Η δυστυχία των CPC:Speccy Port ένα άρθρο.

Maddog είπε:
FACT: αν δεν είχατε Spectrum ports, μάλλον η βιβλιοθήκη του αγαπημένου σας Amstrad θα ήταν 50% μικρότερη
Εσείς , γιατρέ ,

σε ποιά κατηγορία ήσασταν τότε;;;

Μη μου πείτε ότι είχατε Amiga 1000 από το 1985 ή 500άρα από το 1987 ...
 
To θεμα των port ειναι νομισμα πολλων οψεων. Οντως το μεγαλυτερο μερος των port υπεστη την "ελα ρε ριχτο να βγει γιατι δευτερα το κυκλοφορουμε" φιλοσοφια αρκετων software developers. Και το αποτελεσμα ειναι ελεεινο. Οχι οτι τα παιχνιδια του Spectrum ηταν ΤΑ διαμαντια που ο CPC δεν μπορουσε να αποδωσει. Απλα ελαχιστοι ασχοληθηκαν οπως επρεπε για την σωστη μεταφορα τους. Μιας και αναφερθηκε και το R-Type παραπανω, ναι ο CPC κατορθωσε να εξομοιωσει τα Spectrum ακομα και στα χρωματα! Το αθλιο γαλαζιο.. ας μη συνεχισω με τα χρωματα you get the point. Αν λυπαμαι που ο CPC φορτωθηκε με ports αμφιβολης ποιοτητας, λυπαμαι ακομα περισσοτερο τους κατοχους Spectrum με τα παιχνιδια που επαιζαν! :) Τουλαχιστον στον Amstrad ειδαμε και παιχνιδια της προκοπης και με out of this world χρωματα..

Για ενα νεοτατο μηχανημα και εταιρεια στην αγορα (και αξιζει να σημειωθει το ενδιαφερον αυτο και η υποστηριξη που ελαβε ο 464) θεωρω ανεπαναληπτη επιτυχια το οτι καταφερε να βρει τοση ανταποκριση απο το αγοραστικο κοινο και να αναγκασει - εστω και με τον λανθασμενο τους ευκολο τροπο - τους software developers να το υποστηριξουν μαζικως.
 
Karnov είπε:
Εσείς , γιατρέ ,σε ποιά κατηγορία ήσασταν τότε;;;

Μη μου πείτε ότι είχατε Amiga 1000 από το 1985 ή 500άρα από το 1987 ...
Εγώ αγαπητέ Karnov είχα Spectrum από το 1983 ως το 1996. Μετά πήρα PC.
 
Maddog είπε:
Εγώ αγαπητέ Karnov είχα Spectrum από το 1983 ως το 1996. Μετά πήρα PC.
Να υποθέσω ότι βλέπεις μουστάρδα στο super market και αλλάζεις διάδρομο;

λολ
 
Maddog είπε:
Εγώ αγαπητέ Karnov είχα Spectrum από το 1983 ως το 1996. Μετά πήρα PC.
Δεν έμπλεξες ποτέ δηλαδή με τη "βασίλισσα" .

Έτσι εξηγείται γιατί σε βλέπω πάντα κατά των ... fanboys , επειδή δεν διατέλεσες ποτέ!

Εγώ εγκατέλειψα τον 6128 το 1990 , πέρασα 7 χρόνια άνευ computer και το 1997 μπήκα στα pc.
 
E ναι ο Maddog ειδικά δεν είναι speccy funboy! Αυτός και ο Wally. O οποίος δεν είχε ούτε αυτός περάσει από Amiga :)
 
Νομιζεις! Ημουν ευτυχης κατοχος Amiga 500 απο το 1989 και την λειτουργω ακομα! ;)
 
Δεν έπιασες τον σαρκασμό. Ήθελα να δείξω ότι το να είσαι speccy funboy δεν έχει σχέση με το αν είχες ή όχι 16bit αργότερα.
 
Όντως, ή μου φαίνεται ότι τα περισσότερα ports είχαν γίνει κοντά στο τέλος της 8-bit εποχής όπου οι περισσότεροι τίτλοι έβγαιναν έτσι απλά για τις μάζες χωρίς μεράκι και πρωτοτυπία από τις εταιρείες; Μου φαίνεται πως κάπου εκεί άρχισε η μόδα του κάνω τις ταινείες παιχνίδι όπως-όπως και γρήγορα;
 
Παρόμοια δυστυχία έχουν φάει όλοι οι msx users ανα πλανήτη,στο μηχάνημα υπάρχει ένα screen mode με color clash,αλλα και άπειρες άλλες αναλύσεις χωρίς καθόλου,στον msx2 υπάρχει και chunky mode με 256 χρώματα,αλλά όλοι φάγαμε στην μάπα ελεινά πορτς από την μουστάρδα της sinclair.Αντίθετα τα releases της konami ήταν τρομερά και τουλάχιστον χαρήκαμε παιχνίδι.Γιατί στην Ευρώπη ocean και τα συνάφια της ότι port έκανα ήταν χάλια.
 
Wally είπε:
Νομιζεις! Ημουν ευτυχης κατοχος Amiga 500 απο το 1989 και την λειτουργω ακομα! ;)
Nαι αλλά όταν κοροϊδεύω τους αταράδες κάνεις τον κινέζο. Μόνο τον φίλο billy κοπανάτε για το cpc! Με κάτι τέτοια έβγαλε γλώσσα ο Dino :p
 
O MSX1 ειχε ουσιαστικα μονο μια αναλυση και μαλιστα τυγχανε να ειναι ιδια με του Specτrum.

Φυσικα και ειχε clash απλα πιο ηπιο (MSX= 2 χρωματα στα 8*1 pixels , Spectrum=2 χρωματα στα 8*8 pixels)
 
Ά ρε spectrum.

Μας έκαψες όλους.

Πρέπει να χτυπήσω καμιά GTX 580 να ξεπεράσω τα απωθημένα μου

και πολλές εργατοώρες gothic 4 ...
 
phil_vr είπε:
To θεμα των port ειναι νομισμα πολλων οψεων. Οντως το μεγαλυτερο μερος των port υπεστη την "ελα ρε ριχτο να βγει γιατι δευτερα το κυκλοφορουμε" φιλοσοφια αρκετων software developers. Και το αποτελεσμα ειναι ελεεινο. Οχι οτι τα παιχνιδια του Spectrum ηταν ΤΑ διαμαντια που ο CPC δεν μπορουσε να αποδωσει. Απλα ελαχιστοι ασχοληθηκαν οπως επρεπε για την σωστη μεταφορα τους. Μιας και αναφερθηκε και το R-Type παραπανω, ναι ο CPC κατορθωσε να εξομοιωσει τα Spectrum ακομα και στα χρωματα! Το αθλιο γαλαζιο.. ας μη συνεχισω με τα χρωματα you get the point. Αν λυπαμαι που ο CPC φορτωθηκε με ports αμφιβολης ποιοτητας, λυπαμαι ακομα περισσοτερο τους κατοχους Spectrum με τα παιχνιδια που επαιζαν! :) Τουλαχιστον στον Amstrad ειδαμε και παιχνιδια της προκοπης και με out of this world χρωματα..
Για ενα νεοτατο μηχανημα και εταιρεια στην αγορα (και αξιζει να σημειωθει το ενδιαφερον αυτο και η υποστηριξη που ελαβε ο 464) θεωρω ανεπαναληπτη επιτυχια το οτι καταφερε να βρει τοση ανταποκριση απο το αγοραστικο κοινο και να αναγκασει - εστω και με τον λανθασμενο τους ευκολο τροπο - τους software developers να το υποστηριξουν μαζικως.
Πολύ σωστά όσα έγραψε ο Phil, καθώς φυσικά και το τελευταίο σχόλιο της υποστήριξης. Οντως τα cpc ήταν μηχανήματα με πολύ καλές πωλήσεις και υποστήριξη, και κατά συνέπεια τα software houses δεν θα μπορούσαν να τα αγνοήσουν. Αλλωστε τα παρήγαγε η μεγαλύτερη αγγλική εταιρία στον χώρο των υπολογιστών (μετά την εξαγορά της sinclair, και τo αντίστοιχο περιστατικό της Acorn με την Olivetti).

Shock είπε:
Ήθελα να δείξω ότι το να είσαι speccy funboy δεν έχει σχέση με το αν είχες ή όχι 16bit αργότερα.
Aκριβώς !! ;)

Κάτι όμως που αδυνατώ να συλλάβω, είναι γιατί κάποιοι άλλοι επιμένουν να προσπαθούν να κατευθύνουν ένα thread με θέμα τα spectrum ports, σε "16-bit hate" μονοπάτια...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εν τω μεταξύ, δεν βλέπω κανείς να έχει διοθρώσει μεροληπτικές ανακρίβειες... ;)
 
Νομίζω ότι οι Amstradάδες το βλέπετε από λάθος οπτική γωνία. Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα του εύκολου port από τον Spectrum (πες ότι ο CPC είχε βγει με άλλο επεξεργαστή πχ), έστω και άθλιου, τον CPC δεν θα τον είχε αγοράσει ούτε...ο Sugar. Ευτυχώς λοιπόν που έγινε αυτό και φτιάχτηκε μια σημαντική software βιβλιοθήκη, που σημαίνει περισσότερες πωλήσεις, που σημαίνει ότι λόγω αύξησης του userbase κάποιος developer θα ασχολιόταν και πιο σοβαρά με τον CPC, που σημαίνει ότι έτσι απέκτησε τα παιχνίδια τα οποία αγάπησαν οι CPC users. :)
 
Μιλάς το ίδιο υποθετικά κι εσύ. Προφανώς η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Δεδομένου ότι στην αρχή βγαίνανε πρωτότυπα ports στον CPC, πιθανότατα να αποκτούσε τη δική του ορμή έτσι κι αλλιώς.
 
Leon είπε:
Αν δεν υπήρχε η δυνατότητα του εύκολου port από τον Spectrum (πες ότι ο CPC είχε βγει με άλλο επεξεργαστή πχ), έστω και άθλιου, τον CPC δεν θα τον είχε αγοράσει ούτε...ο Sugar. Ευτυχώς λοιπόν που έγινε αυτό και φτιάχτηκε μια σημαντική software βιβλιοθήκη, που σημαίνει περισσότερες πωλήσεις, που σημαίνει ότι λόγω αύξησης του userbase κάποιος developer θα ασχολιόταν και πιο σοβαρά με τον CPC, που σημαίνει ότι έτσι απέκτησε τα παιχνίδια τα οποία αγάπησαν οι CPC users. :)
Δεν συμφωνώ.

Οι cpc ήταν σίγουρο ότι θα πουλούσαν όταν εμφανίστηκαν με την τιμή που είχαν.

Υπερείχαν σαφώς ως hardware του spectrum ,

σε τιμή παραπλήσια με πλήρες πακέτο.

Ένας spectrum με κασετόφωνο και οθόνη κόστιζε παραπάνω από έναν cpc464 κομπλέ!

Ποιός θα επέλεγε τον spectrum , μετά την εμφάνιση του 464 ;;;

Βέβαια θα μου πεις ότι πολλοί (ίσως οι περισσότεροι) έπαιρναν spectrum χωρίς οθόνη.

Η διαφορά όμως και πάλι δεν ήταν τραγική.

Δεν ήταν πανακριβος ο cpc όπως η amiga 1000.

Οπότε ήταν δεδομένο ότι θα αποκτούσε δική του βιβλιοθήκη games.

Μπορεί να ήταν μικρότερη , αλλά θα ήταν αντάξιά του.

Ενώ όπως πήγε , τα περισσότερα ήταν άθλια spevtrum ports ...
 
παίδες να ξεκαθαρίσουμε κάτι...χρησιμοποιούμε συχνά οι αμστραντάδες την φράση "άθλια σπέκτρουμ πορτς". Αυτό δεν κάνει άθλιες τις εκδόσεις του σπέκτρουμ συνολικά, απλά άθλια την διαδικασία απλής μετατροπής τους από το ένα μηχάνημα στο άλλο που στο τέλος κάνουν το πορτ χειρότερο του πρωτοτύπου! Ας γίνει σαφές αυτό!

Σίγουρα θα μπορούσαμε να δούμε καλύτερα πράγματα από τον cpc λόγω των επιπλέον δυνατοτήτων του αν δεν επιλεγόταν η εύκολη λύση των direct ports. Οι λόγοι που δεν είδαμε είναι γνωστοί: κόστος εξέλιξης ανεξάρτητης έκδοσης, ευκολία προγραμματιστών, άγνοια κατάλληλων μεθόδων για να το πράξουν, χρονικοί περιορισμοί, μικρότερο συγκριτικά κοινό σε σχέση με τους άλλους 2 home,

Πλέον όμως αντικειμενικά και έχοντας δει στην πράξη συγκριτικά με τα άλλα 8μπιτ δεν του συγχωρώ περιορισμούς στο θέμα σκρόλινγκ και ταχύτητας που τότε ανεχόμουν και ουσιαστικά δεν διέκρινα! Αυτό επιδεινώθηκε με τα πορτς όμως υπήρχε και εκτός αυτών. Απλά με κατάλληλες μεθόδους θα μπορούσαν να το μειώσουν!

Εγώ δεν χαλιέμαι από τα χοντροκομμένα γραφικά όταν αυτά είναι τόσο καλά χρωματισμένα από την ανώτερη παλέτα του cpc. Χαλιέμαι από την αργή κίνηση που τον κάνει να υστερεί ακόμα και από τον γομολάστιχα στον τομέα.

Πολλά παιχνίδια στην πράξη δεν παιζόντουσαν λόγω ταχύτητας. Στο σπέκτρουμ έπασχαν αλλού: πολλά δεν παιζόντουσαν λόγο που δεν μπορούσες να διακρίνεις στο ολιγόχρωμο πεδίο δράσης τι ακριβώς γινόταν. Τελικά παραδέχομαι ότι στα περισσότερα των παιχνιδιών η σειρά ήταν c64 με τους υπόλοιπους να εναλλάσσονται στην δεύτερη θέση ανάλογα το παιχνίδι!
 
spyros_s είπε:
Nαι αλλά όταν κοροϊδεύω τους αταράδες κάνεις τον κινέζο. Μόνο τον φίλο billy κοπανάτε για το cpc! Με κάτι τέτοια έβγαλε γλώσσα ο Dino :p
Άσχετο με τη συζήτηση ON

Θα χρειαστείτε πολλές εφεδρείες για να με βάλετε κάτω! :p

Άσχετο με τη συζήτηση OFF
 
Πίσω
Μπλουζα