Η κυρά μας η μαμή (1958)

Πράγματι, ο Μακρής είχε ρωτήσει τη Ζαφειρίου αν την ενοχλούσε η μεταξύ τους διαφορά της ηλικίας γιατί είχε λυπηθεί που κουβεντιαζόταν. Η Ζαφειρίου του απάντησε πως ήταν τιμή της που έπαιζε δίπλα του. Κι έτσι ήταν όντως. Γι αυτό και δώσανε ένα από τα πιο ταιριαστά ζευγάρια που είδαμε στο ελληνικό σινεμά. Κορυφαίοι ηθοποιοί κι οι δύο, δέσανε καταπληκτικά και στη θεία και στη μαμή. Θυμηθείτε τη σκηνή στη θεία «Τώρα ν αλλάξεις; αν ήτανε ν αλλάξεις θα είχες αλλάξει από τότε...»

Η ταινία που συζητάμε εδώ έχει κατά τη γνώμη μου δύο αδυναμίες. 1η τους νεαρούς πρωταγωνιστές. Ο Παπαμιχαήλ δεν είναι καλός σ αυτήν την ταινία. Είναι βέβαια φρέσκος κι όμορφος αλλά καλός δεν είναι. Στη σκηνή που πάει να πάρει την καμφορά είναι τρομερά υπερβολικός σε κινήσεις και παίξιμο. Από την άλλη η Ξένια είναι η Καλογεροπούλου της εποχής εκείνης, με σοβαρές αδυναμίες στο παίξιμο της αλλά καλύτερη απ τον Παπαμι σε κάθε περίπτωση.
2η αδυναμία το σενάριο σε ότι αφορά το γάμο και την πιθανή έκτρωση. Μπάζει λίγο η ιστορία. Σαν να είχε γραφτεί κάτι άλλο και να το αλλάξανε.

Είναι όμως πάρα πολλά τα δυνατά σημεία της ταινίας. Οι διάλογοι, η ωραία σεναριακή ιδέα, οι δεύτεροι ρόλοι (Δαμασιώτης, Ζερβός,Φέρμας). Βλέπουμε λίγο τον Κ. Βουτσά όταν τίποτα δεν έδειχνε πως θα εξελιχθεί σε μεγάλο πρωταγωνιστή και βλέπουμε και σε ένα ρολάκι την Έλσα Ρίζου, που για μένα στη δεκαετία του '50 ήταν στα καλύτερα της.
Μια πολύ δυνατή ερμηνεία από τη Βασιλειάδου, που μαζί με την καφετζού και τη θεία δίνει τον καλύτερο της εαυτο.

Κι έξτρα ένα σεναριακό λαθάκι που εντόπισα: Στην αρχή όταν φεύγει η κοπέλα απ το Ιατρείο και λέει ο Μακρής στο συναδελφό του πως θα πάει στη Λεστινίτσα κρατάει ένα τσιγάρο. Στη στάση που κάνει το λεωφορείο του ΚΤΕΛ ο Ζερβός (που επίσης κάνει δυνατό δίδυμο με τον Μακρή) του δίνει τσιγάρο κι ο Μακρής του λέει πως δεν καπνίζει :)
 
Παντως εγω αυτη την ηλικιακη διαφορα Μακρη - Ζαφειριου δεν την καταλαβα σε καμια ταινια τους.
Τους εχω βαλει μαλιστα και στο θεμα με τα πιο ταιριαστα ζευγαρια του ελληνικου κινηματογραφου.
Τον Παπαμιχαηλ ετσι κι αλλιως δεν τον θεωρησα ποτε μεγαλο ηθοποιο. Εχω δει πολλους και πολυ καλυτερους του που δεν ηταν πρωτα ονοματα. Ουτε καν δευτερα. Οποτε δε μου κανει καμια εντυπωση εδω το στομφωδες και υπερβολικο παιξιμο του.
Δεκα χρονια αργοτερα που λογικα θα επρεπε να ειναι πιο πεπειραμενος και καλυτερος, κανει μια ακομα χειροτερη ερμηνεια στην ταινια Η αγαπη μας. Θυμηθειτε τον ως μεθυσμενο οταν δεν παιρνει το βραβειο καλυτερου ηθοποιου, και θα καταλαβετε τι εννοω.
Και το θεμα με τον κρυφο γαμο, ναι πραγματι, πολυ αποτομο, γρηγορο και βιαστικο σκηνοθετικα. Ακομα και το "Να ζησετε" που λενε οι φιλοι του ζευγους ειναι τοσο σιγανο, που μετα βιας το πιανει το αυτι μας λες και θα τους ακουγαν τα κυπαρισια.
Ο Σακελλαριος θα μπορουσε ολο αυτο το σκηνικο να το παρουσιαζε εκτενεστερα και πιο χορταστικα. Στο κατω - κατω της γραφης οι νεονυμφοι βιαζονταν. Οχι εμεις!
 
Ισως το έχω γράψει και άλλου, η σκηνή που το λεωφορείο περνά από το δρόμο με τα αψιδωτά δένδρα (λευκες;) είναι σκηνοθετικά πολύ μπροστά. Συμφωνώ επίσης Για το τέλος της ταινίας. Είναι κάπως άγαρμπο και μοιάζει σα να βγήκαν εκτός χρόνου από τις προηγούμενες σκηνές. Πολύ εύστοχα τα σχόλια του karapiperim
 
Ενδιαφέρον ,θέλω να δω και την ιταλική πρώτα πριν έχω άποψη.

Link
 
Αντιγραφη και επικολληση απο την ιταλικη ταινια ο Σακελλαριος. Α, το πουλακι μου!
 
Ενδιαφέρον ,θέλω να δω και την ιταλική πρώτα πριν έχω άποψη.

Link
Ενδιαφέρον, πράγματι, το άρθρο. Πάντως, η ιταλική κωμωδία "Il Medico e lo Stregone" δεν προβλήθηκε στην Αθήνα το 1958, αλλά στις 19 Φεβρουαρίου 1962, με τον τίτλο "Ο τυχοδιώκτης της πεντάρας", όπως φαίνεται από την κριτική του Μάριου Πλωρίτη στην εφημερίδα "Ελευθερία" στις 21 Φεβρουαρίου 1962. Δεν αποκλείεται, βέβαια, να την είχε δει ο Σακελλάριος στην Ιταλία, αλλά σίγουρα στην Αθήνα παίχτηκε τέσσερα χρόνια μετά το "Η κυρά μας η μαμή".
 

Συνημμένα

  • ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΗΣ-ΤΗΣ-ΠΕΝΤΑΡΑΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-21-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-1962.pdf
    533,4 KB · Προβολές: 3
Τελευταία επεξεργασία:
Η ταινία πάντως όπως αναφέρει το άρθρο υπάρχει στο tube με ελληνικούς υπότιτλους για όποιον θέλει να το διασταυρώσει .
 
Πίσω
Μπλουζα