Καρμπυρατέρ!

alfisti156

RetroWannaBe
Joined
8 Δεκ 2012
Μηνύματα
79
Αντιδράσεις
9
....τότε τα αυτοκίνητα στην τροφοδοσία τους είχαν αντί του ψεκασμού το λεγόμενο καρμπυρατέρ. Μάστορες το καθαριζαν, το ρύθμιζαν ή το αντικαθιστούσαν με τα διπλά!!!! για να δώσουν ήχο και ροπή ενώ όσοι από εμάς έπασχαν απ' το μικρόβιο της βελτίωσης έπαιζαν με τα ζιγκλέρ, τα βεντούρι ή απλά τα φίλτρα ή τις χοάνες τους.

Θέλωντας και εγώ την αναβάθμιση στο Μίνι μου και το άρπαγμα στο γκάζι του, διάβασα, ρώτησα, ασχολήθηκα για να αντικαταστήσω τα δύο μονά Su 38χιλιοστών με ένα διπλό Weber DCOE 45αρι οπότε βρήκα απ' τα συνεργεία ένα μεταχειρισμένο και κάθισα και ασχολήθηκα! ...ήταν χειμώνας του 2007

Στην πρώτη φωτό βλέπουμε ένα 40αρι και ένα 45αρι...όπου και οι διαφορές τους ειναι ελάχιστες. Βασικά είναι στο πως πιάνουν τα βεντούρια στο κάθε σώμα.

http://imageshack.us/photo/my-images/45/weber4540qr9.jpg/ Προβολή συνημμένου 65668

Πρώτα λύνουμε το παξιμάδι που βρίσκεται στην παροχή του καρμπ. και από μέσα αφαιρούμε ενα φίλτρο όπου φιλτράρετε η βενζίνη...

Στη συνέχεια ξεβιδώνουμε την πεταλούδα που βρίσκεται επάνω στο σώμα και έχουμε πρόσβαση στα 4 κύρια ζιγκλερ (δύο σε κάθε σώμα). όπου και με ένα κατσαβίδι τα αφαιρούμε για να τα καθαρίσουμε.

http://imageshack.us/photo/my-images/45/weber452yw5.jpg/ Προβολή συνημμένου 65669

Το επόμενο βήμα είναι να αφαιρέσω το καπάκι που βρίσκεται επάνω στο σώμα όπου και είναι προσκολημένο το φλοτέρ.

http://imageshack.us/photo/my-images/45/weber453za7.jpg/

Μετά αφαιρούμε τα Ζιγκλέρ. Εδώ βλέπουμε τα ζιγκλέρ του ρελαντί που είναι τα κοντά και είναι υπεύθυνα για τη λειτουργία του κινητήρα μέχρι περίπου τις 2500 σ.α.λ. και τα μακρύτερα που λειτουργούν από εκεί και μετά..

Στο επάνω μέρος του είναι του αέρα στο ενδιάμεσω οι φλογέρες ή καλάμια και στο κάτω μέρος της βενζίνης.

http://imageshack.us/photo/my-images/45/weber454fi8.jpg/

Στη συνέχεια αφαιρούμε τα καλύματα που βρίσκονται δεξιά και αριστερά των ζιγκλέρ επιτάχυνσης τα οποία και καθορίζουν πόσο έξτρα καύσιμο θα ψεκάσει το καρμπ. μέσω της αντλίας στο θάλαμο σε κάθε πάτημα του γκαζιού.

Συνεχίζοντας αφαιρούμε τις δύο βελόνες που βρίσκονται στο πίσω μέρος του καρμπ (προς την εισαγωγή) από τις οποίες και έχουμε μία έξτρα ρύθμιση στο ρελαντί δηλαδή επεμβαίνουμε μέσα από αυτές στα ζιγκλέρ ρελαντί κάνοντας το μείγμα πιο πλούσιο ή πιο φτωχό.

εδώ φαίνονται εκτός οι βελόνες...

http://imageshack.us/photo/my-images/471/weber458qg5.jpg/

Κατόπιν, αφαιρουμε τις δύο βίδες που φαίνονται παρακάτω οι οποίες ουσιαστικά είναι το καπάκι μιας βαλβίδας που πάει στο Ζιγκλέρ επιτάχυνσης ώστε να μην πηγαίνει καύσιμο σε αυτά τα ζιγκλέρ εάν εμείς δεν πατάμε γκάζι.

Εδώ χρειάζεται προσοχή καθώς κάτω από το καπάκι βρίσκεται ένα μικρό παραλληλόγραμμο αξονάκι και ακριβώς από κάτω μία μπίλια. Προσοχή. Πρέπει οποσδήποτε να υπάρχουν οι μπίλιες...

http://imageshack.us/photo/my-images/135/weber459la7.jpg/ Προβολή συνημμένου 65672

http://imageshack.us/photo/my-images/471/weber4510yo4.jpg/

Κατόπιν, αφαιρούμε δυο καλάμια που βρίσκονατι λίγο πιο πίσω έτσι ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση για καθάρισμα στους αυλούς του ρελαντί.

http://imageshack.us/photo/my-images/135/weber4511td6.jpg/

Εν συνεχεία αφαιρούμε την αντλία επιτάχυνσης...

http://imageshack.us/photo/my-images/135/weber4513sp9.jpg/ Προβολή συνημμένου 65670

Μετά αφαιρουμε από τον πατω του καρμπ. στο χώρο του φλοτέρ ένα ζιγκλερ επιστροφής καυσίμου που εγώ θα το ταπώσω καθώς έτσι πρέπει στα ΜΙΝΙ. Στις Αλφα το βγάζουμε και το καθαρίζουμε.

http://imageshack.us/photo/my-images/507/weber4514qq7.jpg/

Στη συνέχεια λύνουμε τον μηχανισμό του τσοκ....Στη συγκεκριμένη περίπτωση...εγώ τον κατάργεισα.

http://imageshack.us/photo/my-images/507/weber4516lm0.jpg/ Προβολή συνημμένου 65667

Γυρνώντας το σώμα ανάποδα αφαιρούμε το καπάκι με τις τέσσερις βίδες που βρίσκεται στο κάτω μέρος του καρμπ.

Μετά λύνουμε τις βίδες που φαίνονται πιο κατω που συγκρατούν τα βεντούρια μέσα στο σώμα.

Οπότε μετά αφού ελευθερώνονται τα τραβάμε με προσοχή για να βγούν έξω από το σώμα.

Οπότε μετά, πλένουμε-καθαρίζουμε καλά καλά το σώμα με ένα καλό σπρέι καθαρισμού καρμπ. όπως και τα Ζιγκλέρ και όλα τα εξαρτήματα, ενώ παράλληλα χρησιμοποιούμε και διαφόρων ειδών βούρτσες για να καθαρίσουμε καλά και σημεία που δεν έχουμε πρόσβαση.

Στο τέλος πριν δέσουμε το καρμπ. εννοείτε πως το φυσάμε με πιεση καλά-καλά....

Τις εισαγωγές μας εννοείται πως και αυτές τις καθαρίζουμε΄- εγώ προσωπικά τη γυάλισα- και καθαρίζουμε και τα σημεία που πατάει με φλάτζες μέ ένα ψιλο ντουκόχαρτο...

Προσωπικά πριν το δέσω, επειδή με ενδιαφέρει και η εμφάνιση βουρτάρισα το καπάκι του σώματος ....

http://imageshack.us/photo/my-images/529/weber4539ll7.jpg/

Και κατόπιν... δένεται....και είναι έτοιμο να μπει επάνω και να ρυθμιστεί έχοντας μία χούφτα ζιγκλέρ...Φυσικά ξεκινάω από κάποια στάνταρτ...

εδώ παρουσιάζω ένα άλλο πρότζεκτ από αγωνιστικό ΜΙΝΙ της δεκαετίας του '60 του Λόγκμαν..που έτρεξαν και στο Ακρόπολις και είχα στα χέρια μου... φυσικά είναι για πολύ δυνατότερα μοτέρ (44χιλιοστά το κάθε σώμα)

http://imageshack.us/photo/my-images/443/su1sm8.jpg/

Το επόμενω μου πρότζεκτ...θα ήταν το απόλυτο για ΜΙΝΙ τα split-weber 45 όπου και είναι δύο σώματα weber 45, αλλά χρησιμοποιούμε μόνον το ένα από το κάθε καρμπ.και ταπώνουμε το άλλο που δεν χρησιμοποιούμε ώστε να μην περνάνε βενζίνες....Οι Άγγλοι το θεωρούν το καλύτερο πρότζεκτ για απόδοση μέχρι και 135-140 άλογα στις 8700-9200 σαλ..... δυστηχώς δεν φόρεσα κάτι αντίστοιχο μέχρι που δόθηκε το Μίνι

http://imageshack.us/photo/my-images/232/splitwebermg9.jpg/ Προβολή συνημμένου 65671
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Aν και δεν ξέρω πολλά από μηχανικές αυτοκινήτων βρήκα ενδιαφέρον το ποστ.

Επίσης alfisti156 επειδή μετά από ένα διάστημα οι φωτογραφίες από το imageshack και παρόμοια site διαγράφονται και μένουν κενά ta ποστ ακολούθα τις οδηγίες που υπάρχουν στο thread Δημιουργία albums κι ανέβασμα photos στον server μας please :)
 
Θυμαμαι πως καταπιναν την βενζινη τα διπλα Weber του παλαι ποτε Simca Chrysler μου
 
Μια απο τα ιδια με το 38αρι SS του GLX μου :)
 
Kambia είπε:
Aν και δεν ξέρω πολλά από μηχανικές αυτοκινήτων βρήκα ενδιαφέρον το ποστ.
Επίσης alfisti156 επειδή μετά από ένα διάστημα οι φωτογραφίες από το imageshack και παρόμοια site διαγράφονται και μένουν κενά ta ποστ ακολούθα τις οδηγίες που υπάρχουν στο thread Δημιουργία albums κι ανέβασμα photos στον server μας please :)

Ευχαριστώ!!!!!! θα το προσπαθήσω το απόγευμα! ελπίζω να μην βρω δυσκολίες
 
Ειμαστε στο 1986 και εχει φερει ο πατερας (συνταξιουχος ναυτικος τωρα) του κολλητου μου

απο Γερμανια ενα Ford Sierra λευκο 1.600 κυβικα...ολα καλα μεχρι εδω. :)

Περναν τα χρονια απολυεται ο εν λογω φιλος απο φανταρος (ειδικοτητα οδηγος)

και αρχιζει δειλα-δειλα να "δανειζεται" το Sierra για γκομενοτσαρκες,μουρη κλπ...τα ξερετε τωρα. :D

Το δειλα-δειλα αρχιζει να γινεται μονιμο και τελικα ειδε και αποειδε ο πατερας του και του το παραχωρησε

ενω ο ιδιος πηρε ενω 1,200αρι ΙΒΙΖΑ για τις μετακινησεις του.

Τρελαμενος ο κολλητος απο την χαρα του,που ειχε δικο του αμαξι,αποφασιζει να αρχισει

τις μετατροπες.... :eek:

Του αλλαξε καρμπυρατερ και του εβαλε κατι 40αρια μαρκας dellorto (αν το θυμαμαι και το προφερω σωστα),

μετα του αλλαξε "χταποδι",στην συνεχεια καζανακι εξατμισης,τελικη και μπουρι.

Να ακους το Sierra απο χιλιομετρα να ερχεται!! :D

Μεσα στον παροξυσμο και την τρελα της ολης αλλαγης,

ειχε βρει το θηριο μεχρι και τροπετο απο Cosworth για να του "φορεσει"!!!!!!! :eek:

Χαρακτηριστικη η κουβεντα μας...

Σταυρος: "Ρε συ Γιωργο μην πετας τοσα λεφτα για τοσο παλιο αμαξι"

Γιωργος: "Φιλε αυτο το αμαξι ειναι ο νταλκας μου,η καψουρα μου"

Σ: "Ναι, ρε αγορι μου...μαζι σου αλλα δεν κανει ρε φιλε.Καλυτερα να παρεις ενα καινουργιο"

Γ: "Τι λες ρε? Πας καλα? Δεν το παραταω το Sierra!"

Σ: "Οκ,οτι πεις.Μη το μετανιωσεις ομως στο μελλον."

Λες και το ξερα....

Μετα απο 1,5 χρονο και αφου ειχα να τον δω κανα μηνα περιπου λογο διαφορων

υποχρεωσεων, τον βλεπω ξαφνικα με ενα FIAT PUNTO 1.8 HGT!!!!!!!!!!!! :eek: o_O

Σ:Τι ειναι αυτο ρε??????!!!!!

Γ:Το μωρο μου!!!!!!!!!!

Σ:Και το Sierra? Που ειναι?

Γ:Το πουλησα φιλε...μου ετρωγε πολλα!!!!!!

Σ::burn::burn::burn:

Και επειδη μ' αρεσει να μιλαω με στοιχεια οριστε και το εν λογω Sierra πριν τα "φτιαξιματα"... :)

attachment.php
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και εδώ το Μίνι ενός φίλου σε κόντρα με Saxo 1,6 VTSακούγεται χαρακτηριστικά το Weber, ο εκκεντροφόρος και το ίσιο σασμάν (ίσια δόντια) και φυσκά και το μπλοκέ


και ένα Μίνι 16βάλβιδο απ' το βελτιωτικό οίκο Jacknigt

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=4q5ZHU8yvLQ&NR=1
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να θυμηθούμε και τη ρετρό έκφραση "καρμπιλατέρ";
 
Καρμπιρατέρ Dell'Orto 20 είχα στο Town Mate Μου ως φοιτητής. Μετά την εξάτμιση Sebring και τον υπερκυβισμό τι να σου κάνει και το 14άρι το μαμίσιο;
 
Πίσω
Μπλουζα