Η αναγέννηση ενός έθνους (1990)

RIO

Retro Horrormaniac
Joined
12 Νοέ 2009
Μηνύματα
21.005
Αντιδράσεις
68.213
Η αναγέννηση ενός έθνους (1990)


RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/Η_αναγέννηση_ενός_έθνους

Αρχές '90, είχε παιχτεί μια σειρά με τέτοιο τίτλο, αν δεν κάνω λάθος στην κρατική.Αναφέρονταν στην ελλάδα των αρχών του προηγούμενου αιώνα,στο κίνημα στο γουδί κλπ.Ξέρει κανείς μήπως περισσότερα στοιχεία;
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η σειρά προβλήθηκε από την ΕΤ1 το 1990 σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Γρηγορίου.

Η retro DB την περιλαμβάνει πλην όμως δεν έχει καθόλου στοιχεία για πρωταγωνιστές εκτός των συμμετοχών του Έκτορα Καλούδη και του Βλάσση Ζώτου.

Κάθε πληροφορία που θα εμπλουτίσει τη retro DB θα είναι ευπρόσδεκτη.
 
Σήμερα αισθάνομαι δικαιωμένη! Βρήκα τους άλλους δύο ανθρώπους στην Ελλάδα που θυμούνται τη συγκεκριμένη σειρά :)

Για να γιορτάσω το γεγονός (κι επειδή δεν κρατιόμουνα να μην ποστάρω), αποφάσισα να γραφτώ και στο forum ;)

Έχουμε και λέμε:

Τη συγκεκριμένη σειρά την είχα λατρέψει όταν είχε πρωτοπροβληθεί. Θυμάμαι και την μέρα και την ώρα. Παρασκευή βράδυ στις 9, στην τότε ΕΡΤ2. Δε νομίζω ότι τώρα μπορώ να εξηγήσω το κόλλημα. Το σενάριο ήταν γεμάτο από διαλόγους επεξηγηματικούς με τα γεγονότα (ο δημοσιογράφος που εξηγεί στον διευθυντή του, ο στρατιωτικός που ενημερώνει τον ανώτερό του, ο βουλευτής που μιλάει με τον συνάδελφό του) σε σημείο που κούραζε και σ' απομάκρυνε από την πλοκή. Αλλά η πλοκή ή μάλλον το γενικό θέμα της, με είχαν κερδίσει και υπέμενα χωρίς να βγάλω κιχ τις ιστορικές λεπτομέρειες που ερχόντουσαν απανωτές και κρατούσαν τα 3/4 του επεισοδίου.

Η υπόθεση είχε ως εξής:

Η Σοφία (Μαυρογιώργη νομίζω), κόρη βουλευτή και πλουσιοκόριτσο της εποχής, γνωρίζει τον Μάνο (αυτουνού το επώνυμο το θυμάμαι, Χτενιάδης), φτωχό πλην τίμιο ανθυπολοχαγό από τις Μουρνιές της Κρήτης (για όποιον δεν πιάνει το υπονοούμενο, Μουρνιές είναι το χωριό του Βενιζέλου και η οικογένεια του Μάνου είχε πολεμήσει μαζί του στον Θέρισο). Πολύ φτωχό όμως (γιος παπά του χωριού) και πολύ τίμιο :p (είχε πολεμήσει με τον Παύλο Μελά στην Μακεδονία και γυρνάει στην Αθήνα μετά από τον τραυματισμό του εκεί).

Γνωρίζονται γιατί ο Μάνος ήταν συμφοιτητής στην Σχολή Ευελπίδων με τον ξάδελφο της Σοφίας, τον Πάνο και η πρώτη συνάντηση γίνεται σε χοροδιδασκαλείο της εποχής. Πέφτει μια αντιπάθεια στην αρχή (κλασική κόντρα "εσύ το πλουσιοκόριτσο, τι ξέρεις από τις δυσκολίες της ζωής" "εσύ που μας έρχεσαι με το βαρύ ύφος, νομίζεις ότι μπορείς να κρίνεις τους πάντες", αλλά ο έρως υποβόσκει. Κι όσο υποβόσκει και μέχρι να εκδηλωθεί και μέχρι να δικαιωθεί στο τελευταίο επεισόδιο, η Αθήνα είναι ανάστατη από τα προεόρτια του κινήματος στο Γουδί (στο τελευταίο επεισόδιο γίνεται η εξέγερση). Και η κοινωνία της εποχής σε μικρογραφία.

Το δε ζευγάρι περνάει από των παθών του τον τάραχο. Γονείς που αντιδρούν, παρεξηγήσεις μεταξύ τους, περηφάνια από τη μία "εγώ δεν παρακαλάω, τόσους έχω που με κυνηγάνε", περηφάνια από την άλλη "εγώ δεν καταδέχομαι να λένε ότι εκμεταλλεύτηκα καταστάσεις και πέτυχα την πλούσια νύφη", απαγωγή της Σοφίας από ληστές και διάσωσή της από τον Μάνο, μονομαχία του Μάνου με έναν ενοχλητικό διεκδικητή της Σοφίας κλπ.

Τον Μάνο τον έπαιζε ο Γιώργος Κωνσταντής, που περίμενε πολλά χρόνια για να πάρει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο (στο "η ώρα η καλή" και στο "λατρεμένοι μου γείτονες"). Η ηθοποιός που έπαιζε τη Σοφία νομίζω ότι λεγόταν Λίλιαν Δημητρακοπούλου και μετά από αυτή τη σειρά την είδα μόνο σε έναν μικρό ρόλο στο "κάποιος να την προσέχει" με τη Ντενίση και τον Γκλέτσο και μετά χάθηκε. Η δόλια δε είχε το πιο απαράδεκτο ντύσιμο απ' όλες στη σειρά και το πιο απαράδεκτο χτένισμα. Ακόμα θυμάμαι ένα πανάσχημο άσπρο φουστάνι που την βάζανε να φοράει συχνά :xm:

Άλλοι χαρακτήρες:

Ο ξάδελφος Πάνος, καλής αλλά ξεπεσμένης οικογένειας που προσπαθεί να ισορροπήσει τα προσωπικά του πιστεύω (που τον σπρώχνουν προς την επαναστατική δραστηριότητα του Μάνου) με την υποχρέωση να φροντίζει τη μητέρα του και την αδελφή του και την ευγνωμοσύνη προς τον ευεργέτη - θείο συντηρητικό βουλευτή Μαυρογιώργη.

Η ξαδέλφη Άσπα, ενεργό μέλος του πρώιμου φεμινιστικού κινήματος, συνεργάτης της Καλλιρόης Παρρέν, δυναμική που απορρίπτει τις κοινωνικές συμβάσεις και βοηθάει την Σοφία στο ειδύλλιό της με τον Μάνο.

Ο δημοσιογράφος (τον παίζει ο Γιώργος Κέντρος) που αρραβωνιάζεται τελικά την Άσπα και που όποτε τον έβλεπα να παρουσιάζεται βογγούσα γιατί συνήθως αυτός έκανε την αναμετάδοση των γεγονότων και ήξερα ότι θα τελειώσει το επεισόδιο χωρίς να προχωρήσει περισσότερο το ρομάντζο :p .

Η μητέρα της Σοφίας Μερόπη (την έπαιζε εκπληκτικά η Αφροδίτη Γρηγοριάδου), κυρία της καλής κοινωνίας, που αγαπά την κόρη της αλλά προσπαθεί να την αποτρέψει από έναν έρωτα που δεν καταλαβαίνει και που θεωρεί ανάρμοστο (υπήρχε και μία ωραία σκηνή με μάνα και κόρη όπου η Σοφία κλαίει και η Μερόπη τη χαϊδεύει χαμογελώντας και της λέει "νομίζεις ότι μόνο εσύ υπήρξες 20 χρονών;" και μετά της μιλάει για τον δικό της νεανικό έρωτα).

Ο πατέρας της Σοφίας Τιμολέων (αξέχαστος Βύρων Πάλλης), αυστηρός και συντηρητικός, υπέρμαχος του παλιού συστήματος και πολέμιος κάθε καινοτομίας, δεν εγκρίνει με τίποτα το ειδύλλιο που υποψιάζεται μεταξύ της κόρης του και του "κυρίου ανθυποπροικοθήρα":D.

Ο φίλος του πατέρα Χρυσοσπάθης που αγαπά τη Σοφία (ευαίσθητος και τρυφερός ο Τρύφων Καρατζάς), πάμπλουτος και μορφωμένος, έχει καταφέρει να κερδίσει την εκτίμηση και τη φιλία της. Παρά τη διαφορά ηλικίας οι γονείς της θέλουν τον γάμο και η Σοφία δέχεται σε μια στιγμή απογοήτευσης από τον Μάνο.

Η σπιτονοικοκυρά του Μάνου, μοδίστρα Θάλεια (μπριόζα Νατάσα Μανίσαλη), που κατά διαβολική σύμπτωση :p ράβει και τη μητέρα της Σοφίας και στο σπίτι της γίνονται οι περισσότερες συναντήσεις του ζευγαριού. Μερικές μάλιστα τις προκαλεί κι εκείνη όταν καταλαβαίνει ότι κάποια παρεξήγηση έχει στραβώσει πάλι το ζευγαράκι (η πλάκα μάλιστα είναι ότι ενώ τα έχει καταλάβει όλα, ούτε ο Μάνος ούτε η Σοφία της έχουν πει τίποτα και σε κάποια στιγμή που ο Μάνος ετοιμάζεται να φύγει από την Αθήνα λόγω μετάθεσης που φρόντισε να πάρει ο πατέρας της Σοφίας, το ανακοινώνει στην σπιτονυκοκοιρά του, εκείνη τα χάνει, τον ρωτάει "η δεσποινις Μαυρογιώργη το ξέρει;", τα χάνει κι αυτός "δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε κυρία Θάλεια" κι εκείνη του ρίχνει ένα απίστευτο ύφος "ελάτε τώρα κύριε Μάνο":cool:)

Η μητέρα του Πάνου και της Άσπας Ελπίδα (πολύ καλή η Λουίζα Ποδηματά), άρρωστη και ξεπερασμένη από τα γεγονότα, δέχεται τη βοήθεια της νύφης της Μερόπης και προσπαθεί να εξασφαλίσει τα παιδιά της μ' έναν καλό γάμο.

Η προσοχή στην λεπτομέρεια ήταν απίστευτη και το ψάξιμο που θα έπρεπε να έχουν ρήξει οι σεναριογράφοι στις πηγές της εποχής άξιο θαυμασμού. Όλη η ιστορία της εποχής περνάει από εκεί. Μακεδονικό γιατί ο Μάνος είναι μακεδονομάχος, Επανάσταση στον Θέρισο και Βενιζέλος γιατί είναι Κρητικός, εναλλαγές των κυβερνήσεων γιατί ο πατέρας της Σοφίας είναι βουλευτής, η αναστάτωση στον στρατό γιατί Μάνος και Πάνος συμμετέχουν στην προετοιμασία του κινήματος κλπ. Αν προσέχανε λίγο περισσότερο τις "κοιλιές" που δημιουργούσε στον ρυθμό του έργου η εξιστόρηση των ιστορικών γεγονότων θα ήταν μια από τις ωραιότερες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης.

Δυστυχώς δεν παίζει στις επαναλήψεις. Την πέτυχα μόνο μια φορά κι αυτό πριν από 10 περίπου χρόνια.

Δεν το πιστεύω ότι έγραψα τόσο μεγάλο ποστ αλλά ειλικρινά μου είχε κάνει τεράστια εντύπωση κι ακόμα και τώρα θυμάμαι σκηνές και διαλόγους σχεδόν απέξω8)

Αν θέλετε καμιά άλλη πληροφορία και την ξέρω, θα χαρώ να μοιραστώ τις αναμνήσεις μου με "ομοιοπαθείς":)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μπράβο Retrofan και καλωσήρθες στο forum.

Πραγματικά πολλές και καλές πληροφορίες για μια σειρά που ποτέ δεν μπόρεσα να βρω περισσότερες λεπτομέρειες. Θα πρέπει να διασταυρώσω στοιχεία (αν μπορέσω) προκειμένου να καταχωρηθούν στην RETRODB.

Περιμένουμε και άλλα δικά σου post, αφού η "πένα" σου δείχνει ότι είναι πολύ καλή.
 
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα! Και για τα καλά σου λόγια #) .

Παρασκευή βράδυ που έπαιζε η σειρά ήταν η μέρα που είχα το ελεύθερο από τους γονείς να ξενυχτήσω στην τηλεόραση. Οπότε έβαζα ένα πανάρχαιο βίντεο που είχαμε τότε να γράφει την Αναγέννηση ενός έθνους 9-10 και Μαύρη Χρυσαλίδα 10-11, περίμενα να κοιμηθούν όλοι και μετά κουλουριαζόμουν στον καναπέ και το "γλεντούσα" μέχρι αργά :) .
 
Αν και θα είναι μάλλον απίθανο μήπως υπάρχει καμιά ξεχασμένη βιντεοκασετα όπου μπορείς να δεις τους τίτλους αρχής, μήπως βρούμε συντελεστές, ηθοποιούς και ότι υπάρχει;

Επιπλέον οι μέχρι τώρα λιγοστές πληροφορίες μου έλεγαν ότι η σειρά προβλήθηκε στην ΕΤ1. Επίσης και η Μαύρη χρυσαλλίδα προβλήθηκε από την ΕΤ1.

Περιμένω εναγωνίως απαντήσεις γιατί θα περάσω τα στοιχεία στην retrodb παρά τις ελλείψεις.
 
Κάπου στο πατάρι του πατρικού μπορεί και να έχει ξεμείνει καμία βιντεοκασέτα. Θα κοιτάξω με την πρώτη ευκαιρία και θα σε ενημερώσω.

Σίγουρα μιλάμε για τη χρονιά 91-92 (θυμάμαι την τάξη που πήγαινα τότε :) ) και είμαι επίσης σίγουρη για τους ηθοποιούς και τους ρόλους τους (με εξαίρεση την πρωταγωνίστρια για την οποία διατηρώ μια αμφιβολία).

Έχω την εντύπωση ότι σενάριο και σκηνοθεσία ήταν ο Γρηγορίου και τα τέκνα αυτού. Έχω την εικόνα τριών ονομάτων Γρηγορίου, το ένα κάτω από το άλλο, στους τίτλους αρχής και θυμάμαι ότι είχα σκεφτεί (μμμ μάλιστα ... οικογενειακή υπόθεση :D ).

Οι τίτλοι είχαν μια ωραία, νοσταλγική μουσική και γκραβούρες από την Αθήνα των αρχών του περασμένου αιώνα.

Και δεν νομίζω να ήταν στην ΕΤ1 γιατί θυμάμαι ότι παιδευόμουν (πρωτάρα γαρ στον χειρισμό του βίντεο) να προγραμματίσω την αλλαγή καναλιών και τσαντιζόμουν γιατί πολλές φορές με κάτι μικροαλλαγές στο πρόγραμμα των καναλιών έχανα ή το τέλος της "Αναγέννησης" ή την αρχή της "Χρυσαλλίδας".

Θα το ελέγξω πάντως και θα επανέλθω.
 
Δεν ξέρω αν είδες ότι στην RETRODB πέρασα όλα τα στοιχεία του δικού σου post.

Στην πλοκή αφαίρεσα τα προσωπικά συναισθήματα και θα ήθελα να το δεις και να μου πεις τις απόψεις σου. Περιμένω νέα και σ' ευχαριστώ και πάλι για τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες που θυμήθηκες.
 
Χρόνια πολλά και συγγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησης!

Είδα ότι πέρασες τα στοιχεία και χαίρομαι που βοήθησα :)

Εκμεταλλεύτηκα τις γιορτές για να ψάξω λίγο στο πατάρι του πατρικού, όπου κάτι βρήκα αλλά δυστυχώς λίγα πράγματα :( .

Συγκεκριμένα αποσπάσματα από δύο επεισόδια και λίγους από τους τίτλους τέλους, αλλά όχι αρχής.

Οπότε το μόνο σίγουρο είναι πως η σειρά ήταν στην ΕΤ2. Το λέει φαρδιά - πλατιά το λογότυπο του καναλιού στην άκρη της οθόνης. Από ηθοποιούς στους τίτλους τέλους έχει μόνο τους δευτεραγωνιστές με τη λογική "στο σημερινό επεισόδιο συμμετείχαν". Το μόνο που "ψάρεψα" ήταν ότι την Καλλιρόη Παρρέν έπαιζε η Κάκια Ιγερινού αλλά ο συγκεκριμένος ρόλος, απ' ότι θυμάμαι, ούτε καν δευτεραγωνιστικός δεν ήταν. Μάλλον τριταγωνιστικός.

Ανακάλυψα επίσης πως έδωσα λάθος το όνομα του δημοσιογράφου. Δεν ήταν ο Γιώργος Κέντρος αλλά ο Γιώργος Γεωγλερής (ελπίζω να μην το λέω πάλι λάθος, αυτός που έπαιζε τον λυκειάρχη στο "θα βρεις τον δάσκαλό σου"). Σε όλα τα άλλα οι βιντεοκασέτες που βρήκα δεν έδωσαν νέα στοιχεία :xm: .

Στα στοιχεία που πέρασες τώρα μόνο δυο παρατηρήσεις. Η πρώτη είναι ότι η σειρά μάλλον θα έπρεπε να πάει στην κατηγορία "ιστορικές" και όχι "αισθηματικές". Για να είμαι ειλικρινής πολύ δύσκολα θα βρεθεί σειρά που να θεωρηθεί περισσότερο ιστορική :) . Σε αποσπάσματα 20 λεπτών σκορπισμένα εδώ κι εκεί πέτυχα μόνο μια συνάντηση Σοφίας - Μάνου, δύο συγκεντρώσεις στρατιωτικών, μια πολιτικών και πέντε αναγνώσεις εφημερίδων της εποχής :p .

Η δεύτερη είναι ότι το "πτωχός πλην τίμιος ανθυπολοχαγός" στην περιγραφή μου ήταν χιουμοράκι και ίσως θα έπρεπε να αποδοθεί κάπως αλλιώς σε μια περίληψη της σειράς.

Υπέροχη δουλειά πάντως και φαντάζομαι πως δεν είμαι η μόνη που σου είναι ευγνώμων για τον κόπο να συγκεντρώνεις και να συστηματοποιείς όλα αυτά τα σκόρπια και δυσέρευτα στοιχεία :) .

Θα το ψάξω λίγο πιο προσεκτικά αλλά δε νομίζω πως το πατάρι θα βγάλει κάτι περισσότερο ....
 
Χρόνια πολλά retrofan.

Χαίρομαι για τα καλά σου λόγια, και για το γεγονός ότι μπήκες δυναμικά στο retromaniax. Όπως βλέπεις αυτό σημαίνει δουλειά ομάδας. Ξεσκονίζουμε αρχεία, θυμόμαστε τα παλιά, τα συστηματοποιούμε και θα έχουμε να τα θυμόμαστε για πάντα. Μπράβο πάντως για την επιμονή σου και το retroψάξιμο.

Θα ξαναδώ το story και θα διορθώσω ότι χρειαστεί...
 
Θέλοντας να εξερευνήσω λίγο την σειρά, επεσα πάνω στην ρετρομανιαξ και στην εκπληκτική παρουσιαση της φίλης μου ρετροφαν :) !

μπραβο σε όλη την ομάδα της ρετρομανιαξ καταρχην, δεν τους ξεφευγει τιποτα, ειτε σε σειρά, ειτε σε ελληνική ταινία! τα εχουν ξεσκονισει!

ρετροφαν μου την έχεις λατρεψει την σειρά :D και φαινεται, μου εχει συμβεί και μένα ( ονόματα δεν λέμε , οικογενειες δεν θίγουμε), οποτε σε καταλαβαινω πως ειναι να περιμενεις να δεις καποια τηλεοπτικη δουλεια που θες πολυ να ξαναδεις..

κινηματα , στασιασμοί, πολιτικοι σχηματισμοί,δυσκολοι ερωτες, μπερδευτηκα λιγάκι, παντως με επεισες πως προκειται για σοβαρη δουλεια !
 
Λοιπόν, ξεκίνησα χθες να τη βλέπω μέσω του ψηφιακού αρχείου της ΕΡΤ και έχω πραγματικά ενθουσιαστεί! Εξαιρετική δουλειά από την ΕΤ2, είμαι στο 3ο επεισόδιο και δεν μπορώ να ξεκολλήσω... θέλω να δω παρακάτω!

Θεωρώ ότι το ιστορικό υπόβαθρο δεν κουράζει καθόλου, απεναντίας αν δεν ξέρεις κάποια πράγματα είναι μια καλή ευκαιρία να τα μάθεις ή αν τα ξέρεις μια καλή ευκαιρία να τα ξαναθυμηθείς.

Βέβαια αυτό το λέω εγώ που λατρεύω την ιστορία, και ειδικά την σύγχρονη ελληνική ιστορία, άλλους μπορεί να τους κουράσει αλλά... γούστα είναι αυτά! ;)

Σας αφήνω τώρα... Πάω για το 4ο επεισόδιο! :flower:
 
Serano915 πολύ χαίρομαι που σ' αρέσει η σειρά!

Την ξαναείδα κι εγώ πριν από λίγες μέρες. Ήταν πραγματικά σα να μου κάνουν δώρο! Τόσα χρόνια ζούσα μόνο με την ανάμνηση μιας από τις καλύτερες τηλεοπτικές μνήμες της εφηβείας μου και κάτι σκόρπιες σκηνές σε παλιές βιντεοκασέτες.

Με εξέπληξε ευχάριστα ότι αυτά που με κούραζαν τότε, μπόρεσα να τα εκτιμήσω σήμερα. Και ναι, μιλάω φυσικά για τις ιστορικές λεπτομέρειες.

Οπότε παίρνω πίσω τις επιφυλάξεις των πρώτων ποστς μου. Η ιστορία δίνεται μέσα και δίπλα από την πλοκή χωρίς όμως να βαραίνει. Κι όλα είναι προσεγμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Με μια μόνο επιφύλαξη. Τη μόδα του 1908 που, μερικές φορές, δείχνει να μην την έχουν προσέξει καθόλου (π.χ. ο Μάνος με τον Πάνο και τον Ντίνο στη σκηνή της μονομαχίας μοιάζουν να έχουν ντυθεί για να πάνε σε αποκριάτικο χορό, για να μη μιλήσω για το ανεκδιήγητο άσπρο φόρεμα της Σοφίας που μου είχε κάτσει στον λαιμό από τότε :p ) Α! Κι ίσως ήθελα μια πιο "κλασικά" όμορφη κοπέλα για τον ρόλο της Σοφίας. Λίγο ασχημούλα και λίγο μεγαλούτσικη μου φαίνεται για την εικοσάχρονη καλλονή που έχει αναστατώσει την αθηναϊκή κοινωνία.

Επίσης κατάλαβα ότι παραέχω δει ταινίες του Χόλιγουντ. Που όλα τα δείχνουν υπερβολικά και μας παρασύρουν στην υπερβολή τους. Όμως ένας ιδεολόγος αξιωματικός και μια κόρη καλής οικογενείας δεν θα μπορούσαν να φλερτάρουν διαφορετικά τότε, ένας άνθρωπος που προσπαθεί μόνος του να ακολουθήσει ληστές χωρίς να τον καταλάβουν, δεν θα μπορούσε να τρέχει ηρωικά από πίσω τους με την μουσική να παίζει στο βάθος. Τι θέλω να πω; Ότι αυτοί οι ήρεμοι ρυθμοί της σειράς, όπου τα πάντα γίνονται χωρίς περιττές εξάρσεις, χωρίς παθιασμένα φιλιά, χωρίς φωνές και κλάμματα, χωρίς πυροβολισμούς και κραυγές, μπορεί να μην είναι η ιστορική σειρά που έχω συνηθίσει να βλέπω αλλά μου φαίνεται πιο αληθινή, πιο έντιμη, πιο ανθρώπινη.

Κι ένα μεγάλο μπράβο στους ηθοποιούς που κρατούν τους ρόλους, ακόμα και τους πιο μικρούς.
 
Αγαπητή retrofan,

την είδα ολόκληρη και την ευχαριστήθηκα μέχρι και το τελευταίο επεισόδιο! Άλλωστε 15 επεισόδια ήταν, εύκολα βλέπεται! Από όταν είχα διαβάσει την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσιάση σου, ήθελα να την παρακολουθήσω και ευτυχώς μου δόθηκε η ευκαιρία μέσα από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ.

Το ενδυματολογικό ήταν όντως από τις ατέλειες της σειράς, και βασικά απ'ότι παρατήρησα όσον αφορά τις νεώτερες ηθοποιούς, υπήρχε αυτό το πρόβλημα. Η Αφροδίτη Γρηγοριάδου ήταν πάντα άψογα ντυμένη, όπως και η Ελένη Καλλια (κολλητή της φίλη).

Όσο για τους διαλόγους, θα τους προτιμούσα πιο σπιρτόζικους μεν όχι ότι με χάλασε το αποτέλεσμα δε! ;) Και σύμφωνω για την πρωταγωνίστρια. Πρόσεξα πχ την Άννα Μιχαήλου που συμμετείχε (σε μια σκηνή νομίζω όλη κι όλη) για τον ρόλο της Αγνής, της αρραβωνιστικιάς του Πάνου. Σ' εκείνη ίσως να ταίριαζε περισσότερο ο ρόλος της Σοφίας.

Άλλοι ηθοποιοί που πρόσεξα ότι συμμετείχαν ήταν ο Νίκος Κούρος (ο Χρήστος του Ρετιρέ ντε!) ως ο διευθυντής της εφημερίδας "Η Αλήθεια" (σχεδόν σε όλα τα επεισόδια). Ο Σταύρος Ξενίδης στο ρολο του πρωθυπουργού Θεοτόκη, ο Αντώνης Αντωνίου στο ρόλο του πρωθυπουργού Ράλλη, ο Περικλής Λιανος στο ρολο ενός πολυ στενου φιλου του Μάνου (επίσης σε αρκετά επεισόδια) και ο Αργύρης Παυλίδης στο ρόλο ενός ανθυπολοχαγού (δεν θα τον γνωριζα, αν δεν άκουγα τη φωνή!!!)

Γενικά ήταν μια αρκετά αξιόλογη σειρά, με πολύ καλούς ηθοποιούς. Χάρηκα πολύ που μου δόθηκε η ευκαιρία να την παρακολουθήσω και σ'ευχαριστώ πολύ γι'αυτό αγαπητή retrofan, γιατί ήταν η παρουσίασή σου που με έκανε να την αναζητήσω και να της αφιερώσω τον χρόνο που της άξιζε!
 
ΟΚ, τώρα είμαστε πια επισήμως τουλάχιστον 2 που έχουν δει τη συγκεκριμένη σειρά ;)

Την επισήμανσή σου για τους διαλόγους τη συμμερίζομαι. Γενικά ο σκηνοθέτης είχε επιλέξει τα πράγματα να μην δηλώνονται ακριβώς αλλά να υπονοούνται μέσα από πλάνα που "σβήνουν" στο τραπεζάκι του ζαχαροπλαστείου, το σκοτεινό παράθυρο, την πόρτα κλπ. Την καταλαβαίνω αυτή την άποψη και πια δέχομαι ότι μπορεί να προσφέρει αρτιότερο καλλιτεχνικά αποτέλεσμα από το "σου δείχνω τα πάντα, χωρίς να σ' αφήσω να φανταστείς τίποτα".

Αλλά ...

Και με τη δεύτερη φορά μου ξύπνησε η ίδια τσαντίλα με το κόψιμο μερικών σκηνών πάνω στο καλύτερό τους. Γιατί δεν μπορείτε κύριε σκηνοθέτα να μου δείχνετε το ζευγάρι ο μεν ένας να έχει μόλις γυρίσει από τη μονομαχία, η δε άλλη να έχει βαλαντώσει στο κλάμμα και μετά στον κλαυσίγελο επειδή επέστρεψε ζωντανός και να μου το τελειώνετε εκεί που κοιτάζονται στα μάτια.

Ε ΟΧΙ!:mad:

Χασάπη γράμματαααααααα!

Πολύ θα μου άρεσε ένα ριμέικ της συγκεκριμένης σειράς. Αρκεί να μην το αναλάβει ο Παπακαλιάτης :p
 
Δυστυχώς και ως προς τις στολές των αξιωματικών και των στρατιωτών, υπάρχουν κάποια προβλήματα. Θα έπρεπε, οι δημιουργοί να είναι πιο προσεκτικοί σε ένα σημαντικό (κατά τη γνώμη μου), κομμάτι της σειράς...
 
Retrofan, δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!!! Και στην αναφορά σου στη συγκεκριμένη σκηνή, αλλά και στο ριμέικ!

RIO, συμφωνώ εν μέρει μαζί σου. Γιατί άντε πες τους στρατιώτες τους ξεχωρίζεις από τους αξιωματικούς (μετά βίας μεν, αλλά τους ξεχωρίζεις) αλλά τους βαθμούς μεταξύ των αξιωματικών εκεί πια χάνεις τη μπάλα... Δηλαδή εγώ η καψερή που δεν έχω κάνει φαντάρος πως να ξεχωρίσω τον λοχία από τον ανθυπολοχαγό και τον υπολοχαγό;;; Όχι τίποτα, αλλά παίζει και σημαντικό ρόλο όσον αφορά τη σειρά, για ιστορικούς λόγους (κυρίως) αλλά και από σκηνοθετική άποψη.
 
RIO είπε:
Δυστυχώς και ως προς τις στολές των αξιωματικών και των στρατιωτών, υπάρχουν κάποια προβλήματα. Θα έπρεπε, οι δημιουργοί να είναι πιο προσεκτικοί σε ένα σημαντικό (κατά τη γνώμη μου), κομμάτι της σειράς...
Τι προβλήματα εννοείς RIO;

Παραδέχομαι ότι είμαι άσχετη με τα στρατιωτικά αλλά είχα την εντύπωση ότι σ' αυτόν τον τομέα (των στολών, ονομάτων, γεγονότων κλπ. του στρατού) η σειρά ήταν πολύ ακριβής.

Μάλλον επειδή είχα δει κάποτε σ' ένα μουσείο κάτι εικόνες που προπαγανδίζανε το κίνημα στο Γουδί και οι στολές μου είχαν φανεί ακριβώς ίδιες μ' αυτές της σειράς.

Οπότε μ' ενδιαφέρει πολύ η άποψή σου για τα λάθη που γίνανε.
 
Ως προς τα γεγονότα και τα ονόματα, συμφωνώ οτι είναι πράγματι πολύ προσεγμένη η σειρά. Απλά στο θέμα των στολών, μου φάνηκε οτι ήταν κάπως προχειροφτιαγμένες. Ούτε εγώ είμαι ειδικός, απλά απο πίνακες και μουσεία έχω την εντύπωση οτι υπάρχουν διαφορές στο χρώμα. Από το 1908 ίσχυε το χακί ενώ και οι επίσημες στολές, νομίζω είχαν πιο σκούρο μπλε χρώμα. Ίσως κάποιος πιο ειδικός, να μπορούσε να μας πει...
 
Και το μυστήριο λύθηκε :D

Μάλλον μπερδέψανε τις στολές των μαθητών της σχολής ευελπίδων με τις στολές των αξιωματικών.

st-01-07.JPG


Ιδού ο εύελπις με τη στολή εξόδου από το 1907 μέχρι το 1941. Νομίζω ότι, αν εξαιρέσεις το χρυσό κολλάρο, μοιάζει πολύ με τις στολές των ανθυπολοχαγών της σειράς.

st-07-15.JPG


Αυτή είναι η στολή του ανθυπολοχαγού του πυροβολικού το 1897. Διαφοροποιείται ως προς τη φουφούλα, την έλλειψη μαύρης ζώνης (που φοράγανε στη σειρά) και στην έλλειψη κουμπιών.

st-07-01.JPG


Αυτή είναι η στολή ανθυπολοχαγού του πεζικού το 1868. Πολλά χρόνια απόσταση μέχρι την εποχή της σειράς και άλλο χρώμα στο παντελόνι.

Και ιδού η λαϊκή γκραβούρα από το κίνημα στο Γουδί

goudi03.jpg


Οι τρεις αξιωματικοί υποτίθεται ότι ανήκουν (πηγαίνοντας προς το βάθος) στο πυροβολικό, ναυτικό, πεζικό.

Και καταλήγω αυτή την στρατιωτική μου ανάλυση (απορώντας με τον ίδιο μου τον εαυτό :p ) στο ότι:

1.Αν οι ήρωες της σειράς ήταν του πυροβολικού, κάναμε λάθος στην φουφούλα

2.Αν ήταν του πεζικού, κάναμε λάθος στο χρώμα του παντελονιού.

3. Τελικά μάλλον τους δώσανε στολή εύελπι που ίσως την είχανε πιο πρόχειρη σε κανένα βεστιάριο :D
 
Πίσω
Μπλουζα