Παιχνίδια με εντυπωσιακό τεχνικό τομέα [MegaDrive]

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας UNCLE CARL
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
To θέμα με τα 60 fps ποτέ το χώνεψα! Δεν καταλαβαίνω σημαντική διαφορά στα παιχνίδια ανάμεσα στα 30 και τα 60, πιο πολύ σαν διαφημιστικό κόλπο μου φαίνεται! Το ανθρώπινο μάτι δεν καταλαβαίνει μόνο 24 εναλλαγές το δευτερόλεπτο; Εντελώς off topic...
 
τα 60 fps είναι αντιληπτά σε παιχνίδια με πολύ μεγάλες ταχύτητες όπου υπάρχει μία αίσθηση πιο ομαλής επιτάχυνσης και ταχύτητας εν τέλει. Δε νομίζω ούτε εγώ ότι στα 8-16bit games τειθετο τέτοιο θέμα.

Το πρόβλημα εκεί ήταν ότι κάποια παιχνίδια όταν μαζεύονταν πολλά sprites σέρνονταν ολίγον τι.
 
Το οτι το ματι αντιλαμβανεται 24fps ειναι μυθος. Με αυτη τη λογικη πως με μια ματια καταλαβαινουμε ποια παιχνιδια τρεχουν σε 30 και ποια σε 60?

Αλλο ενα πλεονεκτημα ειναι οτι στα 60fps το input lag ειναι σημαντικα μικροτερο.
 
ναι, 30 με 60 έχει μεγάλη διαφορά ΑΛΛΑ εξαρτάται και από το άτομο... έχω φίλους που και 15fps να είναι δεν το καταλαβαίνουν... εγώ άμα σπάει η κίνηση εκνευρίζομαι αφάνταστα ΛΟΛ οι άλλοι είναι οι "τυχεροί" :P
 
Τα πράγματα είναι απίστευτα συγκεχυμένα με το τι σημαίνει [Ν]fps σε video game και σε αυτό ευθύνονται οι φωστήρες του "ειδικού Τύπου". Ο μόνος που χρησιμοποιεί σε συνεντεύξεις τον σωστό όρο, είναι ο John Carmack, που αναφέρεται σε frequency και μιλάει πάντα για 30 ή 60 Hz. Δεν μπορώ να το εξαντλησω εδώ το θέμα.

To θέμα με τα 60 fps ποτέ το χώνεψα! Δεν καταλαβαίνω σημαντική διαφορά στα παιχνίδια ανάμεσα στα 30 και τα 60, πιο πολύ σαν διαφημιστικό κόλπο μου φαίνεται! Το ανθρώπινο μάτι δεν καταλαβαίνει μόνο 24 εναλλαγές το δευτερόλεπτο; Εντελώς off topic...
Η διαφορά είναι σημαντικότατη και πάντα ορατή, κυρίως σε εφαρμογές που δεν κάνουν post processing και interpolation ανάμεσα σε frames. Με απλά ελληνικά τα 30 είναι ομαλή κίνηση ΑΛΛΑ τα 60 βελούδινη. Βιλούδο ρε παιδί μ'!

τα 60 fps είναι αντιληπτά σε παιχνίδια με πολύ μεγάλες ταχύτητες όπου υπάρχει μία αίσθηση πιο ομαλής επιτάχυνσης και ταχύτητας εν τέλει.
Η ταχύτητα δεν έχει σχέση. Ακόμα και σε ποδοσφαιράκι μετράει η μεγαλύτερη συχνότητα. Παίξε τα πρώτα 3D FIFA σε Pentium II και το Pro σε φετινό PC. Είναι γιγάντια η διαφορά ακόμα και όταν τσουλάει αργά η μπάλλα στο χορτάρι.
 
keropi είπε:
ναι, 30 με 60 έχει μεγάλη διαφορά ΑΛΛΑ εξαρτάται και από το άτομο... έχω φίλους που και 15fps να είναι δεν το καταλαβαίνουν... εγώ άμα σπάει η κίνηση εκνευρίζομαι αφάνταστα ΛΟΛ οι άλλοι είναι οι "τυχεροί" :P
Πραγματι η μεγάλη μάζα δεν τα προσέχει κάτι τέτοια! Ενας φίλος έπαιζε Doom 3 σε παλιό PC με 10 - 15 fps και δεν τον εννοχλούσε! Πάντως και εγώ αν ένα παιχνίδι έχει ομαλή κίνηση δεν μπορώ να καταλάβω αν τρέχει στα 30 ή 60, εκτός και αν μου το πει κάποιος!
 
Jedah:

δηλαδη τί εννοεί ο ποιητής; το καταλαβαίνω πχ. ότι το 1ο DOOM ήταν capped στα 35fps γιατί η ανάλυσή (ή vga mode στο οποίο έτρεχε) του σε όλα τα VGA BIOS είχε 70Hz refresh αλλά τί σχέση έχει αυτό; Το εννοεί σε συνάρτηση με το refresh rate; για ρίξε ένα παραπάνω hint...
 
Δεν εννοεί κάτι παραπάνω από το ότι όλη η μηχανή και η διάδραση με τον χρήστη γίνεται 60 φορές το δευτερόλεπτο. Απλά προσέχει τους όρους, χρησιμοποιεί την μονάδα Hz και όχι τα frames per second που δεν είναι το ίδιο. Τα fps είναι και θα είναι μέτρηση ανανέωσης του rendering ή του animation ανάλογα με το context της εφαρμογής που αναφέρεται.

Ένα παιχνίδι που είναι πλήρως 60 Hz προυποθέτει:

- Ότι ανανεώνεται η εικόνα στο οπτικό μέσο με την ίδια συχνότητα

- Ότι ανανεώνεται η μηχανή με τους κανόνες(μεταπηδά σε states) με τουλάχιστον την ίδια συχνότητα

- Ότι ανανεώνεται εικόνα και ήχος στη μνήμη της μηχανής με τουλάχιστον την ίδια συχνότητα

- Ότι ενημερώνεται η μηχανή με τις δράσεις του χρήστη με τουλάχιστον την ίδια συχνότητα

Εννοείται ότι ιδανική λύση για πολλές εφαρμογές είναι να κάνουν ανανεώσεις σε μεγαλύτερη συχνότητα (τουλάχιστον διπλάσια) και με δειγματοληψία να ενημερώνουν τον χρήστη.

Ενδεικτικά έχω διαβάσει ότι τα Forza κάνουν ενημέρωση σε ορισμένους κανόνες φυσικής με συχνότητα 360Ηz.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
UNCLE CARL είπε:
To θέμα με τα 60 fps ποτέ το χώνεψα! Δεν καταλαβαίνω σημαντική διαφορά στα παιχνίδια ανάμεσα στα 30 και τα 60, πιο πολύ σαν διαφημιστικό κόλπο μου φαίνεται! Το ανθρώπινο μάτι δεν καταλαβαίνει μόνο 24 εναλλαγές το δευτερόλεπτο; Εντελώς off topic...
Τα 24 καρέ το δευτερόλεπτο ειναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ που χρειάζεται για να ξεγελαστεί το μάτι και να προσδιορίσει ομαλή κίνηση. Αν έχεις λιγότερα, αρχίζεις να καταλαβαινεις τα καρέ και να τα μετράς. Απο τα 24 και μετά, όσο προσθέτεις καρέ, η κίνηση γίνεται πιο ομαλή. Οταν φτάσεις στα 60 καρέ, η κίνηση είναι βελουδινη και δεν υπάρχει λογος να προσθέσεις άλλα. Παρόλα αυτά, το ανθρώπινο μάτι μπορει να "πιάσει" και παραπάνω από 60 fps.

θυμάμαι που έπαιζα με τα καρέ του Quake 3 και τα άλλαζα με την κατάληλη εντολή. Το συμπέρασμα ήταν ότι μπορούσα να καταλάβω μια μικρη διαφορά μεταξύ 60 και 85 fps (παραπάνω δεν είχε νόημα γιατί η οθονη ήταν στα 85 hz). Η διαφορά ήταν βέβαια πολύ μικρή (καμια σχεση με την διαφορά μεταξυ 30 και 60) αλλά στα δικά μου μάτια αισθητή. Πάντως ένας λόγος που μου άρεσαν τα arcade τύπου Model 2, Model 3 κλπ, ήταν ότι εκει τα παιχνίδια έτρεχαν στα 60 fps, ενώ τα περισσότερα home ports στα 30, εκτός από λίγα (πχ virtua fighter 2). H διαφορά είναι μεγάλη, δες και την διαφορά του Bayonetta στο ΧΒΟΧ 360 (50+ fps) με το PS3 (30- fps). Kαμία σχέση.

Αν μάλιστα συνηθήσεις στα 60 fps και μετά πας κατευθείαν στα 30, νιώθεις ότι το 2ο σέρνεται, το είχα πάθει με το Halo 3 (μπλιαξ) όταν το έπαιξα αμέσως μετά από λιγες ώρες ενασχόλησης με το βελούδινο Metroid Prime 3 (αααχ :P )....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Wally είπε:
Το οτι το ματι αντιλαμβανεται 24fps ειναι μυθος.
Με προβλημάτισε η απάντηση σου και έτσι έκανα μια μικρή έρευνα. Τελικά το ότι το ανθρώπινο μάτι βλέπει μόνο 24 καρέ το δευτερόλεπτο είναι ένα μύθος που τον διέδωσαν οι εταιρείες του κινηματογράφου. Μια ταινία με λιγότερα καρέ, στοιχίζει λιγότερα. Πάντως το ανθρώπινο μάτι σε ακραίες περιπτώσεις μπορει να διακρίνει εως και λίγο κάτω από 100 εναλλαγές! Απλά μετά τις 30 εναλλαγές το μάτι δεν αντιλαμβάνεται σοβαρή διαφορά στη κίνηση!
 
UNCLE CARL είπε:
Απλά μετά τις 30 εναλλαγές το μάτι δεν αντιλαμβάνεται σοβαρή διαφορά στη κίνηση!
Aντιλαμβάνεται και πολύ μάλιστα. Μετά τα 60 είναι που δυσκολεύεται περισσότερο. ;)

Ριξτε και μια ματιά σε αυτό το τεστ: http://www.boallen.com/fps-compare.html
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίο τεστ! Πάντως αν δεν τα βλέπεις ταυτόχρονα, δεν καταλαίνεις εύκολα τη διαφορά ανάμεσα στα 30 και τα 60! Στα 15 είναι προφανές ότι η κίνηση είναι σπαστή!
 
θα πω Castlevania Bloodlines εκπληκτικό game σε σχεδιασμό και σε κάποιους μεγάλους κακούς!
 
Χωρίς να σημαίνει ότι είναι και τα καλύτερα, μερικά που μου έρχονται στο μυαλό είναι

ALIEN SOLDIER

VECTORMAN

RANGER X

FLINK

GUNSTAR HEROES

RISTAR

ELIMINATE DOWN

DYNAMITE HEADDY
 
Δυο πραγματικα πολυ περιεκτικα θεματα, με τις πραγματικες δυνατοτητες του Mega Drive, υπαρχουν εδω:

http://segaxtreme.net/forum/Thread-Genesis-Colour-Specs

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?17611-The-Genesis-can-display-almost-200-colors-onscreen-at-once

Εχει αποδειχτει κυριως απο ερασιτεχνες προγραμματιστες, πως το Mega Drive/Genesis ηταν και σαφως ειναι πολυ ισχυροτερο απο οτι πιστευουμε, αλλα και δυστηχως ειδαμε στην πραξη. Δυστηχως εδω η Sega βασιστηκε πολυ περισσοτερο στο τι περιφερειακα θα κυκλοφορουσε για το μηχανημα, παρα για τις δυναμεις του ιδιου καθεαυτου..
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εξαιρετικα ενδιαφεροντα τα links πoυ παραθεσες Getta
 
Πολύ καλό θέμα. Ειδικά το Comix Zone πολύ πρωτότυπο για την εποχή του.
 
To ranger-x ήταν το παιχνίδι που έπαθα τη πλάκα μου.Γραφικά, gameplay, soundtrack.Όλα τέλεια.
 
Ειναι εντυπωσιακο αλλα δεν με τραβαει σαν παιχνιδι. Πολυ χαοτικο
 
Πίσω
Μπλουζα