alkis21 είπε:
Μήπως λοιπόν σε αυτή τη φράση κρύβεται η απάντηση; Μήπως η απόλαυση των σημερινών παιχνιδιών κρύβεται περισσότερο στο "να δω τι γίνεται παρακάτω" -επικουρούμενη από το ότι πρόκειται για οπτικοακουστικά αριστοτεχνήματα- και λιγότερο στο playability αυτό καθέ αυτό;
Υπάρχει σαφέστατα μεγάλη διαφοροποίηση. Τα περισσότερα παλιά παιχνίδια δεν ήταν φτιαγμένα για να νιώσεις την εμπειρία, αλλά για να τα νικήσεις, δεν μπορούσες καν να τα τελειώσεις (ή πολύ δύσκολα), απλά να κάνεις όσο το δυνατό μεγαλύτερο high score. Σκέψου ότι για τα text adventures (που έπρεπε να τα τελειώσεις) έφτυνες αίμα για να το κάνεις (δεν "άνοιγαν τα πόδια" όπως τα σημερινά, που είναι δεδομένο ότι θα τα τελειώσεις) και πάλι δεν θα έπιανες φουλ σκοπ, οπότε ξανά μανά να δεις τι έχασες.
Μπορεί να έχει σημασία και η διαφορετική φιλοσοφία Αμερικής-Ιαπωνίας. Στην Αμερική, συγκέντρωση όσο το δυνατό μεγαλύτερου πλούτου είναι δείγμα επιτυχίας (εξ ου και το high score) ενώ οι Ιάπωνες επικεντρόνωνται περισσότερο στην επίτευξη ενός στόχου (άρα να τελείωσεις το παιχνίδι).
Όμως και η επίτευξη στόχου κάποτε ήταν τεράστια πρόκληση που λίγοι θα τα κατάφερναν (για να δούμε αν θα τελειώσεις το Zelda, το Metroid, το Ninja Gaiden), ενώ τώρα απλά αν επενδύσεις αρκετές εργατοώρες στο παιχνίδι είναι δεδομένο ότι θα το τελειώσεις. Στα MMORPG πχ, φαίνεται αυτό πιο ξεκάθαρα, αφού το πόσο καλός είσαι στο PvP δεν είναι θέμα ικανότητας, αλλά καθαρά θέμα του πόσου χρόνου έχεις επενδύσει στο παιχνίδι. Βέβαια εξαιρέσεις υπάρχουν πολλές. Υπάρχουν πολλά retro games που μοιάζουν με σημερινά παιχνίδια και τούμπαλιν. Μην τα τσουβαλιάζουμε όλα. Συν το γεγονός ότι η ικανότητα του παίκτη φαίνεται σήμερα περισσότερο παρά ποτέ στο competitive multiplayer, όπου εκεί διαχωρίζεται η ήρα από το στάρι. Το single player είναι για όσους θέλουν να ζήσουν την εμπειρία, το multiplayer για τους αφοσιωμένους που θέλουν να νικήσουν.
Απλά εμένα το όλο σημερινό σκηνικό μου είναι τελείως αδιάφορο και δεν έχω διάθεση να ασχοληθώ πλέον. Το σύγχρονο gaming όσο πήγαινε και μειωνόταν, μέχρι που έφτασε στο μηδέν. Ξέρω ότι υπάρχουν παιχνιδάρες, ξέρω ότι υπάρχουν παιχνίδια με στυλ retro για τους νοσταλγούς, ξέρω ότι μπορεί να υπάρχουν πρωτότυπες ιδέες στην indie scene, αλλά δεν θέλω πλέον να ασχοληθώ. Είμαι ευχαριστημένος με τα παιχνίδια του παρελθόντος και δεν αισθάνομαι πλέον την ανάγκη να ανακαλύψω κάτι καινούργιο. Στο κάτω κάτω έχω την χείριστη άποψη για το 99% της σύγχρονης βιομηχανίας του gaming, οπότε απλά βαριέμαι να ψάχνω για το 1% που είναι διαμάντια. Ο gaming χρόνος μου είναι περιορισμένος και πρέπει να κάνω τις επιλογές μου. Ε προτιμώ να παίξω τα Gold Box της SSI παρά τα Dragon Age. Τόσο απλά.