ARETARA

RetroNuts!
Joined
1 Σεπ 2010
Μηνύματα
2.136
Αντιδράσεις
2.279
Με μια ανάλαφρη κωμωδία θα ασχοληθούμε σήμερα. Είναι η ταινία "Ο Σταύρος είναι πονηρός" του 1970, σε παραγωγή Νίκου Παπαδόπουλου, σενάριο Νίκου Αντωνάκου και σκηνοθεσία Οδυσσέα Κωστελέτου.

Το θέμα - το καστ. Ένας νεαρός διαφημιστής, ο Δημήτρης Χρηστίδης (Σταύρος Παράβας) προσπαθεί να πιάσει την καλή. Διατηρεί ένα διαφημιστικό γραφείο με τον συνεταίρο του Πάνο Διαμάντη (Βαγγέλης Πλοιός) και παρά τις παραινέσεις της κοπέλας του, Καίτης (Νίκη Φιλοπούλου) η δουλειά δεν τραβάει. Ο Δημήτρης όμως θα σκαρφιστεί κάτι. Θα πάει να βρει τον Πέτρο Φωκά (Γιάννης Μιχαλόπουλος), βιομήχανο, και θα του συστηθεί ως ο νόθος γιος του Τζιάκομο, καρπός της σχέσης του τελευταίου με μια Ιταλίδα στον πόλεμο. Ο Πέτρος θέλοντας και μη θα τον εισάγει στο σπίτι του όπου μένει με τη σύζυγό του Νταίζη (Ελένη Προκοπίου). Ο Δημήτρης θα καταφέρει να αποσπάσει από τον "πατέρα" του ένα σεβαστό ποσό για να προωθήσει διαφημιστικά το εργοστάσιο του Φωκά και θα αυξήσει τις πωλήσεις. Το τέχνασμά του όμως θα γίνει αντιληπτό από την υπηρέτρια του σπιτιού, Κασσιανή (Νίτσα Μαρούδα) και αυτή θα τον εκβιάζει ζητώντας του γάμο. Ο Δημήτρης θα αποφύγει τις αποκαλύψεις δίνοντας ως γαμπρό τον Πάνο στην Κασσιανή. Τελικά όμως η άφιξη ενός Ιταλού πελάτη στο εργοστάσιο θα εκθέσει τον Δημήτρη. Η καλή όμως πορεία του εργοστασίου όμως θα πείσει τον Φωκά να του δώσει άφεση αμαρτιών.

Σχόλια. Η ταινία είναι μια ακόμα κωμωδία από αυτές που παράγονταν κατά κόρο την περίοδο αυτή. Βασιζόμενος σε ένα υποτυπώδες σενάριο με αρκετές υπερβολές, ο σκηνοθέτης Οδυσσέας Κωστελέτος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αξία των ηθοποιών και να βγάλει λίγο γέλιο. Και όντως σε κάποια σημεία το καταφέρνει. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο μεγάλο ταλέντο δύο κατ' εξοχήν κωμικών του Σταύρου Παράβα και του Γιάννη Μιχαλόπουλου που πραγματικά τα πήγαν καλά. Κατά τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν υψηλές προσδοκίες. Ωστόσο στα 87' της ταινίας η ώρα πέρασε αρκετά ευχάριστα. Ισχυρό χαρτί είναι τα όμορφα κομμάτια που ακούγονται και ως επί το πλείστον έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Έτσι ακούμε το "Κορίτσι του Μάη", διασκευή Ολλανδικού κομματιού από τους Olympians, Η γοργόνα και το Δελφίνι, δελφινάκι με τον Γιάννη Καλατζή, Το πουλί (Θα ζήσω ελεύθερο πουλί) και Τα μπαγλαμαδάκια με τον Χρηστάκη. Βοήθησε και η μουσική επιμέλεια από τον πολύπειρο Χρήστο Μουραμπά. Ειδική μνεία γίνεται παρακάτω στα video για το ξένο κομμάτι που ακούστηκε στην ταινία.

Πέραν των 2 κορυφαίων δεν διακρίθηκαν ιδιαίτερα οι υπόλοιποι ηθοποιοί χωρίς να σημαίνει ότι πήγαν άσχημα. Μέτρια η φωτογραφία του Νίκου Μήλα.

Μικρά - μικρά.

1. Είναι από τις ελάχιστες φορές που την διεύθυνση του μοντάζ είχε γυναίκα, η Γιάννα Σπυροπούλου. Μια σπάνια πραγματικά περίπτωση σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο. Ένα μικρό βιογραφικό στη σπουδαία δημιουργό που έφυγε το 2016, μπορείτε να διαβάσετε εδώ

2. Η Νίκη Φιλοπούλου που στην ταινία είναι το κορίτσι του Δημήτρη, αφού έκανε ως ηθοποιός κάποιες ταινίες και σειρές ως τα μέσα της δεκαετίας του '90 αλλά και θήτευεσε ως βοηθός σκηνοθέτη σε κάποιες, ασχολήθηκε και με τα λογοτεχνικά δρώμενα με αρκετή επιτυχία όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Video

1. Το τραγούδι medley Aquarius (Let the sunshine in) που γράφτηκε για τις ανάγκες του μιούζικαλ Hair (1967). Τα δύο αυτά κομμάτια ενώθηκαν σε single από το συγκρότημα The 5th dimension (1969). Αργότερα ενσωματώθηκε με άλλη ενορχήστρωση και στίχους στην ταινία Hair (1979). Στην ταινία το ακούμε από τον σπουδαίο Έλληνα ερμηνευτή Πάνο Κόκκινο με το συγκρότημα Showers. Περισσότερα για το έργο του Πάνου Κόκκινου εδώ




Φωτογραφίες.

1. Η Καίτη έχει απηυδήσει να μπορέσει να βάλει τον Δημήτρη να τρέξει να φέρει πελάτες για τη δουλειά. Αυτός όμως προτιμάει το αραλίκι και τον καφέ.

stavros1.jpg



2. Η Νταίζη σκέφτεται να χωρίσει, ο δικηγόρος όμως της οικογένειας Γιάννης (Βάσος Ανδρονίδης) καταφέρνει να την πείσει περί του αντιθέτου.

stavros2.jpg



3. Ο Τζιάκομο με τον "πατέρα" του.

stavros8.jpg



4. Σκηνή από το διαφημιστικό του εργοστασίου έξω από το στάδιο Καραϊσκάκη.

stavros6.jpg



5. Η Κασσιανή ανακαλύπτει την απάτη του "Τζιάκομο".

stavros9.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
 "Ο Σταύρος είναι πονηρός" του 1970, 

Ένας νεαρός διαφημιστής, ο Δημήτρης Χρηστίδης (Σταύρος Παράβας

Ο Δημήτρης όμως θα σκαρφιστεί κάτι. Θα πάει να βρει τον Πέτρο Φωκά (Γιάννης Μιχαλόπουλος), βιομήχανο, και θα του συστηθεί ως ο νόθος γιος του Τζιάκομο,
O Σταύρος  του τίτλου σεναριακά που κολλάει ?  9_9 :animlaugh:
 
O Σταύρος  του τίτλου σεναριακά που κολλάει ?  9_9 :animlaugh:
Πιθανότατα παραπέμπει ευθέως στο όνομα του Παράβα και τις πανούργες στην ταινία προθέσεις του. Κατά τ' άλλα ουδεμία σχέση με τα ονόματα των ηρώων. 
 
O Σταύρος  του τίτλου σεναριακά που κολλάει ?  9_9 :animlaugh:
Και για να συμπληρωσω το σχολιο του Aretara, ο τιτλος ειναι δανεισμενος απο την μεγαλη επιτυχια της εποχης δια στοματος Γιαννη Καλατζη, Ο Γιωργος ειναι πονηρος. Το Δημητρης δεν τους εβγαινε στον αριθμο των συλλαβων, αλλα τουλαχιστον θα μπορουσαν να ονομαζαν τον ηρωα Σταυρο εξ' αρχης.
 
Ακριβώς bambi, ήταν συλλαβικό το θέμα...
 
Video

1
. Το τραγούδι medley Aquarius (Let the sunshine in) που γράφτηκε για τις ανάγκες του μιούζικαλ Hair (1967). Τα δύο αυτά κομμάτια ενώθηκαν σε single από το συγκρότημα The 5th dimension (1969). Αργότερα ενσωματώθηκε με άλλη ενορχήστρωση και στίχους στην ταινία Hair (1979). Στην ταινία το ακούμε από τον σπουδαίο Έλληνα ερμηνευτή Πάνο Κόκκινο με το συγκρότημα Showers. Περισσότερα για το έργο του Πάνου Κόκκινου εδώ.
Το σωστό video.

 
Το "Δελφίνι, δελφινάκι" στην ταινία (ο ήχος του τραγουδιού δεν είναι από την ταινία) με τον Γιάννη Καλατζή (δεύτερες φωνές Λίτσα Διαμάντη). Στην πίστα ανεβαίνουν και χορεύουν οι Σταύρος Παράβας, Νίκη Φιλοπούλου και Βαγγέλης Πλοιός.


Για την ιστορία, να αναφέρω μια επίσης όμορφη εκτέλεση του κομματιού την ίδια χρονιά (1970) από τον Μάριο Κώστογλου με δεύτερες φωνές από τη Σόφη Ζαννίνου.

 
Ομολογώ ότι δεν γνώριζα την ταινία, αλλά η πολύ ωραία και αναλυτική παρουσία της Aretara, με ωθεί να την ψάξω στο You Tube ή στο Greek Movies να την παρακολουθήσω. Οι πολύ καλοί κωμικοί μας Παράβας και Μιχαλόπουλος σε συνδυασμό με τα πολύ ωραία τραγούδια που ακούγονται στην ταινία, δίνοντας μια ξεχωριστή νότα νοσταλγίας και ταξιδιού σε μια δύσκολη χρονικά περίοδο που διακρινόταν όμως από μια καλύτερη ποιότητα, αγνότητα και ίσως μια ανιδιοτελή αθωότητα στις ανθρώπινες σχέσεις (με τις εξαιρέσεις του κανόνα βεβαίως).
Στις πολύ όμορφες φωτογραφίες που ανάρτησε η φίλη Aretara, θα μου επιτραπεί να σταθώ στην όχι και τόσο ευρέως γνωστή και μάλλον δευτεραγωνίστρια ηθοποιό Νίκη Φιλοπούλου. Υπέροχη παρουσία, πολύ γοητευτική και αγνή φυσική ομορφιά χωρίς ίχνος μακιγιάζ ή ρετουσαρίσματος που συνηθίζεται ευρύτατα τα τελευταία χρόνια προς επιβεβαίωση της ματαιοδοξίας και κάλυψη της ανασφάλειας των χαριτόβρυτων νεαρών ενζενί της εποχής μας.
Εύγε Νίκη! Είσαι πολύ πιο ερωτεύσιμη, αληθινή και αυθεντικά γοητευτική χωρίς να έχεις ανάγκη φίλτρα επιβεβαίωσης και εξώφυλλα ματαιοδοξίας που όμως έχουν σύντομη ημερομηνία λήξεως.
 
Στις πολύ όμορφες φωτογραφίες που ανάρτησε η φίλη Aretara, θα μου επιτραπεί να σταθώ στην όχι και τόσο ευρέως γνωστή και μάλλον δευτεραγωνίστρια ηθοποιό Νίκη Φιλοπούλου. Υπέροχη παρουσία, πολύ γοητευτική και αγνή φυσική ομορφιά χωρίς ίχνος μακιγιάζ ή ρετουσαρίσματος που συνηθίζεται ευρύτατα τα τελευταία χρόνια προς επιβεβαίωση της ματαιοδοξίας και κάλυψη της ανασφάλειας των χαριτόβρυτων νεαρών ενζενί της εποχής μας.
Εύγε Νίκη! Είσαι πολύ πιο ερωτεύσιμη, αληθινή και αυθεντικά γοητευτική χωρίς να έχεις ανάγκη φίλτρα επιβεβαίωσης και εξώφυλλα ματαιοδοξίας που όμως έχουν σύντομη ημερομηνία λήξεως.

Και που να την δεις, Sebastian, στη σειρα Παραμυθια πισω απ' τα καγκελα, στο επεισοδιο Το ρομαντσο του σουληνα. Αγεραστη!
Σειρα γυρισμενη το 1984 και δεν ειχε περασει μερα απο πανω της. Τι να γινεται αραγε αυτη η ηθοποιος;
 
Και που να την δεις, Sebastian, στη σειρα Παραμυθια πισω απ' τα καγκελα, στο επεισοδιο Το ρομαντσο του σουληνα. Αγεραστη!
Σειρα γυρισμενη το 1984 και δεν ειχε περασει μερα απο πανω της. Τι να γινεται αραγε αυτη η ηθοποιος;

Όπως ανέφερα και στο αρχικό thread, ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία (ως βοηθός) και τη λογοτεχνία.
 
Πίσω
Μπλουζα