Παπί και ξερό ψωμί ...

phil_vr

RetroNuts!
Joined
7 Μάρ 2007
Μηνύματα
1.944
Αντιδράσεις
64
Τοσο καιρο στο φορουμ και ολο το ανεβαλα.. Μιας και δεν εβλεπα ενα ειδικο αφιερωμα για τον καλυτερο φιλαρακο των εφηβικων μας χρονων, ειπα να δημιουργησω ενα. Για τον φιλαρακο που μας φορτωνοταν στην πλατη διχως παραπονο. Για τον φιλαρακο που αποτελεσε το πρωτο μας βημα προς την ελευθερια. Για τον φιλαρακο που μας βοηθησε να ανυπομονουμε να τελειωσει η σχολικη μερα, και μας προετρεπε ασχημα να κανουμε κοπανα. Για ποιον μιλω? Μα για ποιον αλλο? Τον καλυτερο φιλο που θα μπορουσε να εχει καποιος.. Το Honda C50.. Tον πάπο!

picture.php


Η πιο γνωριμη και αγαπημενη φιγουρα των 80's..

Η κλασικη σχολικη μερα ξεκινουσε με αγουροξυπνημα, γαλα αν μας προλαβαινε η μητερα μας, αρπαγμα τσαντας και ποδαροδρομος. Στην διαδρομη θα βρισκαμε και αλλα φιλαρακια. Καπου στα μισα θα ακουγαμε τον γνωριμο ηχο απο το χωνι (εξηγηση για τα μετα-90's μελη: Χωνι=απλος σωληνας κομμενης εξατμισης, που εχει προστεθει στο τελικο κομματι ενα απλο μεγαλυτερο κυλινδρικης διατομης τελικο κομματι, διχως να περιεχει το παραμικρο απο σιγαστηρες και λαμακια και που εφερνε πολυ σε ανοιγμενη κονσερβα σε οψη) του Πέρη (Περικλής) να ερχεται απο δυο τετραγωνα μακρια! Οταν μας ειχε ηδη πλησιασει φυσικα δεν μπορουσε να αρθρωθει λεξη απο τον θορυβο. Σκοτωμος το ποιος θα κερδισει βολτα μεχρι το σχολειο στην πισω θεση!! Φυσικα αν κερδιζα εγω την βολτα η αισθηση απλα ηταν.. long live the king!

picture.php
picture.php
picture.php


Στις φωτο οι τυπικες χρησεις του C50 ανα την υδρογειο.. Στην κινα, στην Αγγλια, και φυσικα στην Ελλαδα!

Το παπι αποτελεσε ενα απο τα πιο αγαπημενα μεσα μεταφορας στην νεολαια του 80 (και ακομα κραταει καλα, αν και πλεον τα παπια ειναι διαστημικου σχηματος και κυβισμου). Οποιος κατειχε ενα απλο, πρασινωπο, χαρβαλιασμενο στρογγυλοφαναρο, αποκτουσε το απολυτο prestige, και γινοταν θεμα του σχολειου σε πηγαδακια του στυλ "Ρε συ, ο ταδε πηρε παπι!". Τα παπια αποτελεσαν τα πρωιμα "παγκακια" του σχολειου και εκει καθοντουσαν οι προνομιουχοι κατοχοι τους μαζι με τους αμεσα επωφελημενους κολητους. Οταν τωρα βρισκοντουσαν 2-3 παπια μαζεμενα, η βολτα της παρεας ανηκε πλεον στην ημερησια διαταξη. Και αν δεν χωρουσαν ολοι? Problem solved.. Τρικαβαλο! Χιλιοι καλοι χωρουν. Τι δεν ειχαν τραβηξει τα αμοιρα παπια με την παρτη μας. Και να ηταν λιγο φτιαγμενα γινοταν καπως υποφερτο το μαρτυριο τους. Αλλιως, με τον 50αρακι κινητηρα, τσουκου τσουκου τα καταφερναν, αλλες φορες με επαρκη λαδια, αλλες φορες με συμπληρωμα ελαιολαδο (ποιος θα ετρεχε πρωινιατικα πριν το σχολειο να βρει λαδια για το παπι? Αφου το ελεγε και η μαμα. Αλτις.. αυτο ξερετε, αυτο εμπιστευεστε!), πολλες φορες με πυροβολημενους δισκους συμπλεκτη, αλλα και παλι δεν εμεναν.

Ακομα θυμαμαι τους πολεμους που ειχα κανει μεχρι να παρω το τελικο ναι (η μαλλον, "Με επρηξες, παμε να το παρεις να τελειωνουμε με δαυτο!") απο τους γονεις μου για να εχω το δικο μου παπι. Και απο οσο θυμαμαι, ολοι μου οι φιλοι ειχαν το ιδιο warfare με τους δικους τους. Αλλοι την εβγαζαν καθαρη και καταφερναν να παρουν ενα πρασινο στρογγυλοφαναρο με πλατινες (και χαρβαλο να ηταν, ισα να κινειται), αλλοι εβαζαν πειθω και επαιρναν καινουριο μπλε η κοκκινο στρογγυλοφαναρο, και μερικοι που εβαζαν ΠΟΛΥ πειθω καταφερναν και επαιρναν τα ολοκαινουρια και νεα στην αγορα GLX (η μεταχειρισμενα τετραγωνοφαναρα Super Cub απο Ιαπωνια), με τα τετραγωνα φαναρια με τις τεσσερεις ταχυτητες και την καραμοντερνα σχεδιαση. Αν κρινω απο το αποτελεσμα το δικο μου, πρεπει να εβαλα ΠΟΛΥ πειθω, μιας και η χαρα μου οταν φεραμε πισω στο σπιτι ενα λευκο GLX με μπλε σελα απλα δεν μπορει να περιγραφει!

picture.php


Ενα τυπικο νορμαλ ελληνικο παπι..

Απο την αποκτηση και μετα, υπηρχαν κανονες του πως πρεπει να ειναι ενα ελληνικο παπι.

- Οι δυο καθρεπτες επαιρναν αμεσως ξηλωμα και φυλαξη.

- Στην ποδια ειχαμε δυο δρομους: Η ξηλωνοταν δια παντος, η επαιρνε θεση στον παγκο και με πριονι κοβοντουσαν τα φτερα και στο κομμενο μερος εμπαινε πλαστικο διακοσμητικο "φιλετο" σαν των παρμπριζ αυτοκινητων

- Στην ηδη κομμενη ποδια προσαρτουνταν η λεγομενη "καρινα" στο κατω μερος (ηθελε προσοχη στο κατεβασμα πεζοδρομιων)

- Στην ηδη κομμενη ποδια προσαρτουνταν και πλαστικη λευκη σιτα στα ανοιγματα που ειχε για το καρμπυρατερ και το μπουζι

- Στα φλας ειχαμε δυο δρομους: Αφαιρεση η βαψιμο μαυρο στα πορτοκαλι τζαμακια

- Η κορνα ξηλωνοταν και εδινε θεση σε σειρηνα

- Το βυσμα του μπουζι ξηλωνοταν και εδινε την θεση του σε βυσμα με λαμπακι (αναβοσβυνε με το καθε σπινθηρισμα του μπουζιου)

- Το λουρι της σελας ξηλωνοταν και αυτο προς φυλαξη

- Το φιλτροκουτι ξηλωνοταν και βαζαμε μικρη χοανη

- Φουλαρι που κρεμοταν απο το τιμονι, διπλα στον λεβιε για το τσοκ του καρμπυρατερ

- Η εξατμιση ξηλωνοταν και βαζαμε ιδιοκατασκευη, η τις πανακριβες τοτε Sebring (30.000 το 1987)

- Η πινακιδα επαιρνε κλιση 90 μοιρων για να την βλεπει μονο ο θεος

- Τα αναγλυφα γραμματα στα λαστιχα τα τονιζαμε με blanco

- Τα μανισια "πατητηρια" του συνεπιβατη ξηλωνοντουσαν, και εμπαιναν μικροτερα μεταλικα ανακλινομενα που επιαναν στην βιδα των πισω αμορτισερ

- Τα πισω αμορτισερ ξηλωνοντουσαν και εδιναν την θεση τους σε αμορτισερ με ελατηρια

- Τα καπακια του μοτερ ξηλωνοντουσαν για νικελωμα, οπως και η μανιβελα, βαση εξατμισης και τα ταμπουρα των φρενων

- Οι πιο μερακληδες πηγαιναν κατευθειαν στην λυση των τριακτινων ζαντων

- Πασπαλισμα με αυτοκολητα πασης φυσεως κυριως με συγκροτηματα

- Πριονισμα το εμπρος φτερο (στα στρογγυλοφαναρα) και πριονισμα του πισω φτερου (στα GLX)

- Λυση του κυλινδροπιστονου στην αυλη του σπιτιου και αρμολογηση του με imitation κυλινδρο με 47mm διαμετρο και αντιστοιχο εμβολακι ελατηρια και φλαντζες, και ξηλωμα του 13αριου καρμπυρατερ με imitation καρμπυρατερ 17αρι. Ετσι το παπι αποκτουσε τον πολυποθητο 72αρι κυβισμο.

- Μαζι με ολα αυτα γινοταν δευτερη φυση η κατοχη ταλιρου (ναι, εκεινο το κερμα των 5 δραχμων) για να μπορουμε να ανοιγουμε ευκολα το δεξι καπακι (πανω απο την μανιβελα) που μεσα ειχαμε μικρο fast (οταν συνεβαινε το "Ωχ, παθαμε λαστιχο") η εργαλεια.

Η παραπανω συνταγη επρεπε να εκτελεστει τουλαχιστον στο 80% (οπωσδηποτε το φτιαξιμο σε 72αρι), για να μπορει να γινει ενα παπι politically correct στις ελληνικες παρεες.

** Αν ανεφερα πολλες φορες την λεξη "ξηλωμα" ειναι για να δωσει την αισθηση του τοτε!

Το δικο μου GLX, υπαρχει ακομα αν και στα χερια του πατερα μου πια υπεστιν retro-restoring.. που σημαινει οτι φοραει πλεον δυο καθρεπτες, τα φλασακια ξαναεγιναν πορτοκαλι, η Sebring μπηκε αποθηκη, τα 50mm εγιναν παλι τα αναιμικα 39mm (απο 80αρι εγινε 50αρι), το 13αρι καρμπυρατερ ξαναρουφαει βενζινη, η σελα φοραει μαυρο καλυμα, τα χρωματα του ξεθωριασαν.. κοινως, εχασε ολο του το glory. Το κυριως μοτερ του εχει γραψει πανω απο 150.000χμλ (σε διαφορα setup) και ποτε δεν με αφησε πουθενα. Ελπιζω να καταπιαστω καποια στιγμη μαζι του και παλι. :(

Αφιερωμενο σε ολους μας που χαρηκαμε με τα παπια μας (και των φιλων μας) την ελευθερια και τις ατελειωτες βολτες, τις κοπανες και τα καφετεριοgatherings, τις σουζες (και τις τουμπες!) και τις κοντρες και τις σπασμενες ντιζες στα κοντερ, την σχολικη "μουρη", τις βολτες με το amore, που σπρωχναμε ανελεητα οταν παθαιναμε λαστιχο στις ερημιες, τις α-λα-hells angels-εξορμισεις για καλοκαιρινο μπανακι, το απολυτο μεσο για clubοτσαρκα.. τοτε που ενα απλο παπι ειχε περισσοτερη αξια απο τα super duper διαστημικα 130cc πλαστικουρια made in freakin china του σημερα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
  • Like
Reactions: PT8
στο δικό μου παπί είχα βάλει ότι θες, βάψιμο απίστευτο, 51mm κυβισμός, astrea κεφαλή, μπιέλα glx 90, sebring και 18αρι καρμπυρατερ και άλλα πολλά καλούδια.

Πολλά φράγκα για την εποχή εκείνη.
 
Έτσι, απίστευτη περιγραφή. Μερακλήδες αμετανόητοι, 40άρηδες ρέμαλοι έχουν και σήμερα τα 50άρια τους σε απίστευτα τέλεια κατάσταση.

Αν το προσέξεις δεν παθαίνει τίποτε.

Δεν είχα ποτέ και μου έχει μείνει κατοχικό σύνδρομο, δεν υπήρχε περίπτωση να ζητήσω από τους δικούς μου πάπο, εδώ δύσκολα τα φέρναμε βόλτα στο φαγητό.

Το μεγάλο μου amore στο Λύκειο (ήθελα και από αυτό τρομάρα μου.... ) τα είχε με ένα τυπά που καβάλαγε ένα απίστευτα φτιαγμένο πάπο, με πέτσινο μπουφάν και μακρύ μαλλί. Ζήλευα, ζήλευα πολύ, για τη Μαρία και για το ότι εγώ ποτέ δεν θα είχα τέτοιο status όπως αυτός. Φυσικά ποτέ δεν τόλμησα να της μιλήσω, χωρίς πάπο που να πήγαινες ρε Καραμήτρο;

Βέβαια, τώρα, για να ξορκίσω το δαίμονα που με τυραννάει από τότε, και φταίνε τα παπιά για αυτό, σκέφτομαι αντί για Κινέζικες ηλιθιότητες, ένα εργαλείο Made In Russia και μια Θεά Made in U.S.A. Life is a game......
 
Ειμαι αμετανοητος παπακιας. Μου εχουν χαρισει (και μου χαριζουν) απιστευτες στιγμες.

Εχω αλλαξει καμποσα (σχεδον παντα Honda Ιαπωνικα εισαγωγης) και τα εχω κρατησει ολα ή τα εχω χαρισει σε φιλους. Τα αγαπω το ιδιο.

Θυμαμαι το πρωτο παπι που αγορασα με δικα μου λεφτα, ηταν ενα στρογγυλοφαναρο 12βολτο λαδί SuperCab με θερμαινομενα γκριπ και δεικτη βενζινης κατω απο τη σελα! Περριτο να ανεφερω οτι το χρησιμοποιει ακομα καποια καλη μου φιλη...

Εχω κουβαλησει τα παντα με τους παπους. Ακομα και μεγαλο ξυλινο "τικ" τραπεζι βεραντας!!

Κατι που θα μου μεινει. Ημουν με το SuperCab στη Βουλιαγμενης, μεσημερι υπο ασυληπτη βροχη. Πριν το Καλαμακι, στη γουβα που κανει ο δρομος ειχε δημιουργηθει λιμνη μηκους 30 μετρων. Το μπανιζω απο μακρια, βλεπω κατι εντουραδες και στρηταδες να εχουν "σβησει" μεσα στη λουμπα και να κανουν απο μακρια σημα να μην προχωρησει κανεις.

Ποδια στο τιμονι και περασα αρχηγοπουλος παρολο που εξατμιση και κινητηρας καναν μπανιο δεν ακουσα ουτε αναποδη.

Θα μπορουσα να γραφω κεφάλαια...μπραβο Phil!
 
Ωραίος ο Wallyς!!!!!!!!!! Παπί watercooled!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Αλλες εποχες - μαλλουπα, γκαζι και δαιμονικος θυρυβος. Το δικο μου ηταν τετραγωνοφαναρο 6V supercab, με ολο το Ελληνικο setup που εγραψε ο Φιλ, μαυρη ποδια χωρις φτερα - καρμπυρατερ 22αρι μετατροπη - πειραγμενη sebring - καλοβαμμενα metzeler λαστιχα (2.50 μπρος πισω) και κορνα συναγερμος φυσικα.
 
Α ρε αυτά τα μηχανήματα ήταν αθάνατα.....Θυμάμαι ακόμα το 90ρη το Χοντα.. Το τι είχε τραβήξει το παπί δεν περιγράφεται... Ως και Καλαμάτα είχε φτάσει(με αναβάτη τον αδερφό μου ο οποίος θεώρησε τρομερή ιδέα να έρθει στην τριήμερη να με επισκεφτεί με το παπί)...Στιγμές όμως... Την πρώτη μου κοπέλα με το παπί την ''ψάρωσα'',ωραία χρόνια, ωραίες στιγμές...Αλλά και τραγελαφικές όπως στα γενέθλια μου στα 16 που τα πέρασα στο τμήμα τερψιθέας γιατι ο και πάλι πανέξυπνος αδερφός μου(συνοδηγός εκείνη την μέρα) σκέφτηκε να πεί στο όργανο ''Και τώρα τι θα γίνει κύριε μπάτσε θα μας γ***** και απο πάνω''. Ατάκα που συνοδεύτηκε με τρελό μπουζούργιασμα και δέσιμο..Αλλά και άσχημες όπως την ημέρα που μου το έκλεψε κάποιος ****** στην Αθήνα :cry: :cry: :cry: ...

Πάντως με ωραίο ή άσχημο τρόπο το παπί αυτό μου σημάδεψε τα εφηβικά μου χρόνια....

Α και η ατάκα του πατέρα μου όταν το πειράξαμε ''Ρε κωλόπαιδα αεροπλάνο το κάνατε''.!!!!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλοκαιρι σε παραλιακη εξορμιση πισω απο το Πηλιο. Κατι ειχε γινει και δεν ειχαμε κανονισει να παμε παρεα αλλα ψηνομουν τρελα για μπανακι, και ετσι ξεκινησα με το GLX μου και την πετσετα κατω απο την σελα, αναβαση πηλιου, και καταβαση προς Αϊ Γιάννη. Καπου διαπιστωσα (εν μεση θαλασσης) οτι χαζομαζευει συνεφα απο πανω. Για καλο και για κακο, ξεκινησα να φυγω μιας και το τελευταιο που ηθελα ηταν να μου βγει ξινο το μπανιο. Η υποψια μου πηρε σαρκα και οστα οχι πολυ μακρυτερα, αφου με το που επιασα Ζαγορα, αρχισε να ριχνει κανταρια! Υπο αλλες συνθηκες δεν θα με ενοιαζε, αλλα με σχεδον γυμνο παπι και εκτεθειμενο φιλτρο (χοανη) αρχισε να μαζευει τα αμαζευτα. Καπου εκει αρχισε τους λοξυγγες ο παπος, και ο φοβος με επιανε σε καθε ανοιγμα του γκαζιου που το ακουγα να κομπιαζει και να λεω "Οκ, τελειωσε, θα φτυσει νερο και εμενα μαζι με τον επομενο σπινθηρα". Το να μεινει καποιος απο παπι στην Ζαγορα, και μεχρι να φτασει Χανια για να αρχισει ο κατηφορος προς Βολο, ειναι οτι χειροτερο, μιας και εχει ΤΡΕΛΗ ανηφορα χιλιομετρων! Οκ, για να δωσω εμφαση και την αληθοφανη πλευρα του θεματος, εχει ΤΡΕΛΗ ανηφορα χιλιομετρων!

Παρολα αυτα, σιγα σιγα και τσουκου τσουκου, με την Sebring να κανει ηχους απο τρεχαντηρι εως μπουρμπουληθρας, εφτασα Χανια, και οχι μονο αυτο, αλλα δεν εσβυσε σε ολη την διαδρομη κατηφοριζοντας, αλλα και μεχρι το σπιτι. Η βροχη δεν ειχε σταματησει μεχρι που εκλεισα τον διακοπτη, και ειχα κανει μπανιο.. πολλακις τοσο στην θαλασσα οσο και στην βροχη. Το GLX απλα ηταν λαμπογυαλο απο τοσο νερο που εφαγε, και στεκοταν εκει πλαγιαστο εχοντας φερει εις περα την ημερησια αποστολη του.

Εχω πολλες παρομοιες ιστοριες, τοσο βρεγμενες οσο και στεγνες, και παντα τις θυμαμαι με εκπληξη, περισσοτερο για το τι εβγαινε στην πορεια (οπως σε αλλη περιπτωση που ειχε μεινει απο βενζινη παπι της παρεας και εσπρωχνα με το ποδι μου τον μαρσπιε του, ενω ειχα ηδη δικαβαλο οπως και εκεινο) και σκεπτομαι "Πως τα καναμε ολα αυτα, που τρεχαμε, τι καναμε.. ". Ολα μοιαζουν να βρισκονται μια αιωνιοτητα πισω. Και παντα με τον ιδιο υπαιτιο.. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όταν πήρα το 90άρη καινούργιο στο Λύκειο (τετράγωνο φανάρι,12βολτο,βυσσινί μεταλιζέ) με ζήλευαν θανάσιμα οι φίλοι μου γιατί είχαν αγοράσει μεταχειρισμένα.Φυσικά έβαλα Sebring και Metzeler 2.5 λάστιχα.Ωραίες εποχές!Το έδωσα όταν έγινα "αληθινός" rider(αλλά σαν την χαρά του C90 δεν ξαναπήρα).

P.S.Τα παπιά που έχουν τώρα τα ανίψια μου στα μάτια μου φαίνονται από άλλο πλανήτη...με "μαργαρίτα" δισκόφρενο μπροστά,upside down μπροστινά και αλουμινίου ψαλίδι,σαφώς ασφαλέστερα από της εποχής μας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1991_FB50_red_450.jpg


To 1990 2α λυκείου είχα αυτό:Suzuki birdie-The super bird!Κορίτσι με παπί στο σχολείο ήταν πέρα από κάθε φαντασία τότε! :D :D

βαμένο custome πέρλα μωβ(ξάδελφος φαναρτζής χαχαχαχα)

ωρε τι μου θύμισεςςςςςςςςςςςςςςςςς :cry:
 
glx παιδια !!!πωπω ακομα αποκατω το εχω και σαπιζει, ρε παιδια με εχετε καταστρεψει θα με βαλετε σε εξοδα παλι..κριμα που τα παπια τωρα εχουν γινει tdm ,xt και αυτοκινητα του μπαμπα απο τους πιτσιρικαδες που ζητανε πλεον τα παντα...αθανατο πραγμα που αξιζει τα λεφτα του μεχι τελους..καποια στιγμη θα του κανω ρεστορατιον αλλα οχι τωρα γιατι δεν αντεχω εχω πολλα στο κεφαλι μου.

παντως πρωτη κοπελλια , πρωτο μαζεμα απο ζηταδες και πρωτη επικη σουπα μονο με παπι γινεται..!!!αρε 80ηλα!!!
 
Kαλημερα σε ολους τους φιλους...Το πρωτο παπι το πηρα οταν ειμουν φοιτητης στην πατρα το 1984..στρογγυλοφαναρο.εισαγωγης και 6v .χακι......εκανε του κοσμου τα χιλιομετρα..και αμετρητα ταξιδια..πελοπονησσο ,ολα τα νησια σχεδον του αιγαιου και του ιονιου....και απο εμενα και απο πολλους και καλους φιλους που το επαιρναν για διακοπες.....τωρα εχει περασει στα χερια του γιου μου..που ειναι 17 χρονων...το εχει κανει τζαμι,,,,,,,,,,,θα ανεβασω φωτο..πως ηταν..και πως εγινε.......ειναι ολες οι αναμνησεις μου..απο τα καλυτερα χρονια της ζωης μου!!!σε κανα δυο μερες μολις βρω χρονο ....θα τις ανεβασω!!
 
Α εχει ψωμι εδω!!!! Αγορα παπιου το 1989 μολις σπατσαρα απο το στρατο με τον πρωτο μισθο (ζηταγα απο τους γονεις μου να μου παρουν ενα και μου ελεγαν να δουλεψεις να παρεις !!!) μετα απο αρκετο ψαξιμο βρηκα το ποθητο οχημα σε καταστημα της Λ. βουλιαγμενης, κοκκινο στρογγυλοφαναρο 6βολτο με πλατινες εισαγωγης made in japan !!!! Αγορα τοτε? 80.000 δρχ!!! 70.000 επερνα μισθο... το παρελαβα σαββατο πρωι και πεταγομαι μια βολτα στον φιλαρακο μου το νικο που μου ειχε καβατζοσει assa κυλινδρο takegawa πιστονι 51mm μακρητερα και σκληροτερα ελατηρια βαλβιδων σκληροτερα ελλατηρια συμπλεκτη πλανισμενη κεφαλη (για μεγαλυτερη συμπιεση) με ιδιοκατασκευη εκεντροφορο ΡΟΥΛΕΜΑΝΑΤΟ παρακαλω !!! made in Μεταξουργειο (απιστευτη κατασκευη) και το μοτερ ειχε μαιμουδευτει μεσα σε 2-3 ωρες, μετα απο λιγο καιρο αγοραστηκε sebring και φορεθηκε καρμυρατερ απο xlr500 (το καρμυρατερ ηταν μεγαλυτερο απο την κεφαλη χαχαχα) κατα καιρους γινοντουσαν διαφορα, κοψιμο ποδιας και επενδυση με κοκκινο συριτιο περιμετρικα, καρινα και στροφομετρο, αλλαγη στην περιεληξη των πηνιων για περισοτερο ρευμα 4σαρι σαζμαν με συμπλεκτη απο cb50 και παντα λαδια συνθετικα castrol. Το παπι μεσα σε διαστημα 2 χρονων εφτασε να γινει περιπου 150cc, αλλαγη στροφαλομπιελας απο 90 glχ, πιστονι απο four400, καινουριος κυλινδρος αλουμινιου assa και το παπι ρεμβαζε καθε βραδυ στην ιστορικη Βουτα!!!! Εκεινη την περιοδο δουλευα στο καταστημα Ακτινιον (αρχες πατησιων κοντα στην ομονια) το παπι αραχτο εξω απο το μαγαζι και απο πανω κοσμοσυρροη απο πιτσιρικαδες που επεξεργαζονταν τις εκαστοτε πατεντες και κατασκευες. Απο τοτε περασαν πολλες μοτο απο τα χερια μου αλλα το παπι υπαρχει ακομα στην αποθηκη στο χωριο με μοτερ 50cc πλεον (ξυλωθηκαν τα παντα) γιατι ειχα ξεκινησει να κανω restore, ενα project που εμεινε στην μεση, απιστευτες εποχες με πολυ καγκουρια και αναμνησεις που εχουν χαραχθει γερα μεσα στο μυαλο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
GLX Restoration Project (80's style, sort of.. χωρις πολλα πολλα!)

Μετα απο παραγκωνισμο και παραμεληση, μετα απο ενδοξα χρονια που η καθημερινοτητα του ηταν πλυσιμο/κρεμα/γυαλισμα/βολτα, και καθως λειτουργει για πανω απο δεκαετια στα χερια του πατερα μου ως ενα απλο μεταφορικο μεσο που αρκει βενζινη και λαδι για να λειτουργει, ειπα να συμμαζεψω λιγο τα ασυμμαζευτα και ασχοληθηκα λιγο με τον παλιο καλο μου παπο. Καθως θελει αρκετη δουλεια ακομα, αρκεστηκα στα ακρως λειτουργικα.

Πιστονι στα 50mm πανω στην παλια κοντη δικια του μπιελα, ψιλορυθμιση και καθαρισμα στις βαλβιδες που ειχαν τονους απο στρωματα καπνιας και κροταλιζαν περισσοτερο απο οσο ο κινητηρας, και επαναφορα το καλο 16αρι καρμπυρατερ. Ετσι εγινε μερικη επαναφορα στα παλια γνωριμα 80cc που σφραγιστηκε με τον μοναδικο ηχο απο την κρεμασμενη για χρονια Sebring. Τιποτα κραυγαλεο και με την καμια πυραυλος. Απλα απο τρεχαντηρι που ειχε καταληξει να ειναι με τα καραπεσμενα μανισια πραγματα που του ειχε ξαναφορεσει ο πατερας μου, εγινε και παλι ενα καλο τιμιο παπι. Επεσε αρκετη μπουγαδα που προς μεγαλη μου εκπληξη αποκαλυψε και παλι την παλια του λαμψη οπως την θυμομουν, μιας και το παπι δεν εχει βαφτει ποτε και οτι υπαρχει ειναι εργοστασιακο, ακομα και τα αυτοκολητα. Οι εργοστασιακες ζαντες ακομα λαμποκοπανε, και προς μεγαλη μου εκπληξη το νικελ κραταει ακομα επανω τους. Τα μαυρα μου τα φλας δεν βρηκα πουθενα βεβαια, μιας και η πρωτη δουλεια που εκανε ο πατερας μου ηταν να τους δωσει δρομο μιας και δεν φαινοντουσαν οπως λεει.

picture.php


Same old, same old.. απεχει αρκετα απο το να γινει ο κυκνος που ηταν, αλλα μια χαρα παπι παρ ολα τα χρονια που περασαν.

picture.php


Ειχα ξεχασει ποσο απαισιο δειχνει το GLX με πορτοκαλι φλας! Οι καθρεπτες απλα υπαρχουν για χαρη του πατερα μου.

picture.php


Damn.. oλα τα καπακια εχουν θαμπωσει, το φιλετο της ποδιας μαυρισε.. ξεπεσμος. Η πατεντα με την κλειδαρια στην σελα ακομα λειτουργει παντως. Mοναδικο ιχνος σκουριας στα 22 χρονια ζωης του, στο σιδερακι του μαρσπιε και κατι ψιλα στην βαση της σελας. Japan quality! Καλα που η Sebring ακομα κελαηδαει και λαμποκοπαει και παιρνει επανω της πολλα απο τα κοσμητικα ψεγαδια του παπιου. Και το γδαρσιμο στο καπακι στο Χ δεν εγινε απο το δικο μου ποδι :(

picture.php


Καποτε 90αριζε για την πλακα.. τωρα δεν ξερω αν ειμαι τοσο βαρβαρος για να το στιψω να δω τι πιανει. 70, αντε βαρια 75 ειναι το δικο μου οριο πλεον στις βολτες μας και μεχρι εκει παει προθυμα. Το λυπαται η ψυχη μου να το δουλεψω παραπανω. Και οσο για το οδομετρο, λεει 45203, βαλε και μια 100000 ακομα μιας και εχει περασει μια πληρη περιστροφη, βαλε και καμια 40000 που το λειτουργουσα χωρις ντιζα.. κοντα 200000χλμ αν δεν τα εχει περασει ηδη.

Still a work in progress, αλλα πλεον δεν υπαρχει βιασυνη να πεσει βολτα απο το στεκι-καφετερια προς οφθαλμολαγνεια και για να δουν τα φιλαρακια τι νεο φοραει το παπι. :) Παντως το σιγουρο ειναι οτι με αυτο το ποσταρισμα βαζω στην πριζα τον simonkey για τα καλα! Θα ηθελα πολυ να δω τα μοντερνα κινεζοεκτρωματα να αντεχουν 22 χρονια χρησης στην πλατη τους, να εχουν 200αρισει στα χιλιομετρα, να εχουν περασει 22 χειμωνες εκτεθειμενα στα κακα στοιχεια της φυσης, να εχουν δουλεψει επαγγελματικα, και να μπορουν να δικαιολογουν ποσοστο σκουριας κοντα στα 2% (τι σκουρια λεω, κατσε να παιρνουν μπρος μεχρι τοτε!). Αντε να το στρετσαρω.. και να καταφερνουν να δειχνουν και ετσι! Made in Japan baby!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κούκλα το έκανες phil! Αν και, προσωπικά, ήμουν πάντα yamaχικός...
 
Οντως κουκλα. Τα ασπρα GLX ηταν απο τα πιο ομορφα παπια
 
μια χαρα ειναι εσενα phill..εμενα θελει αλλα πλαστικα σιγουρα ,ζαντες,και σιγουρα αλλαγη κυλινδροπιστονα..ααα και δεν εχω ιδεα που ειναι τα χαρτια του και η πινακιδα ...αληθεια πως τα ξαναβγαζω?

και να πω την αμαρτια μου...αγορασα μια 50αρα βεσπα του 79............
 
Eγω ημουν απο αυτους που ποτε δεν πηραν λογω επιμονης των γονιων.

Ομως ειχαν πολλοι φιλοι και κλασσικα τα επαιρνα για καμια βολτα στα γυρω στενα.
 
αφιερωμένο εξαιρετικά!
 
Πίσω
Μπλουζα