Παλιές Διαφημίσεις - Μέρος 5

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας DINO
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
…..και Κουρτάκη (ρετσίνα) 70ς
Είναι ο ίδιος που έπαιζε στο κουτί κουτί, στο μόνος ή Μanos, στη γκοφρέτα savoy και σε ένα σωρό ακόμα διαφημίσεις. Το όνομα του ήταν Κίμων Μουζενίδης. Πέθανε το 1994.
 
Video Snack με Μπουλά-Ζουγανέλη (1987)


Serenata 1983 με Χάρρυ Κλυνν (την διαφήμιση αυτή την ανέφερα και στο νήμα που άνοιξα ''Χάρρυ Κλυνν Και Πάσης Ελλάδος'')
 
βέβαια στα 80ς οι λάμπες φθορισμού (και όχι φθορίου) θεωρούνταν λάμπες οικονομίας. με τα σημερινά δεδομένο όχι μιας και ο μηχανικός (δηλ. από χαλκό και σίδερο) μετασχηματιστής τους (μάλλον καλύτερα στραγγαλιστικό πηνίο-ballast) είχε βαθμό απόδοσης γύρω στο 50% (ή αλλιώς συν φ γύρω στο 0,50). δηλ. όσα βατ κατανάλωνε η λάμπα άλλα τόσα VAr κατανάλωνε το πηνίο. Δηλ. άεργος ισχύ που χρειάζεται για να δημιουργηθεί το μαγνητικό πεδίο στο πηνίο, το ίδιο ισχύει και για όλους τους επαγωγικούς κινητήρες που δουλεύουν με εναλλασσόμενο ρεύμα. επίσης πέρα της αέργου καταναλώνει και αρκετή ενεργό ισχύ, μιας και "βράζει". τα παλμοτροφοδοτικά που έχουν οι σύγχρονές λάμπες LED έχουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης, γύρω στο 90% και δεν ζεσταίνονται πολύ. έχουν όμως ηλεκτρονικά εξαρτήματα που δυσκολεύουν την ανακύκλωση. πηνία, Mosfet, ημιαγωγούς εν γένει, πυκνωτές κλπ. και φυσικά είναι τα ίδια τα LED.
 
βέβαια στα 80ς οι λάμπες φθορισμού (και όχι φθορίου) θεωρούνταν λάμπες οικονομίας. με τα σημερινά δεδομένο όχι μιας και ο μηχανικός (δηλ. από χαλκό και σίδερο) μετασχηματιστής τους (μάλλον καλύτερα στραγγαλιστικό πηνίο-ballast) είχε βαθμό απόδοσης γύρω στο 50% (ή αλλιώς συν φ γύρω στο 0,50). δηλ. όσα βατ κατανάλωνε η λάμπα άλλα τόσα VAr κατανάλωνε το πηνίο. Δηλ. άεργος ισχύ που χρειάζεται για να δημιουργηθεί το μαγνητικό πεδίο στο πηνίο, το ίδιο ισχύει και για όλους τους επαγωγικούς κινητήρες που δουλεύουν με εναλλασσόμενο ρεύμα. επίσης πέρα της αέργου καταναλώνει και αρκετή ενεργό ισχύ, μιας και "βράζει". τα παλμοτροφοδοτικά που έχουν οι σύγχρονές λάμπες LED έχουν πολύ μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης, γύρω στο 90% και δεν ζεσταίνονται πολύ. έχουν όμως ηλεκτρονικά εξαρτήματα που δυσκολεύουν την ανακύκλωση. πηνία, Mosfet, ημιαγωγούς εν γένει, πυκνωτές κλπ. και φυσικά είναι τα ίδια τα LED.
Από ότι έχω δει και σε άλλα threads εδώ στο retromaniax σε αυτά είσαι ειδικός Uskoke! :)
 
ευχαριστώ!! εε, υποτίθεται ότι έχω τελειώσει ΤΕΙ Ηλεκτρολογίας, στην Κοζάνη και εδώ, στο Ηράκλειο.
(edit) και μάλιστα στην Κοζάνη επί εποχής λιγνίτη, και κάναμε μια επίσκεψη σε μια μονάδα 125 MW, στην Πτολεμαΐδα, και σε μια 300άρα μονάδα, στον ΑΗΣ Καρδιάς. Ο τρόπος λειτουργίας μιας λιγνιτικής μονάδας ήταν πολύ απλός: ερχόταν ο λιγνίτης από το ορυχείο, ο λιγνίτης είναι κανονικό κάρβουνο, αλλά με πολύ μικρή θερμογόνο δύναμη, σε σχέση πχ με το πετροκάρβουνο. Η μονάδα είχε 7 μύλους λιγνίτη, που τον κάναν σκόνη. Η σκόνη έμπαινε στο λέβητα, όπου καιγόταν, και δημιουργούσε υπέρθερμο ατμό, δηλ. με θερμοκρασία πάνω απο 100 βαθμούς, και με πολύ μεγάλη πίεση, γύρω στις 300 ατμόσφαιρες. Ο ατμός αυτός εκτονώνεται στον στρόβιλο, ο οποίος περιστρέφεται, και μαζί με αυτόν η γεννήτρια και η διεγέρτρια. Η κυρίως γεννήτρια παράγει τριφασικό ρεύμα με υψηλή τάση, συγκεκριμένα 21 kV, 10kA. Αυτό το ρεύμα μετά από απόσταση περίπου 10 μέτρων, μετασχηματίζεται σε υπερύψηλή τάση για να πάει Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 400 kV & 400 A. Τώρα οι μονάδες φυσικού αερίου είναι πολύ πιο απλές είναι αεριοστρόβιλοι δηλ. τουρμπίνες σαν του αεροπλάνου απλώς αντί να παράγουν ώση (thrust) είναι ενωμένες με μια γεννήτρια η οποία παράγει ρεύμα τυπικά 800 MW. Αν είναι ανοιχτού κύκλου μετά την εκτόνωση τα καυσαέρια βγαίνουν στο περιβάλλον, αν είναι συνδυασμένου κύκλου οδηγούνται σε κάποιο λέβητα όπου βράζουν νερό δημιουργώντας υπέρθερμο ατμό ο οποίος πάλι κινεί έναν ατμοστρόβιλο. τώρα οι ανεμογεννήτριες για να ξεκινήσουν να περιστρέφονται, δεν μπορούν μόνες τους, δανείζονται ρεύμα από το δίκτυο και η γεννήτρια τους γίνεται προσωρινά κινητήρες και περιστρέφονται. όταν όμως ο αυτοματισμός τους διαπιστώσει αρκετό αέρα, τότε παράγουν. αν όμως κατά την διάρκεια της λειτουργίας τους πέσει ο αέρας, τότε πάλι σταματάνε να παράγουν, η γεννήτρια γίνεται πάλι κινητήρας για να μην σταματήσουν. τώρα τι ήταν καλύτερο, το παλιό μείγμα λιγνίτης και υδροηλεκτρικά, ή το καινούριο, θα σας γελάσω, (δηλ. μονάδες φυσικού αερίου, φωτοβολταικα και ανεμογεννήτριες), πάντως ο λιγνίτης ήταν πολύ βρώμικο πράγμα, φανταστείτε οι μονάδες ήταν εφοδιασμένες με ηλεκτροστατικά φίλτρα που κατακρατούσαν το 99% της τέφρας, αν τα κλείνανε για μια μέρα θα σκεπαζόταν όλη η Ελλάδα (!) με 1,5 πόντο τέφρας. Εδώ στην Κρήτη, έχουμε 3 σταθμούς, Λινοπεράματα, Ξυλοκαμάρα, και Αθερινόλακκο. Και τα τρία δουλεύουν με καύση ντίζελ και μαζούτ. Ο πιο παλιός (τα Λινοπεράματα) έχει 6 μονάδες ατμού, με την 1(του 1966!) να είναι ακόμα σε λειτουργία!, 4 δίχρονες ντίζελ των 11 MW η κάθε μια καθώς και διάφορες αεριοστροβιλικές. Η Ξυλοκαμάρα έχει αεριοστρόβιλους , έναν συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο ντίζελ . Ο Αθερινόλακκος (ο πιο πρόσφατος) έχει ατμού και μεγάλες ντίζελ, γύρω στα 75 MW ή κάθε μια, με καύσιμο μαζούτ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Παιδιά, θυμάται κάποιος την εξής διαφήμιση και την έχει πετύχει κάπου? (δεν θυμάμαι τι διαφήμιζε)

Ήταν κάποια παιδιά, μεταξύ τους και ο τότε μικρός Δημήτρης Σβορώνος, που έπαιζαν ποδόσφαιρο σε μία αλάνα και το τέρμα ήταν πάνω από το ανοιχτό παράθυρο ενός σπιτιού. Κάποια στιγμή ένα από αυτά τα παιδιά (το οποίο υποδυόταν ο Δημήτρης Σβορώνος) κάνει μια τρίπλα και απότομα η μπάλα φεύγει μέσα στο σπίτι και σπάει το παράθυρο. Τότε βγαίνει η Βέτα Μπετίνη (γυναίκα του Τσάκωνα στο Κλασσική Περίπτωση Βλάβης) και αρχίζει να φωνάζει αλλά το παιδάκι που έριξε την μπάλα της προσφέρει το διαφημιζόμενο προιόν και όλα καλά.
 
Παιδιά, θυμάται κάποιος την εξής διαφήμιση και την έχει πετύχει κάπου? (δεν θυμάμαι τι διαφήμιζε)

Ήταν κάποια παιδιά, μεταξύ τους και ο τότε μικρός Δημήτρης Σβορώνος, που έπαιζαν ποδόσφαιρο σε μία αλάνα και το τέρμα ήταν πάνω από το ανοιχτό παράθυρο ενός σπιτιού. Κάποια στιγμή ένα από αυτά τα παιδιά (το οποίο υποδυόταν ο Δημήτρης Σβορώνος) κάνει μια τρίπλα και απότομα η μπάλα φεύγει μέσα στο σπίτι και σπάει το παράθυρο. Τότε βγαίνει η Βέτα Μπετίνη (γυναίκα του Τσάκωνα στο Κλασσική Περίπτωση Βλάβης) και αρχίζει να φωνάζει αλλά το παιδάκι που έριξε την μπάλα της προσφέρει το διαφημιζόμενο προιόν και όλα καλά.

Όπως το διατυπώνεις το ίδιο ακριβώς αναφέρει και ο ίδιος ο Δημήτρης Σβορώνος σε συνέντευξη του στο Vice. Δυστυχώς δεν θυμάται ούτε ο ίδιος το προϊόν της διαφήμισης. :(

Όπως αναφέρει ο ίδιος..

"Φοβερή ήταν κι αυτή η διαφήμιση που είχαμε κάνει με τη Βέτα Μπετίνη. Δεν θυμάμαι το προϊόν που διαφημίζαμε. Το κόνσεπτ μάς ήθελε να παίζουμε ποδόσφαιρο σε μια αλάνα και το τέρμα να βρίσκεται μπροστά από ένα ανοιχτό παράθυρο σπιτιού. Έπρεπε λοιπόν να κάνω κάποιες ντρίμπλες, να σουτάρω, να περάσει η μπάλα μέσα από το παράθυρο και να βγει η Μπετίνη να μας φωνάξει. Στη συνέχεια θα της προσέφερα αυτό που διαφημίζαμε και όλα καλά."

Πληροφορίες απο το Vice:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Όπως το διατυπώνεις το ίδιο ακριβώς αναφέρει και ο ίδιος ο Δημήτρης Σβορώνος σε συνέντευξη του στο Vice. Δυστυχώς δεν θυμάται ούτε ο ίδιος το προϊόν της διαφήμισης. :(

Όπως αναφέρει ο ίδιος..

"Φοβερή ήταν κι αυτή η διαφήμιση που είχαμε κάνει με τη Βέτα Μπετίνη. Δεν θυμάμαι το προϊόν που διαφημίζαμε. Το κόνσεπτ μάς ήθελε να παίζουμε ποδόσφαιρο σε μια αλάνα και το τέρμα να βρίσκεται μπροστά από ένα ανοιχτό παράθυρο σπιτιού. Έπρεπε λοιπόν να κάνω κάποιες ντρίμπλες, να σουτάρω, να περάσει η μπάλα μέσα από το παράθυρο και να βγει η Μπετίνη να μας φωνάξει. Στη συνέχεια θα της προσέφερα αυτό που διαφημίζαμε και όλα καλά."

Πληροφορίες απο το Vice:
Να ταν μαρμελάδα;
 
Όπως το διατυπώνεις το ίδιο ακριβώς αναφέρει και ο ίδιος ο Δημήτρης Σβορώνος σε συνέντευξη του στο Vice. Δυστυχώς δεν θυμάται ούτε ο ίδιος το προϊόν της διαφήμισης. :(

Όπως αναφέρει ο ίδιος..

"Φοβερή ήταν κι αυτή η διαφήμιση που είχαμε κάνει με τη Βέτα Μπετίνη. Δεν θυμάμαι το προϊόν που διαφημίζαμε. Το κόνσεπτ μάς ήθελε να παίζουμε ποδόσφαιρο σε μια αλάνα και το τέρμα να βρίσκεται μπροστά από ένα ανοιχτό παράθυρο σπιτιού. Έπρεπε λοιπόν να κάνω κάποιες ντρίμπλες, να σουτάρω, να περάσει η μπάλα μέσα από το παράθυρο και να βγει η Μπετίνη να μας φωνάξει. Στη συνέχεια θα της προσέφερα αυτό που διαφημίζαμε και όλα καλά."

Πληροφορίες απο το Vice:
Από εκεί το διάβασα και είπα να σας ρωτήσω εδώ. Πάντως ευχαριστώ πολύ.
 
Χε χε ... ο μουστακαλής καρτούν - τύπος με το λουλούδι στ' αυτί και τη μάγκικη φωνή, που από τα τέλη των 70ς κι εφεξής πρωταγωνίστησε σε κάμποσες διαφημίσεις του ΟΥΖΟ 12 !!! Η πρώτη διαφήμιση με αυτό το καρτούν που θυμάμαι χρονολογείται περί το 1978 - 1979 [τη θυμάμαι ασπρόμαυρη] !!! Μπαίνει ο μουστακαλής τύπος σε ένα μπαρ και πηγαίνει μέχρι τον πάγκο !!! Βλέπει πίσω απ' τον πάγκο τα ράφια με τα ποτά, αραδιασμένα και μετά ... βγάζει ένα πιστόλι και ... μπαμ μπαμ μπαμ, αρχίζει να πυροβολεί τα μπουκάλια !!! Πυροβολεί και σπάει όλα τα μπουκάλια του μπαρ εκτός από ένα μπουκάλι που λέει ΟΥΖΟ 12 !!! Και μετά λέει με τη γνωστή μάγκικη φωνή του : "αυτόοο" !!! Αν και να σας πω την αλήθεια, η διαφήμιση αυτή - παρόλο που ήταν καρτούν - με τρόμαζε ως παιδάκι !!! Ιδίως αυτό το "μπαμ μπαμ" του πιστολιού με τα μπουκάλια που σπάζουν ...
ΟΥΖΟ 12 «Ααααυτό!»
 
Η παλιά διαφήμιση με τα σοκολατίνια της Μαμπέλ. Θυμάμαι ότι το κόκκινο περιτύλιγμά τους είχε την ιδιότητα όταν βλέπεις μέσα από αυτό να αλλάζει τα χρώματα- ήταν σελοφάν ή κάτι τέτοιο. Η διαφήμιση είχε ντραμς και παρήλασαν διάφορα πρόσωπα, στο τέλος ήταν ένα πιτσιρίκι που έπαιρνε κάτι σοκολατίνια με τη χούφτα και τα έβαζε στο στόμα του. Το τραγούδι έλεγε:

Για τη Μίνα που γιορτάζει/ για τη βόλτα, το γραφείο

Μαμπέλ σοκολατίνια/ να τα τρώτε δύο δύο

Τσέρι μανταρίνια/ αμύγδαλα γεμάτα/

και πραλίνα Μαμπέλ μ' αληθινή σοκολάτα

για εμφάνιση και γευση για στιγμές που θέλουν γλύκα

μια λέξη<εδώ έδειχνε μια κοπέλα να κρατά μια καρτέλα με γραμμένη τη λέξη "ΛΕΞΗ" ανάποδα και αμέσως την γυρίζει από την κανονική της πλευρά> μες στο στόμα Μαμπέλ/ γεμάτη γλύκα.
Βρήκα την διαφήμιση στο youtube:

Η συγκεκριμένη είναι του 1993. Υπήρχε και παλαιότερη εκδοχή της?
 
Ένα ακόμα διαφημιστικό πακέτο από το αρχείο του Γιάννη Πέγκου που προβλήθηκε από το πρώτο κανάλι της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης στις 23 Μαρτίου του 1986. Περιλαμβάνει ένα ακόμα δυσεύρετο spot της P&G για τα Ultra Pampers το οποίο προβαλλόταν στη βρετανική TV εκείνη την εποχή.

 
Πίσω
Μπλουζα