Ξένοι ηθοποιοί - Ξένες ταινίες του '40, '50, '60 που αγαπήσαμε.

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Bambinella
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Ευπαλινε είναι αυτό το αγαπημένο μου θρεντ και πόσο χαίρομαι σαν βλέπω ποστ σας! Και γω τώρα βλέπω για πέμπτη φορά την τζεην ευρ! Πόσο μεστή ταινία, πόσο αναπαριστά τέλεια το βιβλίο , καμιά μα καμιά σχέση με όλες τις άλλες Ευρ που έχουν βγει. Πόσα λίγα μέσα είχανε το 43' να κάνουμε ταινίες αλλά με τι ψυχή τις κάνανε! Ή μπροντε θα ήτανε τόσο μα τόσο περήφανη γι αυτό το αριστούργημα με τον Ορσον Γουελς και την Φοντειν.
Και σε μένα αριάδνη πρωτίστως αρέσουν οι ταινίες 40-50-60 αλλά και 70. Ιδιαίτερα μυστηρίου-αγωνίας-τρόμου αλλά και κωμωδίες και ευτυχώς μπορούμε να βρούμε τις περισσότερες αυτής της περιόδου. Πόσα ονόματα πρωταγωνιστών αυτών των χρόνων δεν έγιναν μύθοι της 7ης τέχνης!
 
Το "Ριφιφί" είναι ιστορική ταινία και για δύο άλλους λόγους - πρώτον έβαλε τον αντίστοιχο όρο στην ελληνική γλώσσα, διότι όταν γίνεται ληστεία με άνοιγμα τρύπας σε μεσότοιχο λέγεται "με τη μέθοδο ριφιφί", και δεύτερον, έδωσε την ευκαιρία στη Μερκούρη και στον Ζυλ Ντασέν να συναντηθούν, μια που και οι δυο ήταν στις Κάννες, η Μερκούρη για τη "Στέλλα" κι ο Ντασέν για το Ριφιφί.

Αν και δεν είμαι των νουάρ, είχα δει την ταινία λόγω της φήμης της και σε κάποιες στιγμές ήμουν καθισμένος στην άκρη της καρέκλας όλο αγωνία. Φανταστείτε δηλαδή να μου αρέσανε κι όλας τέτοιες ταινίες :)

Στην ταινία είναι νομίζω μια σκηνή που διαρκεί αρκετά όπου χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι σιγά σιγά δεν υπάρχει μουσική και είναι σιωπή μέχρι που ξαφνικά πέφτει ένα γαλλικό κλειδί ή κάτι τέτοιο, και ο θόρυβος που έκανε μ' έκανε να πεταχτώ ως το ταβάνι

Από ηθοποιούς γνωστοί μου ήταν ο Ρομπέρ Οσσέν (ηθοποιός και σκηνοθέτης) και κυρίως η εντυπωσιακή Μαγκαλί Νοέλ που την έχω δει και σε αρκετές ταινίες του Φελλίνι (αξέχαστη ως Gradisca στο Amarcord) αλλά και στο "Ζ" του Γαβρά.
 
Oτι θα ξαναεβλεπα την Πολυαννα , 30 χρόνια μετά δεν το περίμενα! Ανέλπιστο ρετρό δώρο και ή θεία της Πολυ, ήτανε ή ηθοποιός που έχω δει σε αρκετές ταινίες ρετρό! Μεγάλη συγκίνηση να ξαναβλεπεις κάτι τόσο αθώο και πολύτιμο. Μπορεί να με κοροιδεψετε εγώ πάντως σήμερα έχω δακρυσει.
 

Συνημμένα

  • IMG_20200508_164459.png
    IMG_20200508_164459.png
    1,1 MB · Προβολές: 2
Μέρα που είναι σήμερα να ανεβασουμε δύο φωτό με διάσημες μανουλες με τις κόρες τους!
 

