Τα τραμ ήταν πιο πολύπλοκα από αυτή την απλή λίστα που δίνει το site. Έχω ένα αρχαίο βιβλίο, "Έρευνα και οδηγός της Αττική;" που είναι απο τις αρχές της 10ετίας του 30 (η πιο προσφατη γεγονότα στα οποία αναφέρεται είναι του 1931) και γράφει για τις συγκοινωνίες. Εκτός από τα νούμερα τα τραμ είχαν και χρώματα. "Το υπ. αριθ. 1]3 εντός ερυθρού κύκλου φέρει το μεν 1 από του τέρματος Πατησίων "Αλυσσίδα" προς Καλλιθέαν, το δε 3 εντός πρασίνου κύκλου εκ Καλλιθέας εις Πατήσια" (τελικά το 3 σε κόκκινο κύκλο τι έκανε?), οπότε τα τραμ μοιάζουν να είχαν διαφορετικό αριθμό στην κάθε κατεύθυνση. "Ο αριθμός 7 εντός πρασίνου κύκλου από της Πλατείας Ομονοίας Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ Σοφίας (*), φέρει εις το τέρμα , την αρχήν της Λεωφόρου Αλεξάνδρας". Θυμάμαι πως στα ύστερα 60 και νωρίς 70 και το τρόλλεϋ και το λεωφορείο 3/7 πήγαιναν Πατήσια - Αμπελόκηποι και Πατήσια Ερυθρός. Αργότερα (1974?) που ξεκινήσανε τα τρόλλεϋ στην Αλεξάνδρας κράτησαν αυτά το 7 και το Πατήσια - Ερυθρός έγινε μόνο 3. Το 10 ήταν Ιπποκράτους - Βοτανικός και στην εποχή μου.
Τα λεωφορεία τότε είχαν πολλούς ιδιοκτήτες, κυρίως Πάουερ, και μερικά είχαν γράμματα - το Α πήγαινε Ομόνοια - Βύρωνας κλπ, αλλά είχε και πολλά με νούμερα. Το 2 πήγαινε Ομόνοια - Κυψέλη, το 3 Ομόνοια-Πατήσια,, το 7 πάλι Αμπελοκήπους, το 10 Ιπποκράτους - Βοτανικός. Οπότε είχαν παρόμοιες διαδρομές με τα τραμ του ίδιου αριθμού και τα μεταγενέστερα τρόλλευ και οι αριθμοί παρέμειναν ίδιοι για δεκαετίας. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί τα άλλαξαν αργότερα στις διαδρομές που παρέμειναν ίδιες. Θα πάθαιναν τίποτε αν το λεωφορείο των Ιλισίων από 41 γινόταν 241 αντί 220/221?. Αν κι αυτό είχε περιπέτειες έτσι κι αλλιώς. Στο βιβλίο το 41 πήγαινε Γούβα, αλλά στο 42 διαβάζω "από το Δημοτικόν Θέατρον εις Σεβάστειαν - Κουπόνια... είναι συνοικισμοί προ της κοινότητος Ζωγράφου". Ζωγράφου δεν πήγαινε τίποτε. Μην κοιτάτε που αργότερα τα Κουπόνια έχασαν το ανεξάρτητο όνομα και ονομάστηκαν από τη συνοικία πάνω από την οποία υποτίθεται βρίσκοντα, έγιναν τσόντα του Δήμου Ζωγράφου, και για να δούμε λεωφορείο στη στάση κάναμε μαύρα μάτια ενώ τα λεωφορεία Ζωγράφου πέρναγαν το ένα μετά το άλλο, όπως έχω αναδρομικά ρετρογκρινιάξει πολλάκις. Άτιμη συγκοινωνία, άλλες συνοικίες ανεβάζεις κι άλλες τις ρίχνεις στα Τάρταρα.
Πάντως η παλιά φωτό μας δείχνει ότι η μισή Κυψέλη ήθελε να μετακομίσει Παγκράτι.
(*) Μπα? για να λέει Βασ Σοφίας ίσως είναι μετά το 1935 και την παλινόρθωση της μοναρχίας από τον Κονδύλη, δεν φαντάζομαι να είχαν αφήσει βασιλικά ονόματα στους δρόμους επί δημοκρατίας με δεδομένα τα πάθη της εποχής.