Πανικός (1969)

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας nick
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Kι εμενα μου αρεσε πολυ η ταινια.Δε μπορω να βρω κατι αρνητικο.Στα συν βρισκω το γεγονος οτι γυριστηκε ασπρομαυρη γεγονος που την κανει περισσοτερο κλειστοφοβικη.Η καταδιωξη του απαγωγεα με τους αστυνομικους ειναι απο τις κορυφεες στιγμες του ελληνικου κινηματογραφου.Ο ρολος του Καλογηρου ειναι και για μενα ο καλυτερος ρολος που εχει παιξει χωρις να βαλω μεσα και τους κωμικους του.Επισης μου αρεσε πολυ και ο Γαλανος με τον πιτσιρικα.
 
Νέες εξελίξεις σχετικά με τη βίλα Καζούλη. Πηγή. Συμπεριλαμβάνονται και κάποια ιστορικά στοιχεία.

kazoyli.jpg
 
Στιγμές της ταινίας με έμφαση στα υπέροχα ορχηστρικά του Κώστα Καπνίση.

 
Ο αρχικός τίτλος της ταινίας όπως βλέπουμε....καμία σχέση!!! Άσε που η Σοφία Ρούμπου έγινε...Μαρία Ρούφου!!!

 


102.jpg
102.jpg
 
Αυτο το "Αγρια γυμνη νυχτα" παραπεμπει σε αλλου ειδους ταινια και ειναι και εντελως ασχετο με τη συγκεκριμενη.

Ευτυχως που καταλαβαν εγκαιρως οτι ο τιτλος επρεπε να αλλαξει.
 
Γειά σας. Να προσθέσω ένα ακόμα γεωγραφικό στοιχείο γι αυτή την αξιολογώτατη ταινία. Η σκηνή που κλέβει ο Δημήτρης (Ν.Γαλανός) την BMW είναι γυρισμένη στον Άγιο Δημήτριο Ψυχικού στη σημερινή λεωφόρο Δημοκρατίας.
 
Η Έλια Καλλιγεράκη συμμετείχε μόνο για το χάζι, απ' ότι φαίνεται καθώς δεν είχε καμία ατάκα.
 
Ειδα ξανα τον Πανικο μετα απο παρα πολλα χρονια (καμια τριανταρια) και διαπιστωσα οτι μαλλον προκειται για μια απο τις 10 καλυτερες ταινιες του παλιου ελληνικου κινηματογραφου.Καθολου περιεργο βεβαια αφου φερει την υπογραφη του Σταυρου Τσιωλη σε σεναριο και σκηνοθεσια.Μια ταινια που εχει τα υψηλα επιπεδα παραγωγης της Φινος Φιλμ αλλα που ευτυχησε να εχει και καποιους ηθοποιους σε μεγαλη φορμα.Η καλυτερη ερμηνεια του Σπυρου Καλογηρου ο οποιος εχει σχεδον πρωταγωνιστικο ρολο και απο κοντα η Σοφια Ρουμπου και ο Νικος Γαλανος που πιθανοτατα και αυτοι πετυχαν τις καλυτερες ερμηνειες τους.Φυσικα ψηλα και οι Αγγελος Αντωνοπουλος και Κωστας Καζακος αλλα και ο Γρηγορης Ευαγγελατος που δυστυχως συμμετειχε σε λιγες ταινιες.Ιδιαιτερη μνεια στον σπουδαιο Κωστα Καπνιση αλλα και στην ασπρομαυρη φωτογραφια της ταινιας, που κατα την γνωμη μου λειτουργει καλυτερα απ οτι αν θα ηταν εγχρωμη.Εξαιρετικες οι σεκανς της καταδιωξης στην αδεια νυχτερινη Αθηνα οπου το μεγαλυτερο μερος το βλεπουμε χωρις συνοδεια μουσικης η οποια μπαινει στο τελευταιο μερος, αλλα και οι σεκανς στο νυχτερινο κεντρο.Γενικοτερα μια ταινια που δεν ειχε να ζηλεψει τιποτα απο ξενες παραγωγες της εποχης και μαλλον λιγοτερο γνωστη απ οτι της αξιζει.Κριμα που ο Σταυρος Τσιωλης δεν εκανε περισσοτερες ταινιες στην Φινος, αλλα μας αποζημιωσε με τις υπεροχες ταινιες που γυρισε στην δευτερη περιοδο της καριερας του.Τεραστιος και μοναδικος σκηνοθετης.
 
Με αφορμή τα 14 χρόνια από τον θάνατο του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη Κώστα Καπνίση.
Κατατασσω την ταινια στα αριστουργηματα του ελληνικου κινηματογραφου. Αισθανομαι υπερηφανη που η πατριδα μου εβγαλε ταινιες οπως αυτη.
Οσον αφορα τη μουσικη του Κωστα Καπνιση, με αφηνει αφωνη. Να ειχα χιλια αυτια γα να την ακουω! Αγαπημενο κομματι του βιντεο αυτο που ξεκινα στο 3:45. ❤️
 
Tαινιάρα .... τι να λέμε τώρα, τα σχόλια μάλλον περιττεύουν .... Θα επισημάνω μόνο το ταλέντο του Σταύρου Τσιώλη, του οποίου ήταν η πρώτη εμφάνιση ως σκηνοθέτης αλλά και σεναριογραφος !!! Σκεφθείτε ... σε ηλικία μόλις 31 ετών περίπου, έκανε τέτοιο ντεμπούτο στα "κινηματογραφικά πράγματα της Ελλάδας" .... Με μια ταινία πολύ - πολύ μπροστά για την εποχή της αλλά και πολύ μπροστά για τα "ελληνικά δεδομένα" !!! Πόση ωριμότητα και πόσο "διευρυμένους ορίζοντες" είχε αυτός ο άνθρωπος, πριν καλά- καλά 30ρήσει !!! Επίσης, στα 90ς γύρισε δύο ταινίες, στις οποίες .... έβαλε να πρωταγωνιστήσει ο Αργύρης Μπακιρτζής :eek: o_Oo_O .... Αυτό κι αν ήταν τόλμη, και, μάλιστα, δικαιώθηκε για την επιλογή του !!! [και ... να ρίξω μια ιδέα ??? Τα "δημοσιογραφικά τζιμάνια" του retromaniax μπορείτε να τον βρείτε για συνέντευξη ??? Σκεφθείτε πόσα θα είχαμε να μάθουμε :cool: :cool: .... ] ....

Τέλος, για την ταινία οι - όπως πάντα χορταστικές - πληροφορίες του ARETARA μάλλον μας καλύπτουν !!! Οπότε, θα επισημάνω μόνο την καταπληκτική ερμηνεία του μικρού που απήχθη !!! Φοβερός .... Ιδίως η τελευταία, σπαραχτική, σκηνή όπου πρωταγωνιστεί .... εκεί ο μικρός δίνει πραγματικά "ρεσιτάλ ερμηνείας" !!! Με δυο λέξεις ... Μια ταινία που, έστω και μία φορά, πρέπει να δουν οπωσδήποτε όσοι είναι [είμαστε] λάτρεις του ελληνικού κινηματογράφου .... Το ελληνικό σινεμά, πραγματικά, στις πολύ σπουδαίες του στιγμές .....
δεν ήταν το ντεμπούτο του. Είχε γυρίσει το Μικρό δραπέτη την πρώτη ελλ ταινία με πρωταγωνιστές παιδιά
 
Ταινία άψογη,ίσως η καλύτερη αστυνομική περιπέτεια του ελληνικού κινηματογράφου με προσεγμένη και πρωτότυπη σκηνοθεσία από τον Τσιώλη. Η σκηνή που ο Καλογήρου στο τέλος ανεβαίνει στις σκεπές μου άρεσε πολύ επίσης είχε κάτι από γαλλικό νουάρ. Οι σκηνές στο σκοτάδι επίσης με τις ωραίες φωτοσκιάσεις απίστευτες. Το φινάλε που μαζεύονται οι αστυνομικοί έξω απ' την βίλα και διατάζουν τους απαγωγείς να παραδοθούν ενώ αυτοί είναι μέσα, μου έφερε λίγο στο μυαλό το φινάλε της "γλυκιάς συμμορίας". Καταπληκτική σκηνή κι αυτή. Είχα χρόνια να την παρακολουθήσω και την είδα πριν λίγο και μπορώ να πω ενθουσιάστηκα με την φρέσκια ματιά του Τσιώλη.
 
την ειχαν βαλει χθες στην ΕΡΤ δεν υπαρχει σε καλη αναλυση πουθενα ελπιζω καποιος να την ανεβασει στο διαδικτυο
 
Κατά την ταπεινή μου γνώμη η κορυφαία αστυνομική περιπέτεια του ελληνικού κινηματογράφου με διαφορά από τις άλλες. Τρομερό σενάριο, αγωνιώδες σασπένς, συγκινητική ιστορία η απαγωγή ενός μικρού και άρρωστου παιδιού. σημαντικοί πρωτοκλασάτοι πρωταγωνιστές, άψογη σκηνοθεσία και ασπρόμαυρη ταινία που όχι μόνο δεν κουράζει τον θεατή αλλά δένει πάρα πολύ με την όλη ψυχοσύνθεση της ταινίας όπως παραστατικότατα και με απόλυτη επιτυχία περνάει στον θεατή. Βαθιά υπόκλιση και χιλιάδες συγχαρητήρια στον φοβερό Σταύρο Τσιώλη είναι πολύ λίγα. Και όλα αυτά σε ένα σενάριο και μια σκηνοθεσία αρίστη από όλες τις πλευρές χωρίς ίχνος υπερβολής και πομπώδεις διαλόγους που μας είχε συνηθίσει ο συνάδελφος του Φώσκολος. Απορώ πως ο Φίνος δεν επένδυσε πολύ στον Τσιώλη και κυρίως έπαιξε μπάλα στο γήπεδο του Φώσκολου. Δεν λέω καλός ο Νικ αλλά ο Τσιώλης ήταν ένα σκαλί παραπάνω. Και είμαι σίγουρος ότι βλέποντας τον ΄΄Πανικό΄΄ ο Φώσκολος ανθρώπινα ένα συναίσθημα ζήλειας θα το ένιωσε.
Θα σταθώ τέλος στην τελευταία συγκλονιστική σκηνή του φίλμ που πιστεύω πως είναι και από τα πιο συγκλονιστικά και συγκινητικά φινάλε των ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου. Το βαρύ και ανθρώπινο κλάμα του μικρού παιδιού βγαλμένο μέσα από τα πιο ανθρώπινα συναισθήματα της ψυχής του βλέποντας τον νεκρό Γαλανό ραγίζει και τσιμέντα. Ο μικρός μέσα από την αγνότητα της ψυχής του και την αντιληπτικότητα της ηλικίας του κατάλαβε την ανθρώπινη πλευρά του Γαλανού τον ένιωσε φίλο του και ο θάνατος του τον λύγισε. Απλά σκηνή που σε κάνει και ανατριχιάζεις. Εύγε μέγιστε Τσιώλη!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα