Παρουσίαση SBEMU sound blaster emulator για MSDOS

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
9.684
Αντιδράσεις
10.259
Αυτο εδω ειναι ενα τυπικο απρόσωπο μαυρο κουτι, οπως εκατομμύρια αλλα που συνανταει κανεις σε σπιτια και γραφεια ανα την υφήλιο. Την σήμερον ημερα θα το βρειτε να τρεχει συνηθως windows 10 και να εχει εναν web browser και ισως καποιες εφαρμογές παραγωγικότητας. Αν και δεν ειναι οι πιο ισχυροι υπολογιστες στον κοσμο, μπορουν να κανουν πολλα και διάφορα πραγματα.



Ενα πραγμα που δεν μπορούν ομως να κανουν ειναι να παίξουν το αυθεντικό Doom για DOS με ηχο.



Τι εγινε ρε παιδια;

jpg.jpg

Προσπαθωντας να λυσουμε το μυστηριο, εξεταζουμε τον υπολογιστη απο πιο κοντα. Απ' εξω βλεπουμε οτι προκειται για ενα HP Prodesk 400 G1 MT, με επεξεργαστη Ι5 4570.



Μηπως ομως το μεσα δεν συμβαδιζει με το απεξω; Μια γρηγορη ματια μας δειχνει πως οντως ειναι αυτο που λεει και εχει 8gb ram και δισκο ssd 240gb sata 2.5''.



Πως ειναι δυνατο λοιπον ενας υπολογιστης χοντρικα 9-10 ετων να μπορει να τρεξει παιχνιδια MSDOS με ηχο;

Η απαντηση ειναι, χρησιμοποιοντας το SBEMU, τον Soundblaster emulator σε MSDOS για υπολογιστες με AC97 συμβατες καρτες ηχου. Προκειται για ενα opensource project που εμφανιστηκε προσφατα και παντρευει κωδικα απο διαφορα αλλα projects για να μας επιτρεψει να χρησιμοποιησουμε σχετικα συγχρονο hardware για MSDOS gaming. Αυτο μεχρι τωρα δεν ηταν δυνατο γιατι δεν υπαρχουν drivers (ειτε απο τον αρχικο κατασκευαστη ή homebrew) για τις καρτες ηχου που συναντουμε στην συντριπτικη πλειοψηφια των υπολογιστων της τελευταιας 20ετιας.

Το SBEMU βρισκεται ακομα σε πολυ πρωιμη beta, αλλα τα αποτελεσματα μεχρι στιγμης δειχνουν εντυπωσιακα, οποτε ειπα να του ριξω μια ματια. Για μια πρωτη δοκιμη χρησιμοποιησα ενα HP Prodesk 400 G1 MT, που ειχα διασωσει περισυ απο την ανακυκλωση.

Εκτος απο ενα thread στο vogons δεν υπαρχουν πολλες αναφορες στο web. Ο μοναδικος οδηγος που καταφερα να βρω προτεινει να χρησιμοποιησουμε το FreeDOS. Στην θεωρια αυτο φαινεται λογικο, γιατι το SBEMU χρησιμοποιει μια τροποιημενη εκδοση του Jemm, που ειναι ενας expanded memory manager που βασιζεται στον κωδικα του FreeDOS. Στην πραξη ομως εγω ειχα στο παρελθον προβληματα ευσταθιας (και διαφορες παλαβες συμπεριφορες) με το FreeDOS και το ιδιο επαναληφθηκε οταν χρησιμοποιησα τον οδηγο αυτο για μια πρωτη προχειρη δοκιμη.

Αποφασισα λοιπον να παω με τα πραγματα που ξερω και εμπιστευομαι και να χρησιμοποιήσω το MSDOS 7.1 CDU. Βεβαιως ακομα και εκει δεν γλυτωνουμε την χρηση του τροποποιημένου Jemm που αντικαθιστά τα himem.sys και emm386.exe. Αλλα ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη.

Ειπα να χρησιμοποιησω εναν δισκο ssd sata 2.5'' 240gb γιατι εχω καμποσους προχειρους. Για πιο γρηγορα χρησιμοποιησα το vmware και εφτιαξα μια εικονικη μηχανη με δισκο τον ssd (συνδεδεμενο στον υπολογιστη μου με usb adapter). Εγκατεστησα το MSDOS και αντεγραψα τα αρχεια του SBEMU και μερικα παιχνιδακια. Χρησιμοποιησα τις παρεχομενες οδηγιες και τροποιησα τα config.sys και autoexec.bat. Τελος συνδεσα τον δισκο στο HP και ξεκινησα τις δοκιμες.





Η πρωτη εκκινηση ηταν ενθαρυντικη και ο ηχος επαιξε με την πρωτη, αλλα οχι απο τα ηχεια Logitech, αλλα απο το ενσωματομενο εσωτερικο ηχειο του υπολογιστη. Αυτο διορθωθηκε αφου προσθεσα την καταλληλη παραμετρο του SBEMU στο autoexec.bat. Επαιξα λιγο ακομα με τις παραμετρους του SBEMU για την επιλογη της καρτας Soundblaster που θελουμε να εξομειωσουμε (υποστηριζονται ολες οι καρτες απο την Soundblaster 1.0 εως και την SB16 με OPL3), την ενταση του ηχου κλπ.



Ας δουμε λιγο τα παιχνιδια.

Το Doom ρυθμιζεται και λειτουργει φυσιολογικα. Ο ηχος ειναι αυτος που θα περιμενε κανεις απο μια καρτα ηχου Sound blaster.





Wolfenstein 3D. Απλα δουλευει.





Commander Keen in Goodbye, Galaxy. Ομοιως.





Ειπα ετσι απο περιεργεια να δοκιμασω κατι που δεν παιζει σωστα σε πολυ γρηγορους υπολογιστες.

Το Dino eggs τρεχει με την ταχυτητα του φωτος. Χρησιμοποιησα λοιπον το Slowdos με το οποιο ειχα καλα αποτελεσματα στο thinclient. Πλεον μπορεσα να παιξω το παιχνιδι, αλλα το αποτελεσμα δεν ειναι τελειο, αφου το πιανουν κατι κρισεις επιταγχυνσης σε τυχαιες φασεις. Θα επισκεφτω το θεμα ξανα μελλοντικα.




Ειπα λοιπον να αντιγραψω τις Total DOS Launcher συλλογες που ειχα δημιουργησει προ καιρου και να δοκιμασω μια ευρεια γκαμα παιχνιδιων. Και εδω ειναι που αντιμετωπισα τα 1002 προβληματα, αλλα πιστευω οτι κατα κανονα δεν εχουν να κανουν με το ιδιο το SBEMU, αλλα με τις ακραιες επιδοσεις του υπολογιστη, την τεραστια μνημη, το bios κλπ.



Υποψιαζομαι ακομα οτι καποια θεματακια εχουν να κανουν με το Jemm που χρειαζεται το SBEMU, οποτε στην συνεχεια θα δω πως μπορω να αποφυγω να το χρησιμοποιω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Στην προσπαθεια για καλυτερη συμβατοτητα και σταθεροτητα στο συστημα, αποφασισα να εξερευνησω μια εναλλακτικη στις ειδικες εκδοση του Jemmex και Hdpmi στις οποιες βασιζεται το SBEMU. Το προγραμμα δεν εχει παρα πολλη τεκμηριωση, αλλα αναφερεται καπου στο Qemm σαν εναλλακτική για το Jemmex.

Ειμαι μεγας οπαδος του Qemm απο τα παλια τα χρονια που το δουλευα με το 486 για να μπορω να χρησιμοποιω ενα καρο TSR και να εχω extended, expanded και μπολικη ελευθερη μνημη κατω απο τα 640kb ολα σε μια εγκατασταση. Επισης εκανε διαφορα εξυπνα κολπακια οπως να παρακαπτει το bios οταν παταμε CTRL-ALT-DEL κλπ... Υπηρχαν βεβαιως καποια θεματα συμβατοτητας με συγκεκριμενα παιχνιδια και προγραμματα, αλλα ετσι κι αλλιως παντα υπηρχαν καποια τετοια θεματα ασχετως της λυσης για διαχειριση της μνημης που επελεγε κανεις. Εξαλλου γι' αυτο υπηρχαν και τα μενου στα config.sys/autoexec.bat για πολλαπλα configurations!

Κατεβασα το Qemm 9 και το αποσυμπιεσα στον ssd. Εβαλα τον δισκο παλι στο HP και ετρεξα την εγκατασταση του Qemm. Αφου κανει τα μαγικα μου, ξαφνικα εχουμε ολη την μνημη στον κοσμο!





Προσθεσα ξανα το SBEMU στην εγκατασταση. Εδω θελει λιγο προσοχη αφου πρεπει να απενεργοποιησουμε τον DPMI provider του QEMM απο το config.sys. Mετα προσθετουμε τις σχετικες εντολες στο autoexec.bat, αλλα πλεον δεν χρειαζεται να τρεξουμε την εντολη "jload qpiemu.dll" αφου την δουλεια της κανει το ιδιο το Qemm. Ξανατρεχουμε την εγκατασταση του Qemm για να βελτιστοποιησει ξανα την διαχειριση μνημης μετα τις αλλαγες που καναμε.

Εκανα μπολικες δοκιμες για να δω αν η κατασταση εχει βελτιωθει.

Jill of the Jungle. Προβλημα ουδεν.




Γενικα πρεπει να πω οτι με το Qemm τα πραγματα ειναι οριακα καλυτερα αλλα και παλι το ολο πραγμα δεν πλησιαζει να ειναι σταθερο. Πρεπει να πω οτι δεν πετυχα κατι που να ετρεχε και να μην δουλευε ο ηχος. Εκτος ομως απο τα πραγματα που απλα τρεχουν, οτιδηποτε αλλο ειναι μεγιστη ταλαιπωρια να δουλεψει. Εν ολιγης: κολληματα. Κολληματα παντου. Θα δειτε μπολικο απο αυτο:



Αρκετο απο αυτο:



Περισσοτερο απο αυτο απ' οτι θα θελατε:



Και καμποσο απο αυτο (αν δεν διακρινετε καθαρα, στο πανω μερος τις εικονα ειναι ενα μηνυμα λαθους, αφου το παιχνιδι εχει παγωσει):



Για ποσα απο αυτα ομως ευθυνεται το SBEMU και ποσα ειναι εγγενη προβληματα του να προσπαθει κανεις να τρεξει MSDOS σε τοσο μοντερνους υπολογιστες; Δεν μπορω να ειμαι σιγουρος. Ειπα λοιπον να εξετασω (και να αποκλεισω οσο ειναι δυνατο) οσο περισσοτερους αλλους παραγοντες δημιουργουν προβληματα στο DOS σε συγχρονους υπολογιστες.

Κατ' αρχην πολυ συνηθισμενα λαθη που κανουν οσοι ασχολουνται με το αθλημα ειναι η χρηση usb συσκευων με το dos. Πληκτρολογιο, ποντικι και χρηση usb stick για φορτωμα του msdos. Πιθανοτατα θα δουλεψει, μεχρι που θα σας κρεμασει και ειναι δυσκολο να παει το μυαλο σε αυτα κατα την διαρκεια του troubleshooting. Εγω προσωπικα χρησιμοποιησα PS2 πληκτρολογιο/ποντικι και SATA SSD δισκο με αποτελεσμα να αποφυγω αυτο το σκοπελο. Αν το bios σας εχει επιλογη για USB legacy support απενεργοποιηστε την.

Απενεργοποιηστε ακομα και ολες τις συσκευες που δεν θα χρησιμοποιησετε, ειδικα αν εχουν option roms οπως καρτες δικτυου, raid controllers κλπ. Αυτο ειναι κατι που μπορει να βοηθησει λιγο με προβληματα διαχειρισης μνημης.

Η ιδια η μνημη καμια φορα ειναι μεγαλο προβλημα. Υπαρχουν καποια παιχνιδια που δεν τους αρεσει να τρεχουν σε υπολογιστες με τοσο πολυ μνημη. Συνεπως αν ειναι δυνατο αφηστε την απολυτως λιγοτερη μνημη που μπορειτε στον υπολογιστη. Αν το bios σας εχει επιλογη για memory hole remapping, τοτε ενεργοποιηστε τη. Απο κει και περα υπαρχουν διαφορα προγραμματα, οπως το FDRU που καταναλωνουν extended ή expanded μνημη για να μην τρελαινονται τα πιο ευαισθητα παιχνιδια.

Ενα ακομα πραγματακι που μπορει να δημιουργησει προβλημα ειναι η διαχειριση ενεργειας. Δεν ειναι ιδιαιτερα γνωστο, αλλα απο το msdos 6.0 και μετα υπαρχει υποστηριξη APM με τον driver power.exe. Καποια παιχνιδια δεν το συμπαθουν καθολου, οποτε πρεπει και αυτο να απενεργοποιηθει.

Αφησα για το τελος την ταχυτητα του επεξεργαστη. Αυτο θα το δουμε στην συνεχεια.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πιθανοτατα ο πιο σημαντικος παραγοντας για την συμβατοτητα και ευσταθια msdos εφαρμογων σε συγχρονους υπολογιστες ειναι η ταχυτητα του επεξεργαστη. Τρεχοντας το Norton SI μας δινει μια καθαρη απαντηση γιατι.




Ανα τα χρονια εχουν εμφανιστει διαφορα προγραμματα που προσπαθουν να αντιμετωπισουν το προβλημα αυτο. Υπαρχουν δυο βασικες κατηγοριες. Στην κατηγορια hardware ειναι τα προγραμματα που μιλανε με τον επεξεργαστη και απενεργοποιουν caches, αλλαζουν multipliers, μειωνουν την ταχυτητα και διαφορα αλλα κολπακια για να περιορισουν τις επιδοσεις. Στην κατηγορια software εχουμε προγραμματα TSR που τρεχουν στο παρασκηνιο και καταναλωνουν ασκοπα υπολογιστικη ισχυ προσπαθοντας να περιορισουν τις επιδοσεις. Στο παρελθον ειχα χρησιμοποιησει με επιτυχια ενα τετοιο προγραμμα, το Slowdos με το thinclient για να μπορω να παιζω τα παιχνιδια που τρεχουν υπερβολικα γρηγορα ή δεν φορτωνουν καθολου.

Επειδη ομως το Prodesk ειναι απειρως πιο μοντερνο και γρηγορο, το Slowdos δεν καταφερνει να περιορισει επαρκως τον υπολογιστη με αποτελεσμα τα παιχνιδια να μην τρεχουν με σταθερη ταχυτητα. Σε τετοιες περιπτωσεις προτεινεται ενα κοκταιλ προγραμματων της πρωτης και δευτερης κατηγοριας για να δαμασουμε το τερας. Πιθανοτατα το καλυτερο προγραμμα της πρωτης κατηγοριας ειναι το Cpuspd που συλλεγει σε ενα εκτελεσιμο ολες τις λειτουργιες παλαιοτερων προγραμματων και εχει υποστηριξη με μια ευρεια γκαμα πλατφορμων και επεξεργαστων.

Εχει μπολικες παραμετρους και λειτουργιες για να δοκιμασει κανεις.



Φαινεται να εχει καλη επικοινωνια με τον I5 4570.



Θελει μπολικες δοκιμες για να βρει κανεις τις καταλληλες παραμετρους, αλλα το τελικο αποτελεσμα ειναι αρκετα καλο.



Ειδαμε λοιπον τις μεθοδους που μπορει να χρησιμοποιησει κανεις για εχει καλυτερα αποτελεσματα με το msdos σε συγχρονους υπολογιστες. Παρολα αυτα τα αποτελεσματα ειναι ετσι κι ετσι με πολλα κολληματα και απροβλεπτες συμπεριφορες. Πχ το Monkey Island με Adlib που παραδοσιακα θελει καποιο προγραμμα επιβραδυνσης του υπολογιστη για να φορτωσει, εδω φορτωνει σωστα χωρις κανενα τετοιο προγραμμα. Παλαβομαρες.



Μια πιο προσφατη εξελιξη ειναι μια παραλαγη του αρχικου SBEMU προγραμματος με ονομα VSBHDA. Εχει πιο καθαρο κωδικα, διαφορες αλλαγες που βελτιωνουν την συμβατοτητα και χρησιμοποιει τις standard εκδοσεις του Jemmex και HDPMI με αποτελεσμα να μην χρειαζονται οι ειδικες τροποποιημενες εκδοσεις του SBEMU. Επιπλεον συνοδευεται απο καποια εργαλεια που βοηθουν με την συμβατοτητα σε διαφορα παιχνιδια (πχ εχει ενα προγραμματακι που καταναλωνει extended μνημη αν εχουμε υπερβολικα πολλη).



Με το VSBHDA καταφερα να τρεξω καποια πραγματα που ηταν αδυνατο να δουλεψουν με το SBEMU. Το Screamer Rally παιζει κανονικα με ηχο. Πρωτη φορα βλεπω αυτο το παιχνιδι να τρεχει υπερβολικα γρηγορα! Χρειαζεται να τρεξουμε το Cpuspd για να μπορουμε να το παιξουμε φυσιολογικα.



Δυστυχως ομως ουτε και εδω ειναι ολα τελεια αφου δεν καταφερα να φορτωσω την υποστηριξη για παιχνιδια real mode. Ειτε με το παρεχομενο εκτελεσιμο ή με το Qemm, μολις φορτωσει σταματαει να δουλευει σωστα το πληκτρολογιο. Τρεχα γυρευε.

Πριν ολοκληρωσω θα αναφερθω σε καποιες ιδιορυθμιες της συγκεκριμενης εγκαταστασης με το Prodesk. Δουλευει σωστα μονο αν ειναι ενεργοποιημενο το AHCI και σερνεται αν γυρισω σε legacy mode απο το bios. Θα περιμενε κανεις να συμβαινει το αντιθετο ή τουλαχιστον να μην εχει καμια διαφορα στο MSDOS. Το προγραμμα TRIM του Rudolf "Rudy" Loew που ειχα χρησιμοποιησει επιτυχως στο παρελθον εδω δεν λειτουργει. Το Prodesk δεν εχει PC Speaker οποτε τα παιχνιδια που το χρησιμοποιουν δεν εχουν ηχο. Τελος, δεν εχει κουμπι reset, κατι εντελως απαραιτητο για κατι που κολλαει τοσο συχνα!

Συμπερασματικα. Το SBEMU (και τα παραγωγα του) ειναι ενα πολυ ενδιαφερον προγραμμα που προσπαθει να λυσει ενα σημαντικο προβλημα. Βρισκεται ομως ακομα στα σπαργανα και θελει πολυ περισσοτερη δουλεια πριν να ειναι κατι που να λειτουργει απροβληματιστα. Ειναι ομως μονο μια παραμετρος στο γενικοτερο θεμα του msdos σε συγχρονους υπολογιστες. Βασικο για να επιτυχει οποιοδηποτε τετοιο project ειναι η σωστη επιλογη του hardware που θα χρησιμοποιησει. Δυστυχως δεν υπαρχει ενας τυφλοσουρτης που να μας δινει ευκολη απαντηση σε αυτη την ερωτηση. Θελει πολυ ψαξιμο, πολλες δοκιμες, πολλα γιατροσοφια και νευρα απο ατσαλι. Τελικα δεν νομιζω οτι αξιζει τον κοπο να παλευει κανεις με υπολογιστες δεκα ετων ή νεοτερους. Ισως κατι μεταξυ 15 και 20 ετων θα σας δωσει καλυτερα αποτελεσματα με λιγοτερη προσπαθεια.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Τώρα που όλη η κοινότητα (ειδικά τα γνωστά κανάλια του YouTube) για vintage PC gaming πλέον στρέφει την προσοχή της στο PCem και στα forks του, αλλά και στο DOSBox με τα forks του μας ήρθε και αυτό που παρουσίασες. Έμεινα άναυδος!
 
Προσωπικα ποτε δεν ημουν ιδιαιτερα ικανοποιημένος απο το emulation γι' αυτο και πέρασα σιγα σιγα στο πραγματικό hardware πριν 14-15 χρονια. Παντως ειναι ενα ακομα χρησιμο εργαλειο στην εργαλειοθήκη του retrogamer...

Οσο για το SBEMU εχω και ενα αλλο πραγμα στα υπόψιν που θελω να δοκιμάσω, ελπιζω συντομα να βρω λιγο χρονο. Μεχρι τοτε θα σας αφησω με την αγωνια. :nervous::unsure:
 
Και εγώ την πρώτη μου απόπειρα για pure DOS experience μετά την μετάβαση μου σε Pentium MMx και 3dfx τον Ιούλιο του 1998, την είχα κάνει νωρίς, το καλοκαίρι του 2004 με έναν Celeron 300A και το 440Bx. Θυμάμαι τι χαρά που είχα, όταν ξαναείδα τα Windows 3.11 for Workgroups και το DOS μετά από περίπου 5 χρόνια που είχα αποσύρει τον 386 (Τulip AT 386 25) του πατέρα μου. Δεν έβρισκα την Yamaha Opl3-SAx και το είχα στήσει το μηχάνημα με την SB PCI64 (Ensoniq AudioPCI) που είχε DOS drivers, αλλά και Windows 3.x drivers!!! Ασχολήθηκα για κάναν χρόνο και μετά το παρόπλισα. Το ξαναείδα το 2016 όταν και άρχισα να ασχολούμαι πάλι με το Vintage Hardware.
 
Προ καιρου ειχα δοκιμάσει τα προγράμματα SBEmu και VSBHDA για να προσπαθήσω να χρησιμοποιήσω σχετικα σύγχρονο hardware για MSDOS gaming. Τα αποτελέσματα ηταν ετσι κι ετσι και οχι μονο απο θεματα αυτων των προγραμμάτων, αλλα και γενικοτερα προβλήματα που εμφανίζονται οταν προσπαθουμε να χρησιμοποιήσουμε κατι τοσο πολυ πιο γρηγορο απο οτι υπηρχε την εποχη του msdos.

Ειχα λοιπον την ιδεα να παρακάμψω αυτα τα προβληματα της ταχυτητας χρησιμοποιώντας κατι που εχει φτιαχτει ειδικα για msdos παιχνιδια και εχει καλο ελεγχο των επιδοσεων για ολες τις περιπτώσεις. Ο λογος φυσικα για το DOSBOX και ειδικοτερα για την εκδοχη DOSBOX-X που εχει εκδοση και για MSDOS. o_O

Ναι κυριες και κυριοι, θα τρεξουμε εναν msdos simulator στο msdos! Δεν ξερω για πιο λογο υπαρχει αυτη η εκδοση και ειναι πιθανο να με εχει βαρεσει η ζεστη στο κεφαλι, αλλα θα το κανω και ας μου βγει και σε κακο, που λεει και το τραγουδι.

Η εγκατάσταση μας ειναι ακριβως ιδια με πριν, το παρωχημένο Dell με MSDOS 7.10. Την τελευταια φορα που το ειχα χρησιμοποιήσει ειχε QEMM και VSBHDA. Αντέγραψα την msdos εκδοση του DOSBOX-X στον ssd και αρχισα τις δοκιμες.

Δυστυχώς ομως δεν ειχα επιτυχία. Με το SBEMU, ειτε σε Jemmex ειτε σε Qemm απλα κολλαει ο υπολογιστής οταν τρεξω το DOSBOX-X. Με το VSBHDA αρχικα ξεκιναγε το DOSBOX-X, εσκαγε και επεστρεφε στο MSDOS. Οταν τελικα ρυθμισα την παραμετρο BLASTER ετσι ωστε να αναφέρει Soundblaster 2 τοτε ξεκίνησε κανονικα το DOSBOX-X αλλα δυστυχως ηχος δεν ακούγεται.



Απο κει και περα συνάντησα καμποσα ακομα προβλήματα, κυριότερο των οποιων ειναι οτι στην default εγκατάσταση του το DOSBOX-X για msdos ειναι ρυθμισμένο να πεταει μηνύματα του debug στην οθονη, με αποτελεσμα να προκαλεί χαος και καταστροφή στο emulation. Για να διορθωθεί, πρεπει να δηλώσουμε ενα αρχείο στο δισκο για το logging.



Ειπα λοιπον να χαζεψω λιγο με αυτη την τελείως παλαβή εγκατάσταση, :wacko: πριν την σχολάσω οριστικά.

Total DOS Launcher εν δραση



Αφου ρυθμίσουμε την ταχύτητα καταλλήλως, το Dinoeggs παιζει φυσιολογικά.



Δεν ειχα κανενα προβλημα να παιξω και λιγο Doom σε πληρη ταχύτητα χωρις καθυστερήσεις και κολληματα.



Ειπα να δοκιμασω και λιγο 3dfx voodoo emulation με Screamer Rally. Το παιχνιδι παιζει αψογα, αλλα ειναι παρα πολυ αργο. Αν παιξει κανεις με τις ρυθμισεις ισως να εχει λιγο καλύτερα αποτελέσματα, αλλα δεν ασχοληθηκα πολυ.



Τελικα, αν εχει κανεις το καταλληλο hardware και ασχοληθει καμποσο να ρυθμισει τα πραγματα σωστα ειναι πολυ πιθανο να καταφερει να κανει το DOSBOX-X να δουλεψει σωστα και με ηχο κατω απο MSDOS. Αλλα δεν ειμαι σιγουρος μπορει πλεον να ισχυριστεί οτι κανει msdos gaming σε πραγματικό hardware. Ηταν παντως ενα ενδιαφερον αν και σουρεαλιστικό πειραμα.

Δυσάρεστο ειναι παντως οτι μετα το αρχικο ενδιαφέρον στο θεμα sbemu, δεν εχει υπαρξει καμια περαιτέρω βελτίωση και νεωτερες εκδοσεις.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτό το DOSBox-X μου την δίνει στα νεύρα. Θέλεις πολλές παραμετροποιήσεις, γι' αυτό και θεωρώ το PCem ανώτερο. Ότι έτρεξα σε PCem έτρεξε μια χαρά και πέρασα ώρες παίζοντας το NBA Live 99 που είναι το αγαπημένο μου! Με 3Dfx Voodoo 2 σε SLI εννοείται!
 
Περι emulation δηλωνω τελειως ασχετος, αλλα τουλαχιστον το DOSBOX-X ειναι ο μονος emulator για DOS που τρεχει σε DOS. :)
 
Kαι αρχές 2000 υπήρχαν παρόμοια προγράμματα για τo virtualised DOS περιβάλλον των Windows XP, το vdmsound που ήταν δωρεάν και το Soundfx που ήταν μεν καλύτερο αλλα δοκιμαστικό και μετά ήθελε αγορά.
Eίχε ικανοποιητικά αποτελέσματα αν κατάφερνες να τρέξεις το παιχνίδι. Δυστηχώς μεταγενέστερες 64μπιτες εκδόσεις των Windows δεν επιτρέπουν να τρέχεις παιχνίδια DOS απο τη γραμμή εντολών.
Οστοσο και πάλι ήταν γρηγορότερο του DOSBOX.

Πλεον προτιμώ το Dosbox Staging που υποστηρίζει και VRR ενώ έχω ρυθμισει να παιζει και Gravis Ultrasound και Roland SCC, οπου υπάρχει επιλογή.
Προτιμω το πρωτο μιας και το δευτερο παραείναι καλό και εκτός κλίματος για dos παιχνιδια
 
Πίσω
Μπλουζα