Θύμα της κρίσης; [Περιπτερα]

Playmolover

RetroMaNiaC
Joined
3 Δεκ 2007
Μηνύματα
569
Αντιδράσεις
162
Άλλο ένα μεγάλο «θύμα» της οικονομικής κρίσης στους «ρυθμούς» της οποίας «χορεύει» όλη η Ευρώπη και όχι μόνο φυσικά, είναι και ένας «χώρος» που στα παιδικά μας μάτια φάνταζε ως…. «παράδεισος» διασκέδασης αλλά και γνώσης!

Ο λόγος φυσικά για τα… «περίπτερα»!

Στατιστικά, στην επαρχία τουλάχιστον που ζω, δύο περίπτερα κάθε χρόνο σταματούν να φέρνουν περιοδικά καθώς η ζήτηση πέφτει κατακόρυφα. Πολύ περισσότερα περίπτερα κάθε χρόνο «κόβουν» τις Αθηναϊκές εφημερίδες, λόγω μη ζήτησης επίσης, και κρατούν, εάν υπάρχουν, τις τοπικές που και ζήτηση έχουν και οι τιμές τους είναι πολύ μικρότερες.

Το περίπτερο «βιβλιοθήκη» τείνει να εξαφανιστεί…

Ποιος από εμάς δεν θυμάται άραγε να τραβάμε από το χέρι τον μπαμπά ή τη μαμά επιστρέφοντας από το σχολείο ή τα ψώνια για να μας αγοράσουν το «πολυπόθητο» Μίκυ – Μάους ή την Περιπέτεια ή οποιοδήποτε άλλο έντυπο της εποχής με το οποίο χτίσαμε… τους «χάρτινους κόσμους» μας μέσα στους οποίους ήμασταν άλλοτε βασιλιάδες, άλλοτε ιππότες, άλλοτε καουμπόης, άλλοτε υπερ-ήρωες;

Δεν μπορώ να φανταστώ το πώς σαν γονιός (αν με αξιώσει ο Θεός να γίνω) θα κρατάω το χέρι του παιδιού μου μπροστά από ένα «γυμνό» περίπτερο, ένα περίπτερο στο οποίο θα θυμάμαι το κλάμα που είχα ρίξει όταν η ευγενική κυρία που το είχε μου είπε… «Δεν έχω άλλο Μίκυ Μάους, τα πήραν όλα τα άλλα παιδάκια»!

Ρε λες απλά να γερνάω και να αρχίζω να παραξενεύω;

Playmolover
 
Ωχ! Σοβαρά; Για δες... εδώ στην Αθήνα δεν φαίνεται κάτι τέτοιο...
 
Koιταξε, μιας και ειμαι της δουλειας (γραφιστας οχι περιπτερας χεχε) να επισημανω οτι το ολο φαινομενο δεν συνδεεται με την πολυδιαφημισμενη παρουσα κριση. Σχετιζεται με την δραματικη πτωση κυκλοφοριας των εντυπων με πρωτα και κυρια τα περιοδικα τα οποια ψοφανε σαν τις μυγες. Οι βασικοι παραγοντες ειναι 2. Πρωτο και κυριο η ουσιαστικη αληθινη οικονομικη κριση που μαστιζει την Ελλαδα τα τελευταια 10+ χρονια. Τα εισοδηματα του μεσου Ελληνα και κυριως η αγοραστικη τους αξια πανε κατα διαβολου. Μοιραια ερχονται οι περικοπες δαπανων και τα εντυπα ειναι πρωτα πρωτα στην λιστα μας και για να λεμε την αληθεια, οι τιμες τους πολλες φορες ειναι παραλογες. Προσφερουν ενα δωρο του κωλου κατασκευασμενο στην Κινα το οποιο στοιχιζει απο 0.30 εως 0.50 το τεμαχιο για να δικαιολοογησουν τιμες μεχρι και 7-8 ευρω. Ο δευτερος λογος της ''Πτωσης'' ειναι η ανοδος του ιντερνετ ως εναλλακτικου και σιγα σιγα κυριου μεσου ενημερωσης για το οτιδηποτε, ουσιαστικα δωρεαν.

Η μεγαλυτερη πηγη εσοδων ενος εντυπου ειναι οι διαφημισεις εκτος εξαιρεσεων υπερεπιτυχημενων εφημεριδων. Ο τιμοκαταλογος αλλα και η συχνοτητα δημοσιευσης πραγματικων διαφημισεων και οχι συμψηφισμων (κοινως αλλαξοκωλιες με αλλα μεσα), εξαρταται απο την κυκλοφορια/δυνατοτητα μεταφορας του μηνυματος σε οσο το δυνατο περισσοτερους ληπτες. Αρα πτωση της συχνοτητας δημοσιευσης διαφημισεων και πτωση του κασε του καθε περιοδικου. Ζουμε την αυγη μιας νεας εποχης για καλο ή για κακο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σαν παλιός αρθρογράφος σε περιοδικά υπολογιστών, θα πω ότι, έτσι που κατάντησαν τον τύπο στην Ελλάδα, καλά να πάθουν. Δεν μπορείς να δίνεις ελάχιστα και να περιμένεις να τα ματσώσεις σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Περιοδικά, εφημερίδες, κινηματογράφος, όλα πάνε ντουγρού για κλείσιμο.

Δεν θα κλάψω. Στο καλό και μη ξανάρθουν.
 
Pooky είπε:
Σαν παλιός αρθρογράφος σε περιοδικά υπολογιστών, θα πω ότι, έτσι που κατάντησαν τον τύπο στην Ελλάδα, καλά να πάθουν. Δεν μπορείς να δίνεις ελάχιστα και να περιμένεις να τα ματσώσεις σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Περιοδικά, εφημερίδες, κινηματογράφος, όλα πάνε ντουγρού για κλείσιμο.

Δεν θα κλάψω. Στο καλό και μη ξανάρθουν.
Pooky φιλε μου, οι εκδοσεις ειναι παρα πολλες για να μπορεσει μια χωρα του μεγεθους της Ελλαδας να τις κρατησει. Η πιτα ειναι πολυ συγκεκριμενη. Ο αριθμος ανθρωπων που διαβαζουν περιοδικα ειναι σχετικα φιξ. Ακομη και νεο περιοδικο με νεο θεμα να βγει, δεν μπορει να φερει νεο κοινο στο ηδη υπαρκτο συνολο αυτων που εχουν συνηθεια να αγοραζουν περιοδικα. Θα ''κλεψει'' κοινο απο αλλα περιοδικα. Οι εκδοτες λοιπον βρηκαν μια πατεντα την οποια καταλαβα πως λειτουργει αφου βρεθηκα στο χωρο. Εβγαζαν ολο και περισσοτερους τιτλους με την ελπιδα να κλεψουν κοινο απο αλλες εταιρειες. Το παιχνιδι γινεται σε μεγεθη εταιρειων και οχι περιοδικων. Αρχικα στοχος της νεας εκδοσης δεν ειναι να κερδιζει χρηματα, ουτε καν να βγαζει τα εξοδα. Ο στοχος ειναι να κλεψει κοινο απο αλλα περιοδικα και να ισχυροποιηση την διαφημιστικη δυνατοτητα την μαμας εταιρειας. Ετσι οταν κλεινεις μια καμπανια στο ταδε εκδοτικο συγκροτημα, να μπορουν να σου προσφερουν την δυνατοτητα παρουσιας σε μια μεγαλη γκαμα προιοντων και -ακομα καλυτερα- σε διαφορετικα target group.

Eν ολιγοις το ανοιγμα ενος νεου περιοδικου, δεν σημαινει απαραιτητα επιτυχια και ευμαρεια για ενα συγκροτημα. Ειναι συνηθως μια προσπαθεια ''ριχνω αδεια να πιασω γεματα''. Η αγορα κατακλυζεται απο τιτλους που δεν μπορει να στηριξει οταν βγει απο το υπερκαταναλωτικο mode.
 
joe είπε:
Eν ολιγοις το ανοιγμα ενος νεου περιοδικου, δεν σημαινει απαραιτητα επιτυχια και ευμαρεια για ενα συγκροτημα. Ειναι συνηθως μια προσπαθεια ''ριχνω αδεια να πιασω γεματα''. Η αγορα κατακλυζεται απο τιτλους που δεν μπορει να στηριξει οταν βγει απο το υπερκαταναλωτικο mode.
Κάποια στιγμή πρέπει να επικρατήσει το survival of the fittest του Δαρβίνου. :p

Το κοινό βαρέθηκε όλες αυτές τις μετριότητες που κυκλοφορούν.

Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει και θα υπάρχει πάντοτε χώρος για καλά έντυπα που ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο τους και δεν είναι απλό c(l)opy/paste από το Internet. Αλλά εδώ πάντα γουστάραμε τις αρπαχτές...
 
Maddog είπε:
Κάποια στιγμή πρέπει να επικρατήσει το survival of the fittest του Δαρβίνου. :p Το κοινό βαρέθηκε όλες αυτές τις μετριότητες που κυκλοφορούν.

Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει και θα υπάρχει πάντοτε χώρος για καλά έντυπα που ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο τους και δεν είναι απλό c(l)opy/paste από το Internet. Αλλά εδώ πάντα γουστάραμε τις αρπαχτές...
Κοιταξε να δεις. Η γνωμη μου ειναι πως εδω και πολλα χρονια ζουσαμε με ψευδαισθησεις μιας ανυπαρκτης ευμαρειας. Το γεγονος οτι ειμαστε αιχμαλωτοι των ιδιων μας των κομπλεξ δεν μας αφηνε/ει να δουμε την αληθεια κατα προσωπο. Αυτη λοιπον η κριση που ουσιαστικα δεν μας αγγιξε ιδιαιτερα (αν δεν ειχαμε κοκκινο φωτακι στην πορτα, ουτε που θα μας ακουμπαγε) μας εριξε ενα χαστουκι για να ξυπνησουμε, οσο και μια δικαιολογια για να φταιει καποιος αλλος για την ζωη μας. Ο καθενας διαλεγει αυτο που του ταιριαζει.

Θα αλλαξουν αρκετα απο εδω και περα και να πω την αληθεια οχι προς το χειροτερο. Προς το αληθινοτερο. Σιγα σιγα θα αποκτησουμε καταναλωτικη συνειδηση οπως ολος ο κοσμος και θα αρχισουμε να ρωταμε και να διαμαρτυρομαστε οταν καποιος μας κοπαναει τιμες για διαφορα στο κεφαλι. Σιγα σιγα θα καταλαβουμε πως δεν γινεται τζιβιτζιλικια να κοστιζουν παραπανω απο ηλεκτρικες συσκευες κτλ.

Αυτα πρεπει σαν μηνυματα να τα περασει ο καταναλωτης προς τις ''στελεχαρες'' διαφορων εταιριων, που φουσκωνουν τις τιμες με τεχνασματα, για να δικαιολογησουν τους αστρονομικους μισθους τους. Καταντησαμε να πρεπει να δωροδοκησουμε το κοινο για να παρει το εντυπο. Και το κοινο σαν καλο κοροιδο ερχοταν να παρει την σαχλαμαρα που εφτιαξε καποιος Κινεζος δουλευοντας 16 ωρες την ημερα καθε μερα και κοστισε 30 λεπτα.

Σορρυ για το παραλληρημα αλλα τα πηρα και καλο ειναι να μαθαινει ο κοσμος τι παιζει...
 
Ακριβώς όπως τα λες. Το τι "δωράκια" έχουν δώσει ανά καιρούς τα διάφορα περιοδικά δεν λέγεται. Άχρηστες σαχλαμάρες που κανονικά και να στις χάριζαν δεν θα τις έπαιρνες.

Όσο για την καταναλωτική συνείδηση έχεις δίκιο. Καιρός είναι να αρχίσουμε να ξοδεύουμε μέχρι εκεί που μας παίρνει και να ανακαλύψουμε ξανά έννοιες όπως "αποταμίευση" και "οικονομία" που είχαμε ξεχάσει.

Κρίση - ξεκρίση για να δεις για πότε μαθαίνεις και ζεις με παλιότερο μοντέλο αυτοκίνητο και με φτηνό κινητό τηλέφωνο. Τελικά όλοι το χαστούκι τους θέλουν να ξυπνήσουν.....
 
στην αττική πάντως τα περίπτερα ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια!! έχουν τα πάντα από περιοδικά, από σνακς, γαλακτοκομικά, μέχρι κάποια φάρμακα πουλάνε μερικοί...

μερικά δε είναι πολύ hi tech στην όψη τους. Περιφτέρια του μέλοντος!!!
 
Ας μεινουμε μεσα στη θεματολογια του retromaniax και σας παρακαλω να γραψουμε για τα αιτια και τον τροπο αντιμετωπισης της κρισης σε καποιο αλλο πιο σχετικο φορουμ.
 
παιδιά να ξέρετε κάτι το ποσοστό κερδους είναι μάλλον μικρό. Τι εννοώ: 6% μας έδιναν στο μαγαζί τότε και απλά αυτό διπλασιαζόταν όταν τα έπαιρνες κατευθείαν από τα πρακτορεία και όχι από εφημεριδοπώληδες. Αν σε αυτό προσθέσετε τα κλεμμένα περιοδικά ή εκείνα που χρεώθηκαν λανθασμένα ή τα αλλοιωμένα από κλοπές cd και δώρων καταλαβαίνετε ότι τα περιοδικά είναι ασύμφορα για τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα και απλά παίζουν τον ρόλο του "κράχτη" όπου ο πελάτης μαζί με το περιοδικό παίρνει και κάτι άλλο.

Ειλικρινά δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μπελάς ήταν να βάζεις-βγάζεις περιοδικά στα σταντ να τα μετράς στο ειδικό έντυπο και στη συνέχεια να αφαιρείς το κέρδος σου ή το πρωί Κυριακής με την τσίμπλα στο μάτι από το ξενύχτι να έχεις να καταμετρήσεις 200 εφημερίδες συν τα περιοδικά και αν σε περιμένουν στην πόρτα για να τα πάρουν πριν ανοίξεις...

Πρόκειται για παθητική περίπτωση αν δεν τζιράρεις αρκετά
 
Paspartoo είπε:
Ας μεινουμε μεσα στη θεματολογια του retromaniax και σας παρακαλω να γραψουμε για τα αιτια και τον τροπο αντιμετωπισης της κρισης σε καποιο αλλο πιο σχετικο φορουμ.
Πασπαρτου αναφερομαστε κυριως στην κριση του περιοδικου τυπου και τα αιτια της. Σε λιγα χρονακια που θα εχουν αλλαξει ολα, το παρον θεμα θα ειναι εξτρα ρετρο ενδιαφεροντος :cool:
 
Αν δεν κανω λαθος η αδεια περιπτερου δινεται σε ..αναπηρους πολεμου ή συγγενεις αυτων.

Επειδη αυτη η γενια, τελειωνει, για ποιους θα βγουν οι νεες αδειες? (αν θα βγουν? και.. προβλεπεται να βγουν?)

Το περιπτερο για εμενα θα περασει κριση αν σταματησει να πουλα τσιγαρα. Πιστευω πως ειναι και η κυρια πηγη εσοδων του.

Όσο αφορα τις εφημεριδες.. στην περιοχη μου, επικρατουσε ενας κανονας : να "ανεβαζουν" τις αθηναικες εφημεριδες κατά το μεσημερι, για να δωσουν ετσι ευκαιρια στις τοπικές να πουληθουν.

Τον τελευταιο καιρο παντως εχει καταργηθει. Αυτο τι να σημαινει?

Απο τα διαφορα παντως αλλα εντυπα που βλεπω πως εχει, ειναι τα σταυρολεξα και τα.. γνωστα περιοδικα (κουτσομπολιστικα, τν κτλ).

Κομικς κτλ δεν βλεπω (αληθεια.. δεν κυκλοφορουν? εχω χρονια να αγορασω) :xm:
 
Νομίζω πως τα περίπτερα στη επαρχία δε φέρνουν παρά μόνο όσα έντυπα έχουν ζήτηση... και είναι λογικό αυτό.

Σχεδόν σε κάθε πόλη ή κωμόπολη υπάρχει πρακτορείο διανομής που φέρνει σχεδόν τα πάντα, οπότε οι περιπτεράδες περιορίζονται σε τσιγάρα τσίχλες κλπ.

Στην Αθήνα, έχω δει να φτιάχνονται νέα περίπτερα χωρίς όμως να πρόκειται για ανάπηρους ή οικογένειες αυτών. Δεν ξέρω τί ισχύει, πάντως έχουν καταντήσει σα μικρά ψιλικατζίδικα όπου μπορείς να αγοράσεις σχεδόν τα πάντα...
 
H Αθηνα εχει γεμισει περιπτερα. Απο εκει ξεκιναει η κριση. Στη κοντινη λεωφορο στη γειτονια μου, με πεζοδρομιο 2.5 μετρα το πολυ, υπαρχουν καμια δεκαρια περιπτερα που επειδη εχουν ξεχειλισει απο εμπορευμα δεν χωρανε πλεον να περασουν τα παιδικα καροτσακια!! Πραγματικα καθημερινα που περναω, παιρνω "σβαρνα" οτι μπορω και οι τυπαδες γνωριζοντας οτι παρανομα εχουν "επεκταθει" δεν μπορουν να πουν τιποτα.

Ουδεις πλεον ειναι γεροντας ή αναπηρος. Απλα μεταφερθηκαν ή πουληθηκαν οι αδειες σε συγγενεις ή τριτους.

Ας μην μιλησουμε για τις τιμες τους, οτι εξαιρουνται της εκδοσης αποδειξεων κτλ

Περιπτερα:ενα ρετρο απομειναρι που εκσυχρονιστηκε ακομψα και εχασε τη χρηστικοτητα και την καθημερινοτητα του
 
Δεν μιλάμε για το καρτέλ που έχουν ξεκινήσει στα παγωτά, έτσι; Όπως και ότι τα γαριδάκια έχουν υπερδιπλάσια τιμή στο περίπτερο αντί του σούπερ μάρκετ. Είπαμε, βγάλτε παραπάνω κέρδος, αλλά η αισχροκέρδεια είναι κάτι που πρέπει να εκλείψει.

Ας μη μιλήσω για τα αναψυκτικά, ένα κουτάκι κόλα έχει φτάσει 90 λεπτά στα περίπτερα και 42 στα σούπερ μάρκετ.

Έχω να πάρω κάτι από περίπτερο πολύ καιρό, ειδικά από τότε που σταμάτησα το κάπνισμα. Ακόμα και αν κάνει ζέστη και καίγομαι για αναψυκτικό, δεν υποστηρίζω την αισχροκέρδεια μερικών.
 
Θα συμφωνήσω με τον Pooky, έχω δει περιπτερά να αγοράζει από Super Market κανονικά και να μεταπωλεί...
 
Pooky έχεις εν μέρει δίκιο...τα περισσότερα περίπτερα πουλούν με την προτεινόμενη λιανική τιμή πώλησης ενώ όμως κάποια το παρακάνουν! Αυτοί πρέπει να τιμωρηθούν από τους καταναλωτές με το να επιλέγουν άλλους! Σχετικά όμως με το πρόβλημα με τις διπλάσιες τιμές είσαι λάθος αφού είναι καθαρά δημιούργημα των εταιρειών! Ο ψιλικατζής-περιπτεράς αγοράζει το εμπόρευμα του της μετρητοίς ή έστω ένα τιμολόγιο μέσα ενώ το σούπερ μάρκετ τα παίρνει από την εταιρεία ξεβρακώνοντας την κυριολεκτικά. Πρώτον η εταιρεία πληρώνει χρήματα για να μπει το προϊόν της στην αλυσίδα και ανάλογα και το ποσό παίρνει και το ανάλογο ράφι! Δεύτερον αγοράζει σε χαμηλές τιμές τόσο που η λιανική της είναι ανάλογη αν όχι καλύτερη με την χονδρική του ψιλικατζή! Με άλλα λόγια ο ψιλικατζής αγοράζει ακριβότερα από την τιμή που πουλάει το μάρκετ.

Τέλος το μάρκετ πληρώνει με 6μηνες επιταγές έχοντας όλο το χρόνο να τοκίσει-επανεπενδύσει τα κέρδη του ενώ ο φουκαράς ψιλικατζής-περιπτεράς πρέπει να τζιράρει για να επιβιώσει.

Μην ακούτε τις βλακείες στην τηλεόραση αφού η αγορά είναι σαν τι ζωή...άδικη!

Αυτό βέβαια δεν αναιρεί τις περιπτώσεις αισχροκέρδειας που έχουμε κατά καιρούς δει!
 
Δεν πιστεύω ότι εταιρείες σαν την Coc@ Col@ έχουν πρόβλημα να παίξουν με τους όρους των σούπερ μάρκετ, ούτε ότι κανένα σούπερ μάρκετ θα αρνιόταν να βάλει το εν λόγω αναψυκτικό στα ράφια του.

Μάλιστα κάθε μάρκετ έχει και "στόχους" πωλήσεων που το συμφέρει να τους πιάσει.

Επίσης:

Που είναι οι εφημερίδες και τα τσιγάρα στα σούπερ μάρκετ; Έχω ασχοληθεί με έκδοση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και η άδεια καπνοπωλείου δεν συμβιβάζεται με την άδεια καταστήματος πωλήσεως τυποποιημένων τροφίμων. Γιατί;

Μάλιστα, αν έχεις ένα φούρνο και πουλάς ψωμί (η άδεια βγαίνει σαν πρατήριο άρτου) πρέπει να έχεις κάποια τετραγωνικά για να βάλεις γάλα και παγωτά. (Δεν συνεπάγεται τίποτε στις άδειες των καταστημάτων) . Αν δεν έχεις και βάλεις, τρως πρόστιμο.

Τα περίπτερα γιατί εξαιρούνται;

Όσο για τους περιπτεράδες, μόνο κακόμοιρους δεν θα τους χαρακτήριζα. Οι τιμές που πωλούν είναι απαράδεκτες στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Μην ξεχνάς ότι η αισχροκέρδεια στο εμφιαλωμένο από εκεί ξεκίνησε και οδήγησε στην επιβολή πλαφόν ανώτερης τιμής για το προϊόν αυτό.

Δεν υποστηρίζω πια τα περίπτερα, προτιμώ τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Και μη βγει κάποιος και πει περί αποδυνάμωσης των μικρών, οι μικροί που πωλούν με μεγάλες τιμές, ας υποφέρουν.

Τα ωραία μου ευράκια δεν τα βγάζω με κόπο. Αλλά ακριβώς για αυτό το λόγο δεν τα δίνω σε κανένα για πλάκα.
 
Αν ένα περίπτερο ή ένα μικρό ψιλικατζίδικο είχε την ίδια σταθερή πελατεία που έχει και ένα σούπερ μάρκετ ασφαλώς και θα κατέβαζε τις τιμές αφού θα είχε και τη δυνατότητα λόγω ποσότητας να πετύχει καλύτερες προσφορές.
 
Πίσω
Μπλουζα