Ωραίο θεματάκι - μπράβο Leon.

Aν και τον τελευταίο καιρό δυστυχώς δεν προλαβαίνω να γράφω, ξέκλεψα λίγο χρόνο για να κάνω μία πολύ σύντομη αναφορά σε ορισμένους τίτλους:
Γενικά, στις μεταφορές απο τα 8 στα 16-bit υπάρχουν καλοδουλεμένοι τίτλοι όπως για παράδειγμα τα Myth, Prince of Persia, Rubicon, Pirates!, Turrican, Exile ή ακόμα και το αλησμόνητο One on One, ενώ αξιοπρεπέστατες ήταν και oι μεταφορές παιχνιδιών όπως το Nebulus, Hardball, Sentinel, World Games, Emlyn Hughes Soccer (και φυσικά πολλά ακόμα), αλλά απο την άλλη έχουμε και παιχνίδια που μου φάνηκαν "λίγα" στις δεκαεξάμπιτες εκδόσεις τους, όπως π.χ. τα Exolon, Wizball, Platoon, Star Raiders, Super Huey, κ.α.
Εκεί που είχα νιώσει μεγάλη ικανοποίηση, ήταν σε ορισμένα 16-bit παιχνίδια (ειδικά της Elite), που πραγματικά άξιζαν σαν μεταφορές (π.χ. Commando, Ghosts 'n Goblins, Ikari Warriors, κλπ-κλπ). Μάλλον όμως δεν θα έπρεπε να τα λάβω υπόψη αυτά, ακριβώς επειδή προέρχονται απο τα arcades, και όχι απο αυθεντικές 8-bit δημιουργίες...
Φυσικά αντίστοιχα παραδείχματα έχουμε και σε games που ξεφεύγουν απο την arcade/action δράση. Eτσι, π.χ. το Bard's Tale βελτιώθηκε αρκετά στα γραφικά όταν έφυγε απο τις 8 bit versions (που είχαν γραφικά προερχόμενα απο τον Apple II) και πέρασε στα 16-bit, ενώ άλλα παιχνίδια όπως π.χ. το Seven Cities of Gold, oρισμένα απο τα Ultima, κ.ο.κ, δεν είχαν να "δείξουν" και πολλά οπτικοακουστικώς. (έτσι και πιάσω και τίποτα παλιά strategy, θα πέσει πολύ κλάμα...)
Τώρα βέβαια, υπάρχουν και κάποιες "δύσκολες" περιπτώσεις, όπου οι απόψεις διίστανται (είναι και τα γούστα που έχει ο καθένας). Για παράδειγμα, αρκετοί θεωρούν ότι το International Karate, αν και εμπλουτίστηκε με ανανεωμένα graphics (στην έκδοση του ST), τελικά κάτι "έχασε" απο τον χαρακτήρα του. (πάντως εγώ δεν το θεωρώ άσχημο, αν και η αλήθεια είναι ότι προτιμώ να παίζω σε C64 ή οκτάμπιτο Ατάρι).
Παρόμοια δύσκολη περίπτωση αποτελεί και τo Savage (παρεπιπτόντως, λατρεύω την δουλειά των Perry & Bruty στον Amstrad αν και η μουσική του Γερούν Τελ στον CBM είναι το κάτι άλλο), το οποίο ορισμένοι δεν θέλουν για κάποιο λόγο να το παίζουν σε ST / Amiga, καθώς και η περίπτωση του Tai-Pan. (υπάρχει κόσμος που θεωρεί ότι η "ομαδοποίηση" των οθονων των πόλεων στον ST, αφαιρεί πόντους απο την όλη εμπειρία - έτσι δεν είναι Ace ?

)
Επίσης έχουμε και το... Elite (ειδικότης μας

). Συγκεκριμένα για το τελευταίο, μπορώ να μιλήσω πιό υπεύθυνα λέγοντας ότι αν και βελτιώθηκε σε ορισμένα χαρακτηριστικά του στα 16 bit (και όχι μόνο σε γραφικά/ήχο), δυστυχώς σε κάποια άλλα σημεία έκανε "βήματα πίσω". (ας μην μπω σε λεπτομέρειες...)
Aλλες κάπως περίεργες περιπτώσεις είναι και τα Zynaps, Tau Ceti II / Academy, Trailblazer, Last Ninja 2, Trantor, Strike Force Harrier, ή και το Skyfox. Eίναι πάλι games που δείχνουν πολύ "λίγα" στις δεκαεξάμπιτες εκδόσεις τους - αν και για κάποιο λόγο δεν με απώθησαν τόσο, όσο ορισμένα άλλα (όπως τα Wizball, Platoon, κλπ)
Τέλος πάντων, επειδή κάτι τέτοια θέματα είναι πραγματικά ανεξάντλητα, και επειδή καθώς έγραφα αυτές τις γραμμές το μυαλό μου βομβαρδίζονταν συνεχώς απο όλο και περισσότερους τίτλους games, βάζω μία τελεία.
