Ένα έχω να πω για την Οικογένεια : αυτές ήταν σειρές, αυτές ήταν σαπουνόπερες! Καλοπαιγμένη και καλογραμμένη σειρά. Το σενάριο βέβαια έφερε την υπογραφή των Μακράκη, Σιμοπούλου, Κουτσουδάκη (που υπήρξαν/είναι και εξαιρετικές ηθοποιοί) και αυτό κατά τη γνώμη μου ήταν που έκανε και τη διαφορά (και στην υπόθεση της σειράς και στους διαλόγους) σε σχέση με τις σημερινές αντίστοιχες του είδους. Επιχείρησα πρόσφατα να δω έστω και ένα από τα 50λεπτης πλέον διάρκειας επεισόδια των καινούργιων καθημερινών ελληνικών και ελληνοκυπριακών σειρών (που δεν είναι και λίγες φέτος) και ειλικρινά δεν άντεξα πάνω από είκοσι λεπτά. Απαράδεκτοι διάλογοι, εξωφρενικά σενάρια, όσο για τις... ερμηνείες, ας μην αρχίσω καλύτερα γιατί θα πάρει η μπάλα και πολλούς από τους ηθοποιούς της παλιάς φρουράς που είναι βέβαια σαν να το φωνάζουν πια, σαν να το 'χουν γραμμένο στο κούτελο ότι παίζουν (και) στο τάδε νέο καθημερινό ΜΟΝΟ για τα λεφτά. Όλα αυτά για τα νέα σήριαλ είναι βέβαια γνώμη μου πάντα και για να είμαι και δίκαιος δεν τα παρακολούθησα και όλα για να έχω και συνολική άποψη.
Όπως και να΄χει πάντως, μου λείπουν σειρές όπως η Οικογένεια και ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή ο Ant1 θα μας δώσει τη δυνατότητα να την ξαναδούμε ολόκληρη έστω και μέσω του Web tv - αρχείου του στην ιστοσελίδα του. Μου λείπουν ηθοποιοί όπως η Μαρία Σκούντζου (εξαιρετική και πρωταγωνίστρια στο Εθνικό για πολλά χρόνια) και η Κατερίνα Αποστόλου που είχε τελειώσει το Θέατρο Τέχνης. Είχαν μια γοητεία, μια φινέτσα, μια αρχοντιά που πλέον δεν τη συναντάς τηλεοπτικά εύκολα και που ταίριαζε γάντι στους ρόλους τους. Το ίδιο ισχύει και για τον απολαυστικότατο στο ρόλο του ζηλόφθονου αδελφού του Κώστα Στράτου ( Άγγελου Αντωνόπουλου) Πέτρο Φυσσούν που τον μισεί και τον υπονομεύει συνέχεια.
Τέλος, να παραθέσω και μερικές πληροφορίες για το καστ της σειράς μιας και δε βλέπω τα ονόματά τους στο λήμμα της Οικογένειας στη retro db. Στο δεύτερο λοιπόν κύκλο της σειράς πρωταγωνίστησαν και η Ελένη Χατζηαργύρη και η Κατερίνα Βασιλάκου, αλλά και η Ναταλία Τσαλίκη (χωρίς να είμαι και απόλυτα βέβαιος για την τελευταία). Δεν έχω βέβαια κάποια έστω χειρόγραφη πηγή να επικαλεστώ π.χ. κάποιο απόκομμα από τηλεπεριοδικό της εποχής, για αυτό και επιστρατεύω μόνο τη μνήμη μου μιας και παρακολουθούσα φανατικά τη σειρά. Επίσης έγινε και recast (ίσως και το πρώτο σε σήριαλ της ιδιωτικής tv) με τη Λυδία Ηλιοπούλου (κόρη του Αντωνόπουλου στη σειρά) και το Φίλιππο Σοφιανό (σύζυγό της και γαμπρό του) να αποχωρούν με το τέλος του 1ου κύκλου και να παραδίδουν τη σκυτάλη στη Βάνα Πεφάνη και το Στάθη Κακαβά αντίστοιχα για τον επόμενο κύκλο. Θυμάμαι μάλιστα ότι προτού πέσουν οι τίτλοι αρχής του 53ου επεισοδίου (πρώτου του νέου τότε κύκλου), όλοι οι ηθοποιοί - και όσοι συνέχιζαν από τον προηγούμενο κύκλο και όσοι προστέθηκαν στον επόμενο - εμφανίζονται άλλος έξω από τα κτίριο της μετέπειτα Giant της Λάμψης, άλλος βγαίνοντας από κάποια πολυτελέστατη Mercedes Benz της εποχής και παρουσιάζονται στους τηλεθεατές μιλώντας για το ρόλο τους και αναφέροντας τους λόγους για τους οποίους οι τηλεθεατές δεν πρέπει να χάσουν ούτε ένα από τα νέα επεισόδια της σειράς (πάντα κοιτώντας προς την κάμερα εννοείται). Μου΄χε κάνει εντύπωση αυτή η εισαγωγή γιατί δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο μέχρι τότε σε άλλο ελληνικό σήριαλ της εποχής και γι'αυτό άλλωστε το θυμάμαι μετά από τόσα χρόνια.