Η αρχόντισσα και ο αλήτης (1968)

hannele

RetroMasteR
Joined
2 Νοέ 2013
Μηνύματα
2.617
Αντιδράσεις
4.736
Η αρχόντισσα και ο αλήτης (1968)

RetroDB link :

Μία από τις πιο γνωστές και αγαπητές ταινίες του ζεύγους Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ που αξίζει να υπάρχει σαν ξεχωριστό θέμα.

Ας την θυμηθούμε λοιπόν ξανά, παρόλο που έτσι και αλλιώς έχουμε συζητήσει αρκετές φορές για αυτήν μέσα στο forum.

Υπόθεση: Η Ρένα Κατσαρού, κόρη του Κερκυραίου εφοπλιστή Κατσαρού, φεύγει από το σπίτι της στην Κέρκυρα προκειμένου να μην αρραβωνιαστεί τον Ντίνο Ευαγγελίου, γιο του επίσης εφοπλιστή Ευαγγελίου, τον οποίο θέλει να της δώσει ο πατέρας της για να ενώσουν τις περιουσίες τους. Η εξαφάνιση της οδηγεί τον πατέρα της να την επικηρύξει, γεγονός που αναγκάζει τη Ρένα να μεταμφιεστεί σε αγόρι ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμη. Στο ferry-boat από την Κέρκυρα προς την Ηγουμενίτσα γνωρίζει τον Λευτέρη. Ένα φτωχό παλικάρι που πηγαίνει στα Ιωάννινα να δουλέψει στο θείο του, προκειμένου να μαζέψει χρήματα για το γάμο της αδερφής του, της Αννέτας. Η Ρένα συστήνεται στον Λευτέρη ως "Πίπης" και αρχίζει μια στενή φιλία ανάμεσα στους δυο "άντρες" που στην πορεία εξελίσσεται σε έρωτα όταν ο Λευτέρης ανακαλύπτει ότι ο φίλος του ο Πίπης είναι μια πολύ όμορφη κοπέλα. Την ίδια στιγμή ο αρραβωνιαστικός της Αννέτας, ο Νέστορας, ένας φαντασιόπληκτος τύπος που έχει την τάση να παριστάνει το "λαγωνικό" βάζει στόχο να εντοπίσει την Ρένα για να εισπράξει τα λεφτά της επικήρυξης και το καταφέρνει. Η Ρένα, με τη σύλληψη της, κατηγορεί τον Λευτέρη νομίζοντας ότι αυτός την πρόδωσε στον μέλλοντα γαμπρό του, γεγονός που φέρνει τη ρήξη ανάμεσα στο ζευγάρι. Στο τέλος όμως ο έρωτας βγαίνει νικητής και φέρνει το πολυπόθητο happy end με το γάμο των δύο νέων.

Ηθοποιοί:


Ρένα Κατσαρού: Αλίκη Βουγιουκλάκη

Λευτέρης: Δημήτρης Παπαμιχαήλ

εφοπλιστής Κατσαρός, πατέρας Ρένας: Διονύσης Παπαγιαννόπουλος

Αννέτα, αδερφή Λευτέρη: Φλωρέτα Ζάννα

Νέστορας, αρραβωνιαστικός Αννέτας: Πέτρος Λοχαίτης

μητέρα Λευτέρη & Αννέτας: Ελένη Ζαφειρίου

Ντίνος Ευαγγελίου: Γιώργος Τσιτσόπουλος

εφοπλιστής Ευαγγελίου, πατέρας Ντίνου: Γιώργος Γαβριηλίδης

προξενήτρα Ανδρονίκη: Τζόλυ Γαρμπή

θείος: Νίκος Πασχαλίδης

πλανόδιος πωλητής Θάνασης: Νίκος Ρίζος

μάγκας Παναγής: Νίκος Τσούκας

κοπέλα Παναγή: Νίτσα Μαρούδα

ψαράς: Λαυρέντης Διανέλλος

αστυνομικός: Θόδωρος Ντόβας

ρεσεψιονίστ ξενοδοχείου: Μαίρη Μεταξά

επιβάτης λεωφορείου: Ρένα Πασχαλίδου

επιβάτης λεωφορείου: Γρηγόρης Μασσαλάς

εισπράκτορας λεωφορείου: Μιχάλης Γιαννάτος

ιδιοκτήτης ταβέρνας: Χρήστος Στύπας

καμαριέρα Μαριώ: Ελσα Ρίζου

υπηρέτρια: Μαίρη Χαλκιά

τσιγγάνος: Γιώργος Οικονόμου

Ατάκες:

- "Έχω μύτη εγώ!!!"

- "Είμαι ο Θανάσης με το όνομα!"

- "Ένας είναι ο Θανάσης και αν ψωνίσεις δεν θα χάσεις!"

Η ταινία αυτή ήταν ένα από τα ορόσημα στην κινηματογραφική καριέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη καθώς επιστρέφει με αυτήν στην "Finos Film" μετά από απουσία 4 ετών. (σ.σ. Η τελευταία ταινία της με την Finos ήταν <<Το Δόλωμα>> το 1964, αν και ήδη, πριν φύγει οριστικά από την Finos, είχε γυρίσει <<Το Χτυποκάρδια στο Θρανίο>> και τη <<Σωφερίνα>> με την εταιρία "Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης").

Λέγεται πως ο ίδιος ο Φίνος είχε πει "Φέρτε μου πίσω την Αλίκη με οποιοδήποτε κόστος" και έτσι και έγινε αφού επέστρεψε θριαμβευτικά στην εταιρία με το αστρονομικό για την εποχή ποσό, των 500.000 δραχμών.

Μαζί της επέστρεψε και ο τότε σύζυγος της Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο οποίος την ακολούθησε στην Finos, αποχωρώντας και αυτός από την "Καραγιάννης-Καρατζόπουλος", εταιρία με την οποία συνεργάζονταν εκείνη την περίοδο. Την πρώτη μέρα του γυρίσματος στήθηκε ένα μικρό γλεντάκι προκείμενου να γιορτάσουν το γεγονός της επιστροφής και τον Φίνο να τους καλωσορίζει "Καλώς ήρθατε και πάλι στο σπίτι σας!". Η ταινία ήρθε πρώτη σε εισπράξεις τη χρόνια 1968 ανάμεσα σε 108 ελληνικές παραγωγές, ξεπερνώντας το φράγμα των 700.000 εισιτήριων στο λεκανοπέδιο Αττικής.

Όσο αφορά τα γυρίσματα, παρότι το story διαδραματίζεται στην Κέρκυρα και την Ήπειρο (Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα), ένα μεγάλο κομμάτι των γυρισμάτων έγινε...στην Αττική!

Για τους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού της Ρένας Κατσαρού (Α.Βουγιουκλάκη) στην Κέρκυρα χρησιμοποιήθηκε η βίλα Λεβίδη στην Παλλήνη, ενώ τα γυρίσματα των εσωτερικών χώρων -τόσο του σπιτιού της Ρένας, όσο και του Λευτέρη (Δ.Παπαμιχαήλ)- έγιναν στο στούντιο.

Ο Άγιος Γεώργιος στον Καβούρι της Βουλιαγμένης ήταν το εξωκλήσι της ταινίας όπου στο τέλος τελείται και ο γάμος.

Οι σκηνές του πανηγυριού με τον πωλητή Νίκο Ρίζο έγιναν στο πάλαι ποτέ Λούνα Πάρκ Rodeo στην Λεωφόρο Συγγρού.

Στη σκηνή της δεξίωσης στην πισίνα της βίλας Λεβίδη, στην ορχήστρα που παίζει μουσική συμμετέχει και ο νεαρός τότε μουσικός Βλάσης Μπονάτσος. Μετά από 15 σχεδόν χρόνια (αρχές της δεκαετίας του '80) ο Βλάσης θα γινόταν ένας από τους πιο γνωστούς δεσμούς της Αλίκης Βουγιουκλάκη.

Η σκηνοθεσία ήταν του Ντίνου Δημόπουλου, το σενάριο γραμμένο από το Λάκη Μιχαηλίδη βασίστηκε σε μια ιδέα της Αλίκης και θυμίζει αρκετά την ταινία του Φρανκ Κάπρα "Συνέβη μια νύχτα" (Ιt happened one night) με τον Κλαρκ Γκέιμπλ και την Κλοντέτ Κολμπέρ.

Η εξαιρετική μουσική και τα τραγούδια είναι του Νίκου Μαμαγκάκη και αποτελούν μέχρι σήμερα από τα πιο διαχρονικά τραγούδια στην ιστορία του Ελληνικού κινηματογράφου.

Τραγούδια:

Στον ήλιο του μεσημεριού (ντουέτο Αλίκη Βουγιουκλάκη-Δημήτρης Παπαμιχαήλ)

Η αγάπη θέλει δύο (ντουέτο Αλίκη Βουγιουκλάκη-Δημήτρης Παπαμιχαήλ)

Αλιτάκι-μπατιράκι (ντουέτο Αλίκη Βουγιουκλάκη-Δημήτρης Παπαμιχαήλ)

Να ζήσει η φτωχολογιά (Δημήτρης Παπαμιχαήλ)

Άναψε μέσα μου φωτιά (Αλίκη Βουγιουκλάκη)

Ο γιατρός της Αλίκης, γυναικολόγος-καθηγητής Πανεπιστημίου Νίκος Παπανικολάου, έχει διηγηθεί ένα χαριτωμένο περιστατικό από την περίοδο των γυρισμάτων. Μια μέρα πηγαίνοντας στο σπίτι της Αλίκης για να την εξετάσει (σ.σ. εκείνο το διάστημα η Αλίκη υποβαλλόταν σε θεραπευτική αγωγή προκείμενου να μείνει έγκυος) παρατηρεί έξω από το σπίτι της, να σταματάει ένα αυτοκίνητο με οδηγό τον Δημήτρη και συνοδηγό ένα αγόρι. Το "αγόρι" -που δεν ήταν άλλο από την Αλίκη μεταμφιεσμένη σε Πίπης επιστρέφοντας σπίτι της από το γύρισμα- έβαλε τα γέλια βλέποντας την έκπληξη στα μάτια του γιατρού. Ο Σταύρος Κελεσίδης, μακιγιέρ της Φίνος Φιλμ, είχε κάνει τόσο πολύ επιτυχημένη τη μεταμόρφωση της που ο γιατρός, όχι μόνο δεν την αναγνώρισε, αλλά απορούσε πως ο Κελεσίδης κατάφερε να "στριμώξει" την πλούσια κώμη της σε μια μικρή αντρική περούκα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν η Αλίκη βρισκόταν πλέον στις τελευταίες μέρες της ζωής της, την επισκέφθηκε στο νοσοκομείο ο πρώην σύζυγος της Δημήτρης Παπαμιχαήλ και αντικρίζοντας την σε κώμα διασωληνωμένη, της ψιθύρισε "σήκω ρε Πίπη να φύγουμε"....

Προβολή συνημμένου 107555

Προβολή συνημμένου 107556

Προβολή συνημμένου 107557

Προβολή συνημμένου 107558

Προβολή συνημμένου 107559
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παρεμπιπτόντως το έβαλε προχθες!

Πίπης: Πολλά δίνετε λίγα παίρνετε.

Θανάσης: Λίγα δίνετε πολλά παίρνετε!!

Πολύ ωραία ταινία.
 
Και νομιζω, το έχει παλι σήμερα, επανάληψη στις 15.00μ.μ. στο ίδιο κανάλι.

Βρήκα στο youtube ενα

σχετικά με την Βίλα Λεβίδη στην Παλλήνη, στο οποίο βλέπουμε σκηνές απο τη βίλα στην ταινία και αντίστοιχα πως είναι σήμερα πλεον ο χώρος .... :(
 
Aν έχεις το dvd της ταινίας, στη σκηνή της δεξίωσης, πατησε pause ώστε να τον διακρίνεις, γιατί στη ροη των σκηνών φαίνεται φευγαλέα...

Θυμήθηκα μερικά tips που είχα ακούσει παλιά, για το πως προέκυψαν τα ονόματα των 2 πρωταγωνιστικών ρόλων.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήθελε το όνομα το ρόλου της να παραπέμπει οπωσδήποτε σε κάτι Κερκυραίικο, να "θυμίζει" δηλαδή Κέρκυρα αφού η ηρωίδα της ταινίας ήταν Κερκυραία. Έτσι λοιπόν οι πανέξυπνοι Ντίνος Δημόπουλος (σκηνοθέτης) και Λάκης Μιχαηλίδης (σεναριογράφος) "δανείστηκαν" τα ονόματα των 2 πιο διάσημων και δημοφιλών Κερκυραίων της εποχής εκείνης: της Ρένας Βλαχοπούλου και του μουσικοσυνθέτη Γιώργου Κατσαρού. Από το συνδυασμό των 2 ονομάτων προέκυψε η "αρχόντισσα" Ρένα Κατσαρού. :D

Ομοίως και το όνομα του "Λευτέρη" (Δημήτρη Παπαμιχαήλ) διόλου τυχαίο δεν ήταν.

Μιλάμε για το 1968, ένα χρόνο μετά την επιβολή της Χούντας, όπου η λέξη "Ελευθερία" απαγορευόταν από τη λογοκρισία. Όλα τα κείμενα (κινηματογραφικά, θεατρικά) ακόμη και οι αρχαίες τραγωδίες, περνούσαν από έγκριση για το αν τα κείμενα ήταν κατάλληλα για το καθεστώς ή όχι.

Ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ είχε πει πως στο έργο "Αχ! αυτή η γυναίκα μου", το όνομα της υπηρέτριας (Μαρίας Κωνσταντάρου) αρχικά ήταν Ελευθερία. Αυτό όμως τους δημιούργησε μεγάλο θέμα από τη λογοκρισία και αναγκάστηκαν να το αλλάξουν σε Ασημίνα, όνομα που επικράτησε και τελικά.

Οι σεναριογράφοι και γενικά οι δημιουργοί αναγκάζονταν να σκαρφίζονται διάφορα τρικ ώστε να ξεγελούν την λογοκρισία και μάλιστα τρικ που στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν και αστεία.

Στην περίπτωση λοιπόν της "Αρχόντισσας", το όνομα Λευτέρης εγκρίθηκε, επειδή ήταν αντρικό όνομα και όχι γυναικείο (Ελευθερία) ώστε να παραπέμπει άμεσα στη ομώνυμη λέξη και επειδή δεν ήταν Ελευθέριος αλλά Λευτέρης...... :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
μια ταινία του ελληνικού κινηματογράφου που βλέπεται ευχάριστα...
 
Ωραίο αφιέρωμα Hannele! Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου ταινίες της Αλίκης σε όλα, ερμηνείες, σενάριο, σκηνοθεσία, μουσική. Θυμήθηκα και την ατάκα τη στιγμή που ο Παπαμιχαήλ ανακαλύπτει τον Πίπη:

- Άνθρωπος είσαι ρε;

- Ε τι ρε, μαϊμού;

Ξαφνιάστηκα με αυτό που είπες για τη λέξη Ελευθερία, μέχρι εκεί είχαν φτάσει; Δηλαδή αν σε έλεγαν Ελευθερία επί χούντας τι γινόταν; :eek:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
257.jpg
257.jpg

256.jpg
256.jpg

254.jpg
254.jpg
 
perlastar είπε:
Ωραίο αφιέρωμα Hannele! Αυτή είναι μία από τις αγαπημένες μου ταινίες της Αλίκης σε όλα, ερμηνείες, σενάριο, σκηνοθεσία, μουσική. Θυμήθηκα και την ατάκα τη στιγμή που ο Παπαμιχαήλ ανακαλύπτει τον Πίπη:- Άνθρωπος είσαι ρε;

- Ε τι ρε, μαϊμού;

Ξαφνιάστηκα με αυτό που είπες για τη λέξη Ελευθερία, μέχρι εκεί είχαν φτάσει; Δηλαδή αν σε έλεγαν Ελευθερία επί χούντας τι γινόταν; :eek:
Ο ιδιος ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ το είχε πει για την λεξη Ελευθερία, οτι τους ειχαν κανει ολοκληρο θεμα στο "Αχ! αυτη η γυναικα μου" και οτι γενικά η λογοκρισία της εποχής δεν τους αφηνε και πολλά περιθώρια με αποτελεσμα να την ξεγελάνε με διαφορα τρικ....
 
hannele εξαιρετικη παρουσιαση! Τα συγχαρητηρια μου!!

Ο Μπονατσος αναφέρεται και στους τιτλους!!
 
σοβαρά Johnalepou? δεν το ειχα προσεξει!!!

το ειχε πει ο ιδιος οτι επαιζε τοτε στην ορχήστρα, αλλα δεν το ειχα δει οτι αναφερεται και στους τιτλους.

μονο την Τζένη Ρουσσέα είχα προσεξει η οποια ειναι στο χορευτικο στο τραγούδι "Στον ηλιο του μεσημεριου" και το ονομα της αναγραφεται στους τιτλους
 
Εξαιρετικό αφιέρωμα!!!!!! Μπράβο Hannele, ευχαριστούμε πάρα πολύ!!!!!!!

Υπέροχη ταινία, από τις πιο αγαπημένες μου, με πολύ δυνατά αισθήματα, ίσως το πιο έντονο love story του ελληνικού κινηματογράφου!!!!!!
 
Και το ζευγαρι ήταν στα καλυτερα του και αυτο φαίνεται στην ταινία...
 
Οι τοποθεσίες των γυρισμάτων στην πόλη της Κέρκυρας


θέση "Κανόνι"


Κανονι.jpg

Φρούριο

Φρούριο.jpg

Φρουριο 2.jpg

παραλιακός δρόμος Γαρίτσας

Παραλιακός δρόμος Γαρίτσας.jpg

πλατεία "Σπιανάδα"

πλατεία Σπιανάδας.jpg

συνοικία "Καμπιέλο"

Καμπιέλο.jpg

μοναστήρι "Παναγία των Βλαχερνών" (ή αλλιώς "Παναγιά η Βλαχέρενα")

Βλαχέρενα.jpg
 
Και νομίζεις πως με το βίντεο αυτό που βρίζουν ασύστολα οι δύο εξυπνάκηδες απομυθοποιείται ο ελληνικός κινηματογράφος;;; Και γιατί "και καλά" παλιός καλός ελληνικός κινηματογράφος; Αμφιβάλλει κανείς πως δεν ήταν; Νομίζω εντελώς άστοχο και με πάρα πολλές βρισιές όπως ξανα είπα... :(

Και βλέποντας το ολόκληρο παρακαλώ τους διαχειριστές να σβήσουν το βίντεο , αυτά που ακούγονται είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ και η προσβολή των δύο πρωταγωνιστών ΤΕΡΑΣΤΙΑ!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
85devotee είπε:
Για να ζητάς διαγραφή του ποστ μάλλον θα λέει αλήθειες που σε ενοχλούν.
Ποιες είναι οι αλήθειες φίλε μου; Η ατάκα δε με νοιάζει που είσαι γυναίκα τελικά Πίπη ούτως ή άλλως θέλω να σε πάρω από πίσω;;;; Σε παρακαλώ πάρα πολύ!!! Δε θέλω να επεκταθώ άλλο ας το δούνε και άλλοι και ας κρίνουν...Το να προσβάλλεις έτσι δυο ανθρώπους που δεν είναι πλέον στη ζωή είναι τουλάχιστον αισχρό! Αν εσύ διασκέδασες με αυτό το αίσχος μπράβο σου!
 
Μαθε να ξεχωρίζεις τη διαφορά ανάμεσα στους ηθοποιούς και στους χαρακτήρες τους οποίους ενσαρκώνουν. Αυτά που αναφέρεις έχουν να κάνουν με τον πιπη και με το χαρακτήρα που ερμηνεύει ο Παπαμιχαήλ.
 
85devotee είπε:
Μαθε να ξεχωρίζεις τη διαφορά ανάμεσα στους ηθοποιούς και στους χαρακτήρες τους οποίους ενσαρκώνουν. Αυτά που αναφέρεις έχουν να κάνουν με τον πιπη και με το χαρακτήρα που ερμηνεύει ο Παπαμιχαήλ.
Α μάλιστα...ΟΚ τότε εγώ δεν έχω κάτι άλλο να πω ας το δούνε και άλλοι και ας κρίνουν...
 
Πίσω
Μπλουζα