Μοντέρνα Σταχτοπούτα (1965)
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Μοντέρνα_Σταχτοπούτα
Υπόθεση:
Η ταινία βασίζεται στην σύγχρονη εκδοχή του παραμυθιού της <<Σταχτοπούτας>>, της φτωχιάς και ορφανής κοπέλας που την ερωτεύεται το πλούσιο "βασιλόπουλο".
Η Κατερίνα Πιερή, φτωχή και άνεργη πτυχιούχος, προσπαθεί μάταια να βρει δουλειά ως δακτυλογράφος, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις βιοποριστικές ανάγκες της οικογένειας της αφού οι γονείς της έχουν πεθάνει και η ίδια αποτελεί τον μοναδικό στυλοβάτη μέσα στο σπίτι, μεγαλώνοντας τα μικρότερα αδέρφια της με την πενιχρή σύνταξη απορίας που εισπράττουν.
Όταν κάποια στιγμή πληροφορείται πως ο επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης απέλυσε την γραμματέα του από την εταιρία του, καταφέρνει με την καπατσοσύνη της να τον συναντήσει και να του ζητήσει να την προσλάβει.
Ο Βαρνέζης, αν και νέος στην ηλικία, είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας καθ' όλα αφοσιωμένος στη δουλειά του, γεγονός που τον κάνει να έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις από τους υπαλλήλους του.
Οι γνώσεις και η αγάπη της Κατερίνας για δουλειά, του δίνουν το έναυσμα να την προσλάβει και αμέσως αποδεικνύεται το δεξί του χέρι κατακτώντας τον θαυμασμό και την εκτίμηση, όχι μόνο του ίδιου αλλά και όλης της εταιρίας, με την εργατική ευσυνειδησία της.
Όμως, στο επαγγελματικό ταξίδι τους στη ρομαντική Ρώμη, ο μπον-βιβέρ Αλέξης θα ανακαλύψει μετά από διάφορες συγκυρίες και τη "γυναικεία φύση" της γραμματέως του, την οποία μέχρι τότε δεν είχε προσέξει. Η εκτίμηση του για την Κατερίνα θα εξελιχθεί σε έρωτα διαπιστώνοντας πλέον ότι συνδυάζει την επαγγελματική σπιρτάδα με την θηλυκότητα.
Έτσι, όταν η Κατερίνα, ως άλλη "σταχτοπούτα", θα ξεχάσει κατά λάθος τις γόβες της στην Fontana di Trevi σε μια νυχτερινή βόλτα, ο "πρίγκιπας" Αλέξης θα βρει στο πρόσωπο της την ιδανική σύζυγο που θα σταθεί ισάξια στο πλευρό του ως κυρία Βαρνέζη...
Ηθοποιοί:
Κατερίνα Πιερή: Αλίκη Βουγιουκλάκη
διευθυντής/επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης: Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Τριάντης, συμμέτοχος στην εταιρεία: Αρης Μαλλιαγρός
προϊστάμενος οικονομικού Μένιος Χαραλαμπίδης: Σταύρος Ξενίδης
λογιστής Γεωργιάδης: Νικήτας Πλατής
(πρώην) γραμματέας Μαίρη Παπανελοπούλου: Δέσποινα Νικολαΐδου
Ντίνος Βαρνέζης, αδερφός του Αλέξη: Χρήστος Πάρλας
γιαγιά Κατερίνας: Αθανασία Μουστάκα
ταμίας εταιρίας Βαρνέζη: Γιώργος Βελέντζας
διοικ. υπάλληλος Γεράσιμος: Γιώργος Γιολδασης
θυρωρός σε σκάλες/ασανσέρ: Μπάμπης Ανθόπουλος
κυρ-Αριστείδης, θυρωρός στις πληροφορίες: Κώστας Δούκας
υπάλληλος τηλεφωνικού κέντρου: Κώστας Καφάσης
γαλατάς Τάκης: Νίκος Τσούκας
γείτονες Κατερίνας: Χάρης Παναγιώτου, Ντόρα Αναγνωστοπούλου, Ρούλα Μενάνδρου
μπουζουξής Γρηγόρης (γείτονας Κατερίνας): Γρηγόρης Μπιθικώτσης
κυρ-Θόδωρος, θυρωρός άλλης εταιρείας: Γιώργος Λουκάκης
κυρ-Περικλής, θυρωρός άλλης εταιρείας: Περικλής Χριστοφορίδης
κυρ-Μήτσος, θυρωρός άλλης εταιρείας: Κώστας Μεντής
Ιταλός επιχειρηματίας: Τάκης Χριστοφορίδης
μικρά αδέρφια Κατερίνας: Τάκης Γκιόκας, Λίνα Οικονομίδου, Ιωάννα Μανιατάκη
τραγουδιστής Ιταλικού νυχτερινού κέντρου: Tony Pinelli
Σενάριο, Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Παραγωγή: Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης
Προβολή συνημμένου 118854
Προβολή συνημμένου 118855
Προβολή συνημμένου 118856
Προβολή συνημμένου 118857
Προβολή συνημμένου 118858
Προβολή συνημμένου 118859
Ο ερωτάς και ο γάμος Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας
Το φθινόπωρο του 1964, αναγγέλλεται η συνεργασία των Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ για πρώτη φορά στο θέατρο στην μέχρι τότε επαγγελματική πορεία τους, με το έργο του Ζαν Ανουίγ "Κολόμπ". (Στον κινηματογράφο είχαν ήδη συμπρωταγωνιστήσει στις ταινίες Αστέρω (1958), Μανταλένα (1960), Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961) και Χτυποκάρδια στο θρανίο (1963), όμως στο θέατρο μέχρι την αναγγελία της "Κολόμπ" δεν είχαν έως τότε συνυπάρξει).
Παράλληλα με τις θεατρικές πρόβες της "Κολόμπ" αναγγέλλεται και η νέα τους συνεργασία στον κινηματογράφο με την ταινία "Μοντέρνα Σταχτοπούτα".
Τα media της εποχής ανέφεραν πως τόσο τα γυρίσματα όσο και η συνθιασαρχική τους κίνηση δεν είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς διότι υπήρχε ένταση ανάμεσα στους δυο πρωταγωνιστές (γεγονός που το επιβεβαίωσε τη δεκαετία του '90 και η μητέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, Εμμυ Βουγιουκλάκη, σε τηλεοπτική της συνέντευξη με την Αλίκη στην Σεμίνα Διγενή).
Όταν κάποια στιγμή για τις ανάγκες της ταινίας, οι ηθοποιοί μετέβησαν για λίγα εικοσιτετράωρα στην Ρώμη, η ρομαντική και ειδυλλιακή ατμόσφαιρα της πόλης -όπως οι ίδιοι είχαν πει κατά καιρούς σε συνεντεύξεις τους- έκανε τους δυο πρωταγωνιστές να κατευνάσουν τα πνεύματα και να έρθουν πιο κοντά, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ο θυελλώδης έρωτας τους που έμελλε να γίνει "θρύλος" στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου.
Επιστρέφοντας στην Αθήνα για τη συνέχεια των γυρισμάτων και των θεατρικών παραστάσεων της "Κολόμπ", η απόφαση τους να δημοσιοποιήσουν ότι είναι πλέον ζευγάρι και παντρεύονται έγινε με μια επεισοδιακή αναγγελία γάμου κατά τη διάρκεια διαλείμματος στο στούντιο Άλφα όπου γίνονταν τα γυρίσματα της ταινίας. Ο εκνευρισμός του Παπαμιχαήλ σε ερώτηση που του έκανε ο δημοσιογράφος Απόστολος Βραχιολίδης δημιούργησε έντονο επεισόδιο, με την Αλίκη να ξεσπά σε κλάματα, το Σακελλάριο να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα και τους δημοσιογράφους σε ένδειξη συμπαράστασης στον συνάδελφό τους να αποχωρούν από την αίθουσα. Στον ηθοποιό έγινε μήνυση από το δημοσιογράφο για ανάρμοστη συμπεριφορά (τεντιμποϊσμό) και του επιβλήθηκε ποινή στέρησης αδείας ασκήσεως επαγγέλματος για λίγο χρονικό διάστημα. Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για καιρό αναφερόντουσαν στο εν λόγω περιστατικό, δηλώνοντας πως θα τηρήσουν «δημοσιογραφικό εμπάργκο» δηλαδή δεν θα δημοσιεύουν τίποτα από τις κινήσεις των δυο ηθοποιών.
Ωστόσο ο γάμος τους που έγινε στις 18 Ιανουαρίου 1965 στους Δελφούς αποτέλεσε το κοσμικό γεγονός της χρονιάς και για τα media, με special αφιερώματα σε πρωτοσέλιδα και έκτακτες εκδόσεις περιοδικών.
Στιγμιότυπα πριν το επεισόδιο
Προβολή συνημμένου 118849 Προβολή συνημμένου 118850 Προβολή συνημμένου 118851
Στιγμιότυπο μετά το επεισόδιο, με τον Παπαμιχαήλ φανερά εκνευρισμένο και την Αλίκη να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα
Προβολή συνημμένου 118852 Προβολή συνημμένου 118853
πηγη φωτογραφιων απο τη συνεντευξη
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Μοντέρνα_Σταχτοπούτα
Υπόθεση:
Η ταινία βασίζεται στην σύγχρονη εκδοχή του παραμυθιού της <<Σταχτοπούτας>>, της φτωχιάς και ορφανής κοπέλας που την ερωτεύεται το πλούσιο "βασιλόπουλο".
Η Κατερίνα Πιερή, φτωχή και άνεργη πτυχιούχος, προσπαθεί μάταια να βρει δουλειά ως δακτυλογράφος, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις βιοποριστικές ανάγκες της οικογένειας της αφού οι γονείς της έχουν πεθάνει και η ίδια αποτελεί τον μοναδικό στυλοβάτη μέσα στο σπίτι, μεγαλώνοντας τα μικρότερα αδέρφια της με την πενιχρή σύνταξη απορίας που εισπράττουν.
Όταν κάποια στιγμή πληροφορείται πως ο επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης απέλυσε την γραμματέα του από την εταιρία του, καταφέρνει με την καπατσοσύνη της να τον συναντήσει και να του ζητήσει να την προσλάβει.
Ο Βαρνέζης, αν και νέος στην ηλικία, είναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας καθ' όλα αφοσιωμένος στη δουλειά του, γεγονός που τον κάνει να έχει και τις ανάλογες απαιτήσεις από τους υπαλλήλους του.
Οι γνώσεις και η αγάπη της Κατερίνας για δουλειά, του δίνουν το έναυσμα να την προσλάβει και αμέσως αποδεικνύεται το δεξί του χέρι κατακτώντας τον θαυμασμό και την εκτίμηση, όχι μόνο του ίδιου αλλά και όλης της εταιρίας, με την εργατική ευσυνειδησία της.
Όμως, στο επαγγελματικό ταξίδι τους στη ρομαντική Ρώμη, ο μπον-βιβέρ Αλέξης θα ανακαλύψει μετά από διάφορες συγκυρίες και τη "γυναικεία φύση" της γραμματέως του, την οποία μέχρι τότε δεν είχε προσέξει. Η εκτίμηση του για την Κατερίνα θα εξελιχθεί σε έρωτα διαπιστώνοντας πλέον ότι συνδυάζει την επαγγελματική σπιρτάδα με την θηλυκότητα.
Έτσι, όταν η Κατερίνα, ως άλλη "σταχτοπούτα", θα ξεχάσει κατά λάθος τις γόβες της στην Fontana di Trevi σε μια νυχτερινή βόλτα, ο "πρίγκιπας" Αλέξης θα βρει στο πρόσωπο της την ιδανική σύζυγο που θα σταθεί ισάξια στο πλευρό του ως κυρία Βαρνέζη...
Ηθοποιοί:
Κατερίνα Πιερή: Αλίκη Βουγιουκλάκη
διευθυντής/επιχειρηματίας Αλέξης Βαρνέζης: Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Τριάντης, συμμέτοχος στην εταιρεία: Αρης Μαλλιαγρός
προϊστάμενος οικονομικού Μένιος Χαραλαμπίδης: Σταύρος Ξενίδης
λογιστής Γεωργιάδης: Νικήτας Πλατής
(πρώην) γραμματέας Μαίρη Παπανελοπούλου: Δέσποινα Νικολαΐδου
Ντίνος Βαρνέζης, αδερφός του Αλέξη: Χρήστος Πάρλας
γιαγιά Κατερίνας: Αθανασία Μουστάκα
ταμίας εταιρίας Βαρνέζη: Γιώργος Βελέντζας
διοικ. υπάλληλος Γεράσιμος: Γιώργος Γιολδασης
θυρωρός σε σκάλες/ασανσέρ: Μπάμπης Ανθόπουλος
κυρ-Αριστείδης, θυρωρός στις πληροφορίες: Κώστας Δούκας
υπάλληλος τηλεφωνικού κέντρου: Κώστας Καφάσης
γαλατάς Τάκης: Νίκος Τσούκας
γείτονες Κατερίνας: Χάρης Παναγιώτου, Ντόρα Αναγνωστοπούλου, Ρούλα Μενάνδρου
μπουζουξής Γρηγόρης (γείτονας Κατερίνας): Γρηγόρης Μπιθικώτσης
κυρ-Θόδωρος, θυρωρός άλλης εταιρείας: Γιώργος Λουκάκης
κυρ-Περικλής, θυρωρός άλλης εταιρείας: Περικλής Χριστοφορίδης
κυρ-Μήτσος, θυρωρός άλλης εταιρείας: Κώστας Μεντής
Ιταλός επιχειρηματίας: Τάκης Χριστοφορίδης
μικρά αδέρφια Κατερίνας: Τάκης Γκιόκας, Λίνα Οικονομίδου, Ιωάννα Μανιατάκη
τραγουδιστής Ιταλικού νυχτερινού κέντρου: Tony Pinelli
Σενάριο, Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Παραγωγή: Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης
Προβολή συνημμένου 118854
Προβολή συνημμένου 118855
Προβολή συνημμένου 118856
Προβολή συνημμένου 118857
Προβολή συνημμένου 118858
Προβολή συνημμένου 118859
- Στην ταινία παίζει ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης ως γείτονας της Κατερίνας, τραγουδώντας μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Ξαρχάκου, την "Υπομονή".
- Μικρό ρόλο έχει και ο Χάρης Παναγιώτου, του οποίου το όνομα δεν βλέπουμε στους τίτλους της ταινίας. Προβολή συνημμένου 118860
- Τα γυρίσματα έγιναν στην Ρώμη και στο τότε στούντιο Άλφα.
Ο ερωτάς και ο γάμος Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας
Το φθινόπωρο του 1964, αναγγέλλεται η συνεργασία των Βουγιουκλάκη-Παπαμιχαήλ για πρώτη φορά στο θέατρο στην μέχρι τότε επαγγελματική πορεία τους, με το έργο του Ζαν Ανουίγ "Κολόμπ". (Στον κινηματογράφο είχαν ήδη συμπρωταγωνιστήσει στις ταινίες Αστέρω (1958), Μανταλένα (1960), Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961) και Χτυποκάρδια στο θρανίο (1963), όμως στο θέατρο μέχρι την αναγγελία της "Κολόμπ" δεν είχαν έως τότε συνυπάρξει).
Παράλληλα με τις θεατρικές πρόβες της "Κολόμπ" αναγγέλλεται και η νέα τους συνεργασία στον κινηματογράφο με την ταινία "Μοντέρνα Σταχτοπούτα".
Τα media της εποχής ανέφεραν πως τόσο τα γυρίσματα όσο και η συνθιασαρχική τους κίνηση δεν είχε ξεκινήσει με τους καλύτερους οιωνούς διότι υπήρχε ένταση ανάμεσα στους δυο πρωταγωνιστές (γεγονός που το επιβεβαίωσε τη δεκαετία του '90 και η μητέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, Εμμυ Βουγιουκλάκη, σε τηλεοπτική της συνέντευξη με την Αλίκη στην Σεμίνα Διγενή).
Όταν κάποια στιγμή για τις ανάγκες της ταινίας, οι ηθοποιοί μετέβησαν για λίγα εικοσιτετράωρα στην Ρώμη, η ρομαντική και ειδυλλιακή ατμόσφαιρα της πόλης -όπως οι ίδιοι είχαν πει κατά καιρούς σε συνεντεύξεις τους- έκανε τους δυο πρωταγωνιστές να κατευνάσουν τα πνεύματα και να έρθουν πιο κοντά, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει ο θυελλώδης έρωτας τους που έμελλε να γίνει "θρύλος" στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου.
Επιστρέφοντας στην Αθήνα για τη συνέχεια των γυρισμάτων και των θεατρικών παραστάσεων της "Κολόμπ", η απόφαση τους να δημοσιοποιήσουν ότι είναι πλέον ζευγάρι και παντρεύονται έγινε με μια επεισοδιακή αναγγελία γάμου κατά τη διάρκεια διαλείμματος στο στούντιο Άλφα όπου γίνονταν τα γυρίσματα της ταινίας. Ο εκνευρισμός του Παπαμιχαήλ σε ερώτηση που του έκανε ο δημοσιογράφος Απόστολος Βραχιολίδης δημιούργησε έντονο επεισόδιο, με την Αλίκη να ξεσπά σε κλάματα, το Σακελλάριο να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα και τους δημοσιογράφους σε ένδειξη συμπαράστασης στον συνάδελφό τους να αποχωρούν από την αίθουσα. Στον ηθοποιό έγινε μήνυση από το δημοσιογράφο για ανάρμοστη συμπεριφορά (τεντιμποϊσμό) και του επιβλήθηκε ποινή στέρησης αδείας ασκήσεως επαγγέλματος για λίγο χρονικό διάστημα. Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για καιρό αναφερόντουσαν στο εν λόγω περιστατικό, δηλώνοντας πως θα τηρήσουν «δημοσιογραφικό εμπάργκο» δηλαδή δεν θα δημοσιεύουν τίποτα από τις κινήσεις των δυο ηθοποιών.
Ωστόσο ο γάμος τους που έγινε στις 18 Ιανουαρίου 1965 στους Δελφούς αποτέλεσε το κοσμικό γεγονός της χρονιάς και για τα media, με special αφιερώματα σε πρωτοσέλιδα και έκτακτες εκδόσεις περιοδικών.
Στιγμιότυπα πριν το επεισόδιο
Προβολή συνημμένου 118849 Προβολή συνημμένου 118850 Προβολή συνημμένου 118851
Στιγμιότυπο μετά το επεισόδιο, με τον Παπαμιχαήλ φανερά εκνευρισμένο και την Αλίκη να προσπαθεί να ηρεμήσει τα πνεύματα
Προβολή συνημμένου 118852 Προβολή συνημμένου 118853
πηγη φωτογραφιων απο τη συνεντευξη
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: