Ελλ. βιντεοταινίες - σημεία των καιρών?

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.797
Αντιδράσεις
4.291
Με τη προθεση να βοηθησω γνωστο blog να βρει καποιες απο τις Ελληνικες βιντεοταινιες που ψαχνει, πηγα σε πολυ μεγαλο videoclub της περιοχης μου που ξεκινησε να πουλαει, σε πολυ φθηνες τιμες, ολες τις βιντεοκασετες που διαθετει.

Με εκπληξη ακουσα την (ωραιοτατη :) ) υπαλληλο να μου λεει οτι απο τις πρωτες κιολας μερες εξαφανιστηκαν ολες οι Ελληνικες βιντεοταινιες! Και ομιλω για videoclub με τεραστια επαρκεια.

Μηπως τελικα αυτο το ειδος ταινιων που πολεμηθηκε τοσο αγρια (και αντικειμενικα διεθετε και πολυ σκουπιδαριο) αρχισε να "εκτιμειται" εν μερει?
 
Αυτοι που τις ''πολεμάνε'' αυτοί και τις αγοράζουν.

Το ελληνικό video αρχήζει να εκλείπει ? :( , ως ένα βαθμό ,διοτι εγώ ξέρω video-club που δεν διατίθενται να πουλίσουν ,αλλά να νοικιάσουν.Τα εν λόγο video-club έχουν κρατήσει αρχείο σε VHS (500-1000 τίτλους) και έχουν μετατρέψει πολλές (τις πιο εμπορικές) σε DVD.

Στο διαδίκτιο μπορείς να βρείς αυτή τη στιγμή περίπου τα 2/3 απο ελληνικό video(κάτι είναι και αυτό). Έτσι και αλλιώς σήμερα δεν περιμένουν να ζήσουν (οι video-clubαδες)απο αυτές τις ταινίες.

Προσοπικά είμαι στιν ευχάριστη θέση να σας πώ οτι μου λειπουν 2-3 τιτλοι ,δεν τις εχω όλες φισικά ,αλλα αυτές που τις ήθελα πολύ τις έχω αποκτήσει.
 
Τρανή απόδειξη ότι οι βιντεοταινίες "ξαναζούν" , είναι ότι ξανακυκλοφορούν όλες

σε DVD (ως εμπορεύσιμα κομμάτια ή ως προσφορές σε εφημερίδες και περιοδικά).

Αυτό έχει μεν κάνει πανεύκολο να βρεις κάποιες ταινίες που μέχρι πρότινος θεωρούνταν σπάνιες

(π.χ. ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΟΥ), αλλά το να έχεις στην κατοχή σου την αυθεντική βιντεοκασσέτα

(έστω χιλιο-νοικιασμένη αλλά με το αυθεντικό εξώφυλο) προσδίδει άλλη ικανοποίηση στο συλλέκτη.

Εξ'ου και η εξαφάνισή των παλιών κασσετών από τα ράφια.
 
Εγω παλι πιστευω σε αυτο που λεει ο wally δηλαδη οτι αρχισε να εκτιματε γιατι ο κοσμος ΘΕΛΕΙ να ξαναγυρισει στο παλιο γιατι ηταν καλο και εμεις ολοι που ζησαμε το ζενιθ αλλα και το ναδιρ τηε εποχης εκεινης της Ελληνικης βιντεοταινιας θελουμε να το μεταβιβασουμε στις επομενες γενιες, για παραδειγμα εγω μαζευω Ελληνικες βιντεοταινιες για την κορη μου γιατι πιστευω οτι εκτος απο ρετρο ειναι και θησαυρος μιας αλλης εποχης που δεν θα πεθανει ποτε και θα συνεχισει να εκτιματε.
 
Wally είπε:
Μηπως τελικα αυτο το ειδος ταινιων που πολεμηθηκε τοσο αγρια (και αντικειμενικα διεθετε και πολυ σκουπιδαριο) αρχισε να "εκτιμειται" εν μερει?

video80 είπε:
Αυτοι που τις ''πολεμάνε'' αυτοί και τις αγοράζουν.

circleag είπε:
αρχισε να εκτιματε γιατι ο κοσμος ΘΕΛΕΙ να ξαναγυρισει στο παλιο γιατι ηταν καλο ... μιας αλλης εποχης που δεν θα πεθανει ποτε και θα συνεχισει να εκτιματε.
Ωπα ρε παιδια, να προσγειωθουμε λιγο :)

Καταρχας: Ενα φαινομενο απο μονο του δε λεει κατι και καλο θα ητανε να μη το ερμηνευουμε συναισθηματικα.

Κατα δεύτερον: Ας μη μπερδευουμε τη συλλεκτικη/συναισθηματική "αξια" με την καλλιτεχνική/ποιοτική αξία.

Τι σημαινει "εξαφανιστηκαν ολες οι βιντεοταινιες"; Σοβαρα τωρα πιστευετε οτι κατι μας επιασε κατι και ξαφνικα αρχισαμε να βλεπουμε την κρυμμενη "ποιότητα" και "καλλιτεχνική αξία" των ταινιών, την οποια πριν 10 χρονια δε μπορουσαμε να δουμε;

Καλα μπορει ετσι να ειναι, ειδικα αν διανυουμε ενα μεσαίωνα (βλ. λινκ) αλλα υπαρχουν κι αλλοι λογοι.

Υπαρχει ο προφανης λογος, που μιλαει για συναισθηματικη αξια, αναμνησεις κλπ. Για να μη αναφερουμε και τα λαογραφικα-ιστορικα στοιχεια που μπορει να αντλησει (και να κοροιδεψει) κανεις. Το οτι ειναι συλλεκτικες ομως δε λεει κατι ουτε για "εκτιμηση", ουτε οτι το "παλιο ειναι καλο".

Κι εγω ειμαι κολημενος με πραγματα που αναγνωριζω οτι ειναι ασημαντα αλλα ειναι σημαντικα για μενα. Αυτο ομως δεν με κανει να λεω οτι εκτιμώ μια κρυμμένη ποιότητα σε αυτά.

Επιπλεον, μη ξεχναμε οτι οι βιντεοταινιες αποτελουν αντικειμενο λατρειας του κινηματος καλτ του φοιτητοκοσμου και των 20αρηδων που ασχολουνται συνειδητά με τα παρακμιακα και καθε ειδους καφριλες. Οχι επειδη αναγνωριζουν την υποτιθέμενη αξια τους, αλλα για χαβαλέ

Σε καμια περιπτωση δε μπορω να φανταστω καποιο σύγχρονο 20άρη να κυνηγαει τις βιντεοταινιες για να τις "θαυμασει" επειδη εχει να ζηλεψει κατι απο αυτες. Αντιθετα τις κυνηγαει για να θυμηθει τα παλια, η για να τις δει για χαβαλε και να γελασει με τα χαλια και την αφέλεια των παλαιοτερων.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ δεν θέλω να πιστεύω ότι οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος θα πάει να αγοράσει μεταχειρισμένη βιντεοκασέτα από video club στην εποχή μας. Οι "συλλέκτες" -που δεν καταλαβαίνω τον όρο- όταν πρόκειται για μεταχειρισμένες βιντεοκασέτες, δεν μαζεύουν κακογραμένες και μασημένες βιντεοκασέτες που το μόνο που χρειάζονταν ήταν για να μαλώνουμε με τους ιδιοκτήτες των video clubs για να μας δώσουν πίσω τα λεφτά της ενοικίασης.

Αν συνεχίσει αυτή η ιστορία της συλλεκτικότητας σε οποιαδήποτε σαβούρα, σε λίγο θα μαζεύουμε και vcds, σε μια εποχή που υπάρχει αφθονία χωρητικότητας. Όταν είχε βγει το cd recorder όλοι μεταφέραμε τις βιντεοκασέτες σε vcd δισκάκια τα οποία άσχετα με την ποιότητα, θα ήταν σταθερή στα χρόνια και δεν θα φαγωνόταν όπως η βιντεοκασέτα. Μετά πετάγαμε τα vcd και γελάγαμε όταν είδαμε την ποιότητα του dvd. Νοικιάζαμε ότι είχαμε σε βιντεοταινία και αντιγράφαμε τα dvd μας για το μακρόχρονο αρχείο μας χωρίς απώλειες με το πέρασμα του καιρού. Όταν ανακαλύψαμε το mame ονειρευόμασταν την ημέρα όπου όλα αυτά θα γινόντουσαν με τις ταινίες μας. Ένα menu με τις αγαπημένες μας ταινίες μαζεμένες και επιλογή της ταινίας για προβολή στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Βγήκε το divx σε καλή ποιότητα και όλη ripάραμε τα dvds μας στους σκληρούς μας. Τα dvds τσουβαλιάστηκαν και πετάχτηκαν. Τώρα έχουμε τα bluray και γελάμε με την ποιότητα του dvd, divx κοκ. Μην γυρνάμε λοιπόν σε κάτι που δεν αξίζει. Μην μπαίνουμε στο trip να γυρνάμε τα video clubs και να βλέπουμε τις σαβούρες σαν θησαυρό. Έκαναν τον κύκλο τους και είναι για πέταμα. Είναι κατεστραμένες από τις ενοικιάσεις και δεν έχουν να δώσουν κάτι άλλο.

Οι συλλέκτες δεν μαζεύουν βιντεοκασέτες. Δεν υπάρχει σοβαρός συλλέκτης

που θα βάλει στο πανάκριβο video player του μασημένη κασέτα να του χαλάσει την κεφαλή. Σε αυτό το επίπεδο η συλλεκτικότητα είναι στις συσκεύες και όχι στις βιντεοκασέτες. Είναι σαν να συγκρίνουμε τα μπομπινόφωνα με τις κασέτες ήχου, την αυθεντική ακρόαση ενός δίσκου με το αντίγραφο του ίδιου δίσκου στο φορητό κασετόφωνο γαλαρίας της εκδρομής στο γυμνάσιο. To divx με το bluray.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το retro έχει όρια. Διάβαζα ένα post για retro σερβιέτες εδώ μέσα και μου έπεσαν τα μαλλιά. Ας υπάρχει και λίγο class σε ένα forum που το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άτομα με δυνατή προσωπικότητα και ξεκάθαρη άποψη για την αξία αντικειμένων της παιδικής τους ηλικίας και τον τρόπο ζωής.

Δεν χρειάζεται να τα έχουμε όλα. Παλιά ήμασταν πιο επιλεκτικοί. Τώρα και τα παλιά αντικείμενα κατάντησαν καταναλωτισμός. Είτε έχουν αξία είτε όχι. Δεν είναι retro να θυμάσαι την ημέρα που η αδερφή σου πήγε στο super market να αγοράσει σερβιέτες και κάνεις post για αυτό. Το σώβρακο του παππού μου δεν είναι retro. Δεν έχει αξία. Το παλιό μου σκισμένο levi's είναι retro αλλά δεν θα σκίσω το καινούργιο μου για να θυμηθώ τα παλιά.

Εκεί πάμε σε άλλες περιπτώσεις και χρειάζεται retro... ψυχίατρος.
 
Ας υπάρχει και λίγο class σε ένα forum που το μεγαλύτερο ποσοστό είναι άτομα με δυνατή προσωπικότητα και ξεκάθαρη άποψη για την αξία αντικειμένων της παιδικής τους ηλικίας και τον τρόπο ζωής.
Διεκρινες συνολικα ελλειψη "class" στο παρον φορουμ, τουλαχιστον σε συγκριση με το δικο σου επιπεδο?

Το αντιπαρερχομαι και παω στο ζουμι.

Απο την αρχη εγινε σαφες οτι ομιλουμε επι τω πλειστω περι σκουπιδαριου. Παρολα αυτα υπηρξαν βιντεο-πονηματα που αποδεικτηκαν ανωτερα απο πολλα απο τα (χρηματοδοτουμενα απο το ΕΚΚ) κινηματογραφικα εργα του "συγχρονου" Ελληνικου κινηματογραφου.

Επισης ειναι πιθανο καποιος να εχει συνδεσει μια καλη-κακη-πολυτιμη αναμηνηση με μια βιντεοκασετα οπως και με οποιοδηποτε αντικειμενο. Αυτο δεν ειναι προς κριση-επικριση.

Τελος ειναι γεγονος οτι στο συγκεκριμενο videoclub εγιναν sold-out σε 4 ημερες. Ο λογος δεν ειναι ευκολα προσδιορισιμος (χωραει κουβεντα), το αποτελεσμα χειροπιαστο.
 
Φιλε vp74 νομιζω το θεμα εχει να κανει αποκλειστικα με τις Ελληνικες βιντεοταινιες και την επιστροφη του κοσμου σε αυτο το κινημα, και οχι με τις οπτικοακουστικες και τεχνικες προδιαγραφες του VCR ως μεσο αποθηκευσης-προβολης.

Οσον αφορα τη χαμηλη ποιοτητα του μεσου, νομιζω δεν απασχολει ολους. Ο μεσος ανθρωπος πιστευω δεν καταλαβαινει διαφορα σε ποιοτητα εικονας, και αλλωστε και παλι η οπτικη ποιοτητα δεν παιζει ρολο σε κατι που ειναι σπανιο και δεν μπορεις να βρεις αλλου. Ειναι πολυ δυσκολο ολες αυτες οι ταινιες να κυκλοφορησουν σε DVD απο το TeeVo. Οποτε η διαθεση απο τα "στοκ" των βιντεοκλαμπαδικων αποτελει εσχατη λυση για τους φανατικους συλλεκτες.

Οσον αφορα τη θεση μου, και παλι, δεν καυτηριαζω την οπτικοακουστικη ποιοτητα του VCR και του μεσου, αλλα την καλλιτεχνικη ποιοτητα των Ελληνικων βιντεοταινιων... καθως και την πεποιθηση οτι στις μερες μας "αναγνωριζεται" και "εκτιμαται" αυτη η υποτιθεμενη ποιοτητα.
 
vp74 είπε:
Εγώ δεν θέλω να πιστεύω ότι οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος θα πάει να αγοράσει μεταχειρισμένη βιντεοκασέτα από video club στην εποχή μας. Οι "συλλέκτες" -που δεν καταλαβαίνω τον όρο- όταν πρόκειται για μεταχειρισμένες βιντεοκασέτες, δεν μαζεύουν κακογραμένες και μασημένες βιντεοκασέτες που το μόνο που χρειάζονταν ήταν για να μαλώνουμε με τους ιδιοκτήτες των video clubs για να μας δώσουν πίσω τα λεφτά της ενοικίασης.
Μια βιντεοκασσέτα (στην εποχή μας) δεν την παίρνεις για να τη δεις,

αλλά για να την έχεις στη συλλογή σου.

Όπως π.χ. ένα σπάνιο βιβλίο του περασμένου αιώνα, δεν το παίρνεις

για να το ξεφυλίζεις (θα διαλυθούν προφανώς οι σελίδες),

αλλά για συλλεκτικούς λόγους και για τη συναισθηματική αξία που εμπεριέχει.

Π.χ. μπορείς πανεύκολα να αγοράσεις ένα DVD της "7ης Πύλης της Κολάσεως" ,

με surround ήχο, διαμάντι εικόνα και πολλά extras, από την οθόνη του PC σου,

με περίπου 10 ευρώ.

Αντίθετα, αν θες να βρεις το αυθεντικό VHS που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα,

θα σκάσεις τρελά χρήματα και ΑΝ το βρεις.

Αυτή είναι η έννοια της συλλεκτικής-αξίας, η οποία σπανίως συνάδει με την

πραγματική-αξία ενός προιόντος.
 
Wally είπε:
Επισης ειναι πιθανο καποιος να εχει συνδεσει μια καλη-κακη-πολυτιμη αναμηνηση με μια βιντεοκασετα οπως και με οποιοδηποτε αντικειμενο. Αυτο δεν ειναι προς κριση-επικριση.
Σε περιπτωση που απαντας σε μενα, ελπιζω να μη εδωσα στα σχολια μου την εντυπωση οτι επικρινω το συναισθηματισμο. Καθε αλλο. Περαν του οτι αναγνωριζω τη συναισθηματικη "αξια" των βιντεοταινιων που ειναι αυτονοητη, ξεκαθαρισα οτι κι εγω μπαινω στο τριπακι να εκθειαζω πραγματα που εν γνωση μου ειναι μη-ποιοτικα ή ασήμαντα, αλλά ειμαι προσκολλημενος σε αυτα συναισθηματικα.

Τελος ειναι γεγονος οτι στο συγκεκριμενο videoclub εγιναν sold-out σε 4 ημερες. Ο λογος δεν ειναι ευκολα προσδιορισιμος (χωραει κουβεντα), το αποτελεσμα χειροπιαστο.
Αυτο ακριβως επιχειρησα να κανω. Το αποτελεσμα ειναι χειροπιαστο αλλα ο λογος χωραει κουβεντα την οποια ξεκινησα...

Οπως λεει και ο Εχετλαιος, η συλλετικη αξια σπανια συναδει με την πραγματικη αξια, και αυτο ηθελα να ξεκαθαρισω, βλεποντας συναισθηματικα φορτισμενες ερμηνειες ωραιοποιησης :flower:
 
VP74 δεν νομίζω ότι κανείς εδώ μέσα χρειάζεται υποδείξεις περί "class", τουλάχιστον όχι μέχρι να μας δώσεις στοιχεία που να μας κάνουν να παραδεχτούμε ταπεινά ότι το επίπεδό σου υπερβαίνει αυτό του forum, κάτι που εγώ τουλάχιστον δεν έχω διακρίνει ακόμα.

Θα σου συνιστούσα να προσπαθήσεις να διακρίνεις ποια topics εδώ μέσα είναι αυθεντικά "ρετρό" και ποια έγιναν απλά για να κάνουμε πλάκα. Όσα ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία (όπως προφανώς το topic με τις σερβιέτες) δεν θεωρώ ότι ρίχνουν την ποιότητα του GRM. Αν έχεις αντίθετη άποψη, δεν κρατάμε κανέναν με το ζόρι.
 
Παιδιά το σημαντικοτερο πράγμα για το οποιο το ελληνικό video ''κερδίζει'' εκ νέου τον κόσμο και ασχολείτε μαζι του ,είναι γιατι είταν μία προτοπορία (κενοτομία θα έλεγα) ως προβολή.

Ο Κινιματογράφος ειπάρχει στην Ελλάδα 100 χρ. και σε 100 χρ. θα βγενει πάλι κηνιματογράφος.Πάντα θα ναι μέσα στα πράγματα. Το video όμως είταν κάτι διαφορετικό ,οπου ''σημάδεψε'' τα 80ς ,απασχόλησε αυτή (και μόνο) τη δεκαετία στην Ελλάδα,και που τελικά θυμίζει σε όλους μας εκείνες τις αναμνήσεις.

Μπορει για παράδειγμα να ταυτίσω το ''Κλασσική περιπτοση βλάβης'' με κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό της ζωής μου, που συνέβει εκεινη την περιοδο!
 
alkis21 είπε:
VP74 δεν νομίζω ότι κανείς εδώ μέσα χρειάζεται υποδείξεις περί "class", τουλάχιστον όχι μέχρι να μας δώσεις στοιχεία που να μας κάνουν να παραδεχτούμε ταπεινά ότι το επίπεδό σου υπερβαίνει αυτό του forum, κάτι που εγώ τουλάχιστον δεν έχω διακρίνει ακόμα.
Μπορεί και να μην το διακρίνεις ποτέ και δεν ξέρω αν χρειάζεται διότι ανέφερα απλά τη γνώμη μου:

Οι βιντεοκασέτες μεταχειρισμένες και μη λειτουργικές, δεν αποτελούν συλλεκτικό κομμάτι ώστε να πας να αδειάσεις ένα ολόκληρο video club και να σε πιάσει κότσο κάποιος εβραίος μαγαζάτορας που έχει βγάλει τα τριπλάσια από τις ενοικιάσεις.

Ίσως επειδή ποτέ δεν παρακολούθησα ελληνικές ταινίες Μουστάκα, Ψάλτη, Σουγκλάκο και τις άλλες τις γυρισμένες σε μια μέρα. Ίσως επειδή είναι ελληνικές. Και γι'αυτό το λόγο και καινούργιες να ήταν, η εγγραφή τους θα ήταν πρόχειρη και μαύρο χάλι.

Θησαυρός για εμένα θα ήταν η παρακολούθηση ταινιών παλιού ελληνικού κινηματογράφου σε κλασσική μηχανή προβολής. Αυτό είναι το αυθεντικό για μένα και πιστεύω ότι θα προκαλούσε και το ενδιαφέρον των νέων παιδιών της εποχής του bluray και των pc games. Βέβαια οι απόψεις περί class διαφέρουν, αυτό δεν έχει να κάνει με την παραμονή μου ή όχι στο forum καθώς τα περισότερα posts είναι χρήσιμα και δεν έχουν γίνει ώρες βαρεμάρας απλά για να γραφτεί κάτι.

Δεν είπα ότι το επίπεδό μου είναι ανώτερο από το retromaniax αλλιώς δεν θα ήμουν εδώ. Είπα ότι είναι ανώτερο από ένα post που περιγράφει την εμπειρία μιας σερβιέτας και από έναν εβραίο μαγαζάτορα video club που θα σου πουλήσει άχρηστες και μη λειτουργικές βιντεοκασέτες καθώς και παιχνίδια playstation ώς συλλεκτικά στην τέλεια τιμή των 10 και 20 euros.

Κανείς δεν σταματάει όταν αποκτήσει τις κασέτες που είχε στην αρχή. Το μικρόβιο είναι μεγάλο και προσπαθείς να αποκτήσεις ολόκληρες σειρές από ταινίες που δεν έχεις δει καν, που είναι πατάτες, που δεν παίζουν και που δίνουν πάτημα σε κάθε πωλητή να σε πιάσει κότσο, έτσι απλά επειδή σε έπιασε να μαζέψεις όλες τις κυκλοφορίες της Σπεντζος.... σε βιντεοκασέτα μεταχειρισμένη. Αυτό δίνει πάτημα για εκμετάλευση, και δεν το διαβάζω μόνο εγώ που βρίσκομαι στο forum αυτή τη στιγμή αλλά και χιλιάδες άλλοι που ψάχνουν να σπρώξουν τους τόνους σαβούρας άχρηστης ταινίας χιλιομέτρων.

Αν πιστεύεις ότι εσύ θα είσαι ο τυχερός που θα τις αποκτήσει, σου εύχομαι να τις βρεις όλες. Αυτό πιστεύω να μην το λάβεις ως υπόδειξη class.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απλά να απαντήσω στον αγαπητό vp74 ,το τι είναι άχρηστο είναι κάτι υποκειμενικό.

Οσον αφορά την κακή ποιοτητα των VHS συμφονω οτι ειναι οντος κακή εως κάκιστη.

Σχετικά με τα VHS λεω ενα βροντερό ''ναι'' στη συλλογή τους ,χωρίς αυτο να σιμένει οτι θα τις πέξω απαρέτητα στο video μου.Πολλές φορές αυτα έχουν συναισθηματική αξία , και επιδή ξέρουμε οτι στο μέλλον δεν θα τα ξαναδούμε!

Επήσεις η μαγεία μιας video-ταινίας αγαπητε είναι η προχειρότητα. Οι αυθορμοιτοι διάλογοι, το -πολλές φορές- ανηπαρκτο σενάριο ,οι ηθοποιοι β ,γ ,κτλ.

Εγώ τουλάχιστον για όλα αυτα (αλλα και για τα παιδικά μου χρόνια)αγάπησα το Ελληνικό video.
 
Ολες οι μεχρι τωρα τοποθετησεις εχουν ενα point και λεγονται μεγαλες αληθειες.

Ξεχωρισα καποιες κουβεντες.

Υπαρχει ο προφανης λογος, που μιλαει για συναισθηματικη αξια, αναμνησεις κλπ. Για να μη αναφερουμε και τα λαογραφικα-ιστορικα στοιχεια που μπορει να αντλησει (και να κοροιδεψει) κανεις. Το οτι ειναι συλλεκτικες ομως δε λεει κατι ουτε για "εκτιμηση", ουτε οτι το "παλιο ειναι καλο".
Κι εγω ειμαι κολημενος με πραγματα που αναγνωριζω οτι ειναι ασημαντα αλλα ειναι σημαντικα για μενα. Αυτο ομως δεν με κανει να λεω οτι εκτιμώ μια κρυμμένη ποιότητα σε αυτά.

Δεν χρειάζεται να τα έχουμε όλα. Παλιά ήμασταν πιο επιλεκτικοί.



Μια βιντεοκασσέτα (στην εποχή μας) δεν την παίρνεις για να τη δεις, αλλά για να την έχεις στη συλλογή σου.

Όπως π.χ. ένα σπάνιο βιβλίο του περασμένου αιώνα, δεν το παίρνεις

για να το ξεφυλίζεις (θα διαλυθούν προφανώς οι σελίδες),

αλλά για συλλεκτικούς λόγους και για τη συναισθηματική αξία που εμπεριέχει.


Κανείς δεν σταματάει όταν αποκτήσει τις κασέτες που είχε στην αρχή. Το μικρόβιο είναι μεγάλο και προσπαθείς να αποκτήσεις ολόκληρες σειρές από ταινίες που δεν έχεις δει καν, που είναι πατάτες, που δεν παίζουν και που δίνουν πάτημα σε κάθε πωλητή να σε πιάσει κότσο, έτσι απλά επειδή σε έπιασε να μαζέψεις όλες τις κυκλοφορίες της Σπεντζος.... σε βιντεοκασέτα μεταχειρισμένη.


.Πολλές φορές αυτα έχουν συναισθηματική αξία , και επιδή ξέρουμε οτι στο μέλλον δεν θα τα ξαναδούμε!
 
Συλλέγω 80s vhs υλικό (και όχι μόνο) για καθαρά συναισθηματική αξία - ουσιαστικά, για το "ταξίδι πίσω στο χρόνο" που μου προσφέρει η όλη φάση. Δεν έχω αυταπάτες, όμως. Πολλά από αυτά που συλλέγω (και πολλοί άλλοι σαν και μένα φυσικά), και ειδικά τα ελληνικά (ασχέτως αν είμαι φουλ ενημερωμένος για το πότε γυρίστηκαν με ποιόν σκηνοθέτη κλπ), τα θεωρώ σκουπιδαριό και γελάω με αυτά και μάλιστα οι ίδιοι δημιουργοί τους τα έχουνε χαρακτηρίσει σαν αρπαχτές για να επιβιώσουνε την περίοδο εκείνη (βλέπε δηλώσεις Βουτσά).

Αλλά το σωστό αυτό είναι. Δεν παίρνεις ποτέ μια βιντεοταινία πχ σαν το "Ο Εραστής-1990" - μια από τις χειρότερες του Ψάλτη - γιατί την θεωρείς αριστούργημα, αλλά γιατί θα ρίξεις τρελό γέλιο με το φέσι που θα παρακολουθήσεις (εδώ ισχύει το they are so bad that they are good), με τα ντυσίματα τους κλπ. Επίσης γελάς με τα ακούσια λάθη της ταινίας (τα οποία αν ήτανε εκούσια τότε και μόνο τότε ο δημιουργός τους θα μπορούσε να διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας πχ Κλασσική Περίπτωση Βλάβης)

Αλλά ας είμαστε ρεαλιστές, από τις βιντεοταινίες (μιλάω για ταινίες αυστηρά γυρισμένες στο βίντεο και όχι τις γυρισμένες με φίλμ και str8 για το βίντεο ή με σύντομη μόνο διανομή στους κινηματογράφους πχ O Καβαλάρης των FM stereo-1988)

Η μόδα του retroχλευασμού και της αγάπης για το ρετρό, βέβαια, δεν είναι νέο φαινόμενο. Ο γράφων έχει περάσει άπειρα βράδια στις αρχές των 90ς με παρέες βλέποντας ταινίες όπως "Τα Σκληρά Καρύδια των Νίτζα", "Φυλακές Ανηλίκων", "Πανικός στα Σχολεία" κλπ ήδη από τα 1994-5.

Απλά πλέον έγινε μαζική μόδα λόγω της ευκολίας του internet μέχρι και στο απαράδεκτο "Φωτης και Μαρία" κλέβει vidcaps του Καμπουράκη και της Δρούζα κατευθείαν από εδώ μέσα και τα κάνει δικό του θέμα, όπως εξακρίβωσα χθες.

ΥΓ.

ασχολούμαι με τη σκηνοθεσία ο ίδιος, κατέχω γνώσεις κι έτσι, θεωρώ πως μπορώ να έχω μια πιο έγκυρη καλλιτεχνική άποψη επί του ζητήματος της ποιότητας των ταινιών εκείνης της εποχής.

Σε γενικές γραμμές οι απόψεις των Rakeesh, vp74 και Paspartoo με βρίσκουνε πολύ κοντά
 
Θησαυρός για εμένα θα ήταν η παρακολούθηση ταινιών παλιού ελληνικού κινηματογράφου σε κλασσική μηχανή προβολής.

 


Παρακολουθώ αυτό το θέμα και θα ήθελα να πω πως η δεκαετία των video 1980 είναι μια εποχή που έχει γράψει/διαγράψει την δική της κουλτούρα και μιλάω συγκεκριμένα για την χώρα μας.


Είναι μια εποχή που όλοι μας ανεξαρτήτου ηλικίας(εγώ είμαι 34) έχουμε κάτι να θυμόμαστε και θα το κουβαλάμε πάντα.



Οι ελληνικές βιντεοκασέτες εκείνης της εποχής,τουλάχιστον για μένα,έχουν την συλλεκτικότητά τους γιατί,προσωπική άποψη,συλλεκτικότητα ενός "κομματιού" ορίζω την αξία που έχει για
μένα.


Και ναι βεβαίως συμφωνώ πως οι περισσότερες παραγωγές ήταν πολύ πρόχειρες αλλά υπάρχουν πολλά μα πάρα πολλά ηθικά διδάγματα που θα ήθελα να έχω στην παρακαταθήκη μου να βλέπω και να ξαναβλέπω μετά απο πολλά χρόνια.Έβαλα πάνω πάνω με κόκκινο την τοποθέτηση ενός φίλου που το έγραψε λίγα ποστ πιο πάνω.Επειδή ο άντρας μου έχει στην συλλογή του περίπου στις 2000 κινηματογραφικές ταινίες,και έχω δει πολλές θα ήθελα να πληροφορήσω πως,ναι να παρακολουθήσεις σε μηχανή προβολής μια παλιά ταινία του ελληνικού κινηματογράφου,αλλά ξέρεις πόσες ταινίες είναι όμως επίσης πολύ πρόχειρες,με διαλόγους σχεδόν ανύπαρκτους και σκηνικά σχεδόν μηδενικά?


Προς θεού δεν θέλω να συγκρίνω 2 τελείως διαφορετικά πράγματα αλλά η κάθε εποχή έχει την χάρη της πως να το κάνουμε?
#)


Αγαπώ πάρα πολύ τον ελληνικό κινηματογράφο αλλά έχει και κάτι "πατάτες" που δεν περιγράφονται...Σε εποχές που υπήρχανε μέσα για κάτι καλύτερο...Αλλά δεν ήταν όλοι οι παραγωγοί το ίδιο πράγμα.



Και ναι θα πληρώσω κάτι παραπάνω για να αποκτήσω κάτι που για μένα η αξία του είναι συλλεκτική
αν δεν μπορώ να το βρω πουθενά πια...


 
Να συμπερένω απο όλα αυτα οτι και σένα σου αρέσει το ελληνικο video ?

2 δεκετίες μετά παραμένει cult κατα τη γνώμη σου?
 
video80 είπε:
Να συμπερένω απο όλα αυτα οτι και σένα σου αρέσει το ελληνικο video ? 2 δεκετίες μετά παραμένει cult κατα τη γνώμη σου?
Θα ήθελα να ξαναδιαβάσεις τι έγραψα παραπάνω για να μπορέσεις να συμπεράνεις..Δεν είπα πως είμαι fan του βίντεο αλλά δεν μπορώ και να παρακάμψω την μεγάλη έκταση που είχε πάρει.

Τώρα όσον αφορά το cult,θα πω πως ναι παραμένει cult μιας και η εποχή των 80ς είχε την δική της κουλτούρα!....cult(ure) :)
 
Μη συγχεεις τα δυο. Το καλτ ειναι κατι συγκεκριμενο, και δεν εχει αμεση σχεση με τη λεξη που μοιαζει, στη συγκεκριμενη περιπτωση την κουλτουρα.

Κουλτουρα ειχαν και οι αρχαιοι Σουμεριοι αλλα αυτο δεν τους κανει καλτ :Ρ

Η λεξη καλτ βγαινει απο το Γαλλικο culte που σημαινει "θρησκευτικη λατρεια" (πληροφοριες απο τη Wikipedia γιατι δε μου αρεσει να το παιζω εξυπνος)
 
Πίσω
Μπλουζα