Η Παλιά Αθήνα

Βιντεο με αγγλικη αφηγηση,απο την Αθηνα του 1961... :)

Athens (1961)

 
Υπήρχε και τόσο καθαρή Αθήνα...Από τα μάρμαρα της Ακρόπολης μέχρι τους τοίχους των σπιτιών...Να ζήσουμε να τη θυμόμαστε !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
stayros είπε:
Βιντεο με αγγλικη αφηγηση,απο την Αθηνα του 1961... :)
Athens (1961)

Eξαιρετικο το βιντεο λες και τραβηχτηκε χτες!!Οπως λεει η ΦΖΠ παραπανω να ζησουμε να την θυμομαστε.. :(
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
stayros είπε:
Απο το ιδιο group και παλι,η παρακατω φωτο απο την Αθηνα των 60s....


Αθήνα, πλατεία Συντάγματος και άποψη της Ακρόπολης, 1960ʼs,



φωτογράφος James Burke, Life Photo Collection.


attachment.php
 
Athens Kifisias & Alexandras Bus 80s.jpg

Δεκαετία '80. Λεωφόρος Kηφισίας, Αμπελόκηποι, στο ύψος της Λεωφ. Αλεξάνδρας

Athens Ermou 70s.jpg

Δεκαετία '70. Οδός Ερμού, με το κτίριο της Βουλής στο βάθος.

(αρχείο prisma)
 
Καταπληκτική η φωτογραφία της Ερμού έτσι συμπιεσμένης από ισχυρό τηλεφακό.
 
Από το βιβλίο του Frederic Boissonnas "LE TOURISME EN GRECE" του 1930, η πλατεία Συντάγματος:

 


ΣΥΝΤΑΓΜΑ-2.jpg




Και το κτήριο της Εθνικής Τράπεζας στην οδό Αιόλου:

 


ETE-3.jpg




ΣΥΝΤΑΓΜΑ-1.JPG

ETE-1.JPG

ETE-2.JPG
 
Σαν πολύ μακρόστενη δεν είναι η Πλ. Συντάγματος? (και ήταν και μια χαρά πλατεία, τότε)
 
Σʼευχαριστώ prisma. Όλες οι φωτογραφίες της παλιάς Αθήνας αποπνέουν γοητεία και νοσταλγία. Μια ακόμα φωτογραφία της πλατείας Συντάγματος από το βιβλίο του Boissonnas (1930):

ΣΥΝΤΑΓΜΑ-3.JPG

BOISSONNAIS-20-21.jpg

και μια προγενέστερη του 1895, από την συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, όπου φαίνονται πιο καθαρά στη συμβολή της οδού Ερμού με την πλατεία, το Μέγαρο Κορομηλά όπου στεγαζόταν το Hotel Victoria (πρώην Αττικής), και το πολυτελές Grand Hotel dʼ Angletterre. Τα ωραιότατα αυτά κτήρια κατεδαφίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 60.

ΣΥΝΤΑΓΜΑ-4.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
NIOBH είπε:
Σʼευχαριστώ prisma. Όλες οι φωτογραφίες της παλιάς Αθήνας αποπνέουν γοητεία και νοσταλγία. Μια ακόμα φωτογραφία της πλατείας Συντάγματος από το βιβλίο του Boissonnas (1930):
Προβολή συνημμένου 133544

Aυτή τη φωτογραφία μπορώ να σου πω ότι μάλλον δεν την έχω ξαναδεί. Οι υπόλοιπες μου είναι γνωστές αλλά πάντα ενδιαφέρουσες.

Όντως το ξενοδοχείο "Νέα Αγγλία" (Grand Hotel dʼ Angletterre) κατεδαφίστηκε πρώτο και το Μέγαρο Κορομηλά με το διπλανό κτίριο ακολούθησαν το 1963.


Δεν ξέρω αν την έχω αναρτήσει ξανά εδώ (δεν θυμάμαι πια) αλλά να μια ενδιαφέρουσα νυχτερινή λήψη του Συντάγματος πριν την ολική μεταμόρφωση...



Athens Syntagma late 50s - early 60s -.JPG

Πριν από τα εικονιζόμενα είχε κατεδαφιστεί, ήδη από το 1960, το γωνιακό κτίριο Φιλελλήνων & Μητροπόλεως.
 
Ποναμε οταν βλεπουμε τετοιες φωτογραφιες, prisma.

Τοση ομορφια και δεν εμεινε τιποτα πια. Μονο βρωμια και ασχημια στη σημερινη εκφυλισμενη Αθηνα.
 
ο λυκαβητος είναι πανέμορφος ακομα και σημερα καταλαβαινω τοτε
 
Μια (πρώην όμορφη) πλατεία σε τέτοιο σημείο, με τόσο ωραία κτήρια, κι αντί να τη διατηρήσουν σαν στολίδι της πόλης κάναν ότι μπορούσαν να την ασχημήνουν. Δείτε πόσο άσχημα είναι τα κτήρια με τις φωτεινές επιγραφές στο νυχτερινό στιγμιότυπο.
 
elephadas είπε:
Μια (πρώην όμορφη) πλατεία σε τέτοιο σημείο, με τόσο ωραία κτήρια, κι αντί να τη διατηρήσουν σαν στολίδι της πόλης κάναν ότι μπορούσαν να την ασχημήνουν. Δείτε πόσο άσχημα είναι τα κτήρια με τις φωτεινές επιγραφές στο νυχτερινό στιγμιότυπο.
Πραγματικά. Τα κτίρια αυτά ήταν σε κακή κατάσταση γενικότερα. Είχαν ήδη απαξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως δείγματα από το παρελθόν. Ακόμα και το μέγαρο Πάλλη που γλύτωσε (σημερινό Public) ήταν σε κακή κατάσταση, γκρίζο και γεμάτο διαφημίσεις, για πολλά χρόνια.
 
Tα πράγματα πριν τα τέλη της δεκαετίας '70 ήταν λίγο θολά. Είχε γίνει αντιληπτό το μέγεθος της μετάλλαξης της Αθήνας σε κάτι άσχημο και ότι έπρεπε να γίνει κάτι για να μην χαθεί εντελώς ο χαρακτήρας (ο λίγος) που είχε απομείνει.

Ετσι, ξεκίνησαν διαδικασίες για διατήρηση και συντήρηση κάποιων κτισμάτων, ανάδειξή τους, καθώς και θεσμοθέτηση χρήσεων γης "λογικότερες" για την περιοχή που βρίσκονται.

Χαρακτηριστικά είναι τα ΦΕΚ 522/Δ΄/1980 & 617/Δ΄/1980 με τα οποία το μεν πρώτο τροποποιεί το ρυμοτομικό της περιοχής "Πλάκα" (η λεγόμενη παλιά πόλη της Αθήνας) διατηρώντας κατασκευές και κτίσματα στην θέση τους σώζοντάς από την ρυμοτόμηση που τους είχε επιβληθεί με προπολεμικά διατάγματα το δε δεύτερο χαρακτηρίζει διατηρητέα τα μισά τουλάχιστον από τα κτίσματα που βρίσκονται μέσα σε αυτή τη περιοχή. Την ίδια εποχή θεσμοθετείται (αλλά δεν υλοποιείται) η πεζοδρόμηση σχεδόν του συνόλου των δρόμων της περιοχής.

Τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν νόμοι και για άλλες περιοχές της Αθήνας.

Φυσικά, η διατήρηση ενός κτιρίου με ΦΕΚ δεν σημαίνει αυτόματα και συντήρηση από τον ιδιοκτήτη.. Το κράτος ναι μεν έχει καλές προθέσεις αρκεί όμως μόνο να μην χρειαστεί να βάλει το χεράκι στην τσέπη του...
 
ασχετο αλλα δεν θα μπορουσε να μην υπαρχουν τοσα αυτοκίνητα στην αθηνα και να επεκταθεί το μετρο και ο ηλεκτρικος/ εγω οποτε κατεβαινω αθηνα λεω χιλιες φορες επαρχια βεβαια εχει πλακα, μοναστηρακι, λυκαβητο, ακροπολη πανέμορφα σημεια αλλα ποιος μπορει να ζησει εκει
 
αριαδνη είπε:
ασχετο αλλα δεν θα μπορουσε να μην υπαρχουν τοσα αυτοκίνητα στην αθηνα και να επεκταθεί το μετρο και ο ηλεκτρικος/ εγω οποτε κατεβαινω αθηνα λεω χιλιες φορες επαρχια βεβαια εχει πλακα, μοναστηρακι, λυκαβητο, ακροπολη πανέμορφα σημεια αλλα ποιος μπορει να ζησει εκει
Για να επεκταθεί το μετρό είναι μια χρονοβόρα διαδικασία που απαιτεί και πολλά χρήματα. Ήδη υπάρχει πλάνο για τη γραμμή 4 με επεκτάσεις προς Γαλάτσι, Κυψέλη, Παγκράτι, Ζωγράφου, Ψυχικό, Μαρούσι κλπ. Από την άλλη το κέντρο διαθέτει ήδη ένα αρκετά πυκνό δίκτυο μετρό που προσφέρει μια καλή εναλλακτική για μετακινήσεις προς αυτό ακόμα και σε συνδυασμό με άλλα ΜΜΜ ή ακόμα και ΙΧ. Επίσης θα μπορούσε να υπάρξει μια σειρά πεζοδρομήσεων στο ιστορικό κέντρο. Φυσικά όλα αυτά είναι θεωρητικά στην Ελλάδα του 2015. Ακόμα και η σημαντική πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας έχει μείνει στα χαρτιά εδώ και πάνω από 10 χρόνια. Επίσης, το φιλόδοξο re-think (Πανεπιστημίου κλπ) ξέμεινε από κονδύλια και έχει μείνει πίσω (αν δεν έχει ακυρωθεί και τελείως). Τα προβλήματα είναι αρκετά και δεν περιορίζονται μόνο στα αυτοκίνητα ή στα δεκάδες μηχανάκια που καταλαμβάνουν πεζοδρόμια.
 
Πίσω
Μπλουζα