Billious17
RetroActive
- Joined
- 11 Δεκ 2021
- Μηνύματα
- 410
- Αντιδράσεις
- 599
Ποιες ήταν κατά την άποψη σας οι ερμηνείες που ηθοποιοί βρίσκονταν στην καλύτερη στιγμή τους:
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Τζένη Καρέζη
Μαίρη Χρονοπούλου
Ρένα Βλαχοπούλου
Μάρθα Καραγιάννη
Ζωή Λάσκαρη
Έλενα Ναθαναήλ
Μάρω Κοντού
Κάνω εγώ την αρχή:
Αλίκη: Εμένα η Αλίκη στις πρώτες της ταινίες μου άρεσε γιατί εξέπεμπε μια φυσικότητα μοναδική. Θεωρώ ότι για το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο δεν υπήρχε καταλληλότερη ηθοποιός. Στο Ταξίδι με συγκίνησε αφάνταστα. Αλλά η Μανταλένα ήταν ο ρόλος της καριέρας της. Απλή, συγκινητική, δυναμική, χαρούμενη έδωσε μια ερμηνεία πληρέστατη.
Τζένη Καρέζη: Πάντοτε καλή ως παρουσία ακόμη και σε μέτριες και αδιάφορες ταινίες υπήρξε ο κύριος λόγος να παρακολουθήσει κανείς το φιλμ ( π.χ. Το τρελοκόριτσο). Και ενώ στα δράματα έπαιζε πραγματικά με την ψυχή της ( Ερωτική Συμφωνία, Λόλα, Κόκκινα Φανάρια), στις κωμωδίες υπήρξε άφθαστη (σπιρτοζα στο Μια τρελή τρελή οικογένεια, ώριμη στο Τζένη Τζένη, παιχνιδιαρα στο Κοροϊδάκι της δεσποινίδος). Κατά την άποψη μου στο Δεσποινίς Διευθυντής απογειώνει ένα πολύ δύσκολο ρόλο που ακροβατεί ανάμεσα στην υπερβολή με πολύ λεπτό τρόπο. Πολύ σπουδαία.
Μαίρη Χρονοπούλου: Αν και στον πολύ κόσμο είναι συνυφασμένη με τα μιούζικαλ περισσότερο υπηρέτησε δραματικούς κοινωνικούς ρόλους σε ταινίες του Φώσκολου. Αν και στην κωμωδία ήταν καλή για μένα πάντοτε η δύναμη της ήταν το δράμα. Υποδύθηκε έξοχα την Κάκια στο Χωρίς Ταυτότητα, συγκίνησε με την υπόγεια ευθραυστότητα της σε μια εξωστρεφή ερμηνεία στα Κόκκινα Φανάρια και τον δυναμισμό της στην Χώμα βάφτηκε κόκκινο. Αλλά η κορυφαία της στιγμή κατά την άποψη μου ήρθε στα τέλη του '80 με μια ερμηνεία αποκάλυψη στα Παιδιά της Χεληδόνας, που πραγματικά τσαλακώνεται και απογειώνει την ταινία.
Ρένα Βλαχοπούλου: Άφθαστη κωμικός δεν ξέρω εάν είναι κατάλληλος ο όρος αλλά πάντοτε μου έδινε την εντύπωση ενός θηλυκού Βέγγου. Κατά την άποψη μου υπήρξε πάντοτε καλή ( πριν αναλωθεί σε δεύτερες βιντεοταινίες) αλλά στις κωμωδίες του Ψαθά, όπου το κείμενο της επέτρεπε να παραθέτει ολοκληρωμένες ερμηνείες, ήταν ασυναγώνιστη. Στο Ζητείται Κλέφτης υπήρξε υπέροχη ως δολοπλοκία σύζυγος, όμως θαρρείς και η Χαρτοπαίχτρα γράφτηκε αποκλειστικά για εκείνη. Πραγματικά δεν χορταινεις να την βλέπεις.
Μάρθα Καραγιάννη: Επίσης πολύ καλή κωμικός που πολλές φορές κατά την άποψη μου έπαιρνε την ταινία στις πλάτες της, π.χ. στην Ωραία του Κουρέα θεωρώ ότι αν και ο Γκιωνάκης υπήρξε το πρώτο όνομα η ταινία αν δεν υπήρχε εκείνη δεν θα υπήρχε λόγος παρακολούθησης ή αντίστοιχα στους Κληρονόμους που παίζει με μια τριανδρία αρκετά πληθωρική δεσπόζει ως femme fatale σε κωμική βερσιόν βέβαια, σε πλήρη αντιδιαστολή με τους τύπους των λαϊκών κοριτσιών που έπαιξε στη συνέχεια. Όμως στο Πεθαίνω κάθε Ξημέρωμα θεωρώ πως ήταν στο στοιχείο της. Υπέροχη, στιβαρή, κυνική, σκληρή υπήρχαν στιγμές που επιβαλλόταν στον Καζάκο με μόνο ένα βλέμμα. Κρίμα που δυστυχώς δεν συνέχισε να παίζει και άλλους δραματικούς ρόλους και άφησε ένα κενό στην φιλμογραφία της.
Ζωή Λάσκαρη: Μια ηθοποιός που έκανε ντεμπούτο σοκ με τον Κατήφορο σε μια ιδιαιτέρως δύσκολη ταινία για την ηλικία της και τα κατάφερε μοναδικά. Εμένα μου άρεσε και στην κωμωδία όταν έπαιζε αμιγώς κοσμικούς ρόλους και όχι απλώς όμορφες παρουσίες στα μιούζικαλ. Για παράδειγμα στον Ατσίδα θεωρώ πως ήταν ιδιαίτερα καλή, όπως και στο μετριότατο Μια κυρία στα Μπουζούκια. Αντίθετα στην πολεμική ταινία του Δαλιανίδη τα κατέφερε εξαίσια, ενώ η Στεφανία ήταν η ταινία που κατόρθωσε να ερμηνεύσει έναν ρόλο ιδιαίτερων απαιτήσεων. Στην αρχή σαγηνευτικά αθώα και αφελής μες στη νεότητα ωριμάζει απότομα από την σκληρες καταστάσεις που βίωσε και ενίοτε κυνική ενίοτε πιο γλυκιά (ιδίως όταν ερωτεύεται) πάντοτε εκπέμπει έναν δυναμισμό σαν η χειραφέτηση της να είναι το μοναδικό όπλο της για να κρατηθεί ζωντανή. Υπέροχη.
Έλενα Ναθαναήλ: Ακόμη μια νέα ηθοποιός που ξεκίνησε τα βήματα της στην υποκριτική ιδιαίτερα μικρή. Στην πρώτη της ταινία το μιούζικαλ Κάτι να καίει ήταν αξιοπρεπής. Και αν το Εκείνο το καλοκαίρι ήταν η ταινία που τη στοίχειωσε, θεωρώ ότι ήταν άξια κομεντιεν (π.χ. στο Ξυπνά Βασίλη). Δυστυχώς από τη δεκαετία του '70 οι συμμετοχές της σε ταινίες με το Βουτσά και το Ρίζο δεν προσέφεραν κάτι. Όμως τη δεκαετία του '60 και σποραδικά την επόμενη γύρισε ενδιαφέρουσες ταινίες με καλές ερμηνείες όπως στον Φόβο, το 13ο και το Ζήτημα ζωής και θανάτου. Στο Ραντεβού με μιαν άγνωστη είναι καταπληκτική. Σαν ηφαίστειο που κοντεύει να εκραγεί ερμηνεύει έναν ρόλο με ιδιαιτερη προσοχή και χωρίς υπερβολές και περιττές ερμηνευτικές εξάρσεις που δείχνουν τη δυναμική της.
Μάρω Κοντού: Μοναδική, υπέροχη. Σε μένα έβγαζε πάντοτε μια φυσικότητα και οικειότητα όπως καμία άλλη ηθοποιός. Δυστυχώς στα τέλη του 60 και στις αρχές του 70 αναλώθηκε σε μέτριες κωμωδίες πλάι στον Κωνσταντάρα. Και παρότι είχαν πολύ καλή και σπάνια χημεία λίγες ταινίες κατ' εμέ άξιζαν ( το Καπετάν Φάντης Μπαστούνης και ο Στριγγλος που έγινε αρνάκι βασικά - και δευτερευόντως το Κρίμα το μπόι σου και το Υιέ μου Υιέ μου). Όμως στα Κίτρινα Γάντια, στο Φίλο μου το Λευτεράκη αλλά και το αδιάφορο Τρεις κούκλες και εγώ παίζει σοφά και εάν πολύ νέα στέκεται με ιδιαίτερη άνεση σε ηθοποιούς ιδιαίτερα πληθωρικους ( Ηλιόπουλος, Σταυρίδης). Στο Αλίμονο στους νέους είναι μοναδική ως ρομαντική Ρίτα ( άψογη πλάι στο Χορν), στο Έγκλημα στα παρασκήνια συγκλονιστική ως κυνική πρωταγωνίστρια, στο Κάθαρμα υπέροχη ως femme fatale, συγκινητική στο Οικογένεια Χωραφά, εντελώς διαφορετική ως ύπουλη στο Μια γυναίκα Κατηγορείται. Στο Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη πήρε την ταινία και έφυγε όπως και στη Σωφερινα υπερσκιαζε όλους στο πλάι της. Όμως στο Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα πραγματοποιεί μεγάλη ερμηνεία. Από ήσυχη, στωική και με ιωβεια υπομονή σύντροφος μετατρέπεται σε δυναμική, χειραφετημένη και διεκδικητικη σύζυγο που ζητά το αυτονόητο την ισότητα στη σχέση και την αγάπη. Η τελευταία ιδιαίτερα συγκινητική σκηνή δεν αποτελεί οπισθοχώρηση της αλλά τον ίδιο της τον εαυτό ουσιαστικά. Μια πληγωμένη γυναίκα που αναζητά μια στιγμή τρυφερότητας από τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε και αγάπησε όσο τίποτα άλλο.
Να είναι γερη
Αλίκη Βουγιουκλάκη
Τζένη Καρέζη
Μαίρη Χρονοπούλου
Ρένα Βλαχοπούλου
Μάρθα Καραγιάννη
Ζωή Λάσκαρη
Έλενα Ναθαναήλ
Μάρω Κοντού
Κάνω εγώ την αρχή:
Αλίκη: Εμένα η Αλίκη στις πρώτες της ταινίες μου άρεσε γιατί εξέπεμπε μια φυσικότητα μοναδική. Θεωρώ ότι για το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο δεν υπήρχε καταλληλότερη ηθοποιός. Στο Ταξίδι με συγκίνησε αφάνταστα. Αλλά η Μανταλένα ήταν ο ρόλος της καριέρας της. Απλή, συγκινητική, δυναμική, χαρούμενη έδωσε μια ερμηνεία πληρέστατη.
Τζένη Καρέζη: Πάντοτε καλή ως παρουσία ακόμη και σε μέτριες και αδιάφορες ταινίες υπήρξε ο κύριος λόγος να παρακολουθήσει κανείς το φιλμ ( π.χ. Το τρελοκόριτσο). Και ενώ στα δράματα έπαιζε πραγματικά με την ψυχή της ( Ερωτική Συμφωνία, Λόλα, Κόκκινα Φανάρια), στις κωμωδίες υπήρξε άφθαστη (σπιρτοζα στο Μια τρελή τρελή οικογένεια, ώριμη στο Τζένη Τζένη, παιχνιδιαρα στο Κοροϊδάκι της δεσποινίδος). Κατά την άποψη μου στο Δεσποινίς Διευθυντής απογειώνει ένα πολύ δύσκολο ρόλο που ακροβατεί ανάμεσα στην υπερβολή με πολύ λεπτό τρόπο. Πολύ σπουδαία.
Μαίρη Χρονοπούλου: Αν και στον πολύ κόσμο είναι συνυφασμένη με τα μιούζικαλ περισσότερο υπηρέτησε δραματικούς κοινωνικούς ρόλους σε ταινίες του Φώσκολου. Αν και στην κωμωδία ήταν καλή για μένα πάντοτε η δύναμη της ήταν το δράμα. Υποδύθηκε έξοχα την Κάκια στο Χωρίς Ταυτότητα, συγκίνησε με την υπόγεια ευθραυστότητα της σε μια εξωστρεφή ερμηνεία στα Κόκκινα Φανάρια και τον δυναμισμό της στην Χώμα βάφτηκε κόκκινο. Αλλά η κορυφαία της στιγμή κατά την άποψη μου ήρθε στα τέλη του '80 με μια ερμηνεία αποκάλυψη στα Παιδιά της Χεληδόνας, που πραγματικά τσαλακώνεται και απογειώνει την ταινία.
Ρένα Βλαχοπούλου: Άφθαστη κωμικός δεν ξέρω εάν είναι κατάλληλος ο όρος αλλά πάντοτε μου έδινε την εντύπωση ενός θηλυκού Βέγγου. Κατά την άποψη μου υπήρξε πάντοτε καλή ( πριν αναλωθεί σε δεύτερες βιντεοταινίες) αλλά στις κωμωδίες του Ψαθά, όπου το κείμενο της επέτρεπε να παραθέτει ολοκληρωμένες ερμηνείες, ήταν ασυναγώνιστη. Στο Ζητείται Κλέφτης υπήρξε υπέροχη ως δολοπλοκία σύζυγος, όμως θαρρείς και η Χαρτοπαίχτρα γράφτηκε αποκλειστικά για εκείνη. Πραγματικά δεν χορταινεις να την βλέπεις.
Μάρθα Καραγιάννη: Επίσης πολύ καλή κωμικός που πολλές φορές κατά την άποψη μου έπαιρνε την ταινία στις πλάτες της, π.χ. στην Ωραία του Κουρέα θεωρώ ότι αν και ο Γκιωνάκης υπήρξε το πρώτο όνομα η ταινία αν δεν υπήρχε εκείνη δεν θα υπήρχε λόγος παρακολούθησης ή αντίστοιχα στους Κληρονόμους που παίζει με μια τριανδρία αρκετά πληθωρική δεσπόζει ως femme fatale σε κωμική βερσιόν βέβαια, σε πλήρη αντιδιαστολή με τους τύπους των λαϊκών κοριτσιών που έπαιξε στη συνέχεια. Όμως στο Πεθαίνω κάθε Ξημέρωμα θεωρώ πως ήταν στο στοιχείο της. Υπέροχη, στιβαρή, κυνική, σκληρή υπήρχαν στιγμές που επιβαλλόταν στον Καζάκο με μόνο ένα βλέμμα. Κρίμα που δυστυχώς δεν συνέχισε να παίζει και άλλους δραματικούς ρόλους και άφησε ένα κενό στην φιλμογραφία της.
Ζωή Λάσκαρη: Μια ηθοποιός που έκανε ντεμπούτο σοκ με τον Κατήφορο σε μια ιδιαιτέρως δύσκολη ταινία για την ηλικία της και τα κατάφερε μοναδικά. Εμένα μου άρεσε και στην κωμωδία όταν έπαιζε αμιγώς κοσμικούς ρόλους και όχι απλώς όμορφες παρουσίες στα μιούζικαλ. Για παράδειγμα στον Ατσίδα θεωρώ πως ήταν ιδιαίτερα καλή, όπως και στο μετριότατο Μια κυρία στα Μπουζούκια. Αντίθετα στην πολεμική ταινία του Δαλιανίδη τα κατέφερε εξαίσια, ενώ η Στεφανία ήταν η ταινία που κατόρθωσε να ερμηνεύσει έναν ρόλο ιδιαίτερων απαιτήσεων. Στην αρχή σαγηνευτικά αθώα και αφελής μες στη νεότητα ωριμάζει απότομα από την σκληρες καταστάσεις που βίωσε και ενίοτε κυνική ενίοτε πιο γλυκιά (ιδίως όταν ερωτεύεται) πάντοτε εκπέμπει έναν δυναμισμό σαν η χειραφέτηση της να είναι το μοναδικό όπλο της για να κρατηθεί ζωντανή. Υπέροχη.
Έλενα Ναθαναήλ: Ακόμη μια νέα ηθοποιός που ξεκίνησε τα βήματα της στην υποκριτική ιδιαίτερα μικρή. Στην πρώτη της ταινία το μιούζικαλ Κάτι να καίει ήταν αξιοπρεπής. Και αν το Εκείνο το καλοκαίρι ήταν η ταινία που τη στοίχειωσε, θεωρώ ότι ήταν άξια κομεντιεν (π.χ. στο Ξυπνά Βασίλη). Δυστυχώς από τη δεκαετία του '70 οι συμμετοχές της σε ταινίες με το Βουτσά και το Ρίζο δεν προσέφεραν κάτι. Όμως τη δεκαετία του '60 και σποραδικά την επόμενη γύρισε ενδιαφέρουσες ταινίες με καλές ερμηνείες όπως στον Φόβο, το 13ο και το Ζήτημα ζωής και θανάτου. Στο Ραντεβού με μιαν άγνωστη είναι καταπληκτική. Σαν ηφαίστειο που κοντεύει να εκραγεί ερμηνεύει έναν ρόλο με ιδιαιτερη προσοχή και χωρίς υπερβολές και περιττές ερμηνευτικές εξάρσεις που δείχνουν τη δυναμική της.
Μάρω Κοντού: Μοναδική, υπέροχη. Σε μένα έβγαζε πάντοτε μια φυσικότητα και οικειότητα όπως καμία άλλη ηθοποιός. Δυστυχώς στα τέλη του 60 και στις αρχές του 70 αναλώθηκε σε μέτριες κωμωδίες πλάι στον Κωνσταντάρα. Και παρότι είχαν πολύ καλή και σπάνια χημεία λίγες ταινίες κατ' εμέ άξιζαν ( το Καπετάν Φάντης Μπαστούνης και ο Στριγγλος που έγινε αρνάκι βασικά - και δευτερευόντως το Κρίμα το μπόι σου και το Υιέ μου Υιέ μου). Όμως στα Κίτρινα Γάντια, στο Φίλο μου το Λευτεράκη αλλά και το αδιάφορο Τρεις κούκλες και εγώ παίζει σοφά και εάν πολύ νέα στέκεται με ιδιαίτερη άνεση σε ηθοποιούς ιδιαίτερα πληθωρικους ( Ηλιόπουλος, Σταυρίδης). Στο Αλίμονο στους νέους είναι μοναδική ως ρομαντική Ρίτα ( άψογη πλάι στο Χορν), στο Έγκλημα στα παρασκήνια συγκλονιστική ως κυνική πρωταγωνίστρια, στο Κάθαρμα υπέροχη ως femme fatale, συγκινητική στο Οικογένεια Χωραφά, εντελώς διαφορετική ως ύπουλη στο Μια γυναίκα Κατηγορείται. Στο Μια Ιταλίδα από την Κυψέλη πήρε την ταινία και έφυγε όπως και στη Σωφερινα υπερσκιαζε όλους στο πλάι της. Όμως στο Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα πραγματοποιεί μεγάλη ερμηνεία. Από ήσυχη, στωική και με ιωβεια υπομονή σύντροφος μετατρέπεται σε δυναμική, χειραφετημένη και διεκδικητικη σύζυγο που ζητά το αυτονόητο την ισότητα στη σχέση και την αγάπη. Η τελευταία ιδιαίτερα συγκινητική σκηνή δεν αποτελεί οπισθοχώρηση της αλλά τον ίδιο της τον εαυτό ουσιαστικά. Μια πληγωμένη γυναίκα που αναζητά μια στιγμή τρυφερότητας από τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε και αγάπησε όσο τίποτα άλλο.
Να είναι γερη
Τελευταία επεξεργασία: