Ξαναβλέποντας μια παλιά ταινία (ως μεγάλος αυτή τη φορά)

Θα έλεγα ότι αποτελούν κυρίως χαρακτηριστικά bromances, όπως συνηθίζεται να χαρακτηρίζονται πλέον οι πολύ στενές φιλικές σχέσεις μεταξύ ανδρών. Δεν ξέρω κατά πόσο υπήρχε η πρόθεση να βγει μια υφέρπουσα ομοφυλοφιλία στους ήρωες. Με δεδομένη την εποχή, κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για μια ταινία του Χόλυγουντ, αν σκεφτούμε το κοινό που απευθύνεται η κάθε προαναφερθείσα ταινία. Με μια πιο σύγχρονη ανάγνωση μπορεί να διαπιστώνεις κάτι τέτοιο, αλλά αμφιβάλλω για την όποια πρόθεση των σεναριογράφων και των παραγωγών.

Αυτό, βέβαια, ίσως μας βάζει σε σκέψεις για το πώς ερμηνεύουμε σήμερα το όποιο είδος στενής σχέσης μεταξύ ανδρών και το πώς προσπαθούμε να εντοπίσουμε την ομοφυλοφιλία. Δε λέω ότι εκείνη την εποχή ήταν καλύτερα και τώρα υπερβάλλουμε, γιατί ίσα ίσα, ακόμα και στην περίπτωση υφέρπουσας ομοφυλοφιλίας τότε, δεν είναι και ό,τι το καλύτερο η συγκάλυψη ή η άρνησή της, απλά βάζω ένα ερωτηματικό για την πραγματική πρόθεση των συντελεστών των συγκεκριμένων ταινιών.

Πάντως, όσο μεγαλώνουμε και αποκτούμε περισσότερη γνώση, τόσο διαφορετικά θα βλέπουμε μια ταινία. Ακόμα και η γεύση που μας αφήνει στο τέλος μπορεί να αλλάζει. Το κυριότερο είναι η κατανόηση ολοένα και περισσότερων inside jokes ή αναφορών στην εποχή. Αυτό μ' αρέσει όχι μόνο στις ταινίες, αλλά και στις σειρές που έβλεπα ως παιδί, και που μετά από τόσα χρόνια κάθομαι και ξαναβλέπω, και είναι σαν να βλέπω άλλη σειρά.

Κλασικό παράδειγμα οι ταινίες της Disney, όπως προαναφέρθηκε. Εκτός από τις θεματικές που μπορούν να θίξουν, θυμάμαι ότι δεν πρόσεχα ως παιδί κάθε ατάκα που άκουγα, και υπάρχουν αρκετές ατάκες-προοικονομίες που δεν τις παίρνεις χαμπάρι ως παιδί (όπως το "Θα πεθάνεις, σου λέω" του Σκαρ προς τον μικρό Σίμπα, λίγο πριν το θάνατο του Μουφάσα).
 
nwntas είπε:
Θα έλεγα ότι αποτελούν κυρίως χαρακτηριστικά bromances, όπως συνηθίζεται να χαρακτηρίζονται πλέον οι πολύ στενές φιλικές σχέσεις μεταξύ ανδρών. Δεν ξέρω κατά πόσο υπήρχε η πρόθεση να βγει μια υφέρπουσα ομοφυλοφιλία στους ήρωες. Με δεδομένη την εποχή, κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για μια ταινία του Χόλυγουντ, αν σκεφτούμε το κοινό που απευθύνεται η κάθε προαναφερθείσα ταινία. Με μια πιο σύγχρονη ανάγνωση μπορεί να διαπιστώνεις κάτι τέτοιο, αλλά αμφιβάλλω για την όποια πρόθεση των σεναριογράφων και των παραγωγών.

Συμφωνώ, δεν νομίζω ότι σε μια τέτοια καθαρόαιμη περιπέτεια με " μπράτσα και σφαίρες " , θα ταίριαζε να μπουν μέσα ομοφυλοφιλικά υπονοούμενα. Ειδικά στα 80ς.

Επίσης μικρός μπορεί να γελούσα με τις ταινίες τρελές σφαίρες και airplane, αλλά δεν έπιανα όλα τα inside jokes που είχαν. Όχι μόνο τα σεξουαλικά υπονοούμενα, αλλά και αυτά που είχαν σχέση με αμερικανικά πρόσωπα και πράγματα.
 
Είχα δει μικρή τη "Λυσσασμένη Γάτα" και δεν κατάλαβα τους υπαινιγμούς για ομοφυλοφία.

Επίσης όταν πρωτοείδα τον "Πολίτη Κέιν" δεν είχα καταλάβει πολλά πράγματα. Όσο και αν φαίνεται αστείο συνειδητοποίησα τι σήμαινε για αυτόν το rosebud πολύ αργότερα...
 
Συμφωνώ, δεν νομίζω ότι σε μια τέτοια καθαρόαιμη περιπέτεια με " μπράτσα και σφαίρες " , θα ταίριαζε να μπουν μέσα ομοφυλοφιλικά υπονοούμενα. Ειδικά στα 80ς.
Δεν ειναι ρετρο, αλλα στην τελευταια ταινια των Αναλωσιμων υπαρχει μια σοβαρη υποννοια οτι ο χαρακτηρας του Σβαρτσενεγκερ εχει δεσμο με το χαρακτηρα του Τζετ Λι.
Επίσης μικρός μπορεί να γελούσα με τις ταινίες τρελές σφαίρες και airplane, αλλά δεν έπιανα όλα τα inside jokes που είχαν. Όχι μόνο τα σεξουαλικά υπονοούμενα, αλλά και αυτά που είχαν σχέση με αμερικανικά πρόσωπα και πράγματα.
Οντως τετοιες ταινιες ειναι καπως πολιτικοποιημενες και σατιρικες. Παντα χανουν στην μεταφραση. Μη σου πω οτι χανουν και απο το περασμα του χρονου αφου σατιριζουν ταινιες και ποπ κουλτουρα εκεινης της εποχης, που δε μπορει να αντιληφθει καποιος νεωτερος σημερα.

(συγνωμη για τη νεκρανασταση)
 
Επειδή στην καραντίνα και έως σήμερα είδα αρκετές παλιές ταινίες μπορώ να πω ότι τότε με εντυπωσίασαν (γι'αυτό και ήθελα να της ξαναδώ κιόλας) αλλά σήμερα μου φάνηκαν απλά μέτριες. Δεν μπορώ να εξηγήσω ακριβώς τους λόγους. Προφανώς στα παιδικά μου μάτια κάποια πράγματα φάνταζαν πιο αστεία σε σχέση με σήμερα.
 
Στον Κοναν υπαρχει μια σκηνη οπου ο Κοναν παει στους πιστους του Ντουμ, ξεμοναχιαζει εναν 'ιερεα', τον κανει λιανα και του κλεβει το ρασο για να μεταμφιεστει και να μπει αναμεσα τους.

Τωρα βλεποντας την ταινια πρωτη φορα μετα απο χρονια, καταλαβα οτι ο ιερεας λιγουρευεται τον Κοναν (ειναι σαφες απο το πως τον κοιταει), εκεινος το καταλαβαινει και το εκμεταλλευεται ωστε να τον ξεμοναχιασει.

(Επισης η Βαλερια καπως ομορφυνε τωρα που μεγαλωσα)
 
Τελευταία επεξεργασία:
οπως αναφερθηκε και πιο πανω οι ταινιες της ντισνει εχουν αρκετα σκοτεινα στοιχεια που δεν μπορουσα να αντιληφθω σαν παιδι
τα μεγαλυτερα παραδειγματα ειναι οι ταινιες η πενταμορφη και το τερας, ο βασιλιας των λιονταριων, ροτζερ ραμπιτ, ποκαχοντας, ηρακλης, η ωραια κοιμωμενη, η χιονατη, η παναγια των παρισιων, ο κερασφορος βασιλιας, μπερναρ και μπιανκα, η αλεπου και το λαγωνικο, η μικρη γοργονα και πολλά ακομα
 
Ναι αλλα δε λες τιποτα συγκεκριμενο περα απο απλη παραθεση ονοματων σαν 'μεγαλυτερα παραδειγματα' χωρις να πεις γιατι θεωρουνται τετοια
 
συγνωμη εχεις δικιο απλα το εγραψα λιγο βιαστικα επειδη δεν ειχα χρονο

παρακατω εχει σποιλερ
στην ταινια ο βασιλιας των λιονταριων ο θανατος του μουφασα απο τον ιδιο του τον αδελφο τον σκαρ και στην συνεχεια πειθει τον ανιψιο του τον σιμπα οτι ευθυνετε για τον θανατο του πατερα του με αποτελεσμα να φυγει
στην ταινια πενταμορφη και το τερας ο γκαστον πιεζει την μπελ να τον παντρευτει στην συνεχεια το τερας κραταει την μπελ σε ομηρια και στο τελος ο γκαστον επιχειρει να σκοτωσει το τερας με αποτελεσμα τον δικο του θανατο
στην ταινια ροτσερ ραμπιτ αρκετα υπονοουμενα γυρο απο την τσεσικα ραμπιτ και οχι μονο
στην ταινια ποκαχοντας ο θανατος του χαρακτηρα κοκουμ αλλα και οι κατακτητες βρετανοι
στην ταινια ηρακλης αναφορες στον κατω κοσμο και ο ηρακλης σχεδων θυσιαζεται για να σωσει την ψυχη της μεγκ
στην ταινια ωραια κοιμωμενη ο χαρακτηρας της μαλιφισεντ ειναι απο τους πιο σκοτεινους κακους κατα την γνωμη μου καταραστηκε την αορα να πεθανει στα δεκαξι απο αδραχτι η νεραιδες αλαξαν την καταρα με αποτελεσμα να πεσει σε υπνο επισης αρκετα εντονος ηταν και ο θανατος της μαλιφισεντ στο τελος
στην ταινια χιονατη η κακια μητρια βαζει να σκοτωσουν την χιονατη και στην συνεχεια επιχειρει να την δηλητηριασει με το μηλο
στην ταινια η παναγια των παρισιων η κακη συμπεριφορα των πολιτων απεναντι στον κουασιμοδο ο φρολο που χρεισομοποιει απειλες για να τον παντρευτει η εσμεραλντα και η σαδιστικη συμπεριφορα του γρολο απεναντι στον κουσιμοδο
στην ταινια ο κερασφορος βασιλιας η ψυχες που βγαινουν απο το καζανι αλλα και ο θανατος του κερασφορου βασιλια
στην ταινια μπερναρ και μπιανκα η μανταμ μεδουσα απαγαγη την ορφανη πενυ της φερεται αρκετα σκληρα και στο τελος υπονοειτε οτι την μανταμ μεδουσα και τα τσιρακια της τους εφαγαν οι κροκοδειλοι
στην ταινια η αλεπου και το λαγωνικο ο ιδιοκτητης του κοπερ που ειναι κυνηγοσκυλο ειναι κυνηγος και εχει στην κατοχη του πολλα δερματα ζωων επισης το τελευταιο μερος με την αρκουδα ειναι αρκετα εντονο
στην ταινια η μικρη γοργονα η ούρσουλα κανει συμφωνία με την αριελ να την μετατρεψει σε ανθρωπο αν μπορεσει να την ερωτευθει καποιος αν δεν τα καταφερνε θα εχανε την ελευθερια της για τον λογο αυτο θησιασε και την φωνη επισης στα σκοτεινα στοιχεια ειναι και ο θανατος της ουρσουλας στο τελος
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα