Παλιές κινηματογραφικές μηχανές

chris73

RetroActive
Joined
24 Ιαν 2013
Μηνύματα
478
Αντιδράσεις
614
Δεν ξέρω αν είμαι off, αλλά λέω να ανέβασω παλιές κινηματογραφικές μηχανές αρχικά μαζί με ολίγη από την ιστορία της κάθε εταιρίας...

Pathθ - Baby: η απαρχή του οικιακού κινηματογράφου

Προβολή συνημμένου 80707


Οι 4 αδελφοί Pathθ ξεκινούν το 1896 στη Γαλλία την ομώνυμη εταιρία κινηματογραφικών παραγωγών και εξοπλισμού, καθώς και δίσκων γραμμοφώνου. (Ίσως κάτι σας λέει το λογότυπο με τον κόκορα στην αρχή κάποιων ταινιών που έχετε δει στο σινεμά).

Το 1922, μόλις λίγους μήνες πριν η Kodak λανσάρει το φιλμ 16mm, παρουσιάζουν το πρώτο φιλμ οικιακού κινηματογράφου καθώς και την αντίστοιχη μηχανή προβολής σε format 9.5mm με την ονομασία Pathθ – Baby.

Προβολή συνημμένου 80708

Τυπώνονται πολλοί τίτλοι ταινιών της εποχής και το συγκεκριμένο format αν και ίσως δεν το έχετε ακούσει ποτέ, για τις επόμενες 3 και πλέον δεκαετίες θα κατακτούσε την Ευρώπη αλλά όχι και την Αμερική.

Προβολή συνημμένου 80709

Η ωφέλιμη επιφάνεια κάθε καρέ (δεύτερο από αριστερά επάνω), προσεγγίζει σχεδόν αυτή του φιλμ 16mm με αποτέλεσμα να έχει εξαιρετική ανάλυση εικόνας αν συγκριθεί με τα μεταγενέστερα 8 και super 8 mm που θα επικρατούσαν στις ερασιτεχνικές προβολές και λήψεις έως και την αρχή του 80.

Προβολή συνημμένου 80706

Τα περφορέ (οι τρυπούλες για την προώθηση του φιλμ) δεν βρίσκονται στην άκρη, αλλά στο κέντρο της ταινίας και ανάμεσα σε κάθε καρέ, με αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί (σχεδόν) όλο το πλάτος του φιλμ. Οι ταινίες 9.5mm προκύπτουν από σχήσιμο στα τρία ενός κοινού φιλμ 35mm.

Επίσης για την οικονομία του μέσου, οι ακίνητες εικόνες και τίτλοι προβάλλονταν σταματώντας την ροή του φιλμ με ένα μηχανισμό που υπήρχε επάνω στην μηχανή προβολής άσχετα εάν ο χειριστής εξακολουθούσε να γυρίζει την μανιβέλα ή αργότερα το μοτέρ.

Προβολή συνημμένου 80710

Λίγους μήνες μετά την εμφάνιση αυτού του πρώτου μέσου οικιακής προβολής, το 1923 η εταιρία προχώρησε και στην διάθεση κινηματογραφικών μηχανών λήψης και φιλμ για ερασιτεχνική χρήση. Αυτά ήταν λοιπόν τα πρώτα ερασιτεχνικά φιλμ που τραβήχτηκαν ποτέ, και ο εξοπλισμός για το συγκεκριμένο format ήταν σημαντικά ελαφρύτερος και ποιο εύχρηστος από αυτόν των 16 χιλιοστών που εμφανίστηκε ουσιαστικά την ίδια εποχή.

Προβολή συνημμένου 80711

Η πρώτη ερασιτεχνική κινηματογραφική μηχανή της Pathθ το 1923 ήταν εξαιρετικά μικρή και ελαφρά (9x10x4cm περίπου και περί τα 700gr βάρος). Το εξωτερικό σασί ήταν κατασκευασμένο από πρεσαριστό αλουμίνιο επικαλυμμένο με απομίμηση δέρματος. Όμως αυτό ακριβώς ήταν και το μειονέκτημά της μια και έπαιρνε κίνηση από μανιβέλα που έπρεπε να γυρίζει με 2 στροφές ανά δευτερόλεπτο, πράγμα που την καθιστούσε πολύ ασταθή αν δεν ήταν προσαρμοσμένη σε τρίποδο.

Αυτό λύθηκε το 1926 με την προσαρμογή ενός κουρδιστού μηχανισμού σε ίδιο μέγεθος με το υπόλοιπο σώμα της μηχανής, ο οποίος προσαρμοζόταν με βίδες στο πλάι αυτής. Το βάρος τώρα έφτασε σχεδόν τα 1600gr και επαλείφθηκαν οι κινήσεις ως συνέπεια χρήσης μανιβέλας. Το σασί του μηχανισμού αυτή τη φορά ήταν από χάλυβα και είναι ίσως η μοναδική μηχανή που έχει κυκλοφορήσει ποτέ (δεν έχω δει ή ακούσει για άλλη) με κούρδισμα αντίθετο με την κίνηση των δεικτών του ρολογιού.


...συνεχίζεται...


Προβολή συνημμένου 80712 Προβολή συνημμένου 80713

Το φιλμ φορτωνόταν πολύ εύκολα μια και βρισκόταν μέσα σε κασέτα, η οποία όμως είχε διάρκεια μόνο 1 λέπτο και 15 δευτερόλεπτα περίπου. Το στάνταρ αργότερα για τα ερασιτεχνικά φιλμ ήταν τα 16 καρέ ανά δευτερόλεπτο (και σε κάποια στιγμή ανέβηκε στα 18) όμως κάπου διάβασα ότι οι πρώτες συγκεκριμένες μηχανές δούλευαν με 14 καρέ.

Όσο και αν έψαξα δεν μπόρεσα να βρω εάν το αυτό το μοντέλο εξακολουθούσε να παράγεται και μετά το 1928, χρονιά που εμφανίστηκε στην αγορά το επόμενο, με ενσωματωμένο μηχανισμό και χωρίς μανιβέλα. Θεωρώ πως ήταν περιττό όμως να συνεχίσει να παράγεται.

Προβολή συνημμένου 80714

Όλες αυτές οι κατασκευές είναι συνήθως εξαιρετικά απλές και (επίσης για αυτό το λόγο) αξιόπιστες, καθώς και πολύ εύκολες στην συντήρηση τους. Τις ανοίγεις, καθαρίζεις, λαδώνεις, κλείνεις, και θα δουλέψουν σίγουρα για άλλα 100 χρόνια.

Η μηχανή που παρέλαβα μέσω Αγγλίας ήρθε μαζί με την θήκη της σε απομίμηση δέρματος, 3 κασέτες (οι 1-2 πρέπει να έχουν τραβηχτεί αλλά δεν εμφανίστηκαν ποτέ) και ένα κουτάκι με 2 καμένες λάμπες για τον αντίστοιχο προβολέα. Δυστυχώς δεν είχε την μανιβέλα αν και δεν είμαι σίγουρος πως την παρείχαν μαζί και με τον μηχανισμό. Εικάζω πως θα περιλαμβανόταν και αυτή στο σετ κανονικά.

Η κατάσταση της ήταν πολύ καλή και δούλευε άψογα ακόμη και πριν από το καθάρισμα. Η δερματίνη από το πορτάκι είχε αρχίσει να ξεκολλάει μια και από κάτω το αλουμίνιο άρχισε να εμφανίζει την γνωστή λευκή διάβρωση. Όμως δεν ήταν δύσκολο να το καθαρίσω και να επαναφέρω την επένδυση που παρά τα χρόνια της παρέμενε πολύ ελαστική.

Προβολή συνημμένου 80715

Δεν μπορώ να θυμηθώ ακριβώς, αλλά ο καλός θεός του eBay μου την έφερε για περίπου 60 ευρώ, τιμή που δεν είναι καθόλου απίθανο να την βρείτε και σήμερα εάν έχετε λίγη υπομονή. Δεν συζητάμε φυσικά πόσο θα μπορούσε να σας την πουλήσει ένας εγχώριος «επαγγελματίες»…πονεμένη ιστορία…
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το ποστ σου, απλά εξαιρετικό!

Πάρα πολύ αναλυτικό και καλογραμμένο. :thumbup:

Μπράβο!
 
Eξαιρετικο ποστ!! :bow: Πολλα πραγματα που δεν γνωριζα και απο τις φορες που θα ηθελα να υπαρχει το κουμπακι thanks απο κατω και δεν υπαρχει!! :(
 
Ωραίο και ενδιαφέρον ποστ που αξίζει να έχει δικό του θέμα.

@ angel_grig Τώρα μπορείς να βάλεις και thanks :)
 
Τhanks Ναταλι!Καλυτερα ετσι γιατι θα χανοταν ,μεσα στο αλλο thread..
 
Ευχαριστώ παιδιά, αφού σας άρεσε να συνεχίσω.

Siemens στα 16mm.

43-14-thumb-large.jpg

Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens & Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο (ή στο Βερολίνο???). Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.

s1.jpg

Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκησε έως την δεκαετία του 60.

Το 1932 εμφανίζεται η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, D, και F έως το τέλος της δεκαετίας (δεν βρήκα πουθενά αν υπήρχε και μοντέλο E).

1977444_110906223720_IMG_9743.JPG

(Μοντέλο Α)




s2.jpg

Στις επόμενες δύο φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. Στην τρίτη φωτογραφία πρέπει να είναι το μοντέλο C ή D. Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.

eva1.jpg

...

s3.jpg
 
Ευχαριστώ παιδιά, αφού σας άρεσε να συνεχίσω.

Siemens στα 16mm.

Προβολή συνημμένου 80847

Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens & Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο (ή στο Βερολίνο???). Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.

Προβολή συνημμένου 80849

Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκησε έως την δεκαετία του 60.

Το 1932 εμφανίζεται η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, D, και F έως το τέλος της δεκαετίας (δεν βρήκα πουθενά αν υπήρχε και μοντέλο E).

Προβολή συνημμένου 80852

(Μοντέλο Α)




Προβολή συνημμένου 80850

Στις επόμενες δύο φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. Στην τρίτη φωτογραφία πρέπει να είναι το μοντέλο C ή D. Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.

1299808509-63.jpg

Όλα τα μοντέλα που αναφέρθηκαν φόρτωναν μια κασέτα που περιείχε φιλμ μήκους 16m ή 50 ποδιών πράγμα που μεταφράζεται (με 40 καρέ ανά πόδι) σε διάρκεια περί τα 2 λεπτά ανά κασέτα στην στάνταρ ταχύτητα των 16 καρέ ανά λεπτό.

Προβολή συνημμένου 80856

Το εξωτερικό σασί είναι από πρεσσαριστό χάλυβα με επένδυση δερματίνης. Ο μηχανισμός εσωτερικά, είναι λίγο πολύ ο κλασικός για μηχανές της εποχής αλλά και μεταγενέστερες. Δύο πλάκες παράλληλα, που μεταξύ τους βρίσκεται η καμπάνα με το ελατήριο, τα γρανάζια μετάδοσης, ο μηχανισμός ρύθμισης στροφών (ίδιος ως αρχή λειτουργίας με τους μηχανισμούς στροφών των γραμμόφωνων) καθώς και ο μηχανισμός μέτρησης της ταινίας που χρησιμοποιήθηκε και τέλος το κλείστρο. Προσέξτε επίσης το χαρακτηριστικό patern στους διακόπτες που είναι χαρακτηριστικό της εποχής του 30 και θα συναντήσουμε και αλλού.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά με αρκετή λεπτομέρεια.


Τα πιο εξελιγμένα μοντέλα εκτός από περισσότερες ρυθμίσεις στροφών, είχαν ή την δυνατότητα εναλλαγής φακών, ή/και ένα εξελιγμένο σκόπευτρο για την διόρθωση του φαινομένου της παράλλαξης. Αυτό συμβαίνει όταν η εικόνα που σκοπεύουμε δεν είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που καταγράφεται τελικά, γιατί δεν βλέπουμε απευθείας μέσω του φακού (TTL –Through The Lens), αλλά από λίγο διαφορετικό άξονα, πράγμα που γίνεται περισσότερο αισθητό στην τελική καταγραφή όσο η απόσταση λήψης είναι μικρότερη.

s4.jpg

Η δική μου μηχανή είναι το μοντέλο Β (115x70x125mm 1.550kg). Αν και αρχικά προοριζόταν για την Γερμανική αγορά πράγμα που μαρτυρά η πλάκα γύρω από τον φακό, εγώ την παρέλαβα από την Αγγλία. Η κατάσταση της ήταν πραγματικά άψογη. Συνοδευόταν από την απλή δερμάτινη θήκη της αλλά όχι και από κάποια κασέτα ή manual. (Πρόσφατα ένας καλός αμερικάνος από κάποιο forum όμως μου έστειλε δύο κασσέτες δωρεάν!)

s6.jpg

Αν και την άνοιξα για να την καθαρίσω και να την λαδώσω, στην πραγματικότητα δεν το χρειαζόταν και ο μηχανισμός της απλά γυάλιζε. Μπορώ να πω, πως περισσότερο κακό της έκανα κατά τον εξωτερικό καθαρισμό μια και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κυρίως στα υλικά καθαρισμού που δεν πρέπει να έχουν διαλυτικά.

Η τύχη του πρωτάρη στο eBay με βοήθησε πάρα πολύ, μια και ήταν το πρώτο ή δεύτερο πράγμα που αγόρασα ποτέ από εκεί στην εξευτελιστική τιμή των 5 ή 7 λυρών!

Διάφοροι κατά καιρούς στο ίδιο κατάστημα, ζητούν 300 ή και 500 ευρώ ή δολάρια αλλά νομίζω πως με λίγη τύχη και υπομονή κάποιος μπορεί να την βρει και με αρκετά λιγότερα. Σε αντίθεση με την αγορά των παλαιών φωτογραφικών μηχανών, αυτή των κινηματογραφικών είναι πολύ πιο περιορισμένη, και για αυτό μπορεί να πετύχετε καλύτερες τιμές. Επίσης πολλές φορές υπάρχει και η άγνοια των μη εξειδικευμένων πωλητών που μπορεί να είναι με το μέρος σας.

eva-braun-shoots-with-16mm-camera.jpg

s3.jpg

s5.jpg
 
Ευχαριστώ παιδιά, αφού σας άρεσε να συνεχίσω.

Siemens στα 16mm.

 


Προβολή συνημμένου 80860


 


Η γνωστή μας Siemens ιδρύθηκε το 1847 με την επωνυμία Siemens & Halske, ως τηλεγραφική εταιρία από τον Werner von Siemens στο Μόναχο (ή στο Βερολίνο?). Η δική της πατέντα που βασιζόταν στον τηλέγραφο, δεν δούλευε με τον κώδικα Μορς, αλλά με μια βελόνα που καταδείκνυε την ακολουθία των γραμμάτων του μεταδιδόμενου σήματος.

Με την πάροδο των χρόνων δραστηριοποιήθηκε και σε άλλους τομείς, ενώ κατά τις δεκαετίες του 20 και 30 εισήλθε στην παραγωγή ραδιοφώνων, τηλεοράσεων και μικροσκοπίων.

Προβολή συνημμένου 80861

Ειδικά κατά την δεκαετία του 30 (και μόνο), παρήγαγε μία σειρά από κινηματογραφικές μηχανές κυρίως 16mm, πράγμα που δεν συνέχισε αργότερα, σε αντίθεση με την κατασκευή μηχανών προβολής η οποία και διήρκησε έως την δεκαετία του 60.

Το 1932 εμφανίζετε η πρώτη της μηχανή λήψης 16mm, το μοντέλο Α. Μαζί, ή αμέσως μετά ακολούθησε το μοντέλο Β όπως μαρτυρά αυτό το φυλλάδιο, ενώ θα συνεχίσει η παραγωγή με τα μοντέλα C, D, και F έως το τέλος της δεκαετίας (δεν βρήκα πουθενά αν υπήρχε και μοντέλο E).

Προβολή συνημμένου 80862(Μοντέλο Α)

 


Στις επόμενες δύο φωτογραφίες μπορούμε να δούμε την αγαπημένη του Hitler, Eva Braun, με τα μοντέλα C και (το πιθανότερο) F αντίστοιχα. Στην τρίτη φωτογραφία πρέπει να είναι το μοντέλο C ή D. Άλλωστε η Eva σε ηλικία 17 χρονών άρχισε να εργάζεται ως βοηθός στο πλευρό ενός επίσημου φωτογράφου του ναζιστικού κόμματος, και έτσι προφανώς γνωρίστηκε αρχικά με τον Hitler.

Προβολή συνημμένου 80863 Προβολή συνημμένου 80864 Προβολή συνημμένου 80865

...

Όλα τα μοντέλα που αναφέρθηκαν φόρτωναν μια κασέτα που περιείχε φιλμ μήκους 16m ή 50 ποδιών πράγμα που μεταφράζεται (με 40 καρέ ανά πόδι) σε διάρκεια περί τα 2 λεπτά ανά κασέτα στην στάνταρ ταχύτητα των 16 καρέ ανά λεπτό.

Προβολή συνημμένου 80866

Το εξωτερικό σασί είναι από πρεσσαριστό χάλυβα με επένδυση δερματίνης. Ο μηχανισμός εσωτερικά, είναι λίγο πολύ ο κλασικός για μηχανές της εποχής αλλά και μεταγενέστερες. Δύο πλάκες παράλληλα, που μεταξύ τους βρίσκεται η καμπάνα με το ελατήριο, τα γρανάζια μετάδοσης, ο μηχανισμός ρύθμισης στροφών (ίδιος ως αρχή λειτουργίας με τους μηχανισμούς στροφών των γραμμόφωνων) καθώς και ο μηχανισμός μέτρησης της ταινίας που χρησιμοποιήθηκε και τέλος το κλείστρο.

411996_96186_000f4479e9_p.jpg

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να τα δείτε όλα αυτά με αρκετή λεπτομέρεια.


Τα πιο εξελιγμένα μοντέλα εκτός από περισσότερες ρυθμίσεις στροφών, είχαν ή την δυνατότητα εναλλαγής φακών, ή/και ένα εξελιγμένο σκόπευτρο για την διόρθωση του φαινομένου της παράλλαξης. Αυτό συμβαίνει όταν η εικόνα που σκοπεύουμε δεν είναι ακριβώς η ίδια με αυτή που καταγράφεται τελικά, γιατί δεν βλέπουμε απευθείας μέσω του φακού (TTL –Through The Lens), αλλά από λίγο διαφορετικό άξονα, πράγμα που γίνεται περισσότερο αισθητό στην τελική καταγραφή όσο η απόσταση λήψης είναι μικρότερη.

Προβολή συνημμένου 80867

Η δική μου μηχανή είναι το μοντέλο Β (115x70x125mm 1.550kg). Αν και αρχικά προοριζόταν για την Γερμανική αγορά πράγμα που μαρτυρά η πλάκα γύρω από τον φακό, εγώ την παρέλαβα από την Αγγλία. Η κατάσταση της ήταν πραγματικά άψογη. Συνοδευόταν από την απλή δερμάτινη θήκη της αλλά όχι και από κάποια κασέτα ή manual. (ένας καλός αμερικάνος όμως αργότερα, μέσω επαφής από ένα φόρουμ, μου έστειλε δωρεάν δύο κασσέτες!)

Προβολή συνημμένου 80868

Αν και την άνοιξα για να την καθαρίσω και να την λαδώσω, στην πραγματικότητα δεν το χρειαζόταν και ο μηχανισμός της απλά γυάλιζε. Μπορώ να πω, πως περισσότερο κακό της έκανα κατά τον εξωτερικό καθαρισμό μια και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κυρίως στα υλικά καθαρισμού που δεν πρέπει να έχουν διαλυτικά.

Η τύχη του πρωτάρη στο eBay με βοήθησε πάρα πολύ, μια και ήταν το πρώτο ή δεύτερο πράγμα που αγόρασα ποτέ από εκεί στην εξευτελιστική τιμή των 5 ή 7 λυρών!

Προβολή συνημμένου 80870

Διάφοροι κατά καιρούς στο ίδιο κατάστημα, ζητούν 300 ή και 500 ευρώ ή δολάρια αλλά νομίζω πως με λίγη τύχη και υπομονή κάποιος μπορεί να την βρει και με αρκετά λιγότερα. Σε αντίθεση με την αγορά των παλαιών φωτογραφικών μηχανών, αυτή των κινηματογραφικών είναι πολύ πιο περιορισμένη, και για αυτό μπορεί να πετύχετε καλύτερες τιμές. Επίσης πολλές φορές υπάρχει και η άγνοια των μη εξειδικευμένων πωλητών που μπορεί να είναι με το μέρος σας.

s1.jpg

s2.jpg

1977444_110906223720_IMG_9743.JPG

eva1.jpg

eva-braun-shoots-with-16mm-camera.jpg

1299808509-63.jpg

s3.jpg

s4.jpg

s5.jpg

s6.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Agfa στα 8mm

 


Agfa_Logos.JPG

Το όνομα Agfa (Actien Gesellschaft fur Anilin Fabrikation) εμφανίζεται για πρώτη φορά το 1873 ως συνέχεια μιας εταιρίας παραγωγής βαφών (υφασμάτων να υποθέσω) που ιδρύθηκε το 1867 στα περίχωρα του Βερολίνου.

Από το 1916 η εταιρία αρχίζει την έρευνα και την εξέλιξη εγχρώμου φιλμ, κάτι που συνέχισε με αμείωτη ένταση για δύο δεκαετίες. Έτσι το 1936 παρουσίασε το πρώτο έγχρωμο φιλμ 'Agfacolor-Neu' που σε αντίθεση με τα υπόλοιπα έως τότε, δεν απαιτούσε πολύπλοκες τεχνικές κατά την έκθεση και εμφάνιση, κάτι δηλαδή παρόμοιο (αλλά όχι το ίδιο) με τα φιλμ που γνωρίζουμε εμείς οι παλαιότεροι…
icon_biggrin.png


Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά παρουσίασε και την πρώτη της κινηματογραφική μηχανή (16mm) το 1928. Στα 1937 η εταιρία προχωρά στην παραγωγή κινηματογραφικών μηχανών και στα 8mm με την Movex 8, η οποία θα είναι και η πρώτη μηχανή αυτού του φορμά η οποία δέχεται το φιλμ (μήκους 10 μέτρων) σε μορφή κασέτας. (Για αυτό το τελευταίο να κρατήσω μια επιφύλαξη)

IMG_4088.jpg

Η κατασκευή της είναι απλή, με φακό σταθερής εστίασης και μια μόνο ταχύτητα λήψης (την στάνταρ για την εποχή, αυτή των 16 καρέ ανά δευτερόλεπτο). Το σώμα της ήταν κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο με εσωτερικό υποσασί από χάλυβα με το βάρος της να φτάνει τα 850gr περίπου χωρίς την κασέτα και εξωτερικές διαστάσεις 45x80x120mm μόνο. Προσωπικά την θεωρώ μια από τις κομψότερες μέσα στην απλότητά της μηχανές που κατασκευάστηκαν ποτέ.

IMG_4089.jpg

Πράγμα που δεν ισχύει κατ εμέ για την επόμενη της εδώ παρουσίασης. Την δεκαετία του 50 τα πλαστικά άρχισαν να χρησιμοποιούνται πλέον σε τέτοιες κατασκευές. Από αυτό δεν γλύτωσε και η σειρά (αυτή τη φορά double8) * Movex 88. To 1956 κυκλοφορεί η Movex 88 ενώ δύο χρόνια αργότερα η Movex 88-L. To L προκύπτει από τη λέξη Lucimeter (φωτόμετρο). Ένα προσαρμοσμένο φωτόμετρο σεληνίου επάνω στο σώμα της μηχανής έδινε την δυνατότητα ημιαυτόματης έκθεσης και ο χρήστης ρύθμιζε το διάφραγμα κάθε φόρα έτσι που να ευθυγραμμίζονται δύο δείκτες εντός του σκοπεύτρου, ένδειξη της ενδεδειγμένης έκθεσης του φιλμ.

IMG_4092.jpg

Εδώ να σημειωθεί πως η εταιρία ήταν η πρώτη που προσάρμοσε τέτοιο φωτόμετρο σε μηχανή 8mm και αυτό το 1939 με το μοντέλο Movex8 L, η παραγωγή του οποίου μετά από (γενική) παύση κατά την διάρκεια του πολέμου εμφανίστηκε ξανά αργότερα. Για το αρχικό μοντέλο που έχω και εγώ δεν βρήκα πουθενά κάτι σχετικά με την συνολική περίοδο που παραγόταν.

Agfa_Movex8L.jpg

Η Movex 8 μου ήρθε χωρίς κάποια θήκη αλλά με μια κασέτα εγχρώμου φιλμ μέσα. Έκανα και μια δυο δοκιμές να εμφανίσω ένα τμήμα του μπας και βγει κανένα καρέ αλλά δεν πέτυχα ουσιαστικά τίποτα. Εδώ να μην απορήσετε. Είναι δυνατόν να εμφανίσεις φιλμ μετά από δεκαετίες και ακόμη να εμφανίσεις έγχρωμο ως ασπρόμαυρο. Τα αποτελέσματα ποικίλουν από σχεδόν άψογα έως και ανύπαρκτα. Εξαρτάται από το πώς αποθηκεύτηκε το φιλμ όλο αυτό τον καιρό και τα ασπρόμαυρα ειδικά είναι πολύ ανθεκτικά και αξιόπιστα. Μεγαλύτερη αναφορά ίσως γίνει στο μέλλον.

....

IMG_4086.jpg

Η Movex 88L κατέφθασε με την δερμάτινη θήκη της και το χαρτονένιο κουτί της αλλά αυτό όχι και σε καλή κατάσταση. Ο μηχανισμός της δεν δουλεύει καλά και όσο και να προσπάθησα δεν μπόρεσα να την ανοίξω με τίποτα (η μοναδική που μου γλύτωσε έως τώρα). Έφθασα μέχρι την μέση και σχεδόν την έσπασα αλλά μάλλον έχει κολλημένα και περτσινωμένα τμήματα.

Και οι δύο είναι φθηνές αν και την πρώτη δεν την συναντάς τόσο εύκολα. Η δεύτερη υπάρχει παντού.

IMG_4090.jpg

*Η πλειοψηφία αυτών των μηχανών όλων των κατασκευαστών από την πρώτη εποχή της εμφάνισης τους ήταν τύπου double 8. Δηλαδή το φιλμ (μήκους 25 ποδιών) ερχόταν τυλιγμένο σε ένα καρούλι σε μορφή 16mm με περφορέ και από τις δύο πλευρές (το στάνταρ φιλμ 16mm). Κατά την λήψη εκτίθονταν στο φως το μισό πλάτος του σε όλο το μήκος, κατόπιν επαναφωρτόνονταν στην μηχανή και εκτίθονταν το υπόλοιπο μισό πλάτος. Το εργαστήριο που έκανε την εμφάνιση, έσχιζε την λωρίδα στην μέση και κατά μήκος, με αποτέλεσμα να προκύπτουν δύο λωρίδες των 8mm που συγκολλούνταν στην άκρη τους. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια ενιαία, συνολικού μήκους 50 ποδιών ( περίπου 15m και συνολική διάρκεια περί τα 4 λεπτά στα 16 καρέ ανά δεύτερο).

 


1.jpg

IMG_4085.jpg

IMG_4084.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραιο θεμα chris(και ωραιες φωτο) και με πετυχες στην φαση που ψαχνομαι πως να περασω τις 8mm ταινιες στον υπολογιστη.

Ο πατερας μου εχει ταινιες και μια Bauer(προβολης). Τραβουσε με μια επισης Bauer και τα εστελνε Γερμανια για εμφανιση. Η καμερα δεν υπαρχει πια.

Σκεφτομαι να προβαλω σε πανι προτζεκτορα και να το τραβηξω με καμερα απο το πανι. Με νοιαζει να σωθουν τα βιντεο και ας ειναι και χαλια.

Παντως τον ηχο του προτζεκτορα θα ηθελα να τον εχω. Αναμνησεις...

Θα εχετε νεα οταν ξεκινησω...θελει και ελεγχο η Bauer,εχει να δουλεψει πανω απο 20 χρονια.. :thanx2: :beer: :wave:
 
pardalo είσαι από τους λίγους που είχαν στην Ελλάδα τέτοια πράγματα. Να το κάνεις και δεν νομίζω πως η μηχανή θα έχει κανένα σοβαρό πρόβλημα να δουλέψει. Στη χειρότερη κανένας πυκνωτής. Αν είναι με ημάντες ίσως θα θέλει να κάνεις καμιά πατέντα με ημάντα από κασσετόφωνο. Μπορείς φυσικά να τα στείλεις κάπου (Αγγλία, Γερμανία φαντάζομαι) να κάνουν την μεταφορά αλλά θα κοστίσει αρκετά.

Δεν έχω κάνει μεταφορά ποτέ μια και εμείς δεν είχαμε τέτοια πράγματα αλλά σίγουρα θα υπάρχει ένα θέμα με την ταχύτητα. Δηλαδή αν έχει ο προβολέας σταθερή(ες) ταχύτητα προβολής τότε θα εμφανίζεται τρεμόπαιγμα ας το πούμε κατά την λήψη μια που δεν θα ταιριάζουν οι ταχύτητες κλείστρου προβολέα-κάμερας. Όπως καμιά φορά γίνεται αν τραβήξουμε με κάμερα από την τηλεόραση.

Αυτό μπορεί να αποφευχθεί αν ο προβολέας έχει την δυνατότητα προβολής συνεχώς μεταβαλλόμενης ταχύτητας μέχρι να την ταιριάξεις, ή αν έχει η κάμερα την δυνατότητα λήψης με μεταβαλόμενη ταχύτητα κλείστρου.

Τώρα που το σκέφτομαι αν τελικά λυθεί το παραπάνω πρόβλημα, ιδανικό σε οικιακές συνθήκες θα είναι να βρείς μια οθόνη οπίσθιας προβολής έτσι που να βάλεις από την άλλη πλευρά την κάμερα και έτσι θα μπορεί να βρίσκεται ακριβώς στον ίδιο άξονα με την μηχανή προβολής, που καλύτερα να προβάλει σε ένα μικρό μέγεθος για καλύτερη φωτεινότητα και κοντράστ. Αν γίνουν όλα αυτά νομίζω πως θα έχει πολύ καλό αποτέλεσμα.

Καλή τύχη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυτα ολα ειναι του πατερα μου που γενικως ειναι παντα πιο μπροστα απο την εποχη του ακομα και τωρα...

Την δεκαετια του '70 ειχε μαγνητοφωνο(κι αυτο το εχουμε - Grundig), καμερα, προτζεκτορα και πολλα αλλα που ηταν τα hi-tech για την εποχη του...

Δεν του εμοιασα παντως, παντα θα ειμαι απλος χρηστης...

Για τη μεταφορα...

Το μονο οπισθιας προβολης που εχω ειναι μια 55" Sony :D ..δε μας κανει...

Το θεμα που λες με τη ληψη απο οθονη δεν νομιζω οτι ισχυει, οι τηλεορασεις κανουν ανανεωση και αυτο πιανει η καμερα(την επομενη εικονα που πεφτει)...το οποιο δεν προλαβαινει να πιασει το ματι μας..

Στις ταινιες ισως εχουμε αλλα θεματα αλλα θα το δω στην πραξη...

Για την ταχυτητα δεν ξερω, κι αυτο στην πραξη θα φανει...νομιζω ειναι σταθερη η ταχυτητα...

Αν δεν τα καταφερω κοστιζει πολλα η μεταφορα οπως ειπες, οποτε ισως το κανω για αυτες που τραβηξε ο πατερας μου...

Θελω να εχω τις οικογενειακες και μια που εχει τραβηξει το τρενακι του Πηλιου(τη διαδρομη), νομιζω αρχες του '70.

Εχει και αυθεντικες βουβες ταινιες νομιζω απο την MGM με το κουτι τους...λεπτομερειες οταν ερθει η ωρα... :wave:
 
Χμμμ... στη θέση σου θα έκανα μια εγχείρηση την τιβι, θα έβγαζα το τζάμι και θα δοκίμαζα είμαι σχεδόν σίγουρος πως θα έπιανε.

Αυτό με την ανανέωση ισχύει σύμφωνα με όλα τα φόρουμ και είναι λογικό. Στον προβολέα είναι που πέφτει η επόμενη εικόνα κυριολεκτικά και απόλυτα.

Δες αυτό

http://www.movingimage.us/sprockets/filmproj.swf

Έτσι κάθε λίγο πέρνα μπροστά από την τρύπα του προβολέα μιά λεπίδα για να μην φανεί το τράβηγμα του επόμενου καρέ. Είναι σαν να ανοιγοκλείνει (συνήθως έχουν τρείς λεπίδες σε ένα δίσκο, αν την ανοίξεις θα δεις). Αν δεν συγχρονήσουν τα δύο κλείστρα θα βλέπεις στην ψηφιακή μαύρες γραμμές μια και όταν η ψηφιακή θα κάνει λήψη, εκείνη τη στιγμή πολύ πιθανόν ο προβολέας να δίχνει μαύρο κ.ο.κ.. Μια κάπως καλή νέα ψηφιακή πολύ πιθανόν να έχει χειροκήνιτα προοδευτικά ρυθμιζόμενο κλείστρο. Αν ξεκινήσεις ακόμη και να νοικιάσεις αν έχει αξίζει για να γίνει η δουλιά.
 
Χμμμμμμμμμμμμμμμμ...τη βαψαμε...

Μαλλον η καμερα θα τα βλεπει χαλια...μαυρα...

Στην δεκαετια του '90 πουλουσανε κατι γωνιακους φακους για αυτη τη δουλεια.

Απο την μια εβαζες την καμερα(με κασσετα τοτε) και απο την αλλη τον προτζεκτορα και τραβουσες κατευθειαν.

Αν εκεινο τραβουσε καλα μεσω φακων δεν θα τραβηξω και γω τιποτα?

Πιο καινουρια καμερα βεβαια αλλα θα δοκιμασω στο σπιτι πριν παω σε πανι
 
Ναι, αν έχεις αρκετά φιλμ αξίζει κάτι σαν τα παρακάτω. Έχει διάφορα

http://forums.support.roxio.com/uploads/post-39-1195833562.jpg

http://www.ebay.com/itm/AMBICO-THE-DIRECTOR-FILM-SLIDES-TO-VIDEO-TRANSFER-SYSTEM-8MM-SUPER-8-16MM-SLIDE-/130853502362?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e7779fd9a

http://www.oaktreevintage.com/Film-To-Video_Transfer_Boxes.htm

Αν πάρεις ένα τέτοιο το θέμα μόνο θα είναι μια κάμερα με μεταβλητή ταχύτητα κλείστρου. Ψάξε γνωστούς και συγγενείς αν δεν κάνει η δική σου.

Καλά, αν βγάλεις άκρη και εγώ θέλω να παίξω λίγο! :D
 
2-3 οπως σου ειπα τα θελω.

Και δεν εψαξα αν μπορω μα βρω τετοιο φακο.

Εχω ενα φιλο που ειναι καμεραμαν...θα τον ρωτησω για αυτο που λες, γιατι δεν ξερω τι σημαινει μεταβλητη ταχυτητα κλειστρου...αυτος θα ξερει..

Ευχαριστω για τα λινκ... :D

ΑΝ βγαλω ακρη, βλεπουμε..

Το νομιζα πιο ευκολο πριν μου πεις τις λεπτομερεις...
 
Eumig στα 8mm




IMG_4112.jpg

Η Eumig (Elektrizitδts und Metallwaren Industrie Gesellschaft, - ή Electricity and Metalware Industry Company) ιδρύθηκε το 1919 στη Βιέννη και αρχικά παρήγαγε αναπτήρες, ταμπακιέρες καθώς και ηλεκτρικές συσκευές .

Το 1924 κατασκευάζει το πρώτο της ραδιόφωνο, ενώ από το 1928 προχωρά στην κατασκευή ερασιτεχνικού κινηματογραφικού εξοπλισμού, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει το 1931 την πρώτη της μηχανή προβολής και την επόμενη χρονιά την πρώτη μηχανή λήψης στα 9.5mm (Eumig C1). Το 1935 θα παρουσιάσει την πρώτη μηχανή λήψης (και πάλι στα 9.5mm) με ημιαυτόματη έκθεση παγκοσμίως (Εumig C2).

Eumig2.jpg

Η εταιρία συνεχίζει να αναπτύσσεται και δύο χρόνια αργότερα θα παρουσιαστούν τα μοντέλα C3 και C4, με το δεύτερο (δεύτερη άνω φώτο) να είναι άλλη μια παγκόσμια πρώτη για τον χώρο τον ερασιτεχνικών μηχανών, καθώς ο μηχανισμός της έπαιρνε κίνηση από ηλεκτρικό μοτέρ και δεν ήταν ο συνήθης κουρδιστός.

Πολύ σημαντικό ρόλο στην περεταίρω ανάπτυξη της εταιρίας, έπαιξε η συμφωνία με το ναζιστικό καθεστώς για την παραγωγή ραδιοφώνων και στη συνέχεια στρατιωτικού εξοπλισμού. Κατά την διάρκεια του πολέμου κάποιες εγκαταστάσεις της βομβαρδίζονται, όμως θα γλιτώσει ο εξοπλισμός με αποτέλεσμα την συνεχή ανάπτυξη και μετά το τέλος του πολέμου. Πάντα ο κύριος άξονας της παραγωγής της ήταν ο ερασιτεχνικός κινηματογράφος, ωστόσο συνεχίζει να δραστηριοποιείται στην κατασκευή ραδιοφώνων και αργότερα φωτογραφικών μηχανών.

IMG_4103.jpg

Όπως αναφέρθηκε, η επιτυχία της περιστρεφόταν πάντα κυρίως γύρω από τις ερασιτεχνικές μηχανές προβολής και λήψης (με μια μεγάλη γκάμα μοντέλων), και ακόμη και σήμερα εάν κάποιος θα ήθελε να αγοράσει μια μηχανή προβολής της δεκαετίας του 70 μάλλον εκεί θα πρέπει να στραφεί βρίσκοντας είτε μεταχειρισμένες σε πολύ καλή κατάσταση και λόγο της ποιότητας κατασκευής τους, είτε ακόμη και σε μερικές περιπτώσεις ολοκαίνουργες μηχανές της εποχής στην αρχική τους συσκευασία.

Το μοντέλο που παρουσιάζεται εδώ είναι η Eumig Electric με την παραγωγή της να ξεκινά το 1954 (double 8, 100x55x120mm, 750gr). Διαθέτει και αυτή ηλεκτρική κίνηση. Ως πηγή χρησιμοποιεί μια κλασσική μπαταρία 4.5V. Δεν γνωρίζω (και ίσως μπορεί να με διαφωτίσει κάποιος) αν οι μπαταρίες αυτού του τύπου της τότε εποχής ήταν κάπως μεγαλύτερες από της σημερινές. Αυτό το λέω γιατί βλέπω πως υπάρχει λίγο κενό στο θάλαμο της μπαταρίας.

IMG_4107.jpg

Όπως και αρκετές άλλες μηχανές του είδους, έχει την δυνατότητα επάνω στον στάνταρ φακό να μπορούν να προσαρμοστούν βιδωτά άλλοι εναλλακτικοί φακοί, με τελικό αποτέλεσμα την μετατροπή σε τηλεφακό (2x) ή ευρυγώνιο (0.5x).

Επίσης εκτός από την στάνταρ ταχύτητα λήψης των 16καρέ/sec έχει την δυνατότητα λήψης καρέ-καρέ για την δημιουργία κινουμένων σχεδίων ή καρτούν (αλήθεια πόσοι μπορεί να είχαν την υπομονή
icon_wink.gif
)

...

IMG_4104.jpg

Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να βρεθεί εύκολα σε χαμηλή τιμή. Η δική μου έφθασε με την δερμάτινη θήκη της καθώς και τους δύο βιδωτούς φακούς. Κάποιος είχε ξεχάσει μέσα την μπαταρία για πολλά χρόνια και αρχικά ήταν σχεδόν αδύνατον να ανοίξει το συρόμενο πορτάκι του χώρου της μπαταρίας. Όταν τελικά άνοιξε η πρώτη εικόνα από την οξείδωση ήταν απογοητευτική. Όμως μετά από αρκετό καθάρισμα και ξύσιμο άρχισε να δουλεύει και να γουργουρίζει γλυκά.

IMG_4110.jpg

EumigC2.jpg

IMG_4102.jpg

IMG_4108.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Bell & Howell στα 8mm

 


IMG_4126.jpg

 


Tα πρώτα χρόνια του 20ου αιώνα ο Donald J. Bell εργαζόταν ως μηχανικός προβολής στο Σικάγο, το κέντρο της κινηματογραφικής βιομηχανίας εκείνη την εποχή. Μέσω του επαγγέλματος του, το ενδιαφέρον του στράφηκε στο μηχανικό μέρος των συστημάτων προβολής, στην επισκευή και εξέλιξή τους. Σε μία εταιρία κατασκευής ανταλλακτικών και τμήματων μηχανών συνάντησε τον Albert S. Howell. Ο δεύτερος είχε κάνει το 1906 αίτηση για να κατοχυρώσει μια πατέντα που βελτίωνε την σταθερότητα της εικόνας κατά την προβολή του φιλμ. Έτσι βασιζόμενοι στην εμπειρία, την εφευρετικότητα, τις επαφές στον χώρο και κάποια χρήματα που είχαν, ιδρύουν το 1907 την δική τους εταιρία.

IMG_4118.jpg

Αυτό που τους έκανε διάσημους ήταν ότι το 1908 έθεσαν το πρότυπο για την χρήση φιλμ 35 χιλιοστών στον κινηματογράφο καθώς και ότι εξέλιξαν και τυποποίησαν την διάτρηση αυτού (περφορέ). Με άλλα λόγια έως τότε ουσιαστικά μια ταινία ήταν αδύνατον να παιχθεί σε διαφορετικές μηχανής προβολής.

Το 1910 κατασκεύασαν την πρώτη τους μηχανή λήψης κατασκευασμένη από ξύλο και δέρμα, η οποία όμως κατά την διάρκεια ενός εξερευνητικού ταξιδιού στην Αφρική καταστράφηκε από … τερμίτες και έτσι το 1912 παρουσιάζουν την πρώτη μηχανή λήψης κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από μέταλλο (χυτό αλουμίνιο κατά βάση).

Αυτή η μηχανή ήταν το θρυλικό μοντέλο 2709 η παραγωγή του οποίου συνεχίστηκε σχεδόν απαράλλακτη έως το 1957 (1961 κατά άλλους). Στην αρχή ο μηχανισμός κινούταν με μανιβέλα ενώ λίγο αργότερα προσαρμόστηκε και κινητήρας. Διέθετε περιστρεφόμενη διάταξη τεσσάρων εναλλάξιμων φακών, σύστημα προώθησης ακριβείας, σκόπευση δια μέσω του φακού, fade-in/out κ.α. Ήταν τόσο ακριβή που μόνο ο Τσάρλι Τσάπλιν και ακόμη τρείς ιδιώτες την είχαν αγοράσει, οι υπόλοιπες ανήκαν σε στούντιο. Με αυτήν γυρίστηκε σχεδόν το σύνολο της παραγωγής κατά την πρώτη εποχή του βωβού κινηματογράφου.

Chaplin_Camera2.jpg


Όσο για την ερασιτεχνική αγορά των 8mm, η εταιρία δεν κατασκεύασε ποτέ κάτι εξαιρετικό και μάλιστα την δεκαετία του 50 φαίνεται να παρουσίαζε απλά μπακατέλες. Αν και τα στοιχεία είναι λίγα, προκύπτει πως ίσως μόνο λόγο του ονόματος, τα προϊόντα της ήταν εξαιρετικά ακριβά ακόμη και στο κατώτερο επίπεδο της γκάμας. Επάνω σε αυτό το σημείο η Revere (που θα δούμε στο επόμενο) ανταγωνίστηκε την B&H με πολύ ποίο προσεγμένες και προσιτές κατασκευές.

IMG_4119.jpg

...

Κάπου εδώ να αναφέρουμε πως το «περίφημο» ερασιτεχνικό φιλμ που κατέγραψε την δολοφονία του Κένεντυ γυρίστηκε με μια Β&Η, το μοντέλο 414PD Director Series Zoomatic.

b&h-03.jpg

Τώρα όσο για την μηχανή στις φωτογραφίες θα πρέπει να πρώτοεμφανίστηκε στην αγορά αρχές με μέσα της δεκαετίας του 50 και είναι το μοντέλο «One-Nine». Αυτό αναφέρεται στο μέγιστο διάφραγμα φακού των 1.9. Όχι και άσχημο για την κατηγορία αλλά τα καλά νομίζω πως σταματούν εδώ.

Το διάφραγμα είναι απλά ένας δίσκος με τρύπες διαφορετικής διαμέτρου που μετακινούνται πίσω από τον φακό. Καθώς φαίνεται όμως έχει την δυνατότητα προσαρμογής ευρυγώνιου και τηλεφακού βιδωτά επί του σταθερού, για αυτό και τα διαφορετικά πλαίσια στο σκόπευτρο ως οδηγός κατά τη λήψη. Κατά τα άλλα πανάσχημη και σαν να την έφτιαξαν ως πρωτότυπο σε καμιά τεχνική σχολή.

IMG_4121.jpg

Η αλήθεια είναι πως δεν γνωρίζω τι τελικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να αποδώσει όμως τα πάντα επάνω της φωνάζουν το λιγότερο αμέλεια σε κάθε επίπεδο. Άσε που η συγκεκριμένη έχει και μηχανικό πρόβλημα. Στο διαδύκτιο θα την βρείτε πολύ φθηνά αν και δεν βλέπω καμιά άλλη χρήση για την συγκεκριμένη παρά ως εν δυνάμει φονικό όπλο ή πρε- παπιέ.

Φυσικές διαστάσεις 60x90x150mm κατά προσέγγιση και βάρος κενή 950gr με υλικό κατασκευής κελύφους (μάλλον) το χυτό αλουμίνιο.

IMG_4124.jpg

antbe9473mqiof.jpg

IMG_4117.jpg

IMG_4120.jpg
 

Συνημμένα

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    11,2 KB · Προβολές: 4
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eξαιρετικες παρουσιασεις τοσο για την Eumig οσο και για την Bell&Howell,με το δεσιμο ιστορικης αναδρομης και παρουσιασης!!Πραγματικα καθε φορα αναμενω με πολυ ενδιαφερον τι θα μας παρουσιασεις φιλε chris73!Οι δε φωτογραφιες των μηχανων τελειες!!Aψογος!!! :bow:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα