Μυρτώ (1990 ΕΤ1)

Τι εξαιρετική σειρά , είμαι στα πρώτα επεισόδια , μιλάει για την Αθήνα του 1950 έτσι; η μυρτώ είναι ξεχωριστή κοπέλα πολύ μπροστά από την εποχή της πραγματική σουφραζέτα, άστραφτε και βρόνταγε στα φοιτητικά εδρανα, με τεκμηριωμένες απόψεις όχι ψεματα! και η θεια Ευγενία, υπέροχος άνθρωπος, μεχρι που την προικιώνει!

ένα πράγμα όμως δεν καταλαβαίνω :xm: γιατί δεν αποδέχεται τον έρωτα και την πρόταση γάμου του συναδέλφου της και τον απορρίπτει! είναι τοσο ισορροπημένος ο Παυλος σαν άνθρωπος!! τελικά σε κάποιες περιπτώσεις η ευτυχία είναι επιλογή μας, στην προκειμένη της ερχεται το τυχερό γιατι του κλείνει την πορτα, ίσως μετά τα όσα περάσει( διάβασα τις περιλήψεις σας) να καταλάβει τι έχασε και να τον εκτιμήσει αλλιώς, μήπως και στην πραγματική ζωή το ίδιο δεν συμβαίνει πρώτα κάτι δεν χάνουμε και μετά..καταλαβαίνουμε τι θησαυρό είχαμε στα χέρια μας!

λείπει η σπίθα λέει που την έχει ο γιατρός και μετά ο γιατρός μας την απορρίπτει! ενώ ο δικηγόρος κυριος!!! #)

serano ευχαριστώ για μια ακόμη φορά, χάρη σε σένα βλέπω αυτην την πραγματικά εξαιρετική σειρα!!!!!!!!
 
οδευω προς το τελος του σηριαλ και δεν μπορω να καταλάβω τι βρηκε η μυρτω στον Βρανά και τον παντρευτηκε, είναι τοσο αντιερωτικός, σχολαστικός και ψυχρός που μονο ως σύζυγο δεν μπορείς να τον δεις. και την καταλαβαίνω ερωτευτηκε τον φρεττα( ονόματα και αυτά) έκανε τα λάθη της, πληρωσε , ωραια , είχε οικονομικά προβλήματα αλλά καλύτερα να ζητιανευε στην πανεπιστημιου( μια κουβεντα θα μου πεις είναι και αυτό) παρα που δεκτηκε να γινει γυναικα ενος ανδρα χωρις ζωη και χαρα!! serano μου, εμένα ο Βρανάς με τρομοκρατεί περισσότερο και από την γρια οικονόμο, κολαση είναι η ζωή δίπλα σε έναν τετοιο άνδρα! καλύτερα να επαιρνε τον νεαρό θεολόγο που πηγε να σπουδάσει θεατρο!

τοσο τραγική αυτη η κοπέλα, δεν άξιζε οσα περασε :cry: :cry: και εξυπνη και όμορφη με αποψη πάνω απ' όλα και ξεχωριστή προσωπικότητα, καλά της λεει ο πατερας της, κορη μου κληρονόμησες την δική μου ατυχία!!

αλλά και αυτοι έτσι να την πουλήσουν στον πρωτο τυχόν Βρανά γιατί είχε λεφτά..μου κακοφάνηκε τι ήθελε και το είπε και αυτή για την πρόταση γάμου!! ελπιζω να έχει καλό τελος γιατι η ψυχη μου μαυρισε στ' αλήθεια! δεν της αξιζουν αυτα που περναει!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αριαδνη είπε:
είχε οικονομικά προβλήματα αλλά καλύτερα να ζητιανευε στην πανεπιστημιου( μια κουβεντα θα μου πεις είναι και αυτό)
Αχ αυτό το "προτιμώ να πάω να πλύνω σκάλες" :D

Πολλοί το είπανε, λίγοι το κάνανε ...
 
retrofan είπε:
Αχ αυτό το "προτιμώ να πάω να πλύνω σκάλες" :D
Πολλοί το είπανε, λίγοι το κάνανε ...
Αν δεν κάνεις σωστη εκτιμηση ευκαιριων και προσδοκιών retrofan μου όλα είναι δυνατά, το μεγάλο ελάττωμα της μυρτως ήταν ( πάντα κατα την γνώμη μου) οτι υπερεκτιμουσε τις δυνατοτητες της και της δυναμεις της και όταν ηρθε η πραγματική ευκαιρια στην ζωή της δεν είχε την διάκριση να την δει και την πεταξε. Εξυπνος είναι και αυτος που καταλαβαινει πότε η τυχη του ερχεται να τον βρει και ξερει να επιλέγει σωστα τον δρομο του! αν δεν σου ερχεται η ευκαιρια ειναι προβλημα αν σου ερθει .. αν παντευοτανε τον παυλο που την αγαπουσε και την εκτιμουσε σε μεγάλο βαθμό θα είχε μια υγιή οικογενεια, το δικό της γραφειο, μια όμορφη οικογενειακή και επαγγελματική ζωή και την ελευθερια της( όποιος αγαπά δεν σου στερεί την ελευθερια οπως ο Φρεττας που το εκανε για καθαρά δικους του εγωιστικους λόγους και όμως εβαλε τον ερωτα της γι' αυτον πάνω και από το πανεπιστημιο της και τους κοπους μιας ζωής, το εξυπνο πουλι από την μυτη πιάνεται)! βεβαια δεν ξεχνώ οτι προερχονταν από μια φτωχή οικογενεια μα και πόσοι άλλοι νεοι με ονειρα στην αρχή του 50', δεν ηταν η κακή οικονομική κατασταση, ουτε οι γονεις της που την εκαναν να μην διαλέξει την ευτυχία..

τουλαχιστον ας διάλεγε τον φοιτητη-θεολόγο, θεατρολογο και ας πήγαινε μαζί του στο εξωτερικό, χιλιες φορες καλύτερα από την τελική επιλογή που εκανε! είπαμε τα πιο μεγάλα ονειρά μας δεν μπορουμε να τα φτασουμε αλλά ας μην μεινουμε και στα πιο μιζερα..το σηριαλ ειναι πολύ, πολύ διδακτικό!
 
Πολύ σωστή ανάλυση αριάδνη αλλά αυτού του είδους η συνειδητοποίηση έρχεται με τα χρόνια. Η Μυρτώ ήταν μόλις 22 χρονών όταν απέρριψε τον Παύλο. Κι η πράξη της τότε ήταν απόλυτα δικαιολογημένη. Γιατί πολύ απλά δεν τον αγαπούσε. Τον εκτιμούσε κι αυτό ήταν όλο. Ο Παύλος ήταν κάπως "σβησμένος" μπροστά στον δυναμισμό της. Άσε που την θαύμαζε πολύ φανερά :p . Κι οι γυναίκες έχουμε αυτόν τον μαζοχισμό να μην θέλουμε τα καλά παιδιά και να μας ελκύουν οι δύσκολοι.

Το "λάθος" της ήταν πως εκτέθηκε με τον Φρέτα. Κι αυτό ήταν ασυγχώρητο για την κοινωνία του 30΄ (ούτε καν του 50΄, όπως γράφεις). Ήταν όμως σύμφωνο με τις προσωπικές της πεποιθήσεις ότι η γυναίκα έχει δικαίωμα στη ζωή της, ακόμα και στην ερωτική ευτυχία. Αψηφώντας όμως αυτή την κοινωνική σύμβαση την πήρε η μπάλα. Γιατί μετά θεωρήθηκε "εύκολη" και έχασε κάθε πιθανότητα νέου δεσμού με κάποιον της προκοπής. Το δίλημμα δεν ήταν Βρανάς ή Παύλος. Ο Παύλος είχε εξαφανιστεί προ πολλού. Ο Βρανάς τότε ήταν η μόνη λύση. Λύση που την έκανε πιο πιεστική τα βαριά οικονομικά προβλήματα της οικογένειας.

Θυμάσαι πότε δέχτηκε την πρότασή του; Όταν της ανακοίνωσε ότι κλείνει το γραφείο του γιατί γίνεται νομάρχης στα Γιάννενα. Δηλαδή η Μυρτώ έχανε τη δουλειά της που ήταν και το μοναδικό εισόδημα της οικογένειας. Θα μου πεις, να έβρισκε άλλη. Αν θυμάμαι καλά όμως, η θέση στου Βρανά ήταν η μοναδική που είχε καταφέρει να βρει. Είχε και στο επαγγελματικό λειτουργήσει ο "αποκλεισμός" της Μυρτούς ως κοπέλας που είχε χάσει την αξιοπρέπειά της.

Τρελλό πράγμα η κοινωνική καταπίεση. Ευτυχώς που στην εποχή μας δεν χρειάζεται να καταλάβουμε πόσο.
 
Τσαλδάρης και πλαστηρας και κοινωνικες αναταραξεις όντως μιλαμε για τα μισά του 30:xm: που εχω το μυαλό μου! για μενα ρετροφαν το μεγάλο της 'λάθος' είναι που όταν ο γιατρος της ζητησε να εγκαταλείψει οτι πολυτιμότερο είχε δηλαδή το πανεπιστημιο της, το μελλον της ουσιαστικά τον υπάκουσε πειθήνια και δεν ενέσκυψε λίγο περισσότερο να δει τι κρυβει ο χαρακτηρας του. Ο Παυλος αν θυμάσαι καλά ήθελε να την δει να εξασκεί το επαγγελμά της και μαλιστα δεν ήθελε να δεκτει το γραφείο του Αναστασιου( να μεινει στην θεση του με έτοιμη πελατεία) γι' αυτο το λόγο για να είναι μαζί και επαγγελματικά. Ερωτώ μια κοπέλα που πηγαίνει κοντρα σε πρυτάνεις και καθηγητες πανεπιστημιου που υπερασπίζεται το δίκαιο, που εκδίδει εφημερίδα με ριζοσπαστικές απόψεις, που είναι η ψυχή της παρεας της, που θελει να ονομάζεται 'φιλελευθερη' και 'χειραφετημένη', που εχει όνειρα για την ζωή, που πρωτοστατεί στο πανεπιστημιο πως την πατά έτσι; στην αρχή όταν ειδα την σειρα άλλα περιμενα..αλλά η μυρτω για τα κάλλη του ιατρου Φρεττα τυφλώνεται κυριολεκτικά, τουλαχιστον στο σημείο αυτό θα επρεπε να είχε καταλάβει τις πραγματικές του προθέσεις και να μην προχωρήσει στον αρραβώνα ώστε να μην εκτεθεί περαιτερω..

μετα είχε να διαλέξει μεταξύ του Βρανά και του νεαρου θεολόγου για μενα αφου εκείνος της έστελνε κάρτες από το εξωτερικό ήταν τσιμπημένος μαζί της, θα μπορουσε να φυγει για εξωτερικό ;) και να ξεχάσει.. να αρχίσει μια νεα ζωή..να ξεχαστουν κάποια πράγματα.

γιατί δεν μας ελκυουν τα καλά παιδιά αραγε; :eek: δεν μπορώ να απαντησω σε τουτη την ερωτηση, μου είναι αδυνατον, ξερω πάντως οτι συμβαίνει..8)

το θεμα της 'κοινωνικής συμβασης' το εξεταζει και η ωστεν στο 'λογική και εαυσθησία' με την Μαριαν που θελει να ζήσει τον ερωτά της ελευθερα με τον Γουιλομπι και αψηθά κάθε κοινωνική συμβαση και επιταγή και φτανει λίγο πριν εκτεθεί στο χειλος του προσωπικου της γολγοθά, η ωστεν μας λέει ξεκάθαρα οτι πρεπει να λαβαινουμε υπόψη και τις κοινωνικές συμβασεις της εκάστωτε εποχής και όχι μονο στον ερωτικό τομέα, ίσως το ρευμα της κοινωνικής κατακραυγής να είναι μεγάλο και όλα να τα παρασέρνει! και η Μαριαν πάλι χαμένη βγαινει και φτάνει μεχρι να χάσει την ζωή της. τι να πω πρεπει να υπακουμε στην κοινωνική εθυμοτυπία σε όλα τα επίπεδα όχι μόνο στον συναισθηματικό τομεα , ναι ή όχι; και εδώ απάντηση δεν εχω! αλλά δεν μπορω να εξηγήσω και την αποτυχία και των δυο αυτών ηρωιδων που ακολουθουν την καρδιά τους, της Μαριαν και της Μυρτω και οι δυο συγγραφεις τους που σημειωτεον είναι γυναίκες τις παιρνουν από ένα είδους ' αναμόρφωσης' ωστε να ξαναεκτιμήσουν με πιο καθαρό μυαλό κάποια πράγματα του παρελθόντος και να καταλήξουν ξανά στους άνδρες που ήδη έχουν απορρίψει. περιεργο και τις δύο τις εγκαταλείπουν για την προικα! μήπως οι άνδρες που είχαν ερωτευτεί ειχαν σε μεγάλη εκτιμηση τις κοινωνικές επιταγές και δεν έδιναν την ίδια βαρυτητα στα ζητήματα της καρδιάς!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
αριαδνη είπε:
Ερωτώ μια κοπέλα που πηγαίνει κοντρα σε πρυτάνεις και καθηγητες πανεπιστημιου που υπερασπίζεται το δίκαιο, που εκδίδει εφημερίδα με ριζοσπαστικές απόψεις, που είναι η ψυχή της παρεας της, που θελει να ονομάζεται 'φιλελευθερη' και 'χειραφετημένη', που εχει όνειρα για την ζωή, που πρωτοστατεί στο πανεπιστημιο πως την πατά έτσι;

Πάθος είναι η απάντηση :) . Ερωτικό που γίνεται ακόμα πιο δυνατό σε μια καταπιεστική εποχή. Κι ένας δυναμικός χαρακτήρας που ψάχνει να βρει κάποιον πιο δυναμικό για να θαυμάσει. Και την ωμή σκληρότητα του Φρέτα η Μυρτώ την εκλαμβάνει ως δυναμισμό και υποτάσσεται.

μετα είχε να διαλέξει μεταξύ του Βρανά και του νεαρου θεολόγου για μενα αφου εκείνος της έστελνε κάρτες από το εξωτερικό ήταν τσιμπημένος μαζί της

Τσιμπημένος ναι. Έτοιμος και διατεθειμένος να της προσφέρει μια καινούρια ζωή, εντελώς αμφίβολο. Ο νεαρός θαυμαστής δεν είναι επιλογή. Είναι υπενθύμιση του παλιού, καλού εαυτού της.
Και δεν είναι τυχαίο ότι μάλλον ξανασκέφτεται τον Παύλο σε εποχή που ο ίδιος έχει αποδείξει την αξία του με το να γίνει ένας πετυχημένος δικηγόρος. Πλέον είναι δυνατότερός της κάτι που στην αρχή της γνωριμίας τους δεν ίσχυε.
 
Περα απο την αναλυση του εργου, η κουβεντα ειναι καλη ψυχολογικη αναλυση. Μπραβο κοριτσια.. :)
 
retrofan είπε:
Και δεν είναι τυχαίο ότι μάλλον ξανασκέφτεται τον Παύλο σε εποχή που ο ίδιος έχει αποδείξει την αξία του με το να γίνει ένας πετυχημένος δικηγόρος. Πλέον είναι δυνατότερός της κάτι που στην αρχή της γνωριμίας τους δεν ίσχυε.
για να μην μακρυγορω, εμένα δεν μου θυμίζει πάθος αλλά καρκινωμα που έπρεπε από την αρχή να θεραπεύσει πριν εξελιχθεί σε κάτι πολύ χειρότερο! :eek: και αν ακόμα δεν την επειθε η σκληροτητα και απολυτότητα του Αλκη, ας έριχνε μια ματιά στα πεθερικά της και τις προσβολές που της πέταγαν κάθε τόσο, οσο για την θεια της( ενα πρόσωπο που λατρευε), της το είχε ομολογήσει πως ο Φρεττας αγαπούσε το χρήμα και του έδινε βαρυτητα( αλλά όντας καλοκάγαθη και καλοπροαίρετη και εκείνη δε μπορουσε να φανταστει τις μελλοντικές λύπες που θα λάβαινε η ανιψια της από τον γιατρο που την κουραρε!) την επειθε το δυναμικό παρουσιαστικό του και κεινη και η καλή του εμπιστημονική ομολογια και αν όλα αυτα δεν έπειθαν την Μυρτώ ας έβλεπε την απομoνωση της από ανθρωπους που την αγαπουσαν( την φοιτητική της παρεα για παράδειγμα,) όπως και την ριζική αλλαγή του άλλοτε , μακρινου, νεανικου εαυτου της, ουτε οι γονεις της δεν την αναγνωριζαν! και αν ακόμα και κεινα δεν έβαζαν σταματημο στην κατρακυλα της ας κοιτούσε τα μάτια του φρεττα κάθε φορά που της μιλουσαν για την πλουσια αντιζηλός της με την μεγάλη προικα και την καλή κοινωνική εξωθεν μαρτυρία.

Ο έρωτας την έκανε να δεχεται τόσες προσβολές που έχεις δίκιο κάπου ήθελε να υποταχθεί με οποιοδήποτε κόστος, σε κάποια πιο δυναμική προσωπικότητα από εκείνη( αλλά γιατί αυτό, μήπως ξεκηνουσε από την οικογενεια και το πρότυπο του πατερα σε συνδυασμό με την πολύ διεκδηκητικη μητέρα ;) , ειδάλλως δεν εξηγειται, για να είμαι δίκαιη έχω δει και στην πραγματική ζωή, κοπέλες, νεαρες γεμάτες όνειρα και φιλοδοξιες να δέχονται τις προσβολές για την αγάπη ενός δυναμικού και κατακτητή άνδρα, άβυσσος η ψυχή μιας γυναίκας, εγώ δεν θα το δεχόμουν( αλλά ποτε δεν ξέρεις κιολας, το πάθος της Μυρτως μου μοιαζει με εξάρτηση, με αρρωστεια, τρεφεται από την δυναμικότητα αυτού του άνδρα)

γιατί ίσως φοβάται να αντικρυσει την δική της.

ο νεαρος θαυμαστης της πρότεινε να την βοηθήσει κιόλας να στηριχθεί στα πόδια της διακριτικά πολλές φορες αλλά για μένα δεν ήθελε γιατί όντας ανώτερη του πριν , ντρεπόταν να ζητήσει βοήθεια από κάποιον που λιγους μήνες πριν θεωρουσε αδύναμο και τον υπερασπιζότανε στον πρυτανη και στο συμβούλιο! ίσως η πρότερα φιλοδοξια και η αυτοπεποίθηση της, να της έλεγαν να μην υποταχθεί σε κάποιον που πριν είχε βοηθήσει, θα ήταν έξω από αυτην, έξω από τα νερά της, άλλωστε τον θεωρουσε παιδί, ίσως να μην ήθελε να του φορτωσει και παλαια βαρη της!

Λορένα σ' ευχαριστουμε για τα καλά σου λόγια, το θεμα προσφερεται και νομίζω οτι την σπουδαιότητα του Παυλου έπρεπε να την είχε καταλάβει καιρό πριν αλλά αφου την κατάλαβε και μετά, κάτι είναι!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κορίτσια, η ανάλυσή σας είναι καταπληκτική! Τώρα που βρήκα κι εγώ λίγο χρόνο θα καθήσω να ξαναδώ τη σειρά, αλλά αμφιβάλλω αν θα μπορέσω να προσθέσω κάτι στην τόσο όμορφη ανάλυσή σας! :)
 
Δεν την έχω δει αυτή τη σειρά,δεν έχω ασχοληθεί ποτέ,αλλά κάπου πήρε το μάτι μου ότι προβλήθηκε το 2013,ισχύει κάτι τέτοιο?
 
από αυτή την Πέμπτη η αγαπημένη μας σειρά προβάλλεται σε επανάληψη στην ΕΡΤ2, ώρα 1 το μεσημέρι
 
ευχαριστούμε παρα πολύ, δεν την χανω, ελπιζω να βαλουν και την ''πολη''
 
Βλέποντας το ξανα, διαπιστωνω πως η Μυρτώ είναι ένα βιβλίο ενηλικίωσης της πρωταγωνίστριας που πηγαινει βήμα, βημα με τις ψυχικες της συγκρούσεις/ αν από την αρχη συνδυαζε το συναισθημα με την λογική και τις κοινωνικες συμβασεις στις οποιες καλειται να ζησει, θα ήταν όλα πολύ διαφορετικά, μεγαλη η τεχνη να τα εξισορροπείς όλα...ο γιατρός είναι ισως από τους χειρότερους λογοτεχνικούς ήρωες που εχω δει! χειρότερος και από τον χειρότερο προικοθηρα της οστεν, πολύ χειρότερος

και το βιβλιο:

http://www.greekbooks.gr/books/logotehnia/mirto-2.product
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η σκηνη που η μυρτω βγαζει τα μάτια της με τον Θάνο :p και το μωρό πεθαινει στην κουνια του μου θυμισε σκηνη της μεγάλης χίμαιρας με την Μαρινα και τον κουνιαδο της/ θα μπορουσε ο Κλαυδιας να ειχε βρεθει στον δρομο της από την αρχη, δεν θα περναγε τοσα μαρτυρια, τουλάχιστον αυτος ηταν τίμιος στα αισθηματα του
 
τιτλοι εναρξης της σειρας

www.youtube.com/watch?v=BG3o9GmZU6M
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
τιτλοι εναρξης της σειρας

 
Τρέιλερ της ΕΤ-1 για την τηλεοπτική σειρά ((ΜΥΡΤΩ))και για άλλα τηλεοπτικά προγράμματα. Μεταδόθηκε 02 Ιουνίου 1991.
 
Πίσω
Μπλουζα