Leon
RetroNuts!
- Joined
- 27 Σεπ 2008
- Μηνύματα
- 2.119
- Αντιδράσεις
- 1.059
Θέμα για Amstradάδες!
Για τους υπόλοιπους 8μπιτους είναι γνωστά τα παιχνίδια που γράφτηκαν σε αυτούς και άφησαν ιστορία, ήταν πρωτοποριακά, έμεινα κλασσικά, κλπ. κλπ. Ακόμα και ο BBC που δεν ήταν πολύ του gaming έχει το Elite (αλλά και το Imogen, το Exile και πρέπει να υπάρχουν και άλλα). Όμως το στερνοπούλι της 8μπιτης γενιάς βγήκε πολύ αργά και δεν κατάφερε να κλέψει τις καρδιές των Βρετανών gamers και κατά συνέπεια και των προγραμματιστών. Οπότε οι περισσότεροι τίτλοι είναι (κακές) μεταφορές από τον Spectrum και ελάχιστα παιχνίδια γράφτηκαν σε αυτόν ή αποκλειστικά για αυτόν (ευτυχώς υπήρχαν και οι Γάλλοι).
Αλλά δεν μπορεί...Κάποια θα υπάρχουν. Παιχνίδια που κάτι προσέφεραν στην ιστορία του gaming και γράφτηκαν στον CPC. Άντε δεκτά και κλασσικά παιχνίδια που γράφτηκαν αλλού (ε κατά πάσα πιθανότητα στον Spectrum) αλλά τα σπάνε στον CPC (δηλαδή η έκδοση του CPC είναι η καλύτερη που υπάρχει και αυτή αξίζει να παίξεις σήμερα). Μπας και καταφέρουμε να βγάλουμε καμιά καλή λίστα και όχι 2-3 παιχνίδια.
Υπήρχε ένα παρόμοιο thread αλλά ήταν πολύ γενικό γιαυτό ξεκινάω καινούργιο που να είναι αποκλειστικά για CPC. Να φανταστείτε το πρώτο παιχνίδι που αναφέρθηκε ήταν του Spectrum!
Πάντως από εκείνο το thread έχουμε την πρώτη συνεισφορά του CPC στο gaming: H Freescape engine, μια 3D gaming engine (πιθανώς η πρώτη με τη σύγχρονη έννοια του όρου) αναπτύχθηκε στον CPC.
Άλλο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το Get Dexter της ERE Informatiqueτο οποίο και θεωρείται από τα καλύτερα παιχνίδια του CPC. Ισομετρικό arcade adventure όπως όλα αυτά που έβγαιναν στον Spectrum αλλά σε full colour και με πολύ καλά γραφικά σε αντίθεση με τη μονοχρωμία των αντίστοιχων παιχνιδιών του Γομολάστιχα. Μπορείς να σπρώξεις, να τραβήξεις και να ανέβεις πάνω σε όλα τα αντικείμενα (όπως στο Fairlight) και έχεις και ένα NPC που σε ακολουθεί και σε βοηθάει. Τον Xunk: ένα κεφαλόποδο!
Α ναι έχει και χιούμορ το παιχνίδι.
Ένα άλλο παιχνίδι που απ'όσο γνωρίζω έχει μια πρωτιά είναι πάλι από την Γαλλία, το Relief Action της Loriciels. 3D games που θα τα λέγαμε action adventure υπήρχαν και παλαιοτέρα (πχ το Mercenary). Όμως είναι το πρώτο καθαρόαιμο adventure σε real time 3D από όσο ξέρω. Για την άλλη "πρωτοτυπία" που έχει (εξού και το όνομα) που βάζεις τα κοκκινοπράσινα γυαλιά, πατάς το κουμπί relief και βλέπεις το παιχνίδι στερεοσκοπικά ας το αφήσουμε καλύτερα εκτός αν θέλετε να αποκτήσετε πονοκέφαλο και να χαλάσετε τα ματάκια σας.

Για τους υπόλοιπους 8μπιτους είναι γνωστά τα παιχνίδια που γράφτηκαν σε αυτούς και άφησαν ιστορία, ήταν πρωτοποριακά, έμεινα κλασσικά, κλπ. κλπ. Ακόμα και ο BBC που δεν ήταν πολύ του gaming έχει το Elite (αλλά και το Imogen, το Exile και πρέπει να υπάρχουν και άλλα). Όμως το στερνοπούλι της 8μπιτης γενιάς βγήκε πολύ αργά και δεν κατάφερε να κλέψει τις καρδιές των Βρετανών gamers και κατά συνέπεια και των προγραμματιστών. Οπότε οι περισσότεροι τίτλοι είναι (κακές) μεταφορές από τον Spectrum και ελάχιστα παιχνίδια γράφτηκαν σε αυτόν ή αποκλειστικά για αυτόν (ευτυχώς υπήρχαν και οι Γάλλοι).
Αλλά δεν μπορεί...Κάποια θα υπάρχουν. Παιχνίδια που κάτι προσέφεραν στην ιστορία του gaming και γράφτηκαν στον CPC. Άντε δεκτά και κλασσικά παιχνίδια που γράφτηκαν αλλού (ε κατά πάσα πιθανότητα στον Spectrum) αλλά τα σπάνε στον CPC (δηλαδή η έκδοση του CPC είναι η καλύτερη που υπάρχει και αυτή αξίζει να παίξεις σήμερα). Μπας και καταφέρουμε να βγάλουμε καμιά καλή λίστα και όχι 2-3 παιχνίδια.

Υπήρχε ένα παρόμοιο thread αλλά ήταν πολύ γενικό γιαυτό ξεκινάω καινούργιο που να είναι αποκλειστικά για CPC. Να φανταστείτε το πρώτο παιχνίδι που αναφέρθηκε ήταν του Spectrum!

Πάντως από εκείνο το thread έχουμε την πρώτη συνεισφορά του CPC στο gaming: H Freescape engine, μια 3D gaming engine (πιθανώς η πρώτη με τη σύγχρονη έννοια του όρου) αναπτύχθηκε στον CPC.
Άλλο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το Get Dexter της ERE Informatiqueτο οποίο και θεωρείται από τα καλύτερα παιχνίδια του CPC. Ισομετρικό arcade adventure όπως όλα αυτά που έβγαιναν στον Spectrum αλλά σε full colour και με πολύ καλά γραφικά σε αντίθεση με τη μονοχρωμία των αντίστοιχων παιχνιδιών του Γομολάστιχα. Μπορείς να σπρώξεις, να τραβήξεις και να ανέβεις πάνω σε όλα τα αντικείμενα (όπως στο Fairlight) και έχεις και ένα NPC που σε ακολουθεί και σε βοηθάει. Τον Xunk: ένα κεφαλόποδο!

Ένα άλλο παιχνίδι που απ'όσο γνωρίζω έχει μια πρωτιά είναι πάλι από την Γαλλία, το Relief Action της Loriciels. 3D games που θα τα λέγαμε action adventure υπήρχαν και παλαιοτέρα (πχ το Mercenary). Όμως είναι το πρώτο καθαρόαιμο adventure σε real time 3D από όσο ξέρω. Για την άλλη "πρωτοτυπία" που έχει (εξού και το όνομα) που βάζεις τα κοκκινοπράσινα γυαλιά, πατάς το κουμπί relief και βλέπεις το παιχνίδι στερεοσκοπικά ας το αφήσουμε καλύτερα εκτός αν θέλετε να αποκτήσετε πονοκέφαλο και να χαλάσετε τα ματάκια σας.