Συνημμένα

  • IMG_20200510_114909.png
    IMG_20200510_114909.png
    1,5 MB · Προβολές: 1
  • IMG_20200510_114754.png
    IMG_20200510_114754.png
    1,6 MB · Προβολές: 1
Για οσους αγαπουν τον καλο κινηματογραφο, μπορουν αποψε να παρακολουθησουν στην τηλεοραση την ταινια Μαχαιρι στο νερο.
Ενα ασπρομαυρο ψυχλογικο δραμα με στοιχεια θριλερ, γυρισμενο το 1961 και την υπογραφη του Ρομαν Πολανσκι στη σκηνοθεσια. Προκειται για ενα ερωτικο τριγωνο αναμεσα σε ενα παντρεμενο ζευγαρι, με τον αντρα καμποσα χρονια μεγαλυτερο απο τη γυναικα, και ενα νεαρο αγνωστο που τον προσκαλουν πανω στο γιωτ τους.
Η ταινια αυτη ειχε προβληθει πριν απο χρονια στην εκπομπη Κινηματογραφικη λεσχη και την ειχα παρακολουθησει με πολυ μεγαλο ενδιαφερον. Ο ταλαντουχος Πολανσκι δινει μια ταινια βατη και κατανοητη στην προ κουλτουρε εποχη του για σους απο εμας αγαπουμε αυτο το ειδος Τεχνης. To Mαχαιρι στο νερο ειναι η πρωτη ταινια που δημιουργησε στην καριερα του ο Πολωνος σκηνοθετης.
Kαναλι της Βουλης στις 21:30', διαρκεια 1 ωρα και 33'.

1589357768044.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Θα συντονιστω καλά μας το πες!
Ενδιαφερον παρουσιαζει οτι τη φωνη του νεαρου που κανει ωτοστοπ και καταληγει προσκεκλημενος στο γιωτ του ζευγους τη ντουμπλαρει ο ιδιος ο Πολανσκι!
 
Eιναι πολωνική ή ταινία και μάλιστα ο ελληνικός τίτλος είναι " γυμνός πειρασμός"! Την περιμένω να την δω έχει καλές κριτικές
 
Eιναι πολωνική ή ταινία και μάλιστα ο ελληνικός τίτλος είναι " γυμνός πειρασμός"! Την περιμένω να την δω έχει καλές κριτικές
Πρωτη φορα ακουω αυτον τον τιτλο. Μια ζωη Μαχαιρι στο νερο την ηξερα, ετσι ειχε προβληθει απο την Κινηματογραφικη λεσχη και ο τιτλος ειναι εξαισιος και ταιριαζει γαντι.
Ακου Γυμνος πειρασμος! Ημαρτον, Θεε μου!
 
Να μια ταινία που άρεσε και στην bambinella και σε μένα!
 
Όχι μπαμπι μόνο ένα σάιτ την δίνει με αυτόν τον τίτλο, σίγουρα από λαθος! Νομίζω πως εδώ έχει και ένα κάτι από κουλτουρε ή ταινία χωρίς όμως να υπερισχύει. Περίεργο που παίρνουν ένα περαστικό που δείχνει και ολίγον αυτοκτονικος πολύ νεαρό με μαχαίρι στο σκαφο τους. Για μένα ο σκηνοθέτης εκτός από την διεκδίκηση του θηλυκού από δύο άνδρες σε ένα ειδυλλιακό σκηνικό μάλλον λόγο κάνει για τις κοινωνικές ταξεις σε πιο ανάλαφρο τόνο. Ο φτωχός φοιτητής και οι πλούσιοι αστοί με την μονοτονία της ζωής τους που θέλουν να την αποτινάξουν για λίγο. Καλά ή κοπέλα λέει πως έχει ζήσει την φτώχεια πριν γνωρίσει τον φτασμενο σύζυγο που κάποια στιγμή της λέει πως θα ήταν πορνη χωρίς το πορτοφόλι του! Άντε να στο πει αυτό ο σύζυγος , έπρεπε να φύγει και να μην ξαναγυρίσει πίσω αλλά μετά στο αυτοκίνητο όλα καλα. Τελικά τον απάτησε ή μόνο φιλί δόθηκε; Αυτή είπε πως ναι σε απατησα αφού τον άφησε να νομίζει τόν νεαρό πνιγμένο να τον τυρρανησει πρωτα. Το πραγματικό πρόσωπο του συζύγου δεν είναι όμορφο διολου
 
Τελευταία επεξεργασία:
Να μια ταινία που άρεσε και στην bambinella και σε μένα!
Δες αγαπητέ ελέφαντας πως μερικοί κουλτουρε σκηνοθέτες μας πουλούν παραμύθι ή εμείς μόνοι μας παραμυθιαζομαστε! Όταν κάποια κυρία βγήκε από την προβολή του έργου" μαχαίρι στο νερό" είπε στον πολανσκι πως σίγουρα ή ταινία αυτη είχε παραπομπές στην φρουδικη θεωρία( δηλ ο πατέρας με τον γιο παλεύουν , ο γιος θέλει να σκοτώσει τον πατέρα να κοιμηθει με την μάνα) ο Πολανσκι ξαφνιασμένος της απάντησε ότι ποτε δεν το χε σκεφτεί έτσι.
 
Μα αυτό είναι που έχω γράψει πολλές φορές. Η αποκρυπτογράφηση ενός έργου τέχνης κάθε είδους δεν είναι μοναδική, ο ακροατής/θεατής είναι συνένοχος συμμέτοχος. Ο Πολάνσκι δεν το είχε ΣΚΕΦΤΕΙ έτσι, αλλά η ταινία ίσως επιδεχόταν και αυτή την ερμηνεία. Η οποία μάλιστα ίσως να υπήρχε και στο υποσυνείδητο του Πολάνσκι (μια που μιλάμε για φροϋδικά πράματα) (*). Κι έτσι έφτιαξε την ταινία με τον συγκεκριμένο τρόπο χωρίς να ξέρει συνειδητά. Μπορεί βέβαια και η κυρία να μην ήξερε την τύφλα της και απλώς την προηγούμενη να είχε διαβάσει σε κάποιο λαϊκό περιοδικό που βρήκε στο κομμωτήριο ένα εκλαϊκευμένο άρθρο για τον Φρόυντ και σκέφτηκε ότι ήταν καλή ιδέα να ρίξει μια αναφορά για εντύπωση.


(*) Αν και στην περίπτωση του Πολάνσκι οτο υποσυνείδητό του μάλλον τον μπαμπά να κοιμηθεί με την κόρη θα ήθελε, μια που ξέρουμε ότι του αρέσουν τα ανήλικα.
 
Ναι αλλά δεν πρέπει να δίνουμε βαρύτητα σε αυτό που πιστεύει ο ίδιος ο δημιουργός για το δικό του δημιούργημά και να εμμενουνε σχολαστικά στις δικές μας ιδεοληψίες και στα δικά μας απωθημενα. Ο άνθρωπος το ξεκαθάρισε καμιά φρουδικη ερμηνεία , το μαχαίρι δεν συμβολίζει την γενετήσια ορμή ενός άνδρα που ζητά να ευνουχίσει τον πατέρα του, είναι κάτι που βοηθά την εξέλιξη του έργου και δείχνει τον αλητακο νεαρό που απλά θέλει μία νύκτα με την ωραία κριστιν υπακούοντας στις νεανικές ορμές του, κρυφό κοιτώντας και την μεγαλη ζωη.Απλά πράγματα γιατί τα κάνουμε πολύπλοκα; Και ίσως μερικοί σκηνοθέτες που δεν είναι εν ζωη να γελαγανε με πολλών ειδών κουλτουρε βαρυγδουπες κριτικές.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πηρα ένα βιβλίο από την θεία μου που ξεφύλλισα από παιδί , ο κόσμος του παλαιου κινηματογράφου εκδόσεις Χάρη Ζολινδακη , αθηναι 1969 οπότε θα σας μεταφέρω κάποιες πληροφορίες, έχει μία μυρωδιά πω πω το βιβλίο απίστευτη. Και με πάει πολύ πίσω, το λατρεψα.
 

Συνημμένα

  • IMG_20200515_180008.jpg
    IMG_20200515_180008.jpg
    1,9 MB · Προβολές: 0
Στεναχωρεθηκα τόσο με αυτά που ή Ρασσελ ειχε πει για την Μαιρυλιν πως ήταν απόμακρη , ντροπαλη μόνο ότι της έλεγε ο coach εκανε στο στούντιο την δική του έγκριση περίμενε πάντα όχι του σκηνοθέτη, του δημιουργου είτε των συμπρωταγωνιστων της. Ή ρασσελ προσπάθησε πολύ να έχουν φιλική σχέση και οι άλλοι στο σετ αλλά ή Μαιρυλιν μίλαγε μαζί τους από ένα σημείο και μετα μέσω της γραμματεως της!!! Δεν ήθελε μόνιμους φίλου ς περισσότερο έδινε βάση σε ανθρώπους που την έβλεπαν για τα λεφτά και την δόξα! Όταν άκουσε για τον θάνατο της ή Ρασσελ ήταν στο σπίτι της στο Μαλιμπου έκανε διακοπές και λυπήθηκε γιατί ή Μαιρυλιν αν δεν ήτανε τόσο απόμακρη από όλους θα μπορούσε να ήταν μαζί της να γελούν ξέγνοιαστες και να κάνουν μπάνιο και φυσικά ζωντανή.
 

Συνημμένα

  • IMG_20200516_211517.png
    IMG_20200516_211517.png
    790,9 KB · Προβολές: 0
Ευχάριστη αμερικανικη κωμωδία ότι πρέπει για μεσημέρι καύσωνα με 39 βαθμους! Και παίζει και ή ναταλι γουντ ως μικρό παιδί.Οποτε αξίζει να την δείτε. Ή Μπαρμπαρα έχει μεγάλη αγάπη για τα άλογα, ενώ ο σύζυγος , συγγραφέας καμιά απολύτως. Και αρχίζει με Χριστούγεννα , με αγάπη ανάμεσα στο ζευγάρι ώσπου μία μικρή και όμορφη βάζει στο μάτι τον γοητευτικό συγγραφέα και βάζει τα δυνατά της να τους χωρίσει μέχρι που το πετυχαίνει πρόσκαιρα. Ο Αλμπερτ ένα γέρικο άλογο θα δώσει την λύση στο τέλος. Γιατί ο τίτλος είναι νύφη με μπότες, ή Σάλι έχει ήδη στο ενεργητικό της ένα 10 χρόνο γάμο με δυο παιδιά; Περίεργος ως τίτλος, ή γυναίκα με τις μπότες θα ήταν καλύτερος.
 

Συνημμένα

  • IMG_20200517_190335.png
    IMG_20200517_190335.png
    505,5 KB · Προβολές: 0
Ίσως εμπνεύστηκαν από την λίγο παλιότερη (1937) ταινία "The Bride Wore Red".

(Και υπάρχει και η μεταγενέστερη ταινία του Φρανσουά Τρυφώ, "Η νύφη φορούσε μαύρα" (1968), με την υπέροχη Ζαν Μορώ, πολύ διαφορετική από άλλες ταινίες του σκηνοθέτη μια που την έφτιαξε σαν φόρο τιμής στον Χίτσκοκ. )
 
Θα βγει νεο ντοκυμαντέρ ίσως να χει ήδη βγει στην Αμερικη( το τρέιλερ υπάρχει ήδη) για την ναταλι γουντ όπου θα μιλά ή κόρη της και θα βεβαιώνει πως ο θάνατος της μητέρας της ήταν ατύχημα και να μην κατηγορούν τον πατριό της του οποίου έχει πια και το επίθετο. Ή μικροτερη αδερφή της ναταλι, λανα γουντ λέει ακριβώς τα αντίθετα πως μόνον ατύχημα δεν ήταν ο θάνατος της σταρ. Λέει και άλλα πως ή ναταλι είχε βιαστεί στα 16 από ισχυρό παράγοντα του Χολυγουντ . Και πως ή κατάσταση στο σπίτι μεταξύ ναταλις και της μητέρας τους ήταν εκρυθμη !
 

Συνημμένα

  • IMG_20200518_163547.png
    IMG_20200518_163547.png
    900,2 KB · Προβολές: 0
Τελευταία επεξεργασία:
Ιδού σας εβγαλα και φωτό από το υπέροχο θερινό μας σινεμά διότι είναι κάτι νύκτες με φεγγάρι, μες στα θερινά τα σινεμά, νύκτες που θα ρθουν που δεν θα ξανάρθουν με αγιοκλημα και γιασεμια!
 

Συνημμένα

  • IMG_20200519_224706.png
    IMG_20200519_224706.png
    610,7 KB · Προβολές: 5
Πίσω
Μπλουζα