ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.221
- Αντιδράσεις
- 2.691
Ο τσαρλατάνος (1973)
RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/Ο_τσαρλατάνος
Μια κωμωδία παραγωγής Finos Films του 1973, σε σενάριο Γιώργου Λαζαρίδη και σκηνοθεσία Ερρίκου Θαλασσινού. Σε τριπλό και κεντρικό ρόλο ο Θανάσης Βέγγος.
Η υπόθεση - Το καστ. Στην Γερμανία, ένας Έλληνας μετανάστης ο Θανάσης (Θανάσης Βέγγος) δουλεύει επί 10 χρόνια στερούμενος τα πάντα και κάνοντας οικονομίες με το όνειρο να επιστρέψει κάποια στιγμή στην Ελλάδα για να φροντίσει τον πατέρα του Λευτέρη και την δίδυμη αδερφή του Αθανασία (επίσης Θανάσης Βέγγος). Μόνη του φίλη στη Γερμανία η φράου Γκέρτα (Ευαγγελία Σαμιωτάκη) που τον φροντίζει και θέλει να τον παντρευτεί. Όταν όμως φτάνει ένα γράμμα από το δάσκαλο του χωριού Επαμεινώνδα Τεμπερλέκη (Στράτος Παχής) που τον πληροφορεί για την άσχημη κατάσταση της υγείας του πατέρα του, ο Θανάσης αποφασίζει να βγάλει όλα τα λεφτά από την τράπεζα και να γυρίσει στην Ελλάδα. Λογαριάζει όμως χωρίς τον ξενοδόχο... Η τράπεζα κηρύσσει πτώχευση (Απόσπασμα 1) και ο Θανάσης απένταρος πλέον, αναγκάζεται για να μπορέσει να επιστρέψει να μπει λαθραία σε ένα φορτηγό ψυγείο κρεάτων. Το απίστευτο ταξίδι του θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί μια διαφημιστική εταιρεία, η Superstar, της οποίας ο ιδιοκτήτης, ο Μπαλαμούτης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) θα τον βάλει εν αγνοία του να πρωταγωνιστεί σε διαφημιστικά σποτ. Αυτό προκαλεί την αντίδραση της ανταγωνίστριας Founda press, της οποίας το αφεντικό Φεσάρας (Γιώργος Τσιτσόπουλος) θα οργανώσει σχέδιο απαγωγής του. Αυτό θα λάβει χώρα στο χωριό με όλη την οικογένεια Θανάση και τις δύο ανταγωνίτριες εταιρείες σε πλήρη δράση. Τα πράγματα όμως μπερδεύονται και ενώ η Founda press απαγάγει το Θανάση, η Superstar μεταφέρει στην Αθήνα την αδερφή του Αθανασία. Ο πατέρας Λευτέρης κατεβαίνει μαζί με το δάσκαλο για να ξαναπάρει τα παιδιά του πίσω. Καταφθάνει και η αστυνομία (Γιώργος Βελέντζας) η οποία ενώ αρχικά νομίζει ότι κυνηγάει τρομοκράτες, θα δώσει τελικά τη λύση.
Σχόλια. Πρόκειται για μια ακόμη από τις πολλές ταινίες γέλιου που συμμετείχε ο κατεξοχήν ηθοποιός του είδους Θανάσης Βέγγος. Το σενάριο θα έλεγα ότι στην αρχή ξαφνιάζει ευχάριστα το θεατή διότι καταπιάνεται με ένα κοινωνικό θέμα, τη μετανάστευση των Ελλήνων στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και δη στη Δυτική (τότε) Γερμανία και στις δύσκολες συνθήκες που είχαν να αντιμετωπίσουν το πρώτο κύμα (τουλάχιστον) των Ελλήνων της διασποράς. Φτώχεια, ατέλειωτες ώρες εργασία για να τα βγάλουν πέρα, μεροδούλι μεροφάι για να κάνουν οικονομίες για την πατρίδα. Η περιγραφή βέβαια γίνεται υπό τη μορφή κωμικοτραγικών καταστάσεων που με το πηγαίο ταλέντο του Βέγγου απογειώνονται ερμηνευτικά. Αυτά ως τη στιγμή που ο ήρωας επιστρέφει στην Ελλάδα. Το σενάριο αρχίζει και φλυαρεί, με επίκεντρο την ιδέα του ανταγωνισμού των διαφημιστικών εταιρειών που με φόντο την νεογέννητη ακόμη τηλεόραση συνωστίζονται πίσω από την προοπτική του διαμοιρασμού της όποιας πίτας. Σε αυτό το πλαίσιο θα έλεγα ότι ο Παπαγιαννόπουλος "χαραμίζεται" καθώς περιορίζεται σε έναν άχαρο ουσιαστικά ρόλο όπως φυσικά και οι υπόλοιποι δευτεραγωνιστές (Τσιτσόπουλος, Ζαννίνο, Βελέντζας, Γιαννάτος, Παπαδόπουλος). Η ταινία "ανεβαίνει" κάπως στο τέλος και αυτό χάρη στην σπιρτάδα του Βέγγου και στην απανωτές στιγμές γέλιου που χαρίζει. Να σημειώσω επίσης την καλή παρουσία της Σαμιωτάκη σε πειστικό ρόλο της φράου Γκέρτα (και λόγω όγκου...). Γενικά το αποτέλεσμα θα το χαρακτήριζα μέτριο προς ικανοποιητικό. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι ήταν και η εποχή που ο κινηματογράφος είχε πάρει την κατιούσα χωρίς επιστροφή...
Μικρά - μικρά. 1) Η εξαιρετική αφήγηση-εισαγωγή στην αρχή από το μαιτρ του είδους Σταύρο Ξενίδη. 2) Τα εκτεταμένα πλάνα από το ανοικοδομημένο Μόναχο του 1973 ελέω και των Ολυμπιακών αγώνων που διεξήχθησαν την προηγούμενη χρονιά. 3) Η αναφορά σε τρομοκρατικές οργανώσεις όπως αυτή του Μαύρου Σεπτέμβρη που έδρασε στους Ολυμπιακούς αγώνες του Μονάχου (Απόσπασμα 2). Το ένθετο τραγούδι "
RetroDB: http://retrodb.gr/wiki/index.php/Ο_τσαρλατάνος
Μια κωμωδία παραγωγής Finos Films του 1973, σε σενάριο Γιώργου Λαζαρίδη και σκηνοθεσία Ερρίκου Θαλασσινού. Σε τριπλό και κεντρικό ρόλο ο Θανάσης Βέγγος.
Η υπόθεση - Το καστ. Στην Γερμανία, ένας Έλληνας μετανάστης ο Θανάσης (Θανάσης Βέγγος) δουλεύει επί 10 χρόνια στερούμενος τα πάντα και κάνοντας οικονομίες με το όνειρο να επιστρέψει κάποια στιγμή στην Ελλάδα για να φροντίσει τον πατέρα του Λευτέρη και την δίδυμη αδερφή του Αθανασία (επίσης Θανάσης Βέγγος). Μόνη του φίλη στη Γερμανία η φράου Γκέρτα (Ευαγγελία Σαμιωτάκη) που τον φροντίζει και θέλει να τον παντρευτεί. Όταν όμως φτάνει ένα γράμμα από το δάσκαλο του χωριού Επαμεινώνδα Τεμπερλέκη (Στράτος Παχής) που τον πληροφορεί για την άσχημη κατάσταση της υγείας του πατέρα του, ο Θανάσης αποφασίζει να βγάλει όλα τα λεφτά από την τράπεζα και να γυρίσει στην Ελλάδα. Λογαριάζει όμως χωρίς τον ξενοδόχο... Η τράπεζα κηρύσσει πτώχευση (Απόσπασμα 1) και ο Θανάσης απένταρος πλέον, αναγκάζεται για να μπορέσει να επιστρέψει να μπει λαθραία σε ένα φορτηγό ψυγείο κρεάτων. Το απίστευτο ταξίδι του θα επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί μια διαφημιστική εταιρεία, η Superstar, της οποίας ο ιδιοκτήτης, ο Μπαλαμούτης (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) θα τον βάλει εν αγνοία του να πρωταγωνιστεί σε διαφημιστικά σποτ. Αυτό προκαλεί την αντίδραση της ανταγωνίστριας Founda press, της οποίας το αφεντικό Φεσάρας (Γιώργος Τσιτσόπουλος) θα οργανώσει σχέδιο απαγωγής του. Αυτό θα λάβει χώρα στο χωριό με όλη την οικογένεια Θανάση και τις δύο ανταγωνίτριες εταιρείες σε πλήρη δράση. Τα πράγματα όμως μπερδεύονται και ενώ η Founda press απαγάγει το Θανάση, η Superstar μεταφέρει στην Αθήνα την αδερφή του Αθανασία. Ο πατέρας Λευτέρης κατεβαίνει μαζί με το δάσκαλο για να ξαναπάρει τα παιδιά του πίσω. Καταφθάνει και η αστυνομία (Γιώργος Βελέντζας) η οποία ενώ αρχικά νομίζει ότι κυνηγάει τρομοκράτες, θα δώσει τελικά τη λύση.
Σχόλια. Πρόκειται για μια ακόμη από τις πολλές ταινίες γέλιου που συμμετείχε ο κατεξοχήν ηθοποιός του είδους Θανάσης Βέγγος. Το σενάριο θα έλεγα ότι στην αρχή ξαφνιάζει ευχάριστα το θεατή διότι καταπιάνεται με ένα κοινωνικό θέμα, τη μετανάστευση των Ελλήνων στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης και δη στη Δυτική (τότε) Γερμανία και στις δύσκολες συνθήκες που είχαν να αντιμετωπίσουν το πρώτο κύμα (τουλάχιστον) των Ελλήνων της διασποράς. Φτώχεια, ατέλειωτες ώρες εργασία για να τα βγάλουν πέρα, μεροδούλι μεροφάι για να κάνουν οικονομίες για την πατρίδα. Η περιγραφή βέβαια γίνεται υπό τη μορφή κωμικοτραγικών καταστάσεων που με το πηγαίο ταλέντο του Βέγγου απογειώνονται ερμηνευτικά. Αυτά ως τη στιγμή που ο ήρωας επιστρέφει στην Ελλάδα. Το σενάριο αρχίζει και φλυαρεί, με επίκεντρο την ιδέα του ανταγωνισμού των διαφημιστικών εταιρειών που με φόντο την νεογέννητη ακόμη τηλεόραση συνωστίζονται πίσω από την προοπτική του διαμοιρασμού της όποιας πίτας. Σε αυτό το πλαίσιο θα έλεγα ότι ο Παπαγιαννόπουλος "χαραμίζεται" καθώς περιορίζεται σε έναν άχαρο ουσιαστικά ρόλο όπως φυσικά και οι υπόλοιποι δευτεραγωνιστές (Τσιτσόπουλος, Ζαννίνο, Βελέντζας, Γιαννάτος, Παπαδόπουλος). Η ταινία "ανεβαίνει" κάπως στο τέλος και αυτό χάρη στην σπιρτάδα του Βέγγου και στην απανωτές στιγμές γέλιου που χαρίζει. Να σημειώσω επίσης την καλή παρουσία της Σαμιωτάκη σε πειστικό ρόλο της φράου Γκέρτα (και λόγω όγκου...). Γενικά το αποτέλεσμα θα το χαρακτήριζα μέτριο προς ικανοποιητικό. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι ήταν και η εποχή που ο κινηματογράφος είχε πάρει την κατιούσα χωρίς επιστροφή...
Μικρά - μικρά. 1) Η εξαιρετική αφήγηση-εισαγωγή στην αρχή από το μαιτρ του είδους Σταύρο Ξενίδη. 2) Τα εκτεταμένα πλάνα από το ανοικοδομημένο Μόναχο του 1973 ελέω και των Ολυμπιακών αγώνων που διεξήχθησαν την προηγούμενη χρονιά. 3) Η αναφορά σε τρομοκρατικές οργανώσεις όπως αυτή του Μαύρου Σεπτέμβρη που έδρασε στους Ολυμπιακούς αγώνες του Μονάχου (Απόσπασμα 2). Το ένθετο τραγούδι "
Συνημμένα
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: