Μ. Καραγάτσης

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας retrofan
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
retrofan είπε:
Ή μπορεί να κάνω εγώ λάθος :darkglasses: Πάντως και το "Μπουρίνι" την ίδια εντύπωση μου έδωσε. Το υγιές κομμάτι της αστικής τάξης που πρέπει να αναλάβει δράση για να εξυγιάνει το σύστημα. Στο τέλος δεν είναι ο δικηγόρος κι ο εισαγγελέας που συναντιώνται πάνω από τον τάφο του αδικοεκτελεσμένου Νάσου και συμφωνούν πως "πολλή δουλειά τους περιμένει";
Εκείνο που μου άφησε "Το μπουρίνι" δεν ήταν ότι στόχος ειναι η εξυγίανση του συστήματος. Εκείνο που θυμάμαι (δεν μπορω να βρω που έχω βαλει το βιβλίο) είναι ότι η αρχουσα ταξη-τσιφλικάς έχει την υποστήριξη του νόμου, ότι ο αδύναμος-κολίγος θα συνεχίσει να παραμένει αδύναμος, και οτι η δικαιοσύνη θα συνεχίσει να παραμένει ταξική. Δεν υπάρχει διαφυγή από την "μοιρα" αυτή. Αλλά δεν νιώθω ότι ο συγγραφέας επικροτεί αυτή την τάση. Γι'αυτο και μου φαίνεται επαναστατικός, και όχι συντηρητικός. Γενικα, ο Καραγάτσης είναι απαισιόδοξος για το ανθρώπινο γένος :P Αλλά για μένα, η απαισιοδοξια του πηγάζει από τον ρεαλισμό του.

retrofan είπε:
"Τα στερνά του Μίχαλου", όπως γενικότερα η συγκεκριμένη τριλογία, μου φάνηκε ότι ασχολείται περισσότερο με την "αναδιατύπωση" των εθνικών μύθων παρά των πολιτικών.
Φυσικα! Αλλά η ιστορία είναι εντελώς πολιτική! Οι πολιτικοί (μαζι με τους λαούς) είναι αυτοί που ουσιαστικά γράφουν την ιστορία. Η αναθεώρηση της ιστορίας είναι μια πολιτική πράξη.

retrofan είπε:
Σε χώρες και κοινωνίες που πέρασαν πραγματικά από τη βιομηχανική επανάσταση και τα επόμενα στάδιά της (κάτι που σίγουρα δεν έγινε στην Ελλάδα), αυτή η αντίθεση φαίνεται αρκετά συχνά και στη λογοτεχνία τους. Πολύ πρόχειρα μου έρχεται στον νου το "Βορράς και Νότος" της Αγγλίδας Ελίζαμπεθ Γκάσκελ (ο κύριος Θόρντον είναι ο "υγιής" βιομήχανος που αρνείται να βγει από την λογική του "παράγω, άρα κερδίζω" για να μπει σ' αυτήν του "κάνω παιχνίδια με τις τράπεζες και πλουτίζω") καθώς και η αντιδιαστολή που κάνει ο Σουηδός Λάρσον στο "Κορίτσι με το τατουάζ" ανάμεσα στον "παλιάς σχολής" Χένρικ Βάνγκερ που ανήκει σε αυτούς που "έκτισαν τη Σουηδία" με τον μπλεγμένο σε όλες τις ύποπτες "αεριτζίδικες" δουλειές Βένερστρομ.
Δυστυχώς δεν έχω διαβάσει τον "Γιουγκερμαν" και δεν μπορω να σχολιάσω. Αλλά έχω διαβάσει την τριλογια του Λάρσον. Φυσικα και η Ελλαδα δεν είναι, ούτε πρόκειται ποτέ να γίνει Σουηδία. Αλλά και πάλι να σχολιάσω ότι ο Καραγάτσης πλάθει πιο ολοκληρωμένους χαρακτήρες (αληθινούς ανθρωπους) από τον Λάρσον (που παρεπιπτόντως μ'αρεσει πολύ!). Ίσως στην Σουηδία ο Λάρσον να έχει γνωρίζει τον "υγιή" καπιταλισμό, αλλά σίγουρα ο Καραγάτσης στην Ψωροκώσταινα δεν έχει βιώσει κάτι παρόμοιο.
 
Συμφωνω καλη μου αλλα σε σχεση με το πως ηταν πρι και κυριως σε σχεση με το τι κακο θα μπορουσε να κανει απο την θεση που ηταν μου φανηκε σημαντικη αλλαγη. Και γραφει πως η ζωη των εργατων αλλαξε πολυ οταν ανελαβε αυτος.
 
domniki είπε:
Εκείνο που μου άφησε "Το μπουρίνι" δεν ήταν ότι στόχος ειναι η εξυγίανση του συστήματος. Εκείνο που θυμάμαι (δεν μπορω να βρω που έχω βαλει το βιβλίο) είναι ότι η αρχουσα ταξη-τσιφλικάς έχει την υποστήριξη του νόμου, ότι ο αδύναμος-κολίγος θα συνεχίσει να παραμένει αδύναμος, και οτι η δικαιοσύνη θα συνεχίσει να παραμένει ταξική. Δεν υπάρχει διαφυγή από την "μοιρα" αυτή. Αλλά δεν νιώθω ότι ο συγγραφέας επικροτεί αυτή την τάση. Γι'αυτο και μου φαίνεται επαναστατικός, και όχι συντηρητικός. Γενικα, ο Καραγάτσης είναι απαισιόδοξος για το ανθρώπινο γένος :P Αλλά για μένα, η απαισιοδοξια του πηγάζει από τον ρεαλισμό του.
Ολόσωστη τοποθέτηση :) Το ότι οι "καλοί" της άρχουσας τάξης καταλαβαίνουν το άδικο της κατάστασης και κατ' επέκταση η σκηνή στο νεκροταφείο, μπορεί να σημαίνει ότι φεύγουν για να παλέψουν ή ότι η μάχη είναι χαμένη εκ των προτέρων.

Και σίγουρα ο Καραγάτσης είναι και απαισιόδοξος και κυνικός. Ή απλώς, όπως γράφεις, ρεαλιστής ...

Αρκετά περίεργη προσωπικότητα όπως όλοι οι ταλαντούχοι άνθρωποι. Μου είχε κάνει σκληρή εντύπωση το πώς περιγράφει η κόρη του στο βιβλίο της τον τρόπο που της αποδόμησε τον νεανικό της έρωτα μ' έναν φιλόλογο καθηγητή της. Τον κάλεσε στο σπίτι τους για λογοτεχνική κουβέντα, αυτός δέχτηκε ενθουσιασμένος, φώναξε τον Νίκο Πολίτη για συνεργό και ανέλαβαν κι οι δυο τους να ρεζιλέψουν τον καθηγητή και τις "λίγες" γνώσεις του.
 
retrofan είπε:
Αρκετά περίεργη προσωπικότητα όπως όλοι οι ταλαντούχοι άνθρωποι. Μου είχε κάνει σκληρή εντύπωση το πώς περιγράφει η κόρη του στο βιβλίο της τον τρόπο που της αποδόμησε τον νεανικό της έρωτα μ' έναν φιλόλογο καθηγητή της. Τον κάλεσε στο σπίτι τους για λογοτεχνική κουβέντα, αυτός δέχτηκε ενθουσιασμένος, φώναξε τον Νίκο Πολίτη για συνεργό και ανέλαβαν κι οι δυο τους να ρεζιλέψουν τον καθηγητή και τις "λίγες" γνώσεις του.
Ειρωνικό mode on


Εμ πως θα γίνει..?

Γιατί εάν δεν είναι στο επίπεδο καραγάτση και πολίτη μαζί, τότε δεν κάνει για την κόρη μας.

Ειρωνικό mode off




Τόσο από την συγκεκριμένη αλλά και από άλλες περιγραφές γνωστές στους παροικούντες την ιερουσαλήμ όσον αφορά την παραφιλολογία περί του χαρακτήρα του καραγάτση, μου έχουν δώσει την εντύπωση όχι απλώς ενός "περίεργου" αλλά κάτι άλλου που καλύτερα να μην αναφερθώ..

Τα όποια άλυτα ψυχοθέματά του ήταν εμφανή στα κείμενά του και προφανώς κυριαρχούσαν στην καθημερινότητά του.

Παρόλα αυτά, τα κείμενά του μου αρέσουν.
 
Domenica είπε:
Καπως ασχετο αλλα το ᾽᾽Μικρα Αγγλια᾽᾽ δεν ειναι καθολου κακο. Αν το κρινεις δηλαδη ως μια ομορφη ιστορια καταραμενου ερωτα σε συγκεκριμενο ιστορικο πλαισιο ειναι ως και εξαιρετικο και θα γινοταν και ωραια ταινια. Τωρα αν το συγκρινεις με κατι πιο μεγαλεπηβολο σιγουρα χανει αλλα τα πραγματα κρινονται και βαση των προθεσεων τους.
ΟFF TOPIC:

Προσφατα συζητωντας με μια φιλη για το "Μικρα Αγγλία" είχα πει οτι αν μεταφραζόταν στα ελληνικα, ίσως να άξιζε μια ανάγνωση :diablotin:

Η γλώσσα της Καρυστιάνη ειναι δυσκολη και αδιάφορη. Το να με αναγκάζει ο συγγραφέας να κάνω συντακτική ανάλυση για να καταλάβω ποιος είπε τι είναι κουραστικό. Όταν ξεχνάει να βάλει τελεία και η κάθε προταση γίνεται ολοκληρες σελίδες είναι μια αηδία. Για το συγκεκριμένο βιβλιο, που ήταν και το 1ο της Καρυστιάνη που διάβασα είχα σκεφτεί ότι όταν ο συγγραφέας δεν έχει τιποτα να πει, προσπαθεί να θαμπώσει τον αναγνώστη με την περίεργη γραφή του. Αλλά φυσικά επειδη πάντα δίνω μια δεύτερη ευκαιρία, διάβασα μετα και το Κουστουμι στο χώμα που μου άρεσε περισσότερο, παρόλο που η γραφή συνεχίζει να είναι κουραστική μεχρι αηδίας.
 
retrofan είπε:
@Δομνίκη παραδέχομαι ότι την πλοκή δεν την θυμόμουνα με τόσες λεπτομέρειες (η μνήμη είναι τελικά επιλεκτικό πράγμα :) ). Τα περί εκμετάλλευσης της περιουσίας της Μαρίνας χωρίς την συγκατάθεσή της τα είχα ξεχάσει. Υποθέτω ότι στον "ανατολίτη" Έλληνα του 192κάτι θα φαινόταν απόλυτα θεμιτό να κάνει κάτι τέτοιο. Να μη σου πω και στον "δυτικό" Γάλλο της ίδιας εποχής ... Πάντως θα εμμείνω στην αντιπάθειά μου για τη Μαρίνα, παραδεχόμενη απόλυτα την υποκειμενικότητα της κρίσης μου :)
Αυτή τελικά είναι η ομορφιά των πραγματικά δυνατών βιβλίων. Να ξυπνούν διαφορετικά συναισθήματα σε διαφορετικούς ανθρώπους :) . @Clemence κάνε ό,τι θέλεις με το κειμενάκι :) Χαίρομαι που σου άρεσε :)
Πολύ, πολύ καλό βιβλίο η μεγάλη χίμαιρα και κρίμα που δεν έχει έχει γίνει σήριαλ από έναν έμπειρο σκηνοθέτη που να έχει ασχοληθεί με μεταφορά λογοτεχνίας στην τηλεόραση όπως ο Κουτσομύτης, δεν θα είχε τεράστια επιτυχία; εσείς τι λέτε; έχει όλα τα συστατικά μιας υπέροχης μεταφοράς και θα μας έβγαζε και από την γκρίζα τηλεοπτική πραγματικότητα( σκεφτείτε ποια ηθοποιός θα μπορούσε να αποδώσει την πολύμορφη προσωπικότητα της ξανθιάς Γαλλίδας με την αρχαιοελληνική προφορά, τα μενεξεδιά μάτια και τον σαγηνευτικό ερωτισμό :) , θα χρειαζόντανε ταλέντο, σπουδές και αντοχή γιατι είναι βασανισμένη ηρωίδα η Μαρίνα γεμάτη γνώσεις, μορφωμένη σε βαθμό ικανοποιητικό για γυναίκα της τότε εποχής με δόσεις αυτοσαρκασμού και φιλελεύθερη και άκρως ενδιαφέρουσα). Όσο για την Μαρίνα, και την συμπαθείς και την αντιπαθείς σε κάθε βήμα της (εξαιρετικά πλέκει αυτά τα συναισθήματα ο Καραγάτσης- σπιρτόζικο, ζωντανό πνεύμα και από τον κίτρινο φάκελο και την χιμαιρα δεν θα τον έλεγα ωμό αλλά ρεαλιστή, εσεις όμως θα ξέρετε κάτι περισσότερο) και θες να λυτρωθεί στο τέλος και την λυπάσαι στην τραγωδία της και βλέπεις τα λάθη της και τα βάζεις και με το ριζικό της και τον εγωκεντρισμό της //

'' Βλέπεις πάντοτε ήμουν δειλή, λογάριασα τους ανθρώπους. Βάσισα την υπάρξη μου πάνω σε μερικές ηθικές αξίες αντικειμενικές . Και τούτο γιατί υποκειμενικά τα θέλω όλα δικά μου και τούτο ποιείν και κείνο μην αφιέναι'' απειχεί πολύ εδω την συμπατριώτισσα της Εμμα Μποβαρύ που κυνηγά χιμαιρες και απολαύσεις και μάλιστα σε ωρες μοναξιάς την διαβάζει( μάλλον και ο Καραγάτσης είχε ασχοληθεί με την εν λόγω ηρωιδα του Φλωμπέρ προσεκτικά και είχε μελετήσει τον χαρακτηρα της).

Ρετροφάν καλά θυμάσαι , είχε την έγκριση της Μαρίνας ο Γιαννης όταν πήρε την περιουσία της και του την έδωσε με κάθε δυνατό μέσο χωρις πίεση και δεν το σκέφτηκε διολου. Φυσικά και ο Γιάννης την ερωτεύτηκε και της φέρθηκε καλά και δεν την πήρε για την μεγάλη προίκα και αυτη στο τέλος ομολογει πως είναι ο μόνος άνδρας που αγάπησε και ψυχικά συν τοις άλλοις. Με τον Μηνά την ''έδενε '' το πνεύμα, ο ''εγωκεντρισμός'',ο ανταγωνισμός και η διανόηση μα με τον Γιάννη τελικά την έδεναν πιο βαθιά, ψυχικά και ουσιαστικά πράγματα και η Αννούλα ήταν κάτι από αυτά, ισως το πιο πολύτιμο. Συμφωνώ με την Ντομένικα πως είναι αξιόλογο το βιβλίο και με την σανσετ παραπάνω( μια πολύ καλή στιγμή της ελληνικής πεζογραφίας όπως η ''παναγιά η γοργόνα'' και η ''αιθουσα του θρόνου'' και η ''αιολική γη''- οι γυναικες-ηρωιδες είναι όλες άκρως ενδιαφέρουσες και πολύπλευρες, όμορφες, στην ανατολή της ζωής τους δυναμικές και ταλαντούχες και έχουν προσωπικότητα)! Ελπιζω να μην σας κούρασα.

( Μου θύμισε η Μαρίνα και κάτι από την ποιητρια Γλαύκη με την αρχαιοελληνική ομορφιά, την δύσκολη παιδικη ηλικία , την αποβίβαση της στην Συρο με την ατυχή κατάληξη και την δυναμική Σμαραγδή που επιβιωνει σε έναν δύσκολο κόσμο με πάλι ατυχή κατάληξη, είναι και ο μικρόκοσμος των νησιών του Αιγαίου που μου φέρνει στο νου τα τρια αυτά βιβλία)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
παιδια πήγε κανεις να δει αυτό το θεατρικό την μεγάλη χιμαιρα; υπέροχο φαινεται από το trailer
 
Έρχεται στην ΕΡΤ ως σειρα
 
Ο άνθρωπος έγραψε την μεγάλη χιμαιρα πριν 53 χρόνια και είναι όντως αριστούργημα, δεν καταλαβαίνω τα τωρινά ντιμπειτ πάνω στο βιβλίο
 
Τι δεν καταλαβαίνεις Αριάδνη;
Η αμορφωσιά και ο δικαιωματισμός έχουν σακατέψει τη σύγχρονη κοινωνία και ειδικότερα την επιστήμη. Κυριαρχεί η εξυπνακίστικη ομιλία και τα τσιτάτα όπως αυτά που βάζουν στο ΙΝΣΤΑ, ΤΙΚ ΤΟΚ αλλά και στους τίτλους των ειδήσεων.
Τώρα τους φταίει ο Καραγάτσης και όχι η κάθε βί_ιτα που βγάζει προς πώληση τα οπίσθια (και τα εμπρόσθια) της κάθε μέρα στα σόσιαλ αλλά και στην τηλεόραση. Μισογύνης ο Καραγάτσης, ινφλουένσερ η βί_ζιτα.
Αύριο θα μας πουν ότι η Μαρία Κιουρί έπεσε θύμα του συζύγου της που της έκανε πειράματα με Ράδιο ή ότι ο Αλ Μπάντυ ήταν κρυφογκέη.
Βγαίνουν κάτι αμόρφωτοι και μας λένε για ρευστά και τρίτα φύλα. Ειδικά η αμόρφωτη τραγουδιάρα που κέρδισε το 2004 το γιουροπανηγύρι. Δεν έχουν ανοίξει ούτε μια σελίδα Βιολογία του Γυμνασίου για να μάθουν για τα Χ,Υ χρωμοσώματα αλλά διαλαλούν τις ηλιθιότητες τους (σε έναν λαο τηλε-ηλιθίων).
Στο NETFLIX έχουν σειρά με μαύρη Κλεοπάτρα και μια άλλη ανεκδιήγητη που δείχνει στην Αγγλία του 19ου αιώνα μαύρους ευγενείς!!!!!!!!!
Μετά θα μας πουν ότι ο Βάγκνερ ήταν μαύρος Γερμανός και ο Αϊνστάιν από τα Καβάσιλα. Δεν θα μου κάνει εντύπωση αν μας παρουσιάσουν τον Ν. Μαντέλα λευκό!

Δυστυχώς, τον λόγο έχει πλέον ο αμόρφωτος όχλος.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτό το πράγμα ποια δεν έχει όρια αύριο θα πουν πως και η μανταλένα, με την αλικη είναι μια σεξιστική ταινια αφού μας παρουσιάζει μια ορφανή κοπέλα σε πατριάρχικο, περιβάλλον. Δηλ τώρα φταίει ο Καραγάτσης που ο άνθρωπος ήταν αριστερός και μάλιστα οι ηρωίδες του είναι από τις πιο φιλελεύθερες, ever. Τι να πεις 53 χρόνια πριν τώρα . Τι θα έλεγε σήμερα ο Καραγάτσης αραγε ;
 
Τι θα έλεγε σήμερα ο Καραγάτσης αραγε ;
Ότι έλεγε και στο ΔΕΚΑ.

Ότι ήμασταν και παραμένουμε ένας λαός αμόρφωτος και υστερόβουλος, τεμπέληδες και πονηρήδιδες, έρμαια χαμηλών ενστίκτων και μεγαλοϊδεάτες. Εν ολίγοις ΒΑΛΚΑΝΙΟΙ.
 
Ότι έλεγε και στο ΔΕΚΑ.

Ότι ήμασταν και παραμένουμε ένας λαός αμόρφωτος και υστερόβουλος, τεμπέληδες και πονηρήδιδες, έρμαια χαμηλών ενστίκτων και μεγαλοϊδεάτες. Εν ολίγοις ΒΑΛΚΑΝΙΟΙ.
Αυτά θα έλεγε εν ολίγοις
 
Επειδή έχει ξεσηκωθεί η σχετική κουβέντα τώρα πρόσφατα, θα αρκεστώ στην εξής τοποθέτηση. Καταρχήν, οποιοδήποτε πολιτιστικό προϊόν αν κοιτάξουμε στο σήμερα, είτε αυτό είναι βιβλίο, είτε είναι τραγούδι, είτε είναι ταινία, έχει το εξής χαρακτηριστικό το οποίο, είναι και καλό και κακό μαζί. Είναι προϊόν της εποχής του, με ότι αυτό συνεπάγεται.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ και με τα δεδομένα του τώρα είναι off και για cancel, ξεχνάμε όμως το εξής. Με αυτό το πρίσμα, αυτομάτως ακυρώνεται το οτιδήποτε ως αναχρονιστικό, ξεπερασμένο και με όσα κουσουρια άλλα μπορεί να έχει. Πέφτουμε στην παγίδα να το συγκρίνουμε με τα τωρινά μέτρα και σταθμά επομένως, είναι λογικό και αναμενόμενο να έχει ξεφτισει.

Και ναι, για να τοποθετηθώ και για τον ίδιο τον συγγραφέα, έτυχε να διαβάσω κάποια δήλωση του και έλεγε ότι συνειδητά στο έργο του ήθελε να προβάλλει τα αρνητικά στοιχεία της ανθρώπινης προσωπικότητας επομένως, μπορεί τα όσα προσάπτουν ως σεξισμό πλέον, να σχετίζονται με το να κάνει την ηθογραφία του ο συγγραφέας, δε σημαίνει ότι επικροτεί τα όσα γράφει, θέλει να αναδείξει τα κακώς κείμενα, δε σημαίνει ότι ασπάζεται τα οσα γράφει.

Γενικά, οι απανταχού ειδήμονες της σύγχρονης εποχής, ας το δούνε λίγο αλλιώς γιατί το έχουν δει πολύ λάθος, πολύ πιθανό να θεωρείται ως κατόρθωμα να βάλλουν καταξιωμένες προσωπικότητες και μορφές, επειδή απλά είναι κουλ να το κάνουν, να αποκαθηλώνουν ιερά τέρατα, λες και έχουν τα κατάλληλα προσόντα για να το κάνουν. Όχι ότι και τα ιερά τέρατα είναι στο απυρόβλητο και δεν τους αγγίζει κανείς, δεν ξεπέφτουν όμως έτσι εύκολα....
 
Επειδή έχει ξεσηκωθεί η σχετική κουβέντα τώρα πρόσφατα, θα αρκεστώ στην εξής τοποθέτηση. Καταρχήν, οποιοδήποτε πολιτιστικό προϊόν αν κοιτάξουμε στο σήμερα, είτε αυτό είναι βιβλίο, είτε είναι τραγούδι, είτε είναι ταινία, έχει το εξής χαρακτηριστικό το οποίο, είναι και καλό και κακό μαζί. Είναι προϊόν της εποχής του, με ότι αυτό συνεπάγεται.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ και με τα δεδομένα του τώρα είναι off και για cancel, ξεχνάμε όμως το εξής. Με αυτό το πρίσμα, αυτομάτως ακυρώνεται το οτιδήποτε ως αναχρονιστικό, ξεπερασμένο και με όσα κουσουρια άλλα μπορεί να έχει. Πέφτουμε στην παγίδα να το συγκρίνουμε με τα τωρινά μέτρα και σταθμά επομένως, είναι λογικό και αναμενόμενο να έχει ξεφτισει.

Και ναι, για να τοποθετηθώ και για τον ίδιο τον συγγραφέα, έτυχε να διαβάσω κάποια δήλωση του και έλεγε ότι συνειδητά στο έργο του ήθελε να προβάλλει τα αρνητικά στοιχεία της ανθρώπινης προσωπικότητας επομένως, μπορεί τα όσα προσάπτουν ως σεξισμό πλέον, να σχετίζονται με το να κάνει την ηθογραφία του ο συγγραφέας, δε σημαίνει ότι επικροτεί τα όσα γράφει, θέλει να αναδείξει τα κακώς κείμενα, δε σημαίνει ότι ασπάζεται τα οσα γράφει.

Γενικά, οι απανταχού ειδήμονες της σύγχρονης εποχής, ας το δούνε λίγο αλλιώς γιατί το έχουν δει πολύ λάθος, πολύ πιθανό να θεωρείται ως κατόρθωμα να βάλλουν καταξιωμένες προσωπικότητες και μορφές, επειδή απλά είναι κουλ να το κάνουν, να αποκαθηλώνουν ιερά τέρατα, λες και έχουν τα κατάλληλα προσόντα για να το κάνουν. Όχι ότι και τα ιερά τέρατα είναι στο απυρόβλητο και δεν τους αγγίζει κανείς, δεν ξεπέφτουν όμως έτσι εύκολα....
Κάθε έργο είναι προϊόν της εποχής του όπως τα λες, αν το πάμε έτσι τότε και η Άννα καρενινα έχει σεξιστικους ορουςκαι η Μαντάμ μποβαρυ και ούτω καθεξής , η λίστα θα ναι ατελείωτη.
 
Συμφωνώ με τις τοποθετήσεις και θέλω να αναφέρω μια πολύ χαρακτηριστική κατάσταση που περιγράφει ο Όργουελ στο 1984.

Κάθε λίγο "πείραζαν" τα γραπτά κείμενα ώστε να είναι συμβατά με τις τρέχουσες συνθήκες.

Δυστυχώς τον Όργουελ πολλοί τον επικαλούνται αφού τον έμαθαν αποκλειστικά από την τηλεσαβούρα BIG BROTHER, ελάχιστοι τον έχουν διαβάσει.
 
Πιθανόν λόγω των αντιδράσεων που έχουν ξεσηκωθεί, κρίμα πάντως γιατί κόστισε αρκετά χρήματα, σύμφωνα με άρθρο που παρέθεσε κάποιος συμφορουμιτης πιο πρίν.
 
Πιθανόν λόγω των αντιδράσεων που έχουν ξεσηκωθεί, κρίμα πάντως γιατί κόστισε αρκετά χρήματα, σύμφωνα με άρθρο που παρέθεσε κάποιος συμφορουμιτης πιο πρίν.
Λογου του κόστους μαλλον
 
Πίσω
Μπλουζα