σε 3D

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.037
Η 5η γενιά κονσολών επέβαλλε την τρίτη διάσταση στο gaming. Επιτυχημένες σειρές δισδιάστατων παιχνιδιών έπρεπε να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα ή να πεθάνουν. Κάποιες τα κατάφεραν και η πρώτη τους εμφάνιση στο 3D ήταν αριστουργηματική και καθόρισε τα νέα 3D παιχνίδια (πχ Super Mario 64 και Ocarina of Time) ενώ άλλες απέτυχαν τελείως. Γράψτε για τις πρώτες τρισδιάστατες μεταφορές franchises και πως τα πήγαν.
 
Metroid Prime.

Για μένα η πιο πετυχημένη μεταφορά από 2D σε 3D μέχρι και σήμερα. Οχι μόνο τα γραφικά ήταν κορυφαία αλλά και όλη η ατμόσφαιρα και το game design του Metroid μεταφέρθηκε στην εντέλεια. To γεγονός ότι έβλεπες από τα μάτια της Samus μπορεί να μην άρεσε σε όλους (και ως αποτέλεσμα η Samus ήταν λίγο πιο "βαριά" και αργή ίσως) όμως εμένα μου άρεσε γιατί έτσι ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο η ατμόσφαιρα αφού πλέον ήσουν εσύ η Samus και όχι κάποιος που απλά την ελέγχει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Metroid "πήδηξε" μια ολόκληρη γενιά και δεν βγήκε ποτέ το Metroid 64 γιατί ο δημιουργός του Super Metroid δεν μπορούσε να φανταστεί πως θα μπορούσε να το μεταφέρει στο Nintendo 64. Τελικά το φίδι από την τρύπα το έβγαλαν δυτικοί developers. Μετά από τις πρώτες κατακραυγές ότι έκαναν το Metroid FPS, όταν παίξαμε το παιχνίδι καταλάβαμε ότι ήταν ένα first person action adventure, πιστό στην κληρονομιά των Metroid αλλά και συνάμα ένα πολύ σύγχρονο παιχνίδι. Πιθανότατα το καλύτερο της σειράς, ανώτερο ακόμα και από το Super Metroid.

Αλλά έχω άλλο παράδειγμα που το outsourcing Ιαπωνικής σειράς σε δυτικό developer δεν είχε την ίδια επιτυχία. H Konami έδωσε στην Ουγγρική Appaloosa την μεταφορά σε 3D του Contra για το Playstation. Στο παλμαρέ τους είχαν το συμπαθητικό Ecco the Dolphin (και μερικά βέβαια όχι τόσο συμπαθητικά) οπότε οκ, δεν φαίνονταν τελείως άσχετοι. Το αποτέλεσμα ήταν κυριολεκτικά άθλιο. Και σαν να μην τους έφτανε η πρώτη αποτυχία τους έδωσαν και το sequel! Ε μετά από αυτό η σειρά δεν ξανασήκωσε κεφάλι οπότε τη θυμόμαστε μόνο για την καταπληκτική οκτάμπιτη και δεκαεξάμπιτη περίοδο.

 
Lemmings 3D, απερίγραπτα κακό.

[video=youtube_share;wAeFxDbNTsA]

 
Mία από τις μεγαλύτερες προσωπικές απογοητεύσεις μου ήταν το Rayman 2. Μετά από ένα καταπληκτικό πρώτο παιχνίδι,η δεύτερη συνέχεια δε βλεπότανε...Τα ίδια και με τα Mario που δεν ακολούθησα ποτέ στις 3d εκδόσεις τους. Θεωρώ τα 2D platform games ό,τι καλύτερο εχει βγάλει το είδος και δε μπορώ αυτά τα χαοτικά 3D με τους χοντροκομμένους χαρακτήρες και τους αχανείς κόσμους.
 
Grand Theft Auto ,το παιχνιδι πραγματικα μεταμορφωθηκε προς το καλυτερο με την μεταβαση.


Ειναι και αλλα.
 
alkis21 είπε:
Lemmings 3D, απερίγραπτα κακό.
[video=youtube_share;wAeFxDbNTsA]


Γεια σου φιλε Άλκη! :)

Σχετικά με το Lemmings 3D δεν είναι και άσχημο .. :wait2: τουλάχιστον έτσι όπως φαίνεται στο βίντεο. :)

Θα έλεγα ότι έχει συμπαθητικά γραφικά 3D και καλο gameplay.

Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν ξέρω πως ήταν πραγματικά γιατί δεν το είχα παίξει όταν βγήκε το 1995!

Μιλάμε όμως για ένα παιχνίδι φτιαγμένο απο την γνωστή μας Psygnosis, μια εταιρεία με τεράστια ιστορία που ήξερε καλά το τρόπο για να βγάζει επιτυχημένα παιχνίδια!

Επίσης ξέρω ότι δεν θα έκρινες λανθασμένα ένα παιχνίδι σε *απερίγραπτα κακό* χωρίς να ήταν έτσι.

Σίγουρα θα υπάρχει κάτι που σε ξένισε και σε έκανε να το κρίνεις έτσι.

Κατα την γνώμη σου, τι είναι αυτό που "χαλάει" αυτή την 3D version του Lemmings;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
N64-Castlevania 64 και Castlevania Legacy of Darknes

H πρωτη αποπειρα της σειρας στην 3D εποχη με το castlevania 64 δεν ειχε την υποδοχη που θα περιμεναν οι ανθρωποι της Κonami καθως πηρε αρκετα αρνητικα σχολια τα οποια δεν ηταν και ολα αδικα.Οι παιδικες ασθενειες του πρωτου παιχνιδιου διορθωθηκαν με το sequel η καλητερα prequel legacy of darkness το οποιο ειναι παιχνιδαρα και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ REMAKE ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ. Την ατμοσφαιρα του την μουσικη και καποιες πιστες σημα κατατεθεν δεν τα συναντησαμε σε κανενα απο ολα τα επομενα 3D castlevania τα οποια οπως τα καταντησαν μονο castlevania δεν ειναι.

Metal Gear Solid

Mετα της παιχνιδαρες σε NES και MSX ηρθε η ωρα να μπει ο solid στην 3D εποχη και εγενετο το Μetal gear solid.Παιχνιδαρα με ολη την σημασια της λεξεως και στιγμες που δεν προκειται να ξεχασει κανενας απο το μακρινο 1998 μεχρι και σημερα.

Final Fantasy VII

To N64 δεν ηταν αρκετο για το οραμα της square (κυριως λογο του cartridge) οποτε η σειρα μεταπηδησε στο psx και το πρωτο 3D final fantasy εγινε πραγματικοτητα,ΠΟλυ καλο παιχνιδι δεν αμφιβαλει κανεις γιαυτο αλλα προσωπικα θεωρω το FFVI του snes πολυ καλητερο και σαν ιστορια και γενικα σαν FF και θεωρω πως ο κυριως λογο που εκανε επιτυχια το VII ηταν λογο του οτι ηταν το πρωτο 3D FF και ολοι μειναμε με ανοιχτο το στομα.

Dragon Quest VII

H κορυφαια σειρα rpg στην ιαπωνια η σειρα που κυκλοφορουσε μονο σαββατοκυρια εκει γιατι οταν εκαναν το λαθος και το κυκλοφορησαν καθημερινη εγινε τετοιος πανικος που παρατουσαν της δουλειες τους και ετρεχαν να αγορασουν το παιχνιδι.2 κλασεις για να μην πω και παραπανω απο το FFVII με απιστευτο σεναριο απιστευτη ιστορια απιστευτη διαρκεια για να το τελειωση ολο καποιος 100% μεχρι να βρει τον τελευταιο ανθρωπο να τον στειλει στο νησι να τελειωση το τελευταιο δωματιο ωστε να παρουμε το σεντουκι με την τελευταια πλακα να ανοιξουμε την πυλη και να πολεμησουμε τον ιδιο τον θεο ο οποιος ειναι κατα πολυ δυνατοτερος απο τον τελικο αρχηγο του παιχνιδιου.Φανταστικο παιχνιδι το οποιο το βαζω μεσα στο top 3 των JRPGS αλλα και γενικοτερα.

Donkey Kong 64

Mετα της παιχνιδαρες του snes ηρθε η ωρα να περασει ο αγαπημενος ηρως σε πραγματικο 3D.Φοβερο παιχνιδι,τεραστιες πιστες,εξαιρετικα γραφικα που ετρεχαν αποκλειστικα με το expansion pak το οποιο υπηρχε μεσα στο κουτι του παιχνιδιου και παρα πολυ καλη μουσικη.Πραγματικα παιχνιδι σταθμος για το N64 το οποιο δεν πρεπει να λειπει απο κανεναν κατοχο της κονσολας.

ΥΓ: Mιας και αναφερθηκε το αισχρο και αθλιο contra legacy of war οποιος θελει να αναβιωσει στιγμες απο τα ηλεκτρονικα τελη 80 αρχες 90 που γνοταν χαμος πανω απο την καμπινα ας παρει ενα Wii να παιξει το απιστευτο Contra Rebirth.Μιλαμε για τρελο καψιμο και τρελα διπλα.
 
Ναι πολύ καλό το Rebirth, επιστροφή στο old school Contra. Δυστυχώς η σειρά δεν κατάφερε ποτέ να περάσει επιτυχώς στο 3D. Πιθανόν να μην της ταιριάζει κιόλας.

Πάντως αυτό που με εντυπωσιάζει είναι ότι η Nintendo είχε 100% επιτυχία στο πέρασμα των franchises της στην τρίτη διάσταση (αν έχει βγει καμιά πατάτα και δεν είναι 100%, ζητώ συγγνώμη δεν το θυμάμαι). Super Mario 64, Ocarina of Time, Metroid Prime, Donkey Kong 64, Pilotwings 64, Mario kart 64, Wave Race 64, Excite Bike 64, Mario Tennis, F-Zero X η λίστα "τρομάζει" με τόσους ποιοτικούς τίτλους.

Δυστυχώς το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τη Sega. Πραγματικά είναι απορίας άξιο τι ακριβώς σκέφτονταν. Ενώ ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνοι για την 3D επανάσταση με το Model 1 και Model 2 δεν φρόντισαν να περάσουν τα επιτυχημένα franchises στην 3D εποχή και τελικά το έκαναν πάρα πάρα πολύ αργά με ανάμεικτα αποτελέσματα.

Καταρχάς το Sonic, την πιο επιτυχημένη σειρά της. Όλη η εποχή του Saturn πέρασε χωρίς 3d Sonic. Υπάρχει ολόκληρη ενδιαφέρουσα ιστορία για το Sonic X-treme που τελικά δεν βγήκε ποτέ. Το Sonic Adventure για το Dreamcast ήταν καλό αλλά είχε αρκετά προβλήματα. Η σειρά ποτέ δεν τα κατάφερε τέλεια στο 3D όπως το Mario.

To Outrun! To πιο αγαπημένο racing game των 80s ανανεώθηκε πολύ αργά για το Xbox ενώ δεν βγήκε ποτέ για 3D κονσόλα της Sega. To ίδιο για το Shinobi που βγήκε ένα πολύ μέτριο 3D παιχνίδι για το Playstation 2. Βέβαια παιχνιδάρα σε σύγκριση με τα άθλια Altered Beast για το PS2 και Golden Axe: Beast Rider για το PS3. To Phantasy Star. To Saturn διψούσε για RPGs αλλά δεν βγήκε ποτέ για το σύστημα (αλλά το Phantasy Star Online για το Dreamcast θεωρείται καλό).
 
Δεν θεωρώ ότι το FF7 έκανε καμιά τρελή μετάβαση από 2D σε 3D. Απλά είχε 3D μοντέλα σε 2D prerendered backgrounds. Αυτό σημαίνει ότι αν έβγαινε στο SNES με 2D γραφικά, το gameplay δεν θα είχε καμία διαφορά. Απλώς δεν θα είχε τις εντυπωσιακές κάμερες στις μάχες (που κι εκεί δεν έχει διαφορά η 3η διάσταση στο gameplay).

Ενώ κάτι σαν το Mario 64, Zelda και Metroid Prime πχ είναι "καθαρά" 3D γιατί η έξτρα 3η διάσταση αλλάζει/ενισχύει και το gameplay και δεν θα μπορούσαν να είναι ίδια αν κάποιος τα έκανε ports με 2D γραφικά. Θα έπρεπε να γίνουν πολλές αλλαγές στο level design, τα controls και το gameplay γενικά και τα παιχνίδια δεν θα είχαν καμία σχέση με τις 3D versions.

Επίσης θα συμφωνήσω στο ότι το Sonic είναι γενικά από τα χειρότερα παραδείγματα μεταφοράς από 2D σε 3D. Μάλιστα η Sonic Team είναι τόσο ανίκανη που ούτε ένα 2D της προκοπής δεν μπορεί να βγάλει πια και βλέπεις fan projects ή δουλειές από τρίτους να τους ξεπερνάνε με άνεση. Οπότε αν δεν μπορούν να κάνουν ένα καλό 2D παιχνίδι, τι πιθανότητες έχουν με το 3D που είναι και πιο δύσκολο όσον αφορά τα platformers?
 
Θυμάμαι fighting games όπως Street Fighter EX, Mortal Kombat 4, Fatal Fury Wild Ambition, κλπ-κλπ, για την 5η γενιά κονσολών σε 3D.

Νομίζω ήταν σχετικά "ανώδυνο" πέρασμα - αν και μάλλον αυτό οφείλετο στο ότι στο gameplay εξακολουθούσαν να συμπεριφέρονται (σε αρκετά μεγάλο βαθμό) σαν τα δοκιμασμένα-στο-χρόνο 2D αδερφάκια τους. :) (δηλ. οι κινήσεις που εκμεταλλεύονταν την 3η διάσταση στο gameplay, ήταν ελάχιστες)

Eπίσης ένα ακόμα jRPG, το Chrono Cross (διάδοχος του εκπληκτικού Chrono Trigger), ήταν πολύ δημοφιλές, και η μετάβαση σε 3D ιδιαίτερα επιτυχημένη.
 
Worms 3D και Μortal Kombat 4 από τις χειρότερες μεταβάσεις ever.
 
To Earthworm Jim 3D ήταν πραγματικά άθλιο. Αν το είχε αναπτύξει η Shiny θα ήταν πιστεύω πολύ καλό (είχαν δείξει καλά δείγματα στη μετάβαση στο 3D με το MDK).

Θα αναφέρω δύο παιχνίδια που δυστυχώς τα θυμόμαστε ως FMV interactive movies αλλά είχαν και καλές 3D μηχανές γραφικών.

Το πρώτο είναι το Wing Commander III το πρώτο της σειράς που είχε πραγματικά 3D γραφικά με textured mapped πολύγωνα και σε ανάλυση SVGA. Ό,τι πιο εντυπωσιακό υπήρχε στα space sim της εποχής. Το software rendering του PC ξεπερνούσε κατά πολύ την hardware accelerated έκδοση του Playstation 1.

To άλλο είναι το Under a Killing Moon, το τρίτο Tex Murphy. Νομίζω είναι το πρώτο φουλ 3D adventure και είχε πολύ εντυπωσιακά real time 3D γραφικά σε SVGA ανάλυση. Τώρα για το FMV...E νομίζω ότι παρότι οι ερμηνείες δεν είναι για όσκαρ είναι ένα πολύ αστείο b movie.

To Street Fighter EX ήταν μέτριο στην καλύτερη περίπτωση. Χοντροκομμένα 3D γραφικά που δεν φτάνουν με τίποτα το sprite art των 2D Street Fighter και δεν προσφέρουν τίποτα στο gameplay αφού παραμένει 2D. Και φυσικά καταστρέφει τελείως το gameplay αφού το Street Fighter βασίζεται σε pixel και frame perfect αντιδράσεις από τον παίκτη που χάνεται τελείως με τα πολύγωνα. Μαύρο πρόβατο της σειράς.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Under a Killing Moon είχε κυκλοφορήσει σε κονσόλες 5ης γενιάς; :eek:
 
johnny_salonica είπε:
Worms 3D και Μortal Kombat 4 από τις χειρότερες μεταβάσεις ever.
Το Worms 3D δεν το έχω παίξει αλλά το Mortal Kombat ήταν απλά ένα 2D fighting με 3D πολυγωνικά γραφικά. Μόνο το sidestep είχαν για να δικαιολογούν την μετάβαση και αυτό δεν ήταν και τίποτα σημαντικό.

Πάντως εμένα το EWJ3D μου ψιλοάρεσε για κάποιον λόγο. Αλλά βεβαια καταλαβαίνω ότι δεν είναι και πολύ καλό παιχνίδι.
 
billy είπε:
Το Under a Killing Moon είχε κυκλοφορήσει σε κονσόλες 5ης γενιάς; :eek:
Α...Όχι. Το κονσόλες 5ης γενιάς το χρησιμοποίησα χρονολογικά γιατί εκείνη την περίοδο έγινε το πέρασμα από το 2D στο 3D. Δεν είναι απαραίτητο να περιοριστούμε σε αυτές. Εννοείται ότι μπορούμε να πούμε για PC games (όπως το Duke Nukem 3D) ή παιχνίδια που άργησαν να περάσουν στο 3D όπως το προαναφερθέν Metroid Prime.
 
Οk, man. :)

Aρα προσθέτουμε και παιχνίδια όπως το Quest for Glory V (αρκετά ωραίο), Κing's Quest Mask of Eternity (μπλιάχ ! - παρασύρθηκε ο Ken Williams απο τον κυρ-Bill), Might & Magic VI (πάρα πολύ ωραίο), Ultima IX (εξαρτάται απο τα γούστα - εμένα μου άρεσε αρκετά - αν και είχε bugs και instability issues), Gabriel Knight 3 (αρκετά καλό).

Aν μου 'ρθουν κι άλλα, θα τα συμπεριλάβω... :)

---EDIT---

Θυμήθηκα και τα Simon the Sorcerer 3D (θα καταριέται θεούς και δαίμονες ο Αλκης :D ), καθώς και το αρκετά πιό καινούριο, Gobliiins 4 (δεν ξέρω αν πιάνεται...)

---EDIT 2---

Προσθέστε και τα Broken Sword 3 & 4 (αρκετά πιό καινούρια αυτά τα δύο - δεν ξέρω αν πιάνονται)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
billy είπε:
Οk, man. :)
Aρα προσθέτουμε και παιχνίδια όπως το Quest for Glory V (αρκετά ωραίο), Κing's Quest Mask of Eternity (μπλιάχ ! - παρασύρθηκε ο Ken Williams απο τον κυρ-Bill), Might & Magic VI (πάρα πολύ ωραίο), Ultima IX (εξαρτάται απο τα γούστα - εμένα μου άρεσε αρκετά - αν και είχε bugs και instability issues), Gabriel Knight 3 (αρκετά καλό).
To 1998 τα adventure games ήταν πράγματι νεκρά όπως είχε γράψει η Roberta Williams. Αλλά η "λύση" που βρήκε ήταν η χειρότερη δυνατή. Πήρε το παραμυθένιο King's Quest και το μετέτρεψε σε γενικό βαρετό heroic fantasy με μπρατσαρά πρωταγωνιστή και μπόλικη βία. Καμία σχέση με τα προηγούμενα της σειράς. Ένα action adventure της σειράς (fire world, ice world... :banghead: ), με κάκιστο σύστημα μάχης, που προφανώς δεν τράβηξε νέο κοινό και φυσικά αποξένωσε τους fans της σειράς. Ταφόπλακα για το King's Quest και για τη Sierra. To Gabriel Knight 3 είναι διαβόητο για εκείνο τον γελοίο γρίφο. Και το σενάριο ήταν ενδιαφέρον μέχρι που μπήκαν βρικόλακες και Άγγελοι στη μέση και έγινε χάλι μαύρο. άλλο ένα πετραδάκι (ή μάλλον κοτρόνα) στον τάφο των adventure games. Το Quest for Glory V πάρα πολύ ξεπερασμένο τεχνολογικά για 1998. Για Ultima IX θα επανέλθω.
 
Παντως το χορταστικοτερο revamp για μενα ηταν το OutRun. Να μου πεις...ηταν εξ αρχης ψευτοτρισδιαστατο...ομως οι μαγκες καταφεραν (μετα απο καποιες οχι τοσο επιτυχημενες ψευτο3D ενδιαμεσες προσπαθειες) να μας δωσουν τα δυο υπεροχα τρισδιαστατα Outrun και τα εξαιρετικα conversions σε κονσολες και PC.

Το 3D που περιμενα αλλα δεν ηρθε ποτε ηταν το Turrican. Μεγαλωνοντας (και βλεποντας και καποια σκορπια proof) καταλαβα οτι ευτυχως δεν το ειδαμε...

Χαμενη ευκαιρια ενα πραγματικο 3D Sonic στο Saturn. Ισως αν ο Naka ηταν λιγοτερο ξεροκεφαλος και επετρεπε την χρηση της NightS engine να ειχαμε κατι δυνατο να συζητησουμε τωρα. Tα επομενα 2 Sonic στο DC ειχαν στιγμες επικες (πχ η Emerald Coast,Windy Valley) και φρικτες στιγμες (πχ τα περισσοτερα adventure stages στο 1)... μετα chaos :)

Mε ειχε εντυπωσιασει και το Robocop3 αλλα μαλλον αποτελω μειοψηφια
 
Πίσω
Μπλουζα