Μοντέρνα Σταχτοπούτα (1965)

hannele

RetroMasteR
Joined
2 Νοέ 2013
Μηνύματα
2.617
Αντιδράσεις
4.736
Μοντέρνα Σταχτοπούτα (1965)

RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Μοντέρνα_Σταχτοπούτα

Υπόθεση:

Η ταινία βασίζεται στην σύγχρονη εκδοχή του παραμυθιού της <<Σταχτοπούτας>>, της φτωχιάς και ορφανής κοπέλας που την ερωτεύεται το πλούσιο "βασιλόπουλο".

Η Κατερίνα Πιερή, φτωχή και άνεργη πτυχιούχος, προσπαθεί μάταια να βρει δουλειά ως δακτυλογράφος, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις βιοποριστικές ανάγκες της οικογένειας της αφού οι γονείς της έχουν πεθάνει και η ίδια αποτελεί τον μοναδικό στυλοβάτη μέσα στο σπίτι, μεγαλώνοντας τα μικρότερα αδέρφια της με την πενιχρή σύνταξη απορίας που εισπράττουν.

Όταν κάποια στιγμή πληροφορείται πως ο επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης απέλυσε την γραμματέα του από την εταιρία του, καταφέρνει με την καπατσοσύνη της να τον συναντήσει και να του ζητήσει να την προσλάβει.

Ο Βαρνέζης, αν και νέος στην ηλικία, είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας καθ' όλα αφοσιωμένος στη δουλειά του, γεγονός που τον κάνει να έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις από τους υπαλλήλους του.

Οι γνώσεις και η αγάπη της Κατερίνας για δουλειά, του δίνουν το έναυσμα να την προσλάβει και αμέσως αποδεικνύεται το δεξί του χέρι κατακτώντας τον θαυμασμό και την εκτίμηση, όχι μόνο του ίδιου αλλά και όλης της εταιρίας, με την εργατική ευσυνειδησία της.

Όμως, στο επαγγελματικό ταξίδι τους στη ρομαντική Ρώμη, ο μπον-βιβέρ Αλέξης θα ανακαλύψει μετά από διάφορες συγκυρίες και τη "γυναικεία φύση" της γραμματέως του, την οποία μέχρι τότε δεν είχε προσέξει. Η εκτίμηση του για την Κατερίνα θα εξελιχθεί σε έρωτα διαπιστώνοντας πλέον ότι συνδυάζει την επαγγελματική σπιρτάδα με την θηλυκότητα.

Έτσι, όταν η Κατερίνα, ως άλλη "σταχτοπούτα", θα ξεχάσει κατά λάθος τις γόβες της στην Fontana di Trevi σε μια νυχτερινή βόλτα, ο "πρίγκιπας" Αλέξης θα βρει στο πρόσωπο της την ιδανική σύζυγο που θα σταθεί ισάξια στο πλευρό του ως κυρία Βαρνέζη...

 

 


Ηθοποιοί:




Κατερίνα Πιερή: Αλίκη Βουγιουκλάκη

διευθυντής/επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης: Δημήτρης Παπαμιχαήλ

Τριάντης, συμμέτοχος στην εταιρεία: Αρης Μαλλιαγρός

προϊστάμενος οικονομικού Μένιος Χαραλαμπίδης: Σταύρος Ξενίδης

λογιστής Γεωργιάδης: Νικήτας Πλατής

(πρώην) γραμματέας Μαίρη Παπανελοπούλου: Δέσποινα Νικολαΐδου

Ντίνος Βαρνέζης, αδερφός του Αλέξη: Χρήστος Πάρλας

γιαγιά Κατερίνας: Αθανασία Μουστάκα

ταμίας εταιρίας Βαρνέζη: Γιώργος Βελέντζας

διοικ. υπάλληλος Γεράσιμος: Γιώργος Γιολδασης

θυρωρός σε σκάλες/ασανσέρ: Μπάμπης Ανθόπουλος

κυρ-Αριστείδης, θυρωρός στις πληροφορίες: Κώστας Δούκας

υπάλληλος τηλεφωνικού κέντρου: Κώστας Καφάσης

γαλατάς Τάκης: Νίκος Τσούκας

γείτονες Κατερίνας: Χάρης Παναγιώτου, Ντόρα Αναγνωστοπούλου, Ρούλα Μενάνδρου

μπουζουξής Γρηγόρης (γείτονας Κατερίνας): Γρηγόρης Μπιθικώτσης

κυρ-Θόδωρος, θυρωρός άλλης εταιρείας: Γιώργος Λουκάκης

κυρ-Περικλής, θυρωρός άλλης εταιρείας: Περικλής Χριστοφορίδης

κυρ-Μήτσος, θυρωρός άλλης εταιρείας: Κώστας Μεντής

Ιταλός επιχειρηματίας: Τάκης Χριστοφορίδης

μικρά αδέρφια Κατερίνας: Τάκης Γκιόκας, Λίνα Οικονομίδου, Ιωάννα Μανιατάκη

τραγουδιστής Ιταλικού νυχτερινού κέντρου: Tony Pinelli

Σενάριο, Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος

Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

Παραγωγή: Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης

Προβολή συνημμένου 118854

Προβολή συνημμένου 118855

Προβολή συνημμένου 118856

Προβολή συνημμένου 118857

Προβολή συνημμένου 118858

Προβολή συνημμένου 118859

  • Στην ταινία παίζει ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ως γείτονας της Κατερίνας, τραγουδώντας μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Ξαρχάκου, την "Υπομονή".
  • Μικρό ρόλο έχει και ο Χάρης Παναγιώτου, του οποίου το όνομα δεν βλέπουμε στους τίτλους της ταινίας. Προβολή συνημμένου 118860







Ο ερωτάς και ο γάμος Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας

Το φθινόπωρο του 1964, αναγγέλλεται η συνεργασία των Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ για πρώτη φορά στο θέατρο στην μέχρι τότε επαγγελματική πορεία τους, με το έργο του Ζαν Ανουίγ "Κολόμπ". (Στον κινηματογράφο είχαν ήδη συμπρωταγωνιστήσει στις ταινίες Αστέρω (1958), Μανταλένα (1960), Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961) και Χτυποκάρδια στο θρανίο (1963), όμως στο θέατρο μέχρι την αναγγελία της "Κολόμπ" δεν είχαν έως τότε συνυπάρξει).

Παράλληλα με τις θεατρικές πρόβες της "Κολόμπ" αναγγέλλεται και η νέα τους συνεργασία στον κινηματογράφο με την ταινία "Μοντέρνα Σταχτοπούτα".

Τα media της εποχής ανέφεραν πως τόσο τα γυρίσματα όσο και η συνθιασαρχική τους κίνηση δεν είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς διότι υπήρχε ένταση ανάμεσα στους δυο πρωταγωνιστές (γεγονός που το επιβεβαίωσε τη δεκαετία του '90 και η μητέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, Εμμυ Βουγιουκλάκη, σε τηλεοπτική της συνέντευξη με την Αλίκη στην Σεμίνα Διγενή).

Όταν κάποια στιγμή για τις ανάγκες της ταινίας, οι ηθοποιοί μετέβησαν για λίγα εικοσιτετράωρα στην Ρώμη, η ρομαντική και ειδυλλιακή ατμόσφαιρα της πόλης -όπως οι ίδιοι είχαν πει κατά καιρούς σε συνεντεύξεις τους- έκανε τους δυο πρωταγωνιστές να κατευνάσουν τα πνεύματα και να έρθουν πιο κοντά, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ο θυελλώδης έρωτας τους που έμελλε να γίνει "θρύλος" στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου.

Επιστρέφοντας στην Αθήνα για τη συνέχεια των γυρισμάτων και των θεατρικών παραστάσεων της "Κολόμπ", η απόφαση τους να δημοσιοποιήσουν ότι είναι πλέον ζευγάρι και παντρεύονται έγινε με μια επεισοδιακή αναγγελία γάμου κατά τη διάρκεια διαλείμματος στο στούντιο Άλφα όπου γίνονταν τα γυρίσματα της ταινίας. Ο εκνευρισμός του Παπαμιχαήλ σε ερώτηση που του έκανε ο δημοσιογράφος Απόστολος Βραχιολίδης δημιούργησε έντονο επεισόδιο, με την Αλίκη να ξεσπά σε κλάματα, το Σακελλάριο να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα και τους δημοσιογράφους σε ένδειξη συμπαράστασης στον συνάδελφό τους να αποχωρούν από την αίθουσα. Στον ηθοποιό έγινε μήνυση από το δημοσιογράφο για ανάρμοστη συμπεριφορά (τεντιμποϊσμό) και του επιβλήθηκε ποινή στέρησης αδείας ασκήσεως επαγγέλματος για λίγο χρονικό διάστημα. Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για καιρό αναφερόντουσαν στο εν λόγω περιστατικό, δηλώνοντας πως θα τηρήσουν «δημοσιογραφικό εμπάργκο» δηλαδή δεν θα δημοσιεύουν τίποτα από τις κινήσεις των δυο ηθοποιών.

Ωστόσο ο γάμος τους που έγινε στις 18 Ιανουαρίου 1965 στους Δελφούς αποτέλεσε το κοσμικό γεγονός της χρονιάς και για τα media, με special αφιερώματα σε πρωτοσέλιδα και έκτακτες εκδόσεις περιοδικών.

Στιγμιότυπα πριν το επεισόδιο

Προβολή συνημμένου 118849 Προβολή συνημμένου 118850 Προβολή συνημμένου 118851

Στιγμιότυπο μετά το επεισόδιο, με τον Παπαμιχαήλ φανερά εκνευρισμένο και την Αλίκη να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα


Προβολή συνημμένου 118852 Προβολή συνημμένου 118853


 


πηγη φωτογραφιων απο τη συνεντευξη





 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ καλή παρουσίαση!

Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες με την Αλίκη!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eκπληκτικη σε πληροτητα η παρουσιαση σου, hannele!

Θα ηθελα να πω επισης οτι το τραγουδι Υπομονη εκανε τοση επιτυχια, που το πρωταγωνιστικο ζευγος το τραγουδησε και στην ταινια Διπλοπενιες.

Και κατι πιπερατο απο εκεινη τη συνεντευξη τυπου για την αναγγελια των γαμων: Σε ερωτηση δημοσιογραφου για το αν το ζευγαρι σκοπευε να αποκτησει παιδια συντομα, ο Σακελλαριος απαντησε "Το σιγουρο ειναι οτι θα προσπαθησουν πολυ!"
 
Ευχαριστώ bambinella:[

Νομίζω πως μετά απο τόσο συζήτηση για την εν λόγω ταινία σχετικα με τα γυρισματα, άξιζε ένα δικο της thread

(Είδες οτι τελικα στη συνεντευξη, φοράνε τα ρούχα της τελευταίας σκηνής??? πρεπει να ήταν τελικά σωστή η σκέψη σου για το σκηνογράφο, γιατί όντως ήταν μπερδεμα με τα αληθινα δωματια του ξενοδοχειου)

Και εμενα Betty Boop....μου αρεσει πολυ...προσεγμένη πολύ.....ενα συγχρονο παραμύθι :flower:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Mακαρι να ειναι σωστο αυτο που σκεφτηκα. Παντως πραγματι κι οι δυο φορανε τα ρουχα της τελευταιας σκηνης της ταινιας...
 
Oι τοποθεσίες της Ρώμης που βλέπουμε στην ταινία

Piazza di Popolo

piazza_de_poppolo.jpg

Kάστρο Sant Angelo

Προβολή συνημμένου 119016

Fontana de Trevi

Προβολή συνημμένου 119017

Piazza de la Republica

Προβολή συνημμένου 119018

Piazza di Spagna

Προβολή συνημμένου 119019

Piazza di Navona

Προβολή συνημμένου 119020

Bασιλική Αγίου Πέτρου

Προβολή συνημμένου 119021

Κολοσσαίο

Προβολή συνημμένου 119022

δρόμος

Προβολή συνημμένου 119023

Ξενοδοχείο Excelsior

Προβολή συνημμένου 119024

Castel Sant Angelo.jpg

Fontana di Trevi.jpg

Piazza de la Republica.jpg

Piazza di Spagna.jpg

Piazza Navona.jpg

Βασιλική Αγίου Πέτρου.jpg

Κολοσσαίο.jpg

δρομος.jpg

Hotel Excelsior.jpg
 
Το γραφείο του Αλέξη Βαρνέζη ήταν στην πλατεία Συνταγματος στη γωνία με την οδο Ερμού

εικονα.jpg
 
[video=youtube;LnwFQ-XXaEQ]https://www.youtube.com/watch?v=LnwFQ-XXaEQ

Στο νέο telecine της ταινίας η εταιρεία "Καραγιάννης - Καρατζόπουλος" αποφάσισε να κρατήσει τους αυθεντικούς τίτλους έναρξης.
 
εμενα 2 σκηνες μου αρεσουν καργα

η γνωστη σκηνη που εχει περασει στην ιστορια με την τηλεφωνικη παραγγελια της βουγιουκλω στο μπακαλι

και στο μπαλκονι του ξενοδοχειου στην ιταλια που λεει στον παπαμιχαλα "Δεν το ηθελα ,ηταν μοιραιο"
 
Η ταινία είχε ξεκινήσει να γυρίζεται με σκηνοθέτη τον Ερρίκο Ανδρέου.

Επίσης να πούμε ότι αποτελεί διασκευή της παλαιότερης επιτυχίας της Αλίκης,αλλά και παλαιότερα της Βάσως Μανωλίδου "Φτωχό σαν σπουργιτάκι" του Λαντισλάς Φοντόρ. (A templom egére)

Το ίδιο έργο έχουμε ακούσει διασκευασμένο και απο την ΕΡΑ με τίτλο "Τριακόσιες Λέξεις το λεπτό", με πρωταγωνίστρια την Βάσω Μανωλίδου,και την Δέσποινα Νικολαίδου στον ιδιο ρολο που εχει και στην ταινια. 

[edit] Copyrights [edit]

Επιπλέον , έχουν γυριστεί και αρκετές κινηματογραφικές εκδοχές του έργου,ήδη απο το 1931 και από πολλές διαφορετικές χώρες.


Η Αλίκη έπαιξε για μια ακόμα φορά τον ρόλο,στην περιοδεία που έκανε το 1976 στην Αυστραλία. Αυτή τη φορά ο τίτλος άλλαξε και πάλι και έγινε "Το Κορίτσι με την χρυσή καρδιά".
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απο πρόσφατη προβολή της ταινίας σε υψηλή ευκρίνεια

45635613291_e4237f5ccf_o.png


44721793485_9a858ac844_o.png


45585075462_9110b591fa_o.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Την περασμένη Κυριακή που προβλήθηκε, πρόσεξα μια λεπτομέρεια. Στις σκηνές που η κάμερα της κάνει κοντινό, η Αλίκη βάζει συνεχώς τα χέρια της στον λαιμό της. Μάλλον δεν ήθελε να φαίνονται αυτά τα πρηξιματάκια που είχε δεξιά κι αριστερά. Και στη σκηνή με το βραδινό φόρεμα, της είχαν βάλει μενταγιόν-τσόκερ για να το καλύψουν το οποίο κόπηκε και λέει "α, κόπηκε αυτό". Μάλλον δεν ήταν στο σενάριο και το κράτησαν.
 
25555_379667133190_6380133_n.jpg

Σε διαλειμμα του γυρίσματος, ο Παπαμιχαήλ βγάζει φωτό την Αλίκη
 
Μια πολύ όμορφη ταινία με υπέροχα γυρίσματα στην μαγική Ρώμη, με το πολύ αγαπημένο μας πρωταγωνιστικό ζευγάρι να μας κερδίζει και να μας συγκινεί με μια ακόμα υπέροχη κινηματογραφική τους συνύπαρξη. Είναι πιστεύω η ταινία όπου στην πραγματικότητα το εν διαμορφώσει ειδύλλιο έφτασε στο απώγειο του και επισημοποιήθηκε με έναν παραμυθένιο γάμο, που δυστυχώς δεν κράτησε πολύ και είχε άδοξο τέλος.
Θα σταθώ στην παρουσία του καλού ηθοποιού Χρήστου Πάρλα που εδώ αν δεν απατώμαι είναι γύρω στα τριάντα και θα κάνω μια σύγκριση με την εμφάνιση του στον θρυλικό Αυλακιώτη ακριβώς είκοσι χρόνια μετά. Πιστεύω όταν ενσάρκωσε τον Αυλακιώτη ήταν πολύ πιο γοητευτικός από ότι στην Σταχτοπούτα και ενισχύεται το επιχείρημα πολλών γυναικών πως η γοητεία του άντρα είναι πιο έντονη στην ωριμότητα.
Δεν ξέρω αν συμφωνούν σε αυτό οι κυρίες της παρέας μας, και θα με ενδιέφερε πάρα πολύ η γνώμη τους, για να πάρουμε τα πάνω μας και εμείς οι πενηντάρηδες.
 
Κατα την γνωμη μου, ο Παρλας ηταν παντα πολυ γοητευτικος. Και στα 30 και στα 50 του.
Ειχε εναν αερα στο βαδισμα και στην κινηση γενικως πολυ ξεχωριστο που του προσεδιδε χαρη, αρχοντια και γοητεια. Χωρις να ειναι ιδιαιτερα ωραιος, ηταν ενας αντρας που νομιζω πως δεν περνουσε απαρατηρητος απο το αντιθετο φυλο. Και βεβαια το μεγαλυτερο του πλεονεκτημα ηταν η φωνη του. Σπουδαιο προσον για καθε ανθρωπο. Μπορει να σε χαντακωσει οσο ωραιος κι αν εισαι (Σπυρος Φωκας) η να σε απογειωσει ακομα κι αν εχεις μετρια εμφανιση (Παρλας, Τζωρτζης, Φερτης).
Οσον αφορα τη σχεση ηλικιας - γοητειας, σαφως εσεις οι αντρες ειστε πιο τυχεροι απο εμας γιατι τα χρονια σας προσθετουν γοητεια ενω εμεις μαλλον χανουμε, αλλα αυτο το αναφερω εντελως γενικα γιατι εξαρταται κατα πολυ και απο τον ιδιο τον ανθρωπο ανεξαρτητως απο το σε ποιο απο τα δυο φυλα ανηκει.
 
Πίσω
Μπλουζα