Μαθήματα ''Pac Man'' by metalcandyman

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Metalcandyman
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Metalcandyman

Billy Mitchell εκ Σερρών
Joined
23 Απρ 2011
Μηνύματα
9.499
Αντιδράσεις
6.520
Κυριες και κυριοι καλησπερα σας και καλωσηρθατε στην δυαδικτιακη εκπομπη παιζω ''Pac Man'' και μαθαινω με παρουσιαστη τον πολυαγαπημενο και πολυλατρεμενο συμφορουμιτη σας metalcandyman:P:P.Καθηστε αναπαυτικα λοιπον μπροστα στο PC,κινητο η Tablet και ετοιμαστητε να μπειτε στον μαγικο κοσμο του Pac Man.

Αφου τελειωσαμε με της παρουσιασεις ωρα να μπουμε στα ενδοτερα του Pac Man.Πριν καιρο ειχα γραψει ενα Review για το Pac Man οχι για να το μαθουν καποιοι που μπορει να μην το γνωριζουν γιατι πολυ απλα δεν νομιζω να υπαρχει καποιος που να μην το γνωριζει αλλα αντιθετα το εκανα για να γραψω καποια πραγματα γιαυτο το εκπληκτικο παιχνιδι επειδη ετσι το γουσταρα γιατι ειναι το αγαπημενο μου.Γιαυτο λοιπον αφου εγραψα αυτα που εγραψα στο Review ηρθε η ωρα απο το θεωρητικο επιπεδο να περασουμε στην πραξη με τα gameplay βιντεο που εχω κανει.

Ολα αυτα τα εκκατομυρια των παικτων που παιζουν Pac Man χωριζονται σε πολλες και διαφορες κατηγοριες.Καποιοι παιζουν μονο και μονο για να καταφερουν να βγαζουν πιστες χωρις να τους ενδιαφερει το σκορ ενω καποιοι αλλοι ασχολουνται με το σκορ προσπαθωντας να μην χανουν τα φρουτα,της καμπανες,τα galaxian,τα κλειδια κλπ αλλα παραληλα και να τρωνε ωσο το δυνατων περισσοτερα φαντασματα καθως περνουν ενα απο τα 4 energizers.Ολα αυτα μπορει να γεινονται τυχαια καθως γυρναει κααποιος μεσα στον λαβυρινθο προσπαθωντας να αποφυγει τα φαντασματα και να μην χασει ζωη αλλα μπορει να μην γεινονται στην τυχη και να γεινονται βαση μελετης που αυτη ειναι η ουσια του παιχνιδιου.Το Pac Man ειναι ενα ιδιαιτερο παιχνιδι γιατι πολυ απλα εχει την δεικη του προσωπικοτητα οπως και το καθε φαντασμα εχει της δεικες του διαδρομες την δικεια του λογικη και γενικα την δεικη του συμπεριφορα μεσα στο παιχνιδι και σε καθε πιστα του.Τιποτα δεν γεινεται τυχαια και τιποτα δεν γεινεται κουτουρου.Δεν υπαρχει περιπτωση ουτε μια στο εκκατομυριο αν δεν κατανοησει καποιος πληρως την λειτουργια και την συμπεριφορα του Pac Man να καταφερει να ασχοληθει σοβαρα με το παιχνιδι και οχι απλα να βγαλει 10-20 πιστες και να χερεται μαυτο.Τρανταχτο παραδειγμα οτι απο το 1980 που υπαρχει το παιχνιδι μεχρι σημερα 10 μολις παικτες επισημα κατγεγραμενοι εχουν καταφερει να κανουν το απολυτο ρεκορ στα videogames το perfect pacman που για να γιννει αυτο πρεπει να καταφερει να φαει καθε τελιτσα,καθε φρουτο,καθε φαντασμα με καθε ενα energizer οπως και να μην χασει καμια ζωη και στης 256 πιστες του παιχνιδιου.Μπορει να υπαρχουν παρα πολλοι που εφτασαν κοντα σαυτο οπως εγω πχ που δεν το καταφερα για ελαχιστους ποντους απο ενα λαθος αλλα δεν εχει καμια σημασια γιατι μετρανε μονο αυτοι που το εχουν καταφερει και ειναι επισημα καταγεγραμενοι και αυτοι ειναι μολις 10.

Απο το 1980 που κυκλοφορησε το παιχνιδι εκκατομυρια ατομα το εχουν λιωσει και εψαχναν κατα καιρους να βρουν με απειρες ωρες παιχνιδιου διαφορους τροπους ωστε να βγαζουν την καθε πιστα πιο ανετα και ετσι λοιπον με τα χρονια και με συνεργασια των κορυφαιων παικτων δημιουργηθηκαν τα Patterns.Ενα Pattern μπορει να περιεχει gameplay απο δυο,τρεις η και παραπανω παικτες και μπορει καποιος το 1987 πχ να βρηκε το μισο pattern και χρονια μετα καποιος αλλος μπορει να το βελτιωσε.Τα Patterns ειναι τελειες ''χορογραφιες'' αν μπορω να το πω ετσι που πρεπει να γεινονται με ακριβεια χιλιοστου του δευτερολεπτου ωστε να βγει η πιστα στο απολυτο.Και να φαμε δηλαδη ολες της τελιτσες και τα 12 φαντασματα που εμφανιζονται 4 δηλαδη με καθε energizer αλλα και τα φρουτα που εμφανιζονται δυο φορες μεσα σε καθε πιστα.Ειναι καποιες περιπλοκες πολλες φορες χρογραφιες οπως ειπα που θελουν πολλοι μελετη και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να μην μαθει καποιος 1,2 pattern παπαγαλια μονο και μονο για να το δειξει σε καποιον φιλο και να κανει την μοστρα του.Αυτο ειναι το λαθος που κανουν ολοι οι παικτες Pac Man που μπορει να ασχοληθουν με καποιο Pattern γιατι στην ουσια δεν εχουν ιδεα απο το παιχνιδι απλα σαν παπαγαλοι μιμουνται κατι και αν απο καποια λαθος κινηση στραβωσει το Pattern μετα απλα παρατανε το παιχνιδι η χανουν ολες της ζωες γιατι πολυ απλα δεν εχουν ιδεα τι να κανουν.

Για να πετυχουμε στο απολυτο καποιο Pattern δεν πρεπει να γιννει το παραμικρο λαθος ουτε το παραμικρο πχ κολημα του μοχλου για χιλιοστα του δευτερολεπτου γιαυτο και δεν γεινεται να παιξει σοβαρα καποιος Pac Man με 8way μοχλο αλλα χρειαζεται αποκλειστικα 4Way μοχλος.Το θεμα ομως ειναι πρωτα απ'ολα να κατανοησει καποιος το παιχνιδι να μαθει πως κινουνται τα φαντασματα να προβλεπει της κινησης που θα κανουν πρωτου καν της κανουν και γενικα να αφηερωσει χιλιαδες ωρες προπονησης γιατι αυτο δεν γεινεται απο την μια στιγμη στην αλλη αλλα θελει πολυ πολυ δουλεια γιατι το καθε φαντασμα οπως ειπα εχει την δεικη του λογικη και πρεπει να πεσει πολυ μελετη σε καθε κινηση του.

Ωρα λοιπον να περασουμε οπως ειπα απο την θεωρια στην πραξη και να τα δουμε στην πραξη ολα αυτα.Ετσι λοιπον εκατσα και κατεγραψα ολα τα Patterns για ολες της πιστες αλλα Κυριως ενα βιντεο που βγαζω την πιστα free style χωρις καποιο Pattern κλπ αλλα οδηγοντας τα φαντασματα εκει που θελω εγω για να σας δειξω πως πρεπει να μαθει καποιος το Pac Man γιατι το ξαναλεω τα Patterns μπορει να θελουν καποιες γνωσεις του παιχνιδιου αλλα στην ουσια ειναι παπαγαλια.Διαλεξα μια πιστα δυσκολη που ειναι το πρωτο μηλο και τα φαντασματα μενουν μονο 2 δευτερολεπτα αναμενα ωστε να μπορεσουμε να τα φαμε.Φυσικα οποιος θελησει να μελετησει δεν θα ξεκινησει απο αυτη την πιστα αλλα απο την πρωτη που ειναι ευκολη και τα φαντασματα μενουν αναμενα για 6 ολοκληρα δευτερολεπτα.Να διευκρινισω οτι το καθε βιντεο ειναι ξεχωριστο και παω σε καθε πιστα με το Rack Test απο τα Dip Switches.Στην αρχη ηθελα να βγαλω της πιστες μονορουφι αλλα δεν το εκανα γιατι ηθελα το καθε βιντεο να ειναι ξεχωριστα και δεν ξερω καποιο προγραμμα ωστε να αφερουσα απο το συνολικο βιντεο την καθε πιστα ξεχωριστα.Τελως παντων το αποτελεσμα ετσι ειναι πολυ καλητερο και θα γιννει πιο ευκολα κατανοητο.Επισης να πω οτι πιστες οπως η 21 το περιβοητο 9th key δηλαδη εχει περισσοτερα απο ενα Pattern αλλα δεν τα κατεγραψα ολα και γιατι δεν υπαρχει λογος γιατι την ιδια δουλεια κανουν ολα αλλα και γιατι δεν ηθελα να μπερδευτει το πραγμα.

Το παρακατω βιντεο μου ειναι free style και ειναι το ευαγγελιο για καθε σοβαρο παικτη Pac Man που κυνηγαει το απολυτο οπως και πολυ μεγαλα σκορ αλλα και για να μαθει για την παρτη του να παιζει σωστα Pac Man.Υπαρχουν διαφοροι τροποι να φερουμε τα φαντασματα εκει που θελουμε και εδω σας δειχνω μερικους.Eπισης να αναφερω οτι επειδη πολλες πιστες μοιαζουν καποια Patterns ειναι ιδια για παραπανω απο μια πιστες.(Kλασσικα το προβλημα με τον ηχο παραμενει και σαυτα τα βιντεο γιατι λυση δεν εχω βρει μεχρι τωρα).

Pac Man Grouping:




Pac Man 5th,7th,8th Key Pattern ( 17η,19η,20η πιστα )

http://www.youtube.com/watch?v=mrTqePVsMeQ&list=UUd6a36FH1hAofba_jcDQfLQ&index=4

Pac Man 9th Key Pattern ( 21 εως 255 πιστα.Απο την 21 πιστα και μετα δεν μπορουμε να φαμε τα φαντασματα και απλα πρεπει να βγαζουμε της πιστες χωρις να χανουμε τα κειδια.Για 234 πιστες λοιπον μπορουμε να κανουμε το ιδιο Pattern και αυτα που μετρανε ειναι η αυτοσυγκεντρωση η ηρεμια η υπομονη και ο τελειος χειρισμος γιατι δεν πρεπει να κανουμε το παρμικρο λαθος και αν κανουμε θα πρεπει να ξερουμε πως να μην χασουμε.)

http://www.youtube.com/watch?v=4LNDM1q0n4M&list=UUd6a36FH1hAofba_jcDQfLQ&index=3

Αυτα λοιπον ειναι τα Patterns αλλα και η φιλοσοφια του να κανουμε γκρουπ τα φαντασματα και να μαθουμε την συμπεριφορα τους.Καλη προπονηση σε οποιον ασχοληθει και καλη διασκεδαση.
 
Και να ηταν καποιος εντελως ασχετος με το Pac Man μετα απο αυτο το σεντονι ....εεεεεεε...

μαθημα ηθελα να πω.... #) ....θα εχει γινει τσακαλι!!!!! :D

Διδακτορικο απο την Ανωτατη PacManιακη Μetalcandymanιο Σχολη κυριες και κυριοι!!!! :darkglasses:

Γεια σου ρε προφεσορα Βασιλη!!!! :thumb:
 
stayros είπε:
Και να ηταν καποιος εντελως ασχετος με το Pac Man μετα απο αυτο το σεντονι ....εεεεεεε...μαθημα ηθελα να πω.... #) ....θα εχει γινει τσακαλι!!!!! :D

Διδακτορικο απο την Ανωτατη PacManιακη Μetalcandymanιο Σχολη κυριες και κυριοι!!!! :darkglasses:

Γεια σου ρε προφεσορα Βασιλη!!!! :thumb:
Επιτελους ο προφεσορας αρχισε να λεει τα μυστικα του!!!!


Thanks Biily!!
:thanx2:
 
Πολυ πραμα Βασιλη μπραβο! ακομα και εγω που ειμαι ασχετος κατι καταλαβα απο την λογικη του παιχνιδιου, γιατι οσες φορες επαιξα απλα περναγα τις πιστες και προσπαθουσα να μην χασω. Οποιος εχει ορεξη να ασχοληθει ή ειναι φιλος του Pac man θα το χαρει ακομα περισσοτερο. Και παλι μπραβο για την εξαιρετικη δουλεια.

υγ. ο Χρονος που βγαζεις καθε πιστα μετραει καπου;; (Αν εχει αναφερθει καπου σορρυ αλλα δεν το ειδα :P )
 
Εντάξει, ο άνθρωπος είναι επιστήμονας στο είδος του! ΑΠΕΙΡΟ RESPECT!

:bow2: :bow2: :bow2: :bow2: :bow2:
 
@ Stayros Για σου σταυρο αλανι.Thanks για τα καλα λογια και μολις ιδρυσω την σχολη θα σε περιμενω να παρεις πτυχιο :D

@ angel_grig Γρηγορη ευχαριστω φιλε :thumb: Ωσo για τα μυστικα που λες τα Patterns υπαρχουν εδω και δεκαετιες απλα τα επαιξα και τα εβαλα εδω για να βοηθησω καποιον που μπορει να εχει καποια απορια.Το grouping ειναι μετα απο χιλιαδες ωρες προπονησης πανω απο το Pacman.

@ Ajax87 Γιαννη ετσι ακριβως ειναι φιλε.Ωσο για τον χρονο δεν εχει καπου μετρητη και ουτε περνεις καποιους επιπλεον ποντους αν τυχον βγαλεις την πιστα πιο γρηγορα.Δεν θα μπορουσε να υπαρχει κατι τετοιο στο Pac Man γιατι ειδικα αν πας να βγαλεις την πιστα με Grouping δεν ξερεις ποσο θα σε παρει.

@ Stratos Στρατο ευχαριστω πολυ φιλαρακι μου :thumb:
 
Ναι Βασιλη! βλεποντας το βιντεο του grouping καταλαβα και απο μονος μου οτι ο χρονος μαλλον δεν μετραει αφου δεν υπαρχει μετρητης οπως ειπες(σκεφτηκα μηπως υπηρχε καποιο κρυφο χρονομετρο) και εκανες και αρκετη ωρα αρα δεν σε ενοιαζε ο χρονος! απλα ρωτησα για να ξερω σιγουρα γιατι απο μονος μου δεν το ειχα παρατηρησει ποτε. Thanks!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ πάλι είμαι τελείως άσχετος με το pacman και γενικώς με τα maze games. Για να μάθω εγώ θέλω ιδιαιτέρα μαθήματα και ειδικό πρόγραμμα...
 
Πόσα πράγματα δεν ήξερα για αυτό το παιχνίδι...

Το κυριότερο όμως που πίστευα (και τώρα ο Βασίλης θα με βρίσει :P ) είναι οτι δεν τερματίζει ΠΟΤΕ! Θεωρούσα ότι η δυσκολία πάντα θα αυξάνεται +1 στο άπειρο μέχρι που κάποιος (γήινος) δεν θα έχει την αντοχή και τα αντανακλαστικά που χρειάζονται για να ανταπεξέλθει και μοιραία θα χάσει. Όπως και με το TETRIS (αυτό τερματίζει ποτέ άραγε?). Πίστευα πάντα ότι σε αυτά τα παιχνίδια μετράει το ποιος έχει κάνει μεγαλύτερο σκορ.
 
Στρατο σωστα πιστευες φιλε γιατι οντως δεν τερματιζει ποτε.Το παιχνιδι σταματει στην 255 πιστα την λεγομενη split screen.Το 255 ειναι καποιο χαρακτηριστικο των 8μπιτων και μετα απο κει μηδενηζει η κατι τετοιο.Οι ειδικοι σε τετοια τεχνικα θεματα μπορουν να μας το εξηγησουν.Η split screen ειναι μια πιστα που η μιση ειναι κανονικη και η αλλη μιση κατεστραμενη με συμβολα κλπ.Στην κανονικη μερια οι τελιτσες ειναι κανονικα στην κατεστραμενη πλευρα ομως υπαρχουν 9 τελιτσες που στην ουσια ειναι αορατες και δεν φαινονται.Γιαυτο για να γιννει το perfect pacman το απολυτο ρεκορ δηλαδη δεν πρεπει να χασουμε καμια ζωη σε ολο το παιχνιδι γιαυτον τον λογο γιατι μολις χασουμε ζωη επιτηδες στην split screen επειδη δεν γεινεται αλλιως οι 9 τελιτσες ξαναεμφανιζονται οποτε μολις της παρουμε ολες και με την τελευταια μας ζωη τοτε φτανουμε στο perfect pacman και στα 3.333.360.

Aυτη ειναι η περιφημη split screen

1.jpg
 
2^8 =256. τυχαιο, δε νομιζω ; δε γνωριζω απο τεχνικης σκοπιας τι συμβαινει.ισως υπηρχε καπιος περιορισμος με την μνημη. παντως 255 +split=256

ρισπεκτ μεταλ, ρισπεκτ
 
Ο.Κ.... Σε ένα παράλληλο σύμπαν, αυτή τη στιγμή, ο MCM είναι δίπλα μου και παίζει Pac-Man!!!

Ο χρόνος γι'αυτόν κυλάει διαφορετικά... Πέντε λεπτά για εμάς είναι μια ώρα για εκείνον!

Μόνο έτσι τα καταφέρνει... Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση!

Α! RESPECT for one more time!!!!
 
Aυτο θα πει αφοσιωση, μελετη και εμπεριστατωμενη ερευνα.

Ωραιος φιλε! :thumb:
 
@ foutix Φιλαρακι μου ευχαριστω για τα καλα λογια και οπως εγραψες κατι τετοιο ειναι.Ειναι κατι τεχνικο με τα 8bit αλλα απο αυτα δεν ξερω ειμαι αποκλειστικα και μονο gamer:D

@ Dino Αtariman ευχαριστω πολυ για τα καλα λογια :thumb: Και που ξερεις μπορει οντως να βρισκομαι σε καποιο παραληλο συμπαν και τα 5 λεπτα να ειναι για μενα 1 ωρα ;)

@ Deathshadow Μεταλικε συντροφε thanks για τα καλα λογια :thumb:
 
Και εγώ μεταλ δεν είμαι hardwaras. Αναμένουμε την εξήγηση από κάποιον ειδικό.
 
Λοιπον εχουμε και λεμε:

Μικρη εισαγωγη:

Οταν λεμε οτι ο Ζ80 ειναι οκταμπιτος σημαινει οτι μεγαλυτερος αριθμος που μπορει να χειριστει αποτελειται απο maximum 8 ψηφια.Και επειδη ο υπολογιστης δουλευει με το δυαδικο συστημα ο μεγαλυτερος αριθμος με 8 ψηφια στο δυαδικο συστημα ειναι ο 11111111 δηλ. ο αριθμος 255 στο δεκαδικο (ανθρωπινο συστημα).Ο αριθμος 256 στο δυαδικο συστημα αποτελειται απο 9 ψηφια...

Τωρα στο θεμα μας:

Τα επίπεδα για το Pac Man αποθηκεύονται με τιμή εκκίνησης από το μηδέν. Με άλλα λόγια, το πρώτο επίπεδο που παίζουμε (κεράσι) αντιμετωπίζεται ως επίπεδο 0 από το παιχνίδι. Το δεύτερο επίπεδο (φράουλα) υπολογίζεται ως επιπέδο 1 από το παιχνίδι, και ούτω καθεξής. Οι προγραμματιστές το γνωρίζουν αυτό και έτσι η υπορουτίνα που καλείται να ζωγραφισει τα φρούτα, φορτώνει το μετρητή επιπεδου και στη συνέχεια τον αυξάνει κατά ένα.

Ετσι λοιπον οταν εμεις παιζουμε το Level 1 (που "εσωτερικα" το παιχνιδι το βλεπει ως level 0),τo φρούτο πoυ θα ζωγραφισει ο υπολογιστης θα ειναι (0+1=1) αρα το φρουτο για το level 1.

Οταν φτασουμε λοιπον στο επίπεδο 256 (που "εσωτερικα" το παιχνίδι το βλεπει ως level 255) τo φρούτο πoυ θα ζωγραφισει ο υπολογιστης ειναι (255+1=256),αρα το φρουτο για το level 256.Επειδη ομως-οπως ειπαμε προηγουμενως-ο αριθμος 256 αποτελειται απο 9 ψηφια και πλεον δεν χωραει στην μνημη του υπολογιστη μας ο υπολογιστης μας αναγκαζεται να μηδενισει τον μετρητη.Eτσι αφου τον μηδενισει,αρχιζει να προσθετει καθε φορα τον αριθμο 1 (0+1=1,1+1=2,.....,254+1=255).Οταν φτασει το 255 σταματαει να ζωγραφιζει,και τοτε εμεις αντικρυζουμε την περιβοητη split screen,η οποια φυσικα οφειλεται σε λαθος των προγραμματιστων.

Εαν οι προγραμματιστες δεν ειχαν κανει λαθος τοτε:

α)δεν θα εμφανιζοταν η split screen

β)το παιχνιδι θα ξεκινουσε απο την αρχη (απο το level 1) αλλα με δυσκολια επιπεδου 255

γ)δεν θα υπηρχε perfect pacman score:D

Αυτη ειναι μια οσο γινεται απλοποιημενη εξηγηση για το τι συμβαινει-και φυσικα οχι ακριβης.Μια πιο σωστη εξηγηση θα εμπλεκε με καταχωρητες Ζ80 κλπ αλλα θα ηταν πολυ πιο δυσνοητη...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ρε γρηγορη μιλαμε ζωγραφισες παλι φιλαρακι μου.Μεχρι και γω το καταλαβα που δεν εχω ιδεα απο αυτα :D

Μιλαμε για τεραστιο RESPECT :bow2:
 
metalcandyman είπε:
Ρε γρηγορη μιλαμε ζωγραφισες παλι φιλαρακι μου.Μεχρι και γω το καταλαβα που δεν εχω ιδεα απο αυτα :D
Μιλαμε για τεραστιο RESPECT :bow2:
Ευχαριστω Βασιλη αλλα εχω ξαναπει οτι το τεραστιο RESPECTπαει σε εσενα αφου εισαι ενας perfect-pacman-score-man! :worship: :worship: :worship:
 
Φιλε μου γρηγορη 10 ειναι ακομα οι Perfect pacman players δυστηχως.Για 10 μολις ποντους στην καταραμενη split screen εχασα πριν πολυ καιρο το Perfect και επειδη ημουνα σε κατασταση να με κλεισουν σε τρελοκομειο το παρατησα και ακομα δεν το εχω ξαναπροσπαθησει.Ακομα δεν εχω ηρεμησει εντελως :D

Εξαλου καθενας στο ειδος του και συ στο δεικο σου φιλε εισαι αξεπεραστος :thumb:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
:thanx2: !!!To ξερω οτι για 10 ποντους το εχασες αλλα εγω θεωρω οτι το εχεις παρει..Δεν νομιζω οτι υπαρχουν πολλοι στον κοσμο που μπορουν να φτασουν το perfect pacman-10....
 
Πίσω
Μπλουζα