Οι φανταρίνες (1979)

Ξέρει κανείς ποιό είναι το τραγούδι που ακούγεται στη σκηνή που χορεύει η Βλαχοπούλου στη ντισκοτέκ;
 
Ενταξει δεν ειναι τοσο κακο οσο λενε μερικοι, βλεπεται ευχαριστα...απλως ειναι 80s και γι αυτο ξενιζει καπως. Θυμαμαι τον Ντανο Λυγιζο σε εναν ρολο πολυ αστειο (κατασκοπος αν θυμαμαι καλα). Νομιζω ειναι απο τις ελαχιστες κινηματογραφικες εμφανισεις του. Κουκλαρες εκεινη την εποχη Φιλινη και Βιδαλη!!
 
Την ειχα δει μικρος πρωτη προβολη στο σινεμα. Δε τη θεωρω αρπαχτη αλλα δεν ειναι κι απο τις αγαπημενες μου. Η καλυτερη ταινια της Βλαχοπουλου εκεινη την περιοδο (αρχες 80) ειναι η "Σιδηρα Κυρια" που ειναι η μοναδικη πολιτικη σατιρα της Βλαχοπουλου.
 
Ο Λεφάκης είχε προσπαθήσει να ξαναζωντανεύει τον ελληνικό κινηματογράφο στα τέλη 70ς με αρχές 80ς. Αλλά αν και χρησιμοποίησε τους παλιούς ηθοποιούς και κάποιες ταινίες ήταν συμπαθητικές, τελικά δεν τα κατάφερε. Τα σενάρια ήταν φτωχά, οι κωμωδίες έδιναν της αίσθηση της μετέπειτα βιντεοκασέτας και οι ηθοποιοί έδειχνα γερασμένοι...
 
101.jpg
101.jpg
 
Η ταινία είναι γυρισμένη στο στρατόπεδο της ΑΣΔΕΝ στο Γουδί, όπου ήταν το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Γυναικών.

Είχα υπηρετήσει εκεί τότε σαν έφεδρος αξιωματικός,και έτσι ,παρ'ολο που η ταινία δεν βλέπεται ,κάθομαι σα χαζός κάθε φορά και τη βλέπω για να θυμηθώ τα νιάτα μου! (δεν είναι γυρισμένη σε στουντιο ,αλλα στους πραγματικούς χώρους).

Οι πραγματικές φανταρίνες ήταν ελαφρώς διαφορετικές βέβαια!!! Αλλά και η πραγματικότητα είχε πολύ γέλιο ,θυμάμαι πχ τι τραβούσα για να οδηγήσω ένα άγημα φανταρίνες να κάνει "παρουσιάστε" στην υποστολή της σημαίας!
 
η ταινια ειναι σε σεναριο του γιωργου μυλωνα ,και αυτο σημαινει οτι η ταινια παει απο ενα επιπεδο και κατω,μετριος σεναριογραφος

ο λεφακης ειχε προσπαθησει οντως να αναστησει τον ελληνικο κινηματογραφο και εριχνε χρηματα

το θεμα ηταν οι γυναικες που τοτε ειχε ακουστει οτι θα υπηρετουσαν σαν στρατευσιμες ενα εξαμηνο για την ισοτητα με τους αντρες

με τα κριτηρια των δεκαετιων του 60 φυσικα δεν ειναι καλη

αλλα για ταινια δεκαετιας 80 ειναι καλη και αυτο κυριως των ερμηνειων

παιζουν πολλοι ηθοποιοι γιατι οπως ειπα εδινε χρημα γενικα ο λεφακης

οι βλαχοπουλου και ειδικα ο ηλιοπουλος αν και με μετριο σεναριο και μεγαλυτεροι σε ηλικια ειναι πολυ καλοι

η εμφανιση του ψαλτη τον βοηθισε στην καριερα του να δειξει το ταλεντο του

και ο ντανος λυζιγος εχει δυνατο ρολο

ο γιαννης ζαβραδυνος αν και πολυ καλος ηθοποιος σαυτη την ταινια ειναι καπως εκτος κλιματος

και οπαπαδοπουλος ειναι καλος και επισης τον βοηθησε να περασει σε πρωτους ρολους αν δεν εφευγε νωρις θα εκανε καριερα μεγαλη

ο αθηνοδωρος ειχε κομμενες σκηνες (2 νομιζω) γιατι υπηρχε υλικο μεγαλυτερο καικοπηκε αναγκαστικα

η φιλινη επισης καλη,η βιδαλη αν και μου ειναι αντιπαθης ειναι καλη

ο παρις λαμπρακος επισηςδινει καικριμα που δεν εκανε καριερα

επισης στην ταινια θα επαιζε ο εξαρχακος δεν θυμαμαι γιατι τελικα δεν ηταν στο καστ

αυτα μπορω να πω γιατι εχω να την δω καιρο

επισης μου αρεσειτο τραγουδι οι στρατιωτινεςτ ζουμ τριαλαρο και οι φανταρινες κτλ (δεν ξερω τιτλο)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δε μπορώ να το θυμηθώ καθόλου! :(

Λες και σβήστηκε από το μυαλό μου.... Ευχαριστώ πάντως!
Όχι και δεν μπορείς! Η ταμπέλα ακόμα κρέμεται στη γωνία. Και μάλιστα πάντα αναρωτιόμουν που κολλάει. Ο σινεμάς σήμερα νομίζω είναι το ξενυχτάδικο Μπαρμπαρέλα
 
με το θεμα της ταινιας και τους πρωταγωνιστες θα μπορουσε να γινει μια ταινιαρα
δυστυχως το σεναριο του γιωργου μυλωνα ειναι μετριο και ετσι η ταινια εμεινε σαυτα τα επιπεδα
εχει μονο καλες στιγμες και σκηνες οπως με το ψαλτη,λυζιγο
βαζει μια εντελως ασχευη σκηνη με το ξενοδοχειο που πετα τη ταινια εξω απο θεμα
για να μην μακρυγορω ειναι κριμα με αυτο το υλικο να εχουμε μια τετοια ταινια
επισης σαφως και δεν ειναι αρπαχτη,απο την εταιρεια παραγωγης δοθηκαν χρηματα και φαινεται αυτο
 
με το θεμα της ταινιας και τους πρωταγωνιστες θα μπορουσε να γινει μια ταινιαρα
δυστυχως το σεναριο του γιωργου μυλωνα ειναι μετριο και ετσι η ταινια εμεινε σαυτα τα επιπεδα
εχει μονο καλες στιγμες και σκηνες οπως με το ψαλτη,λυζιγο
βαζει μια εντελως ασχευη σκηνη με το ξενοδοχειο που πετα τη ταινια εξω απο θεμα
για να μην μακρυγορω ειναι κριμα με αυτο το υλικο να εχουμε μια τετοια ταινια
επισης σαφως και δεν ειναι αρπαχτη,απο την εταιρεια παραγωγης δοθηκαν χρηματα και φαινεται αυτο
Θα συμφωνήσω με την άποψη αυτή, επειδή έτυχε σχετικά πρόσφατα είδα την ταινία. Δεν θα έλεγα ότι είναι κακή ταινία, απλώς αρκετά ουδέτερη και μέτρια, αν σκεφτούμε και τους συντελεστές/πρωταγωνιστές. Σαφώς και οι ερμηνείες των μεγάλων αυτών ηθοποιών ανέβασαν επίπεδο στην ταινία, γενικά όμως, όντως, οι προσδοκίες, ήταν μεγάλες θαρρώ, αν σκεφτούμε πως εκείνη την περίοδο, είχαν χαθεί από το προσκήνιο οι μεγάλες αυτές μορφές του ελληνικού κινηματογράφου συνεπώς, δεν ξέρω κατά πόσο ήταν δυναμικό comeback, μπορεί βέβαια να ήταν αρκετό το γεγονός ότι ο κόσμος είδε και πάλι στη μεγάλη οθόνη τους ανθρώπους τους οποίους είχε νοσταλγήσει.

Με το πρίσμα του σήμερα πάντως, μπορούμε να πούμε ότι ήταν αρκετά τολμηρή ταινία και είχε πάρει ρίσκα. Προσωπικά μιλώντας, επιφυλάσσομαι βέβαια επ'αυτου, επειδή έτυχε πέτυχα την ταινία στη σκηνή του Σταθη Ψάλτη, δεν μπορώ να πω ότι βρήκα κάτι το ξεκαρδιστικό. Ίσως επειδή έχουμε χορτάσει πλέον με αυτού του είδους τα υπονοούμενα, ίσως να μην προκαλούν αίσθηση, τότε όμως, ήταν κάτι θαρραλέο και οφείλω να το αναγνωρίσω αυτό στην ταινία, το ότι σε εκείνη την εποχή, τολμήθηκε κάτι τέτοιο.

Πιθανόν δεν μας προκαλεί αίσθηση και ως σενάριο επειδή, με το πρίσμα της σημερινής εποχής δεν λέει και πολλά, για την τότε εποχή όμως, μπορεί όντως να ήταν κάτι πρωτοποριακό το οποίο άνοιξε την πόρτα για το μετά, ειδικά για τη δεκαετία του 80 που ακολούθησε
 
Η ταινία παρόλη την εισπρακτική της επιτυχία δεν μπορώ να πω ότι συγκαταλέγεται στις αξιομνημόνευτες εκείνης της δεκαετίας που ο ελληνικός κινηματογράφος ειδικά στα τέλη του '70 είχε πάρει την κατιούσα. Οι μεγάλοι μας κωμικοί Ρένα και Ντίνος που τους θαυμάσαμε και τους αγαπήσαμε σε πλειάδα ταινών, στην συγκεκριμένη παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους δεν μπόρεσαν ούτε στο ελάχιστο να προσεγγίσουν έστω τις μεγάλες επιτυχίες του παρελθόντος και καλό θα ήταν να γνώριζαν και οι ίδιοι τα χρονικά όρια που το αξεπέραστο υποκριτικό τους ταλέντο νομοτελειακά φθίνει με κίνδυνο την αποδόμηση στα μάτια του θεατή του λαμπερού παρελθόντος τους.
Παρόλα αυτά η ταινία έχει μια δόση νοσταλγίας για κάποια αγαπημένα χρόνια της εφηβείας μας και ίσως για αυτό το λόγο εξιδανικευμένα βλέπεται ευχάριστα. Οι ηθοποιοί πολύ σημαντικοί πέραν από τα δύο ιερά τέρατα, ξεχωρίζει ο Στάθης Ψάλτης ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι η λαμπερή και άκρως ερωτεύσιμη ομορφιά των Φιλίνη (τι γυναίκα), Καλέση και Βιδάλη που ο αισθησιασμός τους χτυπάει κόκκινο.
Γνωστοί και μη εξαιρετέοι οι Μυλωνάς, Δαδήρας και Λεφάκης που με τις φιλότιμες από μεριά του καθενός προσπάθειες τους κράτησαν τον ελληνικό κινηματογράφο σε κάποιο επίπεδο που μετά τον θάνατο του Φίνου είχε χάσει την αίγλη του.
 
συγνωμη θα διαφωνησω καθετα ο γιωργος μυλωνας δεν πιστευω οτι κρατησε τον ελληνικο κινηατογραφο αλλα αντιθετα
 
Τελευταία επεξεργασία:
συγνωμη θα διαφωνησω καθετα ο γιωργος μυλωνας δεν πιστευω οτι κρκατησε τον ελληνικο κινηατογραφο αλλα αντιθετα
Δέχομαι την άποψη σας, αν και πιστεύω πως σε κάποιες ταινίες που έγραψε το σενάριο όπως Χούλιγκανς, Φυλακές Ανηλίκων και Πανικός στα σχολεία πιάνοντας πιστεύω τον σφυγμό της νεολαίας και της εποχής, πέρασε πολύ εύστοχα και παραστατικά τα μηνύματα της εποχής και είχαν νομίζω στην προβολή τους ικανοποιητική εισπρακτική επιτυχία. Φυσικά έγραψε και το σενάριο υποδεέστερων ταινιών στις οποίες προφανώς αναφέρεστε, που κατά την γνώμη μου δεν ξέφυγαν από τον μέσο όρο των κινηματογραφικών εγχειρημάτων εκείνης της περιόδου.
 
Δέχομαι την άποψη σας, αν και πιστεύω πως σε κάποιες ταινίες που έγραψε το σενάριο όπως Χούλιγκανς, Φυλακές Ανηλίκων και Πανικός στα σχολεία πιάνοντας πιστεύω τον σφυγμό της νεολαίας και της εποχής, πέρασε πολύ εύστοχα και παραστατικά τα μηνύματα της εποχής και είχαν νομίζω στην προβολή τους ικανοποιητική εισπρακτική επιτυχία. Φυσικά έγραψε και το σενάριο υποδεέστερων ταινιών στις οποίες προφανώς αναφέρεστε, που κατά την γνώμη μου δεν ξέφυγαν από τον μέσο όρο των κινηματογραφικών εγχειρημάτων εκείνης της περιόδου.
ναι εχετε δικιο στις ταινιες που αναφερεστε,ισως να ημουν και εγω αφοριστικος
αλλα στις κωμωδιες ειδικα απετυχε
και για να μην αναφερθω σε αλλες,αλλα σε αυτη που ειναι το ποστ
με ενα τετοιο ενδιαφερον θεμα και τοσο μεγαλους κωμικους ηλιοπουλο,βλαχοπουλου,ψαλτη,αθηνοδωρο,παπαδοπουλος,λυγιζο και αλλους
θα μπορουσε να κανει μια ταινιαρα
και εκεινος εδωσε ενα επιεικως μετριο σεναριο
 
Πίσω
Μπλουζα