ευχαριστώ!! εε, υποτίθεται ότι έχω τελειώσει ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας, στην Κοζάνη και εδώ, στο Ηράκλειο.
(edit) και μάλιστα στην Κοζάνη επί εποχής λιγνίτη, και κάναμε μια επίσκεψη σε μια μονάδα 125 MW, στην Πτολεμαΐδα, και σε μια 300άρα μονάδα, στον ΑΗΣ Καρδιάς. Ο τρόπος λειτουργίας μιας λιγνιτικής μονάδας ήταν πολύ απλός: ερχόταν ο λιγνίτης από το ορυχείο, ο λιγνίτης είναι κανονικό κάρβουνο, αλλά με πολύ μικρή θερμογόνο δύναμη, σε σχέση πχ με το πετροκάρβουνο. Η μονάδα είχε 7 μύλους λιγνίτη, που τον κάναν σκόνη. Η σκόνη έμπαινε στο λέβητα, όπου καιγόταν, και δημιουργούσε υπέρθερμο ατμό, δηλ. με θερμοκρασία πάνω απο 100 βαθμούς, και με πολύ μεγάλη πίεση, γύρω στις 300 ατμόσφαιρες. Ο ατμός αυτός εκτονώνεται στον στρόβιλο, ο οποίος περιστρέφεται, και μαζί με αυτόν η γεννήτρια και η διεγέρτρια. Η κυρίως γεννήτρια παράγει τριφασικό ρεύμα με υψηλή τάση, συγκεκριμένα 21 kV, 10kA. Αυτό το ρεύμα μετά από απόσταση περίπου 10 μέτρων, μετασχηματίζεται σε υπερύψηλή τάση για να πάει Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 400 kV & 400 A. Τώρα οι μονάδες φυσικού αερίου είναι πολύ πιο απλές είναι αεριοστρόβιλοι δηλ. τουρμπίνες σαν του αεροπλάνου απλώς αντί να παράγουν ώση (thrust) είναι ενωμένες με μια γεννήτρια η οποία παράγει ρεύμα τυπικά 800 MW. Αν είναι ανοιχτού κύκλου μετά την εκτόνωση τα καυσαέρια βγαίνουν στο περιβάλλον, αν είναι συνδυασμένου κύκλου οδηγούνται σε κάποιο λέβητα όπου βράζουν νερό δημιουργώντας υπέρθερμο ατμό ο οποίος πάλι κινεί έναν ατμοστρόβιλο. τώρα οι ανεμογεννήτριες για να ξεκινήσουν να περιστρέφονται, δεν μπορούν μόνες τους, δανείζονται ρεύμα από το δίκτυο και η γεννήτρια τους γίνεται προσωρινά κινητήρες και περιστρέφονται. όταν όμως ο αυτοματισμός τους διαπιστώσει αρκετό αέρα, τότε παράγουν. αν όμως κατά την διάρκεια της λειτουργίας τους πέσει ο αέρας, τότε πάλι σταματάνε να παράγουν, η γεννήτρια γίνεται πάλι κινητήρας για να μην σταματήσουν. τώρα τι ήταν καλύτερο, το παλιό μείγμα λιγνίτης και υδροηλεκτρικά, ή το καινούριο, θα σας γελάσω, (δηλ. μονάδες φυσικού αερίου, φωτοβολταικα και ανεμογεννήτριες), πάντως ο λιγνίτης ήταν πολύ βρώμικο πράγμα, φανταστείτε οι μονάδες ήταν εφοδιασμένες με ηλεκτροστατικά φίλτρα που κατακρατούσαν το 99% της τέφρας, αν τα κλείνανε για μια μέρα θα σκεπαζόταν όλη η Ελλάδα (!) με 1,5 πόντο τέφρας. Εδώ στην Κρήτη, έχουμε 3 σταθμούς, Λινοπεράματα, Ξυλοκαμάρα, και Αθερινόλακκο. Και τα τρία δουλεύουν με καύση ντίζελ και μαζούτ. Ο πιο παλιός (τα Λινοπεράματα) έχει 6 μονάδες ατμού, με την 1(του 1966!) να είναι ακόμα σε λειτουργία!, 4 δίχρονες ντίζελ των 11 MW η κάθε μια καθώς και διάφορες αεριοστροβιλικές. Η Ξυλοκαμάρα έχει αεριοστρόβιλους , έναν συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο ντίζελ . Ο Αθερινόλακκος (ο πιο πρόσφατος) έχει ατμού και μεγάλες ντίζελ, γύρω στα 75 MW ή κάθε μια, με καύσιμο μαζούτ.