Κλισέ

Η αστυνομια καταφθανει παντα 1 δευτερολεπτο αφοτου ο καλος εχει εξοντωσει τον κακο και με τις σειρηνες να ακουγονται απο μακρια ετσι ωστε να δωσει στον κακο ολο το χρονο που χρειαζεται για να ξεφυγει. :)
 
Ο κακός έχει βρει τους αιχμαλώτους του και τους σημαδεύει με όπλο ή τελοσπάντων είναι ακινητοποιημένοι. Σε μία στιγμή αδυναμίας (πάντα θα υπάρξει μία) ο κακός αποσπάται από κάτι άλλο και ένας από τους αιχμαλώτους είτε θα του αρπάξει το όπλο έιτε θα το κλωτσήσει μακριά και σε δευτερόλεπτα οι ρόλοι αλλάζουν!
 
Κλισέ σε αστυνομικές ταινίες

1. " Πρέπει να παραδώσεις το όπλο και το σήμα σου ! ". Λέει ο αρχηγός στον πρωταγωνιστή-μπάτσο, μετά από μια αποτυχία.

2. Στον ελεύθερο χρόνο τους, οι δυο ήρωες αστυνομικοί θα συχνάζουν σε στριπτιτζάδικο.

3. Η ξανθά πανέμορφη φίλη του πρωταγωνιστή, θα του παραπονιέται πως δεν της δίνει πολύ σημασία και τρέχει μόνο για την δουλειά.

4. Είναι πολύ πιθανό ο φίλος - συνάδελφος του ήρωα, να σκοτωθεί από τους κακούς. Επιβάλλεται η εκτός νόμου εκδίκηση.

5. ο αρχηγός της αστυνομίας, συνεχώς κράζει τον πρωταγωνιστή για τις μεθόδους του, αλλά κατά βάθος τον θαμάζει για τα κότσια του.

6. Οι κακοί συνήθως προτιμούν να έχουν για μπράβους, ασιάτες με μαύρα γυαλιά.

7. Δεν πειράζει αν σε μια καταδίωξη ανατιναχτούν δυο - τρία οικοδομικά τετράγωνα.

8. Αν ο βοηθός είναι συνεσταλμένος και δεν εμπνέει εξαρχής εμπιστοσύνη, σύντομα με μια ηρωική πράξη θα κάνει τον πρωταγωνιστή, να αλλάξει γνώμη.

9. Μπορεί οποιοσδήποτε να χρησιμοποιήσει ένα M72LAW, ένα RPG-7 ή bazookas, χωρίς να έχει την παραμικρή εκπαίδευση ( πολλές φορές, ούτε καν θα σκοπεύσει ).

10. Ένας αστυνομικός αποδίδει μόνο αν φορά κοστούμι ή σπορ ντύσιμο. Ποτέ με στολή.

Αν υπάρχει άνθρωπος σε φλεγόμενο κτίριο, ο πρωταγωνιστής θα ορμησει μέσα με κανονικά ρούχα (ενώ οι πυροσβέστες δεν τολμάνε να μπουν ούτε με εξοπλισμό) και θα βγάλει τον άνθρωπο έξω, και αμέσως μετά το κτίριο καταρρέει.
 
Στις ταινίες οι Ιταλοί μαφιόζοι φοράνε πάντα πανάκριβα κοστούμια, καπνίζουν πούρα και οδηγούν πολυτελή αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα, θυμίζουν μπαρμπάδες που παίζουν πρέφα σε καφενείο ( ώστε να μην τραβούν την προσοχή ).
 
Σε ταινίες τρόμου και σπλάτερς:

1) Κάνεις sex; Είσαι νεκρός στα επόμενα δευτερόλεπτα!

2) Ας χωριστούμε! Οι πρωταγωνιστές όταν ψάχνουν κάτι περίεργο, υπερφυσικό, επικίνδυνο και τρομακτικό, έχουν την τάση να αφήνουν τη σιγουριά και τη δύναμη της ομάδας και να αποδυναμώνονται χωρισμένοι, με ολέθρια αποτελέσματα. Σε λίγο θα είναι όλοι νεκροί!
 
Αν υπάρχει άνθρωπος σε φλεγόμενο κτίριο, ο πρωταγωνιστής θα ορμησει μέσα με κανονικά ρούχα (ενώ οι πυροσβέστες δεν τολμάνε να μπουν ούτε με εξοπλισμό) και θα βγάλει τον άνθρωπο έξω, και αμέσως μετά το κτίριο καταρρέει.
Τετοιου ειδους σκηνες τις κλεψανε οι Αμερικανοι απο τη "Μανταλενα". :fafoutis:
 
Το εν δυνάμει θύμα (συνήθως γυναίκα για κάποιο λόγο) ακούει θόρυβο μέσα στο σπίτι μέσα στη νύχτα και αντί να ανάψει όλα τα φώτα σαν κανονικός άνθρωπος κατεβαίνει στην υπόγα σε απόλυτο σκότος ρωτώντας γλυκά-γλυκά αν είναι κανείς εκεί. Κι αντί να αρπάξει το αντικολλητικό να το φέρει στο κεφάλι κανενός, παίρνει ένα μαχαίρι. Ότι και καλά, έτσι θα αντιμετωπίσει τον κίνδυνο.

Το εν δυνάμει θύμα (συνήθως πάλι γυναίκα για κάποιο λόγο) σηκώνει το τηλέφωνο που χτυπάει και στην άλλη άκρη ή δεν μιλάει κανείς ή της λένε τίποτα προστυχάτζες κι αυτή η έρμη αντί να τους στείλει στα τσακίδια και να το κλείσει και μετά να το κατεβάσει κάθεται και τσιρίζει ποιος είναι και ποιος είναι. "Ποιός θες να'ναι μαρή; Ο Φούφουτος;"

Ο τρόπος που οδηγεί ο άντρακλας ο σωστός ο πρωταγωνιστής είναι τέρμα αλλόκοτος και επικίδυνος: κάνει οκτάρια με το τιμόνι πέρα-δώθε, δεν κοιτάει σχεδόν ποτέ μπροστά παρά μόνο στην αιθέρια ύπαρξη δίπλα κι άμα λάχει περνάει και το χέρι στον ώμο της, μια και τα αμερικάνικα αυτοκίνητα είναι αυτόματα, δεν χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες.

Όταν η κάμερα τραβάει σκηνικό με νυχτερινή οδήγηση, τα πρόσωπα των οδηγού/συνοδηγού φωτίζονται από φως μέσα από το αυτοκίνητο. Ό,τι πιο επικίνδυνο, χώρια το εκνευριστικό.

Όταν το σόι μαζώχνεται για γιορτινό τραπέζι, θα βγει πολλή βρώμα στη φόρα. Παίζει να πέσει και ξύλο.

Άμα γκρεμίζεται το σύμπαν, το παλικαράκι (σπάνια η παλικάρα) θα πάει πίσω στην καταστροφή να σώσει όχι μόνο την Αγία Αμερικανική Οικογένεια βοήθειαμας αλλά και το πιτσιρίκι του γείτονα που έμεινε πίσω και κλαίει, συν το αρκούδι που ξεχάστηκε στον επάνω όροφο. Κι αφού βγει από το σπίτι αγκαλιά με ένα σύνταγμα παιδιά, τότε ανοίγει και κει η γη και καταπίνει το σπίτι τους.
 
Ολα μα ολα τα περιπολικα σε pursuit mode, οταν κυνηγαν τον κακο δηλαδη, σε καθε στροφη θα μπαινουν με πλαγιολίσθηση (drift) καθως και οταν ξεκινανε το κυνηγι οι ροδες σπιναρουν και να το burn out. Επισης τα αυτοκινητα ιπτανται στον αερα και αφου σκανε κατω σαν τα καρπουζια συνεχιζουν να κυνηγανε τον κακο!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ολα μα ολα τα περιπολικα σε pursuit mode, οταν κυνηγαν τον κακο δηλαδη, σε καθε στροφη θα μπαινουν με πλαγιολοσθηση (drift) καθως και οταν ξεκινανε το κυνηγι οι ροδες σπιναρουν και να το burn out. Επισης τα αυτοκινητα ιπτανται στον αερα και αφου σκανε κατω σαν τα καρπουζια συνεχιζουν να κυνηγανε τον κακο!
Και ας μην ξεχνάμε και το τάσι του τροχού που σε κάποια στροφή έφευγε και κυλούσε προς την κατεύθυνση της κάμερας, μέχρι που φαινόταν ότι θα βγει από την οθόνη.

Αν πεθάνει κάποιος καλός, ποτέ δεν σκοτώνεται κατευθείαν, πάντα προλαβαίνει να βγάλει ένα δραματικό και μακροσκελή λόγο πριν παραδώσει πνεύμα.
 
Mε ένα χτύπημα στο κεφάλι, όλοι χάνουν τις αισθήσεις τους. Ως δια μαγείας όμως, θα συνέλθουν σε λίγες στιγμές και θα είναι μια χαρά. Στην πραγματικότητα το θύμα θα έμενε ώρες ή και μέρες αναίσθητο και θα κινδύνευε να μείνει εγκεφαλικά νεκρό.
 
Αυτό όμως δεν ισχύει στις ελληνικές ταινίες. Τα χτυπήματα όπως ξέρουμε έφερναν αμνησία η/και τύφλωση, μέχρι που ένα σοκ να ακύρωνε τις συνέπειες του χτυπήματος.
 
Σε σκηνές όπου ο χαρακτήρας πρέπει να περάσει από στενό πέρασμα ή κάτι αντίστοιχο, στο οποίο δεν υπάρχει επιστροφή, πάντα περνάει παρά γουρουνότριχα. Θυμάμαι χαρακτηριστική σκηνή του υποφαινόμενου στην 2η ταινία Temple of Doom όπου ο πρωταγωνιστής, αφού η κοπέλα ενεργοποίησε έναν μηχανισμό και έκλεινε ένα πέρασμα, πέρασε στο τσακ και μάλιστα άπλωσε και το χέρι του να αρπάξει το αγαπημένο του καπέλο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Κλεμμένο από την Αργοναυτική εκστρατεία και τις Συμπληγάδες πέτρες. Το αρχαιότερο κλισέ στην ιστορία των θρίλλερ?
 
Πολλές στιγμές γίνονται με πολύ αργό τρόπο. Θυμάμαι τη σκηνή στο Bram Stoker's Dracula που ο Δράκουλας γλύφει την φαλτσέτα που κόπηκε ο Κιάνου Ριβς με τόσο αργό τρόπο λες και γυρίζει διαφημιστικό για γιαούρτι. Μην πούμε για την πασίγνωστη σκηνή στο Matrix!
 
Kλισέ σε νουάρ ταινίες

1. O πρωταγωνιστής ντετέκτιβ θα αναλάβει μια υπόθεση για το χρήμα, αλλά στην πορεία κάτι θα τον κάνει να αλλάξει ιδέες και θα τον νοιάζει μόνο να αποκαλυφθεί η αλήθεια.

2. Ποτέ μια υπόθεση, δεν είναι αυτό που αρχικά φαίνεται.

3. Όσο πιο ακατάστατο το γραφείο, τόσο πιο ικανός ο ντετέκτιβ.

4. Τσιγάρα, πολλά τσιγάρα.

5. Αλκοόλ, πολύ αλκοόλ.

6. Πάντα θα υπάρχει μια μοιραία γυναίκα. Συνήθως αυτή θα ζητήσει την βοήθεια του πρωταγωνιστή.

7. Διεφθαρμένη αστυνομία

8. Καμπαρντίνες.

9. Ψαγμένες ατάκες του ήρωα

10. Νυχτερινή Νέα Υόρκη ή Σαν Φρανσίσκο.
 
Σε ταινίες τρόμου και σπλάτερς:

1) Κάνεις sex; Είσαι νεκρός στα επόμενα δευτερόλεπτα!

2) Ας χωριστούμε! Οι πρωταγωνιστές όταν ψάχνουν κάτι περίεργο, υπερφυσικό, επικίνδυνο και τρομακτικό, έχουν την τάση να αφήνουν τη σιγουριά και τη δύναμη της ομάδας και να αποδυναμώνονται χωρισμένοι, με ολέθρια αποτελέσματα. Σε λίγο θα είναι όλοι νεκροί!

Στα πρώτα λεπτά της ταινίας θα συμβεί κάτι ξαφνικό που θα τρομάξει την πρωταγωνίστρια (και εμάς τους θεατές), αλλά τελικά είναι τελείως αθώο. Π.χ. ένα χέρι έρχεται σιγά-σιγά από πίσω της, με τη συνοδεία μιας τρομακτικής συγχορδίας βιολιών, και την ακουμπάει στον ώμο, ή κάποιος εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά της, και την κάνει να ουρλιάξει, αλλά αποδεικνύεται ότι είναι απλώς ο φίλος της.

Το τηλέφωνο συνήθως δε χτυπάει για καλό, άσε που χτυπάει με την ένταση κουδουνιού σχολείου, πάλι για να μας τρομάξει. Και όποιος απαντήσει, δεν το βγάζει το πεντάλεπτο.
 
Στα πρώτα λεπτά της ταινίας θα συμβεί κάτι ξαφνικό που θα τρομάξει την πρωταγωνίστρια (και εμάς τους θεατές), αλλά τελικά είναι τελείως αθώο. Π.χ. ένα χέρι έρχεται σιγά-σιγά από πίσω της, με τη συνοδεία μιας τρομακτικής συγχορδίας βιολιών, και την ακουμπάει στον ώμο, ή κάποιος εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά της, και την κάνει να ουρλιάξει, αλλά αποδεικνύεται ότι είναι απλώς ο φίλος της.

Το τηλέφωνο συνήθως δε χτυπάει για καλό, άσε που χτυπάει με την ένταση κουδουνιού σχολείου, πάλι για να μας τρομάξει. Και όποιος απαντήσει, δεν το βγάζει το πεντάλεπτο.

Επίσης: Ποτέ μη κοιτάξεις καθρέπτη!!! Θα δεις κάτι τρομακτικό πίσω σου, που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει!
 
Επίσης: Ποτέ μη κοιτάξεις καθρέπτη!!! Θα δεις κάτι τρομακτικό πίσω σου, που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει!
Και αυτό μόνο στο μπάνιο, όταν ο πρωταγωνιστής ή πρωταγωνίστρια κλείνει το ντουλάπι του μπάνιου που είναι καθρέφτης για να πιει τα χάπια τα οποία πάντα καταπίνει με τόσο κόπο θαρρείς και έχει αμυγδαλίτιδα 3ου βαθμού.
 
Πίσω
Μπλουζα