ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.175
- Αντιδράσεις
- 2.472
Με μια ανάλαφρη κωμωδία θα ασχοληθούμε σήμερα. Είναι η ταινία "Ο Σταύρος είναι πονηρός" του 1970, σε παραγωγή Νίκου Παπαδόπουλου, σενάριο Νίκου Αντωνάκου και σκηνοθεσία Οδυσσέα Κωστελέτου.
Το θέμα - το καστ. Ένας νεαρός διαφημιστής, ο Δημήτρης Χρηστίδης (Σταύρος Παράβας) προσπαθεί να πιάσει την καλή. Διατηρεί ένα διαφημιστικό γραφείο με τον συνεταίρο του Πάνο Διαμάντη (Βαγγέλης Πλοιός) και παρά τις παραινέσεις της κοπέλας του, Καίτης (Νίκη Φιλοπούλου) η δουλειά δεν τραβάει. Ο Δημήτρης όμως θα σκαρφιστεί κάτι. Θα πάει να βρει τον Πέτρο Φωκά (Γιάννης Μιχαλόπουλος), βιομήχανο, και θα του συστηθεί ως ο νόθος γιος του Τζιάκομο, καρπός της σχέσης του τελευταίου με μια Ιταλίδα στον πόλεμο. Ο Πέτρος θέλοντας και μη θα τον εισάγει στο σπίτι του όπου μένει με τη σύζυγό του Νταίζη (Ελένη Προκοπίου). Ο Δημήτρης θα καταφέρει να αποσπάσει από τον "πατέρα" του ένα σεβαστό ποσό για να προωθήσει διαφημιστικά το εργοστάσιο του Φωκά και θα αυξήσει τις πωλήσεις. Το τέχνασμά του όμως θα γίνει αντιληπτό από την υπηρέτρια του σπιτιού, Κασσιανή (Νίτσα Μαρούδα) και αυτή θα τον εκβιάζει ζητώντας του γάμο. Ο Δημήτρης θα αποφύγει τις αποκαλύψεις δίνοντας ως γαμπρό τον Πάνο στην Κασσιανή. Τελικά όμως η άφιξη ενός Ιταλού πελάτη στο εργοστάσιο θα εκθέσει τον Δημήτρη. Η καλή όμως πορεία του εργοστασίου όμως θα πείσει τον Φωκά να του δώσει άφεση αμαρτιών.
Σχόλια. Η ταινία είναι μια ακόμα κωμωδία από αυτές που παράγονταν κατά κόρο την περίοδο αυτή. Βασιζόμενος σε ένα υποτυπώδες σενάριο με αρκετές υπερβολές, ο σκηνοθέτης Οδυσσέας Κωστελέτος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αξία των ηθοποιών και να βγάλει λίγο γέλιο. Και όντως σε κάποια σημεία το καταφέρνει. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο μεγάλο ταλέντο δύο κατ' εξοχήν κωμικών του Σταύρου Παράβα και του Γιάννη Μιχαλόπουλου που πραγματικά τα πήγαν καλά. Κατά τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν υψηλές προσδοκίες. Ωστόσο στα 87' της ταινίας η ώρα πέρασε αρκετά ευχάριστα. Ισχυρό χαρτί είναι τα όμορφα κομμάτια που ακούγονται και ως επί το πλείστον έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Έτσι ακούμε το "Κορίτσι του Μάη", διασκευή Ολλανδικού κομματιού από τους Olympians, Η γοργόνα και το Δελφίνι, δελφινάκι με τον Γιάννη Καλατζή, Το πουλί (Θα ζήσω ελεύθερο πουλί) και Τα μπαγλαμαδάκια με τον Χρηστάκη. Βοήθησε και η μουσική επιμέλεια από τον πολύπειρο Χρήστο Μουραμπά. Ειδική μνεία γίνεται παρακάτω στα video για το ξένο κομμάτι που ακούστηκε στην ταινία.
Πέραν των 2 κορυφαίων δεν διακρίθηκαν ιδιαίτερα οι υπόλοιποι ηθοποιοί χωρίς να σημαίνει ότι πήγαν άσχημα. Μέτρια η φωτογραφία του Νίκου Μήλα.
Μικρά - μικρά.
1. Είναι από τις ελάχιστες φορές που την διεύθυνση του μοντάζ είχε γυναίκα, η Γιάννα Σπυροπούλου. Μια σπάνια πραγματικά περίπτωση σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο. Ένα μικρό βιογραφικό στη σπουδαία δημιουργό που έφυγε το 2016, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
2. Η Νίκη Φιλοπούλου που στην ταινία είναι το κορίτσι του Δημήτρη, αφού έκανε ως ηθοποιός κάποιες ταινίες και σειρές ως τα μέσα της δεκαετίας του '90 αλλά και θήτευεσε ως βοηθός σκηνοθέτη σε κάποιες, ασχολήθηκε και με τα λογοτεχνικά δρώμενα με αρκετή επιτυχία όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Video
1. Το τραγούδι medley Aquarius (Let the sunshine in) που γράφτηκε για τις ανάγκες του μιούζικαλ Hair (1967). Τα δύο αυτά κομμάτια ενώθηκαν σε single από το συγκρότημα The 5th dimension (1969). Αργότερα ενσωματώθηκε με άλλη ενορχήστρωση και στίχους στην ταινία Hair (1979). Στην ταινία το ακούμε από τον σπουδαίο Έλληνα ερμηνευτή Πάνο Κόκκινο με το συγκρότημα Showers. Περισσότερα για το έργο του Πάνου Κόκκινου εδώ.
Φωτογραφίες.
1. Η Καίτη έχει απηυδήσει να μπορέσει να βάλει τον Δημήτρη να τρέξει να φέρει πελάτες για τη δουλειά. Αυτός όμως προτιμάει το αραλίκι και τον καφέ.
2. Η Νταίζη σκέφτεται να χωρίσει, ο δικηγόρος όμως της οικογένειας Γιάννης (Βάσος Ανδρονίδης) καταφέρνει να την πείσει περί του αντιθέτου.
3. Ο Τζιάκομο με τον "πατέρα" του.
4. Σκηνή από το διαφημιστικό του εργοστασίου έξω από το στάδιο Καραϊσκάκη.
5. Η Κασσιανή ανακαλύπτει την απάτη του "Τζιάκομο".
Το θέμα - το καστ. Ένας νεαρός διαφημιστής, ο Δημήτρης Χρηστίδης (Σταύρος Παράβας) προσπαθεί να πιάσει την καλή. Διατηρεί ένα διαφημιστικό γραφείο με τον συνεταίρο του Πάνο Διαμάντη (Βαγγέλης Πλοιός) και παρά τις παραινέσεις της κοπέλας του, Καίτης (Νίκη Φιλοπούλου) η δουλειά δεν τραβάει. Ο Δημήτρης όμως θα σκαρφιστεί κάτι. Θα πάει να βρει τον Πέτρο Φωκά (Γιάννης Μιχαλόπουλος), βιομήχανο, και θα του συστηθεί ως ο νόθος γιος του Τζιάκομο, καρπός της σχέσης του τελευταίου με μια Ιταλίδα στον πόλεμο. Ο Πέτρος θέλοντας και μη θα τον εισάγει στο σπίτι του όπου μένει με τη σύζυγό του Νταίζη (Ελένη Προκοπίου). Ο Δημήτρης θα καταφέρει να αποσπάσει από τον "πατέρα" του ένα σεβαστό ποσό για να προωθήσει διαφημιστικά το εργοστάσιο του Φωκά και θα αυξήσει τις πωλήσεις. Το τέχνασμά του όμως θα γίνει αντιληπτό από την υπηρέτρια του σπιτιού, Κασσιανή (Νίτσα Μαρούδα) και αυτή θα τον εκβιάζει ζητώντας του γάμο. Ο Δημήτρης θα αποφύγει τις αποκαλύψεις δίνοντας ως γαμπρό τον Πάνο στην Κασσιανή. Τελικά όμως η άφιξη ενός Ιταλού πελάτη στο εργοστάσιο θα εκθέσει τον Δημήτρη. Η καλή όμως πορεία του εργοστασίου όμως θα πείσει τον Φωκά να του δώσει άφεση αμαρτιών.
Σχόλια. Η ταινία είναι μια ακόμα κωμωδία από αυτές που παράγονταν κατά κόρο την περίοδο αυτή. Βασιζόμενος σε ένα υποτυπώδες σενάριο με αρκετές υπερβολές, ο σκηνοθέτης Οδυσσέας Κωστελέτος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αξία των ηθοποιών και να βγάλει λίγο γέλιο. Και όντως σε κάποια σημεία το καταφέρνει. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο μεγάλο ταλέντο δύο κατ' εξοχήν κωμικών του Σταύρου Παράβα και του Γιάννη Μιχαλόπουλου που πραγματικά τα πήγαν καλά. Κατά τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν υψηλές προσδοκίες. Ωστόσο στα 87' της ταινίας η ώρα πέρασε αρκετά ευχάριστα. Ισχυρό χαρτί είναι τα όμορφα κομμάτια που ακούγονται και ως επί το πλείστον έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Έτσι ακούμε το "Κορίτσι του Μάη", διασκευή Ολλανδικού κομματιού από τους Olympians, Η γοργόνα και το Δελφίνι, δελφινάκι με τον Γιάννη Καλατζή, Το πουλί (Θα ζήσω ελεύθερο πουλί) και Τα μπαγλαμαδάκια με τον Χρηστάκη. Βοήθησε και η μουσική επιμέλεια από τον πολύπειρο Χρήστο Μουραμπά. Ειδική μνεία γίνεται παρακάτω στα video για το ξένο κομμάτι που ακούστηκε στην ταινία.
Πέραν των 2 κορυφαίων δεν διακρίθηκαν ιδιαίτερα οι υπόλοιποι ηθοποιοί χωρίς να σημαίνει ότι πήγαν άσχημα. Μέτρια η φωτογραφία του Νίκου Μήλα.
Μικρά - μικρά.
1. Είναι από τις ελάχιστες φορές που την διεύθυνση του μοντάζ είχε γυναίκα, η Γιάννα Σπυροπούλου. Μια σπάνια πραγματικά περίπτωση σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο. Ένα μικρό βιογραφικό στη σπουδαία δημιουργό που έφυγε το 2016, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
2. Η Νίκη Φιλοπούλου που στην ταινία είναι το κορίτσι του Δημήτρη, αφού έκανε ως ηθοποιός κάποιες ταινίες και σειρές ως τα μέσα της δεκαετίας του '90 αλλά και θήτευεσε ως βοηθός σκηνοθέτη σε κάποιες, ασχολήθηκε και με τα λογοτεχνικά δρώμενα με αρκετή επιτυχία όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Video
1. Το τραγούδι medley Aquarius (Let the sunshine in) που γράφτηκε για τις ανάγκες του μιούζικαλ Hair (1967). Τα δύο αυτά κομμάτια ενώθηκαν σε single από το συγκρότημα The 5th dimension (1969). Αργότερα ενσωματώθηκε με άλλη ενορχήστρωση και στίχους στην ταινία Hair (1979). Στην ταινία το ακούμε από τον σπουδαίο Έλληνα ερμηνευτή Πάνο Κόκκινο με το συγκρότημα Showers. Περισσότερα για το έργο του Πάνου Κόκκινου εδώ.
Φωτογραφίες.
1. Η Καίτη έχει απηυδήσει να μπορέσει να βάλει τον Δημήτρη να τρέξει να φέρει πελάτες για τη δουλειά. Αυτός όμως προτιμάει το αραλίκι και τον καφέ.
2. Η Νταίζη σκέφτεται να χωρίσει, ο δικηγόρος όμως της οικογένειας Γιάννης (Βάσος Ανδρονίδης) καταφέρνει να την πείσει περί του αντιθέτου.
3. Ο Τζιάκομο με τον "πατέρα" του.
4. Σκηνή από το διαφημιστικό του εργοστασίου έξω από το στάδιο Καραϊσκάκη.
5. Η Κασσιανή ανακαλύπτει την απάτη του "Τζιάκομο".
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: