Παρεξηγήσεις

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Bambinella
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Στην ταινία "ο στρατής παραστράτησε" η ηθοποιός που υποδύεται την Λαίδα την Κορινθία ζητάει απο τον Στρατή (Ντίνος Ηλιόπουλος) να της μεγάλώσει τον ρόλο στην ταινία της οπόιας γράφει το σενάριο. Εκέινος αρνείται και αυτή του λέει ότι θα το συζητήσει με τον Τζίμμυ τον παραγωγό (Νίκος Ρίζος). Όταν ο Τζίμμυ πηγαίνει στον Στρατή για να του ζητήσει το χέρι της αδερφής του (Άννα Ματζουράνη) εκείνος νομίζει ότι του μιλάει για το σενάριο του και ειδικά για τον ρόλο της Λαίδας της Κορινθίας.

Στην ταινία "ο αισιόδοξος" η μητέρα του Χρήστου ( Μαρίκα Κρεβατά) θέλει να παντρευτεί τον Σαράντη Μιχαλακέα (Γιώργος Γαβριηλίδης). Όταν λέει στον συνέταιρο του γιού της Πάνο (Νίκος Ρίζος) ότι θέλει να παντευτεί τον Σαράντη εκείνος νομίζει ότι πρόκειται να παντρευτεί τον Χαράλαμπο Σαράντη (Ανδρέας Φιλιππίδης) με του οποίου την κόρη Μαίρη (Έλενα Ναθαναήλ) είναι ερωτευμένος ο Χρήστος (Κώστας Βουτσάς). Επίσης στην ίδια ταινία ο Πάνος νομίζει ότι η ξαδέρφη της Μαίρης (Έλσα Ρίζου) είναι ερωτευμένη μαζί του ενώ αυτή είναι ερωτευμένη με τον αδερφό του Άλκη (Άλκης Στέας).

Το σενάριο της ταινίας "το κοροϊδάκι της δεσποινίδος"βαίζεται σε μια παρεξήγηση. Ο διευθυντής της εταιρείας (Διονύσης Παπαγιανόπουλος) νομίζει ότι ο λογιστής του Γρηγόρης (Ντίνος Ηλιόπουλος) έχει δει το περιεχόμενο ενός κόκκινου ντοσιέ στο οποίο φαίνονται όλες οι λοβιτούρες του πριν φύγει από την εταιρεία. Έτσι τον επαναπροσλαμβάνει και προσπαθούν μαζί με την κόρη του Τζούλια (Τζένη Καρέζη) να τον καλοπίασουν με διάφορους τρόπους. Αλλά ο Γρηγόρης ούτε που έχει ανοίξει το ντοσιέ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στην ταινία ''Ο παλαβός κόσμος του Θανάση'' στην ιστορία ''Ο κύριος Διευθυντής/Ο σώζων εαυτόν σωθήτω'' ένας αγανακτισμένος άνθρωπος κατηγορεί το Θανάση για ιατρικό λάθος και στην ιστορία ''Τι σου είναι οι διαδόσεις'' στην ίδια ταινία, Θανάσης νομίζει ότι η γυναίκα του (Βάσια Τριφύλλη) τον απατά.
 
Λίγο οφ τοπικ, απλά επειδή αναφέρθηκε. Ο Σταυρίδης στα κίτρινα γάντια δεν μιλά στον Δούκα γιατί θα του πιάσει την κουβέντα και θα τον λιμάρει, θα τον καθυστερήσει υπερβολικά δηλαδή. Εγώ έτσι το έχω καταλάβει.
 
Το κλωτσοσκουφι


Η Αλικη Βουγιουκλακη παει στο γραφειο του Αλεκου Αλεξανδρακη κατοπιν συνεννοησεως μαζι του. Της εχει πει οτι θα την περιμενει για να μιλησουν σχετικα με το επικειμενο ταξιδι της στην Αυστραλια. Οταν η Αλικη ζητα απο τη γραμματεα του να περασει μεσα, εκεινη της λεει πως ο Αλεξανδρακης λειπει, κατι που η Αλικη το διαπιστωνει και μονη της σε λιγο. Τον περιμενει αρκετη ωρα και υστερα φευγει απογοητευμενη και πικραμενη νομιζοντας πως εκεινος αδιαφορησε.

Δεν ξερει πως ετρεχε γεματος λαχταρα να τη συναντησει, αλλα στο δρομο του χαλασε το αυτοκινητο και δεν φανταζεται πως εκεινος στεναχωριεται ακομη περισσοτερο που χανει το ραντεβου τους!

Το τρελοκοριτσο


Λιγο πριν το τελος της ταινιας ο Κωστας Κακκαβας παει στην εταιρια οπου εργαζεται η Τζενη Καρεζη συνοδευομενος απο μια πολυ ομορφη και καλοντυμενη νεα γυναικα. Προσπερνα τη Τζενη αμιλητος ενω κραταει το μαγουλο του (ειχε εισπραξει χαστουκι απο τη Τζενη το προηγουμενο βραδυ) και μπαινει στο γραφειο του διευθυντη της. Η Τζενη μενει μονη με την ωραια γυναικα και την κοιτα με απεχθεια νομιζοντας πως ειναι φιλεναδα του Κακκαβα. Η νεα γυναικα παιζει μαζι της και την προκαλει με το φερσιμο της. Στο τελος η Τζενη χανει την ψυχραιμια της και την ωρα που ετοιμαζεται να φερει τη γραφομηχανη στο κεφαλι της αλλης, μαθαινει απο τον Κακκαβα που την προλαβαινει στο τσακ, πως αυτη η αλλη δεν ειναι παρα η αδελφη του.
 
καποια στιγμη ο Σταυριδης λεει για τον Χατζηαντωνιου : " ας βρει κανεναν αλλον να λιμαρει " (να ζαλισει,να φλυαρισει)..παλια οταν ελεγαν "με λιμαρισε" εννοουσαν "με ζαλισε με τη πολυλογια του.." . Γι αυτο τον αποφευγει,γιατι ειναι φλυαρος και φαφλατας..
 
ΦΖΠ1 είπε:
Στα "Κίτρινα γάντια" ο Νίκος Σταυρίδης αποφεύγει (το γιατί δεν το μάθαμε ποτέ) στο τηλέφωνο τον Κώστα Δούκα (Χατζηαντωνίου). Μάλλον γιατί έχει παρεξηγήσει τη βροντερή φωνή του. Στο τέλος όμως ο κύριος Χατζηαντωνίου του εξηγεί τα μόλις πριν από λίγη ώρα αποκαλυφθέντα...Πιο πριν βέβαια υπάρχει η παρεξήγηση με τους "ψηλούς" και τις "ψηλές", στο κεντράκι των Αγίων Θεοδώρων, όπου νομίζει ότι αναφέρονται στη γυναίκα του και τον εραστή της.
καποια στιγμη ο Σταυριδης λεει για τον Χατζηαντωνιου : " ας βρει κανεναν αλλον να λιμαρει " (να ζαλισει,να φλυαρισει)..παλια οταν ελεγαν "με λιμαρισε" εννοουσαν "με ζαλισε με τη πολυλογια του.." . Γι αυτο τον αποφευγει,γιατι ειναι φλυαρος και φαφλατας..
 
Το σενάριο της ταινίας "Αχ! αυτή η γυναίκα μου" είναι μια παρεξήγηση οπου ο Δημήτρης (Δημήτρης Παπαμιχαήλ) παρουσιάζει στο διευθυντή του Χαρίλαο (Γιάννη Μιχαλόπουλο) την γυναίκα του Νίνα (Αλίκη Βουγιουκλακη) για υπηρέτρια, και την υπηρέτρια Ασημίνα (Μαρία Κωνσταντάρου) για σύζυγο.

Ο Χαρίλαος απο τη μια πολιορκεί την "υπηρέτρια" Νίνα και απο την άλλη όταν τυχαία βλέπει την "σύζυγο" Ασημίνα να διασκεδάζει σε νυχτερινό κέντρο με έναν άλλο άντρα (Βασίλης Μαλούχος) αποφασίζει να τα πει όλα στον "απατημένο σύζυγο" Δημήτρη, όπου και εκεί αναπόφευκτα αποκαλύπτετα η αλήθεια για τη στημένη παρεξήγηση και ποια ειναι η αληθινή σύζυγος.
 
Ο κατεργαρης


Ο Χρονης Εξαρχακος εχει ηδη επιτρεψει στην αδελφη του, Νορα Βαλσαμη, να κανει το περιφημο To know us better και προσπαθει να το κρατησει κρυφο απο τον αυστηρο διευθυντη του. Την αλλη μερα το πρωι ο διευθυντης αρχιζει να του ριχνει σποντες για την υπερβολικη ελευθερια που εχουν οι νεοι και του λεει και διαφορα αλλα οπως το να μην αφησει καμια εκκρεμοτητα στη δουλεια του λες και δε θα βρισκεται πια στο ποστο του ξανα.

Ολα αυτα ο Χρονης Εξαρχακος τα εκλαμβανει σαν σιγουρη απολυση και αρχιζει να κλαιει τη μοιρα του στους συναδελφους και τη γυναικα του. Τελικα αποδεικνυεται πως ειχε παρεξηγησει τα λογια του διευθυντη αφου ο λογος που αφηνει το ποστο του ειναι για να παρει και αυτος διευθυντικη θεση.

Και το καλυτερο ολων, ο διευθυντης ζητα το χερι της Βαλσαμη για τον γιο του.

Η καλπικη λιρα

Στην τελευταια ιστορια με τον Χορν και τη Λαμπετη εχουμε μια καταλυτικη παρεξηγηση η οποια χωριζει το πρωταγωνιστικο ζευγαρι. Καποια στιγμη ο Δημητρης Χορν, σε ρολο φτωχου αλλα υπερηφανου ζωγραφου, εξηγει στη γυναικα του για ποιους λογους δε θελει να ζωγραφιζει διαφημιστικους κουμπαραδες και κιτρινα φεγγαρια σε ταβερνες. Εκεινη δε δειχνει να συμφωνει με τις ιδεες του και τοτε αυτος της λεει πως ενας καλλιτεχνης δεν πρεπει ποτε να παντρευεται.

Αυτη τη κουβεντα τη λεει με την εννοια του οτι ενας καλλιτεχνης που συνηθως ειναι φτωχος, δεν πρεπει να παιρνει και αλλους στο λαιμο του και να τους κανει να υποφερουν μαζι του. Η γυναικα του ομως παρεξηγει τα λεγομενα του και νομιζει πως δεν την αγαπα πλεον και πως τη βλεπει σαν βαρος. Ετσι επιστρεφει στον πατερα της εγκαταλειποντας τον μοναδικο αντρα που θα αγαπα στη ζωη της. Το κακο ειναι οτι κι αυτος θα τη λατρευει για παντα.

Κι ομως, μια φραση που δεν ερμηνευτηκε σωστα καταστρεφει την ευτυχια τους.
 
Στην ταινία "Ένας άφραγκος Ωνάσης" όπου ο Βουτσάς λόγω του επωνύμου του, τον περνάνε για τον γνωστό επιχειρηματία.
 
Ο ορισμός των κωμικών παρεξηγήσεων όπου μπερδεύτηκαν δυο εκκολαπτόμενα αισθηματικά ζευγάρια ήταν στην ταινία ΄΄Οταν λείπει η γάτα΄΄ σε ένα πανέξυπνο σενάριο του Σακελάριου! Εκεί μέχρι οι Ζάννα-Βογατζής και Ντούζος-Λινάρδου να σμίξουν ερωτικά πέρασαν από σαράντα κύματα και δεκαοκτώ αντικυκλώνες!
Επίσης μια σημαντική παρεξήγηση ήταν στην πολύ καλή δραματική με πολύ πικρό φινάλε ταινία ΄΄Τελευταία Πτήση΄΄ όπου σε ένα χρονικό σημείο του φιλμ η Ερήμου μην αντέχοντας να ζήσει ο Γαλανός μαζί της το τέλος της λόγω της ανίατης ασθένειας της, τον διώχνει από κοντά της με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο πληγώνοντάς τον ίσως όχι τόσο αν μάθαινε για την ασθένεια της . Έτσι τουλάχιστον νόμιζε η Ερήμου.
 
Η καλπικη λιρα

Στην τελευταια ιστορια με τον Χορν και τη Λαμπετη εχουμε μια καταλυτικη παρεξηγηση η οποια χωριζει το πρωταγωνιστικο ζευγαρι. Καποια στιγμη ο Δημητρης Χορν, σε ρολο φτωχου αλλα υπερηφανου ζωγραφου, εξηγει στη γυναικα του για ποιους λογους δε θελει να ζωγραφιζει διαφημιστικους κουμπαραδες και κιτρινα φεγγαρια σε ταβερνες. Εκεινη δε δειχνει να συμφωνει με τις ιδεες του και τοτε αυτος της λεει πως ενας καλλιτεχνης δεν πρεπει ποτε να παντρευεται.

Αυτη τη κουβεντα τη λεει με την εννοια του οτι ενας καλλιτεχνης που συνηθως ειναι φτωχος, δεν πρεπει να παιρνει και αλλους στο λαιμο του και να τους κανει να υποφερουν μαζι του. Η γυναικα του ομως παρεξηγει τα λεγομενα του και νομιζει πως δεν την αγαπα πλεον και πως τη βλεπει σαν βαρος. Ετσι επιστρεφει στον πατερα της εγκαταλειποντας τον μοναδικο αντρα που θα αγαπα στη ζωη της. Το κακο ειναι οτι κι αυτος θα τη λατρευει για παντα.

Κι ομως, μια φραση που δεν ερμηνευτηκε σωστα καταστρεφει την ευτυχια τους.
Φίλη Bambi, πιστεύω πως αυτά τα λόγια ήταν η αφορμή για το τέλος της σχέσης τους. Οι αιτίες είχαν ήδη αναφερθεί λίγα λεπτά πριν (μία-μία και λεπτομερώς από τον αφηγητή της ταινίας). Νομίζω πως η Λαμπέτη είχε ήδη "σπάσει" ,πολύ πριν ακούσει την κουβέντα που της είπε ο Χορν. Ο Χορν τελικά ευτέλισε την καλλιτεχνική του φύση, έγινε "μπογιατζής" κίτρινων φεγγαριών για χάρη του μεγάλου του έρωτα!
Η Λαμπέτη όμως έφυγε, η Λαμπέτη δεν άντεξε.
Δεν έχει σημασία τελικά το ερώτημα "υπήρχε αμοιβαία μεγάλη αγάπη? " ,γιατί οι απαντήσεις θα είναι υποκειμενικές. Σημασία έχει πως το μέλλον τους δεν ήταν κοινό, συνέχισαν τις ζωές τους, συμβιβάστηκαν, όπως ίσως συνέβη και θα συμβαίνει σε πολλούς άλλους. Μας το λέει άλλωστε και ο αφηγητής στο τέλος " ..μην περιμένετε να γίνει αυτό που γίνεται στα μυθιστορήματα και τα παραμύθια..". (και ευτυχώς, είχε αυτό το τέλος, στενάχωρο αλλά αναπόφευκτο και σωστό.)
Δεν ήταν λοιπόν παρεξήγηση τα λόγια του Χορν. Ήταν η σκληρή πραγματικότητα δυστυχώς που έλεγε και η Σμαρώ στο "Αλίμονο στους νέους" : " όταν η πείνα μπαίνει από την πόρτα, η αγάπη φεύγει από το παράθυρο" (κάπως έτσι δεν το έλεγε?).

υγ: Πιστεύω πως αν η Λαμπέτη είχε μεγαλώσει διαφορετικά, όπως π.χ. μεγάλωσε ο Παπαμιχαήλ στο " ο Λουστράκος" ,τότε σίγουρα ποτέ δεν θα άλλαζε το "Σ' αγαπώ" όταν ποζάριζε για να την ζωγραφίσει ο μεγάλος της έρωτας.
 
Στο Δεσποινίς Διευθυντής η ξαδέρφη Αθηνά με αφορμή το πούρο του ναυάρχου νομίζει πως με αυτόν είναι ερωτευμένη η Λίλα, του το λέει και καταλήγει ο καημένος ο ναύαρχος μέχρι πρόταση γάμου. Στο τέλος παίρνει φυσικά την Αθηνά που δε μπορεί να περιμένει απ τις διατροφές, άσε που πότε τις δίνουν και πότε δεν τις δίνουν...

Στο Τρεις κούκλες κι εγώ, ο απατημένος αρραβωνιαστικός πλακώνει τον Ηλιόπουλο στο ξύλο νομίζοντας πως είναι ο Λευτεριώτης

Στο Θησαυρό του Μακαρίτη, θεία κι ανιψιά νομίζουν πως ο Ληναίος ψάχνει το θησαυρό αφού είχε αγοράσει κι αυτός βιβλίο, αλλά αυτός είχε πετάξει χωρίς να διαβάσει την ψεύτικη διαθήκη κι έψαχνε τη Ντόλη Ρόζα!

Στο Ποια είναι η Μαργαρίτα ολόκληρη η ταινία είναι μια παρεξήγηση, αφού οι κάτοικοι του νησιού μπερδεύουν την Καρέζη με την κόρη του ευεργέτη του νησιού

Στον Ηλία του 16ου ο Βέγγος νομίζει πως ο αστυφύλακας που βλέπει κάτω απ τον τοίχο είναι ο Χατζηχρήστος και καταλήγει στο τμήμα

Στον αισιόδοξο ο Ρίζος νομίζει πως η Έλσα Ρίζου του κάνει ερωτική εξομολόγηση ενώ αυτή του μιλάει για τον αδερφό του

Στο τι 30 τι 40 τι 50 ο Κωνσταντάρας νομίζει πως ο Βίκτωρ θέλει να παντρευτεί τη Ναταλία και τον ενθαρρύνει αλλά αργότερα η ίδια του λέει πως πρόκειται για την Τέτα και παθαίνει το σχετικό λαλά. Αργότερα ο ίδιος θέλει να της μιλήσει για την Τέτα αλλά αυτή νομίζει πως της μιλάει για τον εαυτό της

Στα Χτυποκάρδια οι καθηγητές του γυμνασίου θεωρούν πως ο Κωνσταντίνου κάνει ερωτική εξομολόγηση στην Αλίκη ενώ αυτός της απαγγέλει ένα ποίημα

Σε μια παρεξήγηση στηρίζεται κι ολόκληρο το Τύφλα να χει ο Μάρλον Μπράντο που όλοι νομίζουν πως ο ποιητής Αυγερινός είναι ο Βέγγος
 
Τελευταία επεξεργασία:
...Νομίζω πως η Λαμπέτη είχε ήδη "σπάσει" ,πολύ πριν ακούσει την κουβέντα που της είπε ο Χορν......
Η Λαμπέτη όμως έφυγε, η Λαμπέτη δεν άντεξε.
Όπως έγινε κι στη ζωή τους, εκείνη δεν άντεξε άλλο κι έφυγε...
 
Φίλη Bambi, πιστεύω πως αυτά τα λόγια ήταν η αφορμή για το τέλος της σχέσης τους. Οι αιτίες είχαν ήδη αναφερθεί λίγα λεπτά πριν (μία-μία και λεπτομερώς από τον αφηγητή της ταινίας). Νομίζω πως η Λαμπέτη είχε ήδη "σπάσει" ,πολύ πριν ακούσει την κουβέντα που της είπε ο Χορν.

Μα εννοειται πως η Λαμπετη ειχε σπασει νωριτερα απο την κουβεντα αυτη. Την ειχε ρημαξει η πεινα και η ανεχεια αφου η νεα γυναικα ηταν αλλιως μαθημενη. Η κουβεντα που της ειπε ο Χορν ηταν η σταγονα που ξεχειλισε το ποτηρι. Μεγαλη σταγονα ομως, που αν δεν εμπαινε στην μεση, ισως η ηρωιδα να ειχε την δυναμη να κανει υπομονη και να καταπιει και την φτωχεια και την κακοπεραση.
Μπορει να υπεφερε, αλλα οσο πιστευε πως ο αντρας της την αγαπουσε και την ηθελε κοντα του, αυτη θα υπεμενε τα παντα, οπως παντα ξερει να υπομενει η μεγαλη αγαπη.
Οταν ομως η Λαμπετη ακουσε τον Χορν να μιλαει σαν να ειχε μετανιωσει που την παντρευτηκε, εκει καταρρακωθηκε, ενιωσε εντελως περιττη και γυρισε στον πατερα της. Λιγο καιρο αργοτερα ο Χορν εγινε ενας γνωστος ζωγραφος και οι οικονομικες του δυσχερειες, οσο να' ναι, επαψαν ως ενα σημειο να υφιστανται. Αν δεν λεγοταν αυτη η τελευταια κουβεντα, ισως αυτοι οι δυο να προλαβαιναν...
 
Εκτός κι αν μου διέφυγε, παρατηρώ ότι κανείς δεν αναφέρθηκε σε μία από τις σπουδαιότερες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, παρόλο που ολόκληρο το έργο βασίζεται σε μία παρεξήγηση. Μιλάω για τον "Δράκο" του Κούνδουρου, στον οποίο η συμμορία του Γιάννη Αργύρη νομίζει ότι ο (συγκλονιστικός στο ρόλο) Ηλιόπουλος δεν είναι ένας ασήμαντος υπαλληλάκος αλλά ένας διαβόητος εγκληματίας. Η αποκάλυψη της αλήθειας έχει τραγικά αποτελέσματα.
 
Πίσω
Μπλουζα