Μια τρελή τρελή σαραντάρα (1970)

caprice

RetroMasteR
Joined
30 Νοέ 2010
Μηνύματα
1.181
Αντιδράσεις
191
Μια τρελή τρελή σαραντάρα (1970)


RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/Μια_τρελή_τρελή_σαραντάρα_(1970)





Έχω δικαίωμα, δικαίωμα και εγώ, απόψε να, απόψε να γλεντήσω και τη ζωή μου να χαρώ, έχω δικαίωμα και εγώ, σαν άνθρωπος να ζήσω


Το θεατρικό έργο (Σαράντα και …) του επιτυχημένου διδύμου Σακελλάριος – Γιαννακόπουλος μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με την Ρένα Βλαχοπούλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο, εν αντιθέσει με το θέατρο όπου το ρόλο αυτό είχε παίξει η Μαίρη Αρώνη.

Για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες της σάτυρας του Σακελλάριου σε κοινωνικές δομές / ηθικές αξίες / προκαταλήψεις της εποχής που διαδραματίζεται η ταινία.

Η υπόθεση αφορά σε μία κεφάτη και «τρελή» σαραντάρα, χήρα από τον πρώτο της γάμο που αντιστέκεται σθεναρά στις προθέσεις / προσπάθειες των αδελφών της (Μιχαλόπουλος και Καββαδία) να την παντρέψουν με έναν ηλικιωμένο κύριο (Γιώργος Γαβριηλίδης). Εκείνη είναι σφοδρά ερωτευμένη με ένα μουσικό (Ανδρέας Μπάρκουλης) όπου στο τέλος – και με τη «συναίνεση» πλέον των αδελφών της τον ακολουθεί.

Διάβαζα στον τόμο «Ταινίες για φίλημα» (Εκδ. Εξάντας) ότι πολλές σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν από την αρχή προκειμένου να μπει η προσφώνηση «Κοκκάλω» που κάποια στιγμή η ευρηματική – ως γνωστόν – Ρένα απευθύνθηκε στην αδελφή της Τασσώ Καββαδία.

Τη χρονιά λοιπόν που γεννήθηκα οι αντιλήψεις της εποχής ήταν τέτοιες που πρέσβευαν ότι μία γυναίκα σαράντα χρονών, μεσήλικη (δηλαδή όπως είμαι εγώ τώρα), και χήρα (που δεν είμαι) δεν είχε δικαίωμα να ξαναφτιάξει τη ζωή της. Πολλώ δε μάλλον όταν ο άντρας που ερωτεύεται είναι συνομήλικος ή μικρότερος από αυτή και κοινωνικά σε άλλο επίπεδο (μουσικός).

Έτσι η δυστυχής Τζένη, της οποίας η ζωή παρακολουθείται, κρίνεται και επικρίνεται από τα δύο μεγαλύτερά της αδέλφια Ορέστη και Αιμιλία (γνωστή και ως Κοκκάλω), ψάχνει και βρίσκει τρόπους με ή χωρίς τη βοήθεια της φίλης της Καίτης για να ξεγλιστρά προκειμένου να συναντήσει τον αγαπημένο της Τάκη.

Η κηδεμονία της οικογένειας, οι προκαταλήψεις, οι στείρες απόψεις, η ζωή για το «φαίνεσθαι» και το «θεαθήναι», ο χωρισμός των τάξεων σε ανώτερους και κατώτερους κοινωνικά είναι grosso modo τα θέματα που περνούν με ανώδυνο τρόπο μέσα από την ταινία αυτή και εκεί φαίνεται πάλι η μαεστρία του Σακελλάριου.

Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα, έχουμε κρούσματα αυτής της απαράδεκτης νοοτροπίας που κρατά μακριά ή βάζει εμπόδια ή χωρίζει δύο ανθρώπους που δεν ανήκουν στην «ίδια τάξη». Η απαξίωση ενός ατόμου με μοναδικό κριτήριο τις οικονομικές του δυνατότητες (το λέω ανώδυνα), είναι τουλάχιστον «ντροπή». Μας βάζει να κάτσουμε στα σκαλάκια της βίλας της ταινίας και να χαιρετάμε τη Τζένη που ακολουθεί τον έρωτά της, σίγουροι ότι στο τέλος θα δυστυχήσει.

Η ερμηνεία της Βλαχοπούλου απίθανη όπως πάντα. Τόσο καλλίφωνη και να τραγουδήσει τόσο φάλτσα για τις ανάγκες της σκηνής με το βιολί που κάνει τη μεθυσμένη («πάρε μπανάνα»).

Προβολή συνημμένου 31487

Προέλευση φωτογραφίας:gr.cinemawordpress.com




Η αγαπημένη μου Ρένα Κουμιώτη, στην ταινία αυτή, τραγουδάει το «Δώσε μου το στόμα σου» σε μουσική Μίμη Πλέσσα και στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου.






Γειά σου Κοκκάλω ....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εξαιρετικο κειμενο και προτυπο παρουσιασης ;)
 
πολυ ωραια ταινια

εξαιρετικη ηθοποιος η Βλαχοπουλου.απτις αγαπημενες μου

ευχαριστω caprice για το θεμα που ανοιξες
 
Ωραία ταινία και γλαφυρή παρουσίαση...
 
Ειδικά μου αρέσει η τελευταία σκηνή της ταινίας όπου η Ρένα μπαίνει στο αυτοκίνητο του Μπάρκουλη και λέει:...είμαι μια τρελή τρελή σαραντάρα...Γεια σου Κοκκάλω...!!!
 
Εξαιερτική η παρουσίαση της ταινίας caprice. Δεν μπορώ και εγώ να μην αναφερθώ στην τελευταία ατάκα ''Γειά σου Κοκκάλω''!!!!!
 
Μπράβο caprice και ευχαριστούμε για το πολύ καλό ποστ! Το μονο που έχω να προσθεσω ειναι πως πολλές απο τις παλιες κωμωδιες σου αφηναν μια στυφή γευση πολλές φορες. Καημενη Τασώ Καββαδία ακομα και στις κωμωδίες έπαιζε το ρολο της κακιας που δεν αφηνει το ερωτευμένο ζευγος να ειναι μαζι.
 
Από τις αγαπημένες μου ταινίες!

" Στην αρχή είσαι μουσίτσα, ύστερα γίνεσαι μούσα και στο τέλος καταντάς μουσείο "
 
http://youtu.be/eN7j5T9bik4 Το παλτό σας ποιό είναι;

Καταπληκτική η Βλαχοπούλου, υπέροχη! Μπράβο Caprice για το θέμα (κάλλιο αργά παρά ποτέ)
 
Πεθαινω απο τα γελια καθε φορα στη σκηνη που η Βλαχοπουλου φωναζει για να ακουσει ο βαρηκοος γαμπρος που της προξενευουν,

Μιχαλοπουλος: Τζενη μιλα του πιο δυνατα, πρεπει να του επεσε η μπαταρια

Βλαχοπουλου: Να του φερω του αυτοκινητου?
 
Διαφημιστικό της ταινίας

 


97.jpg
97.jpg
 
Αφού πρωταγωνιστεί η Ρένα Βλαχοπούλου νομίζω ότι είναι εγγύηση...
 
Διαφημιστικό της ταινίας

 


164.jpg
164.jpg
 
Δύο πράγματα θέλω να ρωτήσω:

1) Γιατί οι ταινίες στην τηλεόραση ήταν τόσο άθλιες σε ανάλυση σε σχέση με τις φωτό; Ας πούμε οι φωτό εδώ είναι κανονικότατα HD.

2) Αυτά που κεντούσε παίζοντας η Βλαχοπούλου ήταν στο σενάριο ή τα έβγαζε απ'το μυαλό της; Ας πουμε το ανυπέρβλητο "Γειά σου Κοκκάλω!" ή το "Πάρε μπανάνα" ή στην αρχή ακόμα, που "πλακώνεται" με τον οδηγό της, τα χώνει στην μεγάλη υπηρέτρια κ εκείνο το αμίμητο "Είναι μπγιούτιφουλ είναι" όταν σκάει μούρη με το μίνι μέσα απ'το μακρύ παλτό της, είναι αδύνατο να ήταν γραμμένα, σίγουρα τα σκαρφίστηκε μόνη της. Σαν το εουαααμ! της Κορίνας, όταν ήταν μαύρη.

Αγαπημένη ταινία η Σαραντάρα.

Γειά σου Κοκκάλω!
 
Με διαφορά ο καλύτερος ρόλος του Γαβριηλίδη.
 
gordon17sp είπε:
Δύο πράγματα θέλω να ρωτήσω: 1) Γιατί οι ταινίες στην τηλεόραση ήταν τόσο άθλιες σε ανάλυση σε σχέση με τις φωτό; Ας πούμε οι φωτό εδώ είναι κανονικότατα HD.

2) Αυτά που κεντούσε παίζοντας η Βλαχοπούλου ήταν στο σενάριο ή τα έβγαζε απ'το μυαλό της; Ας πουμε το ανυπέρβλητο "Γειά σου Κοκκάλω!" ή το "Πάρε μπανάνα" ή στην αρχή ακόμα, που "πλακώνεται" με τον οδηγό της, τα χώνει στην μεγάλη υπηρέτρια κ εκείνο το αμίμητο "Είναι μπγιούτιφουλ είναι" όταν σκάει μούρη με το μίνι μέσα απ'το μακρύ παλτό της, είναι αδύνατο να ήταν γραμμένα, σίγουρα τα σκαρφίστηκε μόνη της. Σαν το εουαααμ! της Κορίνας, όταν ήταν μαύρη.

Αγαπημένη ταινία η Σαραντάρα.

Γειά σου Κοκκάλω!
Για το δεύτερο είχα ακούσει ότι η Βλαχοπουλού αποκαλούσε Κοκκάλω την Καβαδία εκτός γυρισμάτων επειδή ήταν αδύνατη. Έτσι ξαναγυρίστικάν σκηνές για να μπει μέσα η ατάκα Γειά σου Κοκκάλω
 
Η Βλαχοπούλου ήταν γνωστή για τους αυτοσχεδιασμούς της στο θέατρο οπότε δεν είναι καθόλου περίεργο να είχε προσθέσει ατάκες και στις ταινίες της (σίγουρα ας πούμε οι αρχικές σκηνές της Παριζιάνας, ο καυγάς και η σκηνή με τη Σούζυ έχουν πολλά δικά της). Έχω το θεατρικό "Σαράντα και" στο οποίο βασίστηκε αλλά δεν το έχω εύκαιρο να τσεκάρω.
 
elephadas είπε:
Έχω το θεατρικό "Σαράντα και" στο οποίο βασίστηκε αλλά δεν το έχω εύκαιρο να τσεκάρω.
Το εχω ακουσει το θεατρικο και, οπως θυμαμαι, δεν υπαρχει μεσα η λεξη "κοκκαλω" ουτε καποιες αλλες ατακες της Ρενας.
 
Ένα απόκομμα για την ταινία

403.jpg


403.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα