Η Παλιά Αθήνα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας audiodee
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Δυστυχώς η οικία Λεβίδη εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει ρημάξει...
 
Τι ήταν το κτήριο με τις καμάρες τέρμα αριστερά? Αυτό που το έχει αντικαταστήσει τώρα βλέπω είναι αρκετά παλιό, αν κρίνω από το στυλ του, που θα πει οι καμάρες πρέπει να γκρεμίστηκαν πριν την εποχή μου.
 
Τι ήταν το κτήριο με τις καμάρες τέρμα αριστερά? Αυτό που το έχει αντικαταστήσει τώρα βλέπω είναι αρκετά παλιό, αν κρίνω από το στυλ του, που θα πει οι καμάρες πρέπει να γκρεμίστηκαν πριν την εποχή μου.
Ήταν το αρχοντικό Ράλλη - Σκαραμαγκά και χτίστηκε μέσα στη δεκαετία του '20. Κατεδαφίστηκε το 1955.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ήταν το αρχοντικό Ράλλη - Σκαραμαγκά και χτίστηκε μέσα στη δεκαετία του '20. Κατεδαφίστηκε το 1955.
Όντως πρόκειται για το αρχοντικό Ράλλη - Σκαραμαγκά που βρισκόταν Βασιλίσσης Σοφίας 15.

megaro-rallh.jpg
 
Λίγα λόγια για τη γραμμή 10 @g1973tony…
 
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!!

Για να απαντήσω στον @foutix , παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα από την παρακάτω ανάρτηση για την γραμμή 10

"...
Το τρόλεϊ 10: Αθήνα-Ν.Σμύρνη-Παλ.Φάληρο έχει κι αυτό μακρά ιστορία, αλλά έγινε τρόλεϊ μόλις το 1981 αφού από το 1922 υφίστατο ως λεωφορειακή γραμμή των ιδιωτών. (αργότερα ΚΤΕΛ) Η γραμμή αυτή (όπως έχω πει και αλλού) ήταν η πρώτη λεωφορειακή γραμμή που λειτούργησε στην Αθήνα (λίγο μετά το 1922) ανεξάρτητα από τις διαδρομές του τραμ και ιδρύθηκε για να εξυπηρετήσει τον τότε νεόδμητο οικισμό της Ν.Σμύρνης που χτίστηκε για να στεγάσει τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Ονομάστηκε 17: Ακαδημία-Ν.Σμυρνη (αφού από το 1 έως το 16 ήταν οι διαδρομές του τραμ στην Αθήνα) με αφετηρία έξω από το Πανεπιστήμιο (σημερινό παρκάκι στη συμβολή Πανεπιστημίου & Σίνα) διαδρομή μέσω Λ.Συγγρού, Χρυσ.Σμύρνης, Κ.Παλαιολόγου και 25ης Μαρτίου και τέρμα φυσικά στην Πλατ.Ν.Σμύρνης στη συμβολή των οδών 25ης Μαρτίου (πριν πεζοδρομηθεί) και Ελ.Βενιζέλου. Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1927 η νεότευκτη τότε ΗΕΜ απέκτησε και υπηρεσία λεωφορείων, με στόχο να «χτυπήσει» τον ανταγωνισμό από τους ιδιώτες ακόμα περισσότερο. (τα δικά της λεωφορεία σε σχέση μ’ αυτά των ιδιωτών ήταν «παλάτια!»)
... "

"...
Το 1969 στα πλαίσια της γνωστής προσπάθειας της Δικτατορίας να απομακρύνει τις αφετηρίες από το κέντρο, η γραμμή της Ν.Σμύρνης σχηματίζει μαζί με το 58 της Ν.Φιλαδέλφειας το διακεντρικό 31/58: Ν.Σμύρνη-Ν.Φιλαδέλφεια/Εργατ.Κατοικίες, (περισσότερες λεπτομέρειες για τη γραμμή της Ν.Φιλαδέλφειας στο προηγούμενο κεφάλαιο «6» και στο κεφάλαιο για το Β8) που επεκτείνεται περαιτέρω επί της Ελ.Βενιζέλου μέχρι τη σημερινή στάση «Παλ.Τέρμα» των 219/816. Η γραμμή αυτή θα επιζήσει μέχρι το 1981 (αν και κάποια στιγμή μέσα στη δεκαετία του ‘70 θα αλλάξει διαδρομή και θα διέρχεται πια από Εφέσου και όχι από Αγ.Φωτεινής/Ομήρου) και το νέο σύστημα αρίθμησης της ΕΑΣ θα του «δώσει» τον αριθμό 127: Ν.Φιλαδέλφεια-Ν.Σμύρνη. Πριν όμως ακόμη από την εφαρμογή των νέων αριθμήσεων οι υπεύθυνοι αλλάζουν γνώμη και «χωρίζουν» και πάλι τη γραμμή στα δύο. Το τμήμα της Ν.Σμύρνης γίνεται το τρόλεϊ 10: Αθήνα(Κοραή)-Ν.Σμύρνη και το τμήμα της Ν.Φιλαδέλφειας γίνεται το 619: Αθήνα-Ν.Φιλαδέλφεια, αλλά με αφετηρία κι αυτό στην Κοραή, για άμεση μετεπιβίβαση μεταξύ των δύο. Το 1985 όπως είδαμε, το 10 θα επεκταθεί μέσω των οδών Ελ.Βενιζέλου και Αχιλλέως στο Παλ.Φάληρο (Παναγίτσα) ενώ μετά την πεζοδρόμηση της οδού Κοραή, η αφετηρία του θα μετακινηθεί επί της Σταδίου στην Πλ.Κολοκοτρώνη, ως 10: Σταδίου-Ν.Σμύρνη-Παλ.Φάληρο.
..."

Επομένως, βάσει του έτους της φωτογραφίας (1981) το τρόλεϊ με ΑΚ 1099 AlfaRomeo CGE Casaro εκτελεί δρομολόγιο της τότε νεοϊδριθείσας γραμμής 10 Αθήνα-Ν.Σμύρνη.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Διακρίνεται σχετικό ενημερωτικό έντυπο με το επίμαχο έμβλημα του τότε ΟΑΣ (με τα 3 6άρια) "Θυμηθείτε από 22 Μαρτίου" για το οποίο δεν διακρίνονται περαιτέρω λεπτομέρειες (πιθανότατα κατάργηση του εισπράκτορα, αλλαγή κομίστρου; )
 
" 1950/60 Κηφισιά ξενοδοχείο Πάλας μέσα από καρτ ποστάλ της τότε εποχής "

279029405_10220703031545251_5373713473439633419_n.jpg


FB-Η Αθήνα του 19ου και 20ου αιώνα
 
Πίσω
Μπλουζα