Θεία Λένα
RetroJunkie
- Joined
- 21 Απρ 2017
- Μηνύματα
- 2.114
- Αντιδράσεις
- 4.672
Πράγματι, ο Μακρής είχε ρωτήσει τη Ζαφειρίου αν την ενοχλούσε η μεταξύ τους διαφορά της ηλικίας γιατί είχε λυπηθεί που κουβεντιαζόταν. Η Ζαφειρίου του απάντησε πως ήταν τιμή της που έπαιζε δίπλα του. Κι έτσι ήταν όντως. Γι αυτό και δώσανε ένα από τα πιο ταιριαστά ζευγάρια που είδαμε στο ελληνικό σινεμά. Κορυφαίοι ηθοποιοί κι οι δύο, δέσανε καταπληκτικά και στη θεία και στη μαμή. Θυμηθείτε τη σκηνή στη θεία «Τώρα ν αλλάξεις; αν ήτανε ν αλλάξεις θα είχες αλλάξει από τότε...»
Η ταινία που συζητάμε εδώ έχει κατά τη γνώμη μου δύο αδυναμίες. 1η τους νεαρούς πρωταγωνιστές. Ο Παπαμιχαήλ δεν είναι καλός σ αυτήν την ταινία. Είναι βέβαια φρέσκος κι όμορφος αλλά καλός δεν είναι. Στη σκηνή που πάει να πάρει την καμφορά είναι τρομερά υπερβολικός σε κινήσεις και παίξιμο. Από την άλλη η Ξένια είναι η Καλογεροπούλου της εποχής εκείνης, με σοβαρές αδυναμίες στο παίξιμο της αλλά καλύτερη απ τον Παπαμι σε κάθε περίπτωση.
2η αδυναμία το σενάριο σε ότι αφορά το γάμο και την πιθανή έκτρωση. Μπάζει λίγο η ιστορία. Σαν να είχε γραφτεί κάτι άλλο και να το αλλάξανε.
Είναι όμως πάρα πολλά τα δυνατά σημεία της ταινίας. Οι διάλογοι, η ωραία σεναριακή ιδέα, οι δεύτεροι ρόλοι (Δαμασιώτης, Ζερβός,Φέρμας). Βλέπουμε λίγο τον Κ. Βουτσά όταν τίποτα δεν έδειχνε πως θα εξελιχθεί σε μεγάλο πρωταγωνιστή και βλέπουμε και σε ένα ρολάκι την Έλσα Ρίζου, που για μένα στη δεκαετία του '50 ήταν στα καλύτερα της.
Μια πολύ δυνατή ερμηνεία από τη Βασιλειάδου, που μαζί με την καφετζού και τη θεία δίνει τον καλύτερο της εαυτο.
Κι έξτρα ένα σεναριακό λαθάκι που εντόπισα: Στην αρχή όταν φεύγει η κοπέλα απ το Ιατρείο και λέει ο Μακρής στο συναδελφό του πως θα πάει στη Λεστινίτσα κρατάει ένα τσιγάρο. Στη στάση που κάνει το λεωφορείο του ΚΤΕΛ ο Ζερβός (που επίσης κάνει δυνατό δίδυμο με τον Μακρή) του δίνει τσιγάρο κι ο Μακρής του λέει πως δεν καπνίζει
Η ταινία που συζητάμε εδώ έχει κατά τη γνώμη μου δύο αδυναμίες. 1η τους νεαρούς πρωταγωνιστές. Ο Παπαμιχαήλ δεν είναι καλός σ αυτήν την ταινία. Είναι βέβαια φρέσκος κι όμορφος αλλά καλός δεν είναι. Στη σκηνή που πάει να πάρει την καμφορά είναι τρομερά υπερβολικός σε κινήσεις και παίξιμο. Από την άλλη η Ξένια είναι η Καλογεροπούλου της εποχής εκείνης, με σοβαρές αδυναμίες στο παίξιμο της αλλά καλύτερη απ τον Παπαμι σε κάθε περίπτωση.
2η αδυναμία το σενάριο σε ότι αφορά το γάμο και την πιθανή έκτρωση. Μπάζει λίγο η ιστορία. Σαν να είχε γραφτεί κάτι άλλο και να το αλλάξανε.
Είναι όμως πάρα πολλά τα δυνατά σημεία της ταινίας. Οι διάλογοι, η ωραία σεναριακή ιδέα, οι δεύτεροι ρόλοι (Δαμασιώτης, Ζερβός,Φέρμας). Βλέπουμε λίγο τον Κ. Βουτσά όταν τίποτα δεν έδειχνε πως θα εξελιχθεί σε μεγάλο πρωταγωνιστή και βλέπουμε και σε ένα ρολάκι την Έλσα Ρίζου, που για μένα στη δεκαετία του '50 ήταν στα καλύτερα της.
Μια πολύ δυνατή ερμηνεία από τη Βασιλειάδου, που μαζί με την καφετζού και τη θεία δίνει τον καλύτερο της εαυτο.
Κι έξτρα ένα σεναριακό λαθάκι που εντόπισα: Στην αρχή όταν φεύγει η κοπέλα απ το Ιατρείο και λέει ο Μακρής στο συναδελφό του πως θα πάει στη Λεστινίτσα κρατάει ένα τσιγάρο. Στη στάση που κάνει το λεωφορείο του ΚΤΕΛ ο Ζερβός (που επίσης κάνει δυνατό δίδυμο με τον Μακρή) του δίνει τσιγάρο κι ο Μακρής του λέει πως δεν καπνίζει