Οι Αξιόπιστοι

Τελείωσα τη σειρά απόψε για πρώτη φορά (μια που όταν προβλήθηκε αρχικά ήμουν πολύ μικρή για να την δω) και ενθουσιάστηκα. Ομολογώ μάλιστα ότι μέχρι το τελευταίο επεισόδιο είχα αρκετές αμφιβολίες για τον δολοφόνο (αν και είχα υποψιαστεί κανά δυο φορές τον εγκέφαλο όλης αυτής της ιστορίας). Τη βρήκα καλοφτιαγμένη, με καλή ροή των γεγονότων, με αξιόλογο καστ και αξιοπρεπείς ερμηνείες από τον Λειβαδίτη/Μαρτέλη μέχρι και τον θυρωρό της πολυκατοικίας. Έδειχνε μια Αθήνα που δεν πρόλαβα αλλά και μια κουλτούρα που κάποτε μας φαινόταν πολύ οικεία ενώ σήμερα δεν υπήρχε περίπτωση να προβληθεί σε τηλεοπτική σειρά (κάπνισμα οπουδήποτε και οποτεδήποτε, ζώνες ασφαλείας αυτοκινήτων ανύπαρκτες, αλκοόλ οποιαδήποτε ώρα της ημέρας αντί για νερό/καφέ και κάβα διαθέσιμη σε όλα τα σπίτια και όλα τα γραφεία μεγαλοστελεχών και μη κλπ.) . Η μόδα δεν είχε γίνει ακόμη κραυγαλέα και οι γυναίκες, ακόμη και αυτές τις διπλανής πόρτας είναι πάντα πολύ περιποιημένες. Μαζί με αυτά λάτρεψα τις δύο σκηνές στη disco με αγαπημένα ακούσματα (ναι, παίζει Kraftwerk) και τον κόσμο να χορεύει με την ψυχή του κι όχι να στέκεται βαριεστημένος με ένα ποτήρι στο χέρι όπως τώρα (πόσο μου έχει λείψει αυτό!). Για τους μάλλον πληθωρικούς διαλόγους θα μπορούσα να πετάξω μια μικρή κακία αλλά τουλάχιστον σε σχέση με τις φωσκολιάδες που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια τούτοι είναι πολύ πιο συμμαζεμένοι.
Και πριν με πιάσει πάλι τρελή νοσταλγία για τα 80s και καταλήξω με ένα ακόμη κατεβατό, ήθελα να ρωτήσω τα σαΐνια και τους αετομάτηδες του φόρουμ που έχουν ξεσκονίσει τις παλιές σειρές: Το σκηνικό της βίλλας του Καρανίκα το έχουμε δει και σε άλλο σήριαλ της εποχής εκείνης; γιατί μου φαίνεται εξαιρετικά οικείο.
 
Δε διαβάζω σχόλια, θα τη βάλω να τη δω από σήμερα και θα τοποθετηθώ! Έχω δει λίγο αρχή, ελπίζω να μη με απογοητεύσει ο Θάνος γιατί θα του πετάξω παντόφλα!
 
Πολύ καλή σειρά την έχω δεί αρκετές φορές όπως όλες με τον αξέχαστο Θάνο Λειβαδίτη. Στη σειρά έπαιζε και η πανέμορφη Αλέκα Λαμπρινού που δυστυχώς έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Και φυσικά η ανεπανάληπτη Έλενα Ναθαναήλ.
 
Και να μην ξεχνάμε τη μουσική τίτλων της σειράς Diana Ross - Lovin' Livin' and Givin' 1978
και την βροντερή φωνή του αφηγητή Κώστα Σκόκου όπως αναφέρει και ο @tsalk στην ανάρτηση #20 .
Την ίδια μουσική τίτλων είχαν και οι επόμενες σειρές του Θάνου Λειβαδίτη "Οι Ιερόσυλοι" (1983-84) και "Η Βεντέτα" (1986).
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τυχαίως ξαναβλέπω σε επανάληψη αυτές τις μέρες την υπέροχη αυτή αστυνομική σειρά! Τί όμορφη η αξέχαστη Έλενα Ναθανήλ και φυσικά η Ελένη Φιλίνη!
 
Υπέροχη σειρά με πολύ καλούς ηθοποιούς και άψογη σκηνοθεσία από τον Ερρίκο Ανδρέου. Ας μου επιτραπεί ομως μια επισήμανση για δύο βασικά σημεία του σήριαλ που κατά την ταπεινή μου γνώμη έχουν μια υπερβολή. Το πρώτο είναι η ομολογουμένως ριψοκίνδυνη επίθεση των δυο τσιρακιών στο σπίτι του Μαρτέλη με αποτέλεσμα το πρόσωπο του ενός να απεικονιστεί στο σκίτσο με περιγραφές του Μαρτέλη, και να ξετυλιχτεί το κουβάρι. Ένας τόσο νοσηρός και σατανικά έξυπνος οργανωτής της δολοφονίας δεν θα επέτρεπε τέτοιο μοιραίο λάθος, να εμφανιστεί ένα από τα τσιράκια του με το πρόσωπο του στον άνθρωπο που έψαχνε και την τελευταία λεπτομέρεια να ξεδιαλύνει την υπόθεση και κυρίως όταν γνώριζε την αδερφή του δεύτερου θύματος η οποία είχε δει το ίδιο τσιράκι στο σπίτι της. Το δεύτερο και πιο υπερβολικό ήταν η ταυτόχρονη έξοδος της υπηρέτριας για τρείς ώρες από την βίλα και η ταυτόχρονη έλευση της γραμματέως το ίδιο διάστημα στην βίλα αν συνυπολογιστεί ότι περίμενε αυτήν την ταυτόχρονη ταύτιση των δύο γεγονότων και η κρυπτόμενη στην Αθήνα γυναίκα του βιομήχανου ενώ υποτίθεται ήταν στο Παρίσι. Πόσο καιρό θα περίμενε να συμβούν χρονικά την ίδια στιγμή και τα δυο γεγονότα, δηλ. έξοδος υπηρέτριας και παρουσία γραμματέως στην βίλα για να ειδοποιηθεί ώστε να πάει στην βίλα να σκοτώσει τον βιομήχανο ενώ το ταξίδι που υποτίθεται έλειπε λογικά δεν θα κρατούσε για μεγάλο διάστημα. Με τον νόμο των πιθανοτήτων πάρα πολύ γιατί η υπηρέτρια δεν φεύγει αρκετά συχνά από την βίλα και το μοιραίο απόγευμα πήγε στο νοσοκομείο να δει μια ξαδέρφη της,, αλλά ούτε και η γραμματέας πηγαίνει τακτικά σε αυτήν.
 
και την βροντερή φωνή του αφηγητή Κώστα Σκόκου
Ειναι αστειο το οτι ο Κωστας Σκοκος εκανε ακριβως το ιδιο στυλ voice over στην Φρουτοπια της Οικογενειας Σοφιανου! Ειναι 100% σιγουρο οτι οι Σοφιανοι εμπνευστηκαν απο τα σηριαλ του Λειβαδιτη (ο δαιμονιος δημοσιογραφος Πικος Απικος είναι μια goοfy εκδοχη του Αρη Μαρτελη!)... η εξαφάνιση του Μανωλη του μαναβη ισως παραπεμπει στην"Εξαφανιση του Τζων Αυλακιωτη", αλλο δημοφιλες σηριαλ της ιδιας ακριβως περιοδου.
Αναφερθηκε αλλου οτι οι Ιεροσυλοι ηταν που γυριστηκαν εξ ολοκληρου σε βιντεο. Βλεποντας τους Αξιοπισστους, πιστευω οτι και αυτη η σειρα γυριστηκε σε βιντεο εξ ολοκληρου (και τα εξωτερικα γυρισματα), πιθανοτατα με φορητο U-Matic (τοτε το μονο συστημα βιντεοκασετας με broadcast ποιοτητα εικονας πριν την εμφανιση του Betacam - 400 γραμμες αναλυση σε συγκριση με τις 250 με το ζορι του οικιακου VHS, ), το οποίο ηδη ειχε ερθει στην Ελλαδα και χρησιμοποιουνταν απο τα εξωτερικα συνεργεια για ρεπορταζ (και τις αληστου μνημης "βιντεοταινιες").
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα