Παρουσιαση εικονικης καρτας μνημης SD2PSX

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
9.678
Αντιδράσεις
10.245
Το περιφερειακο που θα δουμε σημερα ειναι εξισου για PS1 και PS2, οποτε δεν ειμαι σιγουρος που να βαλω αυτην την παρουσιαση. Αποφασισα να την βαλω στο PS1 forum, γιατι το λεει το ονομα του περιφερειακου, SD2PSX.

Θα δουμε τωρα ενα καινουριο περιφερειακο για κονσολες PS1 και PS2. Προκειται για το SD2PSX, και ειναι μια καρτα μνημης που αποθηκευει τα περιεχομενα της σε εικονικες καρτες μνημης σε micro sd. Ειναι ενα open source project, τοσο σε επιπεδο hardware οσο και firmware και οποιοσδηποτε μπορει να το κατασκευασει. Αγορασα το συγκεκριμενο απο το ebay.

Ας δουμε το SD2PSX πιο λεπτομερως. Μπορει να λειτουργησει σαν καρτα μνημης PS1 σε κονσολες PS1 και PS2 και σαν καρτα μνημης PS2 σε κονσολες PS2. Εχουμε πρακτικα απειρο αριθμο εικονικων καρτων που αποθηκευονται σε μια micro sd καρτα μνημης. Το μεγεθος της καθε εικονικης καρτας μνημης ειναι 128kb για PS1 και 8mb για PS2 και ειναι μη μεταβλητο. Η επιλογη εικονικης καρτας γινεται με μια οθονη και δυο κουμπια που βρισκονται πανω στο SD2PSX. Για την ωρα μπορει να συνεργαστει με το XStation ODE και να δωσει το ονομα του παιχνιδιου που τρεχει στην εικονικη μνημη και να φορτωνει την σωστη εικονικη μνημη σε καθε παιχνιδι που τρεχουμε. Υποστηριζει την χρηση FreePSXBoot για κονσολες PS1 και FreeMCBoot και Fortuna για PS2. Μελλοντικα λεγεται οτι θα υποστηριζει εξομειωση PocketStation και MX4SIO ή παρομοια λειτουγικοτητα.

Ας δουμε το συγκεκριμενο SD2PSX που προμηθευτικα απο το ebay. Ερχεται σκετο σε ενα αντιστατικο φακελο χωρις τιποτα αλλο. Η ποιοτητα των υλικων φαινεται πολυ καλη, αλλα η σχεδιαση της θηκης και συναρμολογηση ειναι μετριοτατες.

Στο πανω μερος βλεπουμε την ασπρόμαυρη οθονη OLED 128x64, ιδια με αυτη του MemCard Pro GC.



Στο μπροστινο μερος βλεπουμε τα δυο κουμπια για τον χειρισμο του SD2PSX. Δυστυχως ειναι δυο γυμνοι μικροδιακοπτες και ειναι εξαιρετικα δυσκολο να τους πατησει κανεις. Ακομα υπαρχει μια υποδοχη USB τυπου C για τον προγραμματισμο του firmware.



Στο πλαι η υποδοχη για την microsd καρτα. Η υποδοχη ειναι springloaded αλλα ειναι δυσκολο να μπει και να βγει η καρτα.



Απο μπροστα μονο η υποδοχη για την κονσολα. Μπαινει σχετικα ευκολα και δεν φαινεται να κουνιεται ή να σφηνωνει πουθενα.



Στο κατω μερος τιποτα εκτος απο 4 βιδες που κρατανε το καλυμα στην θεση του.



Το συγκεκριμενο SD2PSX ηρθε απρογραμματιστο οποτε πρεπει να περασουμε εμεις το firmware. Υπαρχει μια σελιδα που καλυπτει την αρχικη εγκατασταση, αλλα ειναι σε σημεια υπερβολικα λακωνικη ή/και αοριστη.

Κραταμε πατημενο οποιοδηποτε απο τα δυο κουμπια και συνδεουμε το καλωδιο usb c στον υπολογιστη μας. Αμεσως θα εμφανιστει ενας εξωτερικος δισκος.



Τον ανοιγουμε και αντιγραφουμε το αρχειο του firmware. Πλεον ειναι ετοιμο για χρηση.



Τοποθετουμε μια microsd καρτα μνημης φορμαρισμενη σε FAT32 στο SD2PSX και το SD2PSX στην κονσολα μας.



Ας δουμε λιγο το interface. Στην βασικη οθονη βλεπουμε στο πανω μερος σε τι ρυθμο λειτουργιας ειμαστε. Στο κεντρο της οθονης βλεπουμε ποια εικονικη καρτα μνημης ειναι επιλεγμενη. Οπως και στο MemCard Pro GC υπαρχει η έννοια των καναλιών, που ουσιαστικά ειναι διαφορετικες εικονικες καρτες μνημης με το ιδιο αριθμο. Δεν ειμαι σιγουρος πιο ειναι ο μεγιστος αριθμος καναλιων που μπορουν να υπαρχουν ανα εικονικη καρτα μνημης. Ετσι μπορουμε ευκολα και γρηγορα να εχουμε εικονικες καρτες μνημης για το ιδιο παιχνιδι με διαφορετικα saves η καθε μια. Μπορουμε να επιλεξουμε καναλι με τα κουμπια. Στο κατω μερος βλεπουμε τις λειτουργιες που κανουν τα κουμπια.



Αν πατησουμε και τα δυο κουμπια μαζι μπαινουμε στο μενου των επιλογων. Θα δουμε τωρα μονο την χρηση με PS1



Πρωτη επιλογη ειναι για τον ρυθμο λειτουργιας.



Οι ρυθμισεις για PS1. Για την ωρα δεν δουλευει τιποτα απο αυτα.



Οι ρυθμισεις για FreePSXBoot. Για την ωρα δεν δουλευει τιποτα απο αυτα.



Παρακατω εχουμε ρυθμισεις για την οθονη.



Τελος εχουμε πληροφοριες για το firmware.



Σαν καρτα μνημης δουλευει οπως θα περιμενε κανεις. Για οσους δεν εχουν XStation ODE θα πρεπει να επιλεξουν την εικονικη καρτα μνημης που θελουν και να θυμουνται ποια εχει τα saves για πιο παιχνιδι.

H συνεχεια στο επομενο μηνυμα, λογω του περιορισμου 20 εικονων ανα μηνυμα απο album.
 
Συνέχεια απο το προηγούμενο μηνυμα.


Ας δουμε ενα παραδειγμα. Megaman X5. Σωζει φυσιολογικα και φορτωνει το σωσμενο χωρις καμια δυσκολια.








Αν αφαιρεσουμε την microsd καρτα και την βαλουμε στον υπολογιστη μας, τοτε μπορουμε να εχουμε προσβαση στις εικονικες καρτες μνημης. Καθε μνημη ειναι ενα αρχειο .mcd με τον αριθμο καρτας και καναλιου. Δυστυχως για την ωρα δεν υπαρχει κανενας τροπος να τις μετονομασουμε για να τις ξεχωριζουμε.

Μπορουμε ευκολα να μεταφερουμε τα saves μας στον υπολογιστη. Με την ιδια ευκολια μπορουμε να βαλουμε αρχεια εικονικων καρτων μνημης που βρισκουμε απο αλλου, φτανει να ακολουθουμε την σωστη ονοματολογια.

Με αυτο τον τροπο προσθεσα δυο εικονικες καρτες μνημης, μια με FreePSXBoot/Unirom και η αλλη FreePSXBoot/TonyHax. Η λειτουργια τους ειναι απλουσταση. Αφου επιλεξουμε την καταλληλη καρτα μνημης στο SD2PSX, παμε στην οθονη διαχειρισης καρτων μνημης του PS1. Αμεσως εκτελειται το FreePSXBoot exploit και μετα τρεχει το προγραμμα.

TonyHax. Απλουστατο. Απλα βαζουμε το παιχνιδι που θελουμε, αλλαζουμε εικονικη καρτα μνημης και το τρεχουμε.



Unirom. Κανει παπαδες. Η οθονη φορτωσης



Το βασικο μενου



Μενου εγκαταστασης unirom



Διαχειριση καρτων μνημης



Hex Editor



Ρυθμισεις



Οθονη about με Tetris!



Στην συνεχεια θα δουμε την συνεργασια με το PS2.
 
Για όσους αρέσκονται να παίζουν PS1 παιχνίδια στο PS2 τους, πρόβλημα ουδέν.



Asterix Mega Madness





Παμε τωρα να δουμε την λειτουργία του SD2PSX σαν εικονική καρτα μνήμης PS2.



Αφου αλλάξουμε τον ρυθμο λειτουργίας, θα μας προειδοποιήσει να μην την βάλουμε σε PS1.



Τελικα θα πρεπει να την βγαλουμε και να την ξαναβάλουμε ή να σβήσουμε και ξαναναψουμε την κονσολα μας.



Πριν κανουμε οτιδηποτε αλλο θα πρεπει να προετοιμάσουμε το SD2PSX για να λειτουργησει η εξομοιωση MagicGate. Θα χρειαστουμε ενα αρχειο CIV.BIN που αντιγράφουμε στην microsd καρτα μας και βαζουμε στο SD2PSX. Επιλεγουμε την καταλληλη ρυθμιση απο τις επιλογες και ειμαστε ετοιμοι. Αυτη η δουλεια θα πρεπει να γινει μονο την πρωτη φορα που θα χρησιμοποιησουμε την συσκευη. Απο κει και περα ακομα κι αν αλλαξουμε microsd θα παιζει φυσιολογικα. Το αρχειο CIV.BIN μπορουμε να το δημιουργήσουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του δημιουργού του SD2PSX ή για πιο γρηγορα να το βρουμε στα σκοτεινά μονοπάτια του διαδικτύου. Δεν συμπεριλαμβάνεται στο firmware γιατι ειναι πνευματικη ιδιοκτησια της Sony.

Αυτο που γινεται αμεσα εμφανες ειναι οτι η δημιουργια και η επιλογη εικονικης καρτας μνημης PS2, δεν ειναι στιγμιαία. Ανάλογα με την καρτα microsd που χρησιμοποιουμε μπορει να παρει αρκετη ωρα. Σε αντιθεση, σε ρυθμο λειτουργιας PS1 γινονται ολα στιγμιαια.

Αυτη ειναι μια οθονη που θα την βλεπει κανεις συχνα σε ρυθμο λειτουργιας PS2.



Σε αντιθεση με το PS1 εχουμε την δυνατοτητα να ονοματίσουμε μια εικονικη καρτα μνημης συγκεκριμένα και να ξεκιναει αυτοματα οταν αναβει η κονσολα. Βεβαιως αυτο δεν μας εμποδιζει να εχουμε και κανονικα ονομασμένες εικονικες καρτες μνημης απο τις οποιες μπορουμε να κανουμε boot.



Απο κει και περα η βασικη λειτουργικότητα ειναι ιδια.



Οταν προσβασουμε την εικονικη καρτα μνημης, ειτε για εγγραφη ή αναγνωση, το περιθώριο της οθόνης φωτίζεται. Χρησιμο για να μην σβήσουμε την κονσολα μας την ωρα που κανει κατι σημαντικο το SD2PSX.



Στις ρυθμισεις μπορουμε να ενεργοποιήσουμε την λειτουργία autoboot.


Gran Turismo 4

Δυστυχως στο PS2 δεν υπαρχει κανενας τροπος να ονομαζονται και να επιλεγονται αυτοματα οι εικονικες καρτες μνημης αναλογα με το παιχνιδι που τρεχουμε. Λεγεται οτι μελλοντικα θα υπαρξει υποστηριξη του GameID απο το OPL, αλλα με τους ρυθμους που εξελίσσεται αυτο το προγραμμα, ποιος ξερει ποτε θα γινει αυτο.








H συνεχεια στο επομενο μηνυμα, λογω του περιορισμου 20 εικονων ανα μηνυμα απο album.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Συνέχεια απο το προηγούμενο μηνυμα.

Η λειτουργία σαν κάρτα μνήμης ειναι απροβλημάτιστη.

Κατι ομως που ειναι παρα πολυ sexy ειναι η δυνατότητα να χρησιμοποιούμε εικονικές καρτες μνημης με exploits οπως FreeMCBoot, Funtuna κλπ. Ειναι πανεύκολο να εχουμε πολλες και διαφορετικές εκδόσεις και εκδοχες ολων αυτων σε μια καρτα microsd ταυτόχρονα. Ειναι οτι πρεπει για να δοκιμάζουμε 1002 νεες εκδοσεις, πατεντες κλπ. Ας δουμε μερικα παραδείγματα

FreeMCBoot 1.966



FreeMCBoot 1.965



FreeMCBoot 1.953



PS2BBL



Για Funtuna, πρεπει να μπουμε στον browser και να διαβάσουμε την εικονικη καρτα του exploit. Μολις παμε να επιστρέψουμε στο αρχικο menu, τοτε φορτώνει το payload.

Funtuna R3




OpenTuna 2.0.0 (φορτώνει απευθείας το OPL).



Αρχικά φοβόμουν οτι η καθυστέρηση στην εγγραφη και ανάγνωση εικονικών καρτων μνημης θα προκαλούσε πρόβλημα με το boot για τα exploits, αλλα τουλαχιστον με την καρτα microsd που χρησιμοποίησα, που δεν ηταν και τιποτα ιδιαιτερο, δεν παρουσιάστηκε προβλημα.

Ας δουμε πρωτα τα θετικα. Σιγουρα ειναι το μικρο κοστος, αφου συνηθως θα το βρει κανεις γυρω στα 35€. Προκειται για open source project, οποτε οποισδηποτε μπορει να το φτιαξει αν πιανουν τα χερια του. Η υποστηριξη για exploits τοσο σε PS1 οσο και PS2 ειναι κατι πραγματικα που σας κανει να αναρωτιεστε πως ζουσατε τοσο καιρο χωρις αυτο.

Στα αρνητικά. Δεν ειναι παντα διαθέσιμο και θα πρεπει να περιμενετε καποιος να φτιαξει μια παρτίδα. Χαρη του κανουμε αμα πουμε οτι το firmware ειναι μισοτελειωμένο. Δυστυχώς απουσιάζει τελείως ενα βασικο μερος της λειτουργικότητας, το να μπορουμε να ονομάσουμε καθε μια εικονικη καρτα μνημης. Αν καποιος παιζει πολλα παιχνίδια, σε χρονο μηδεν θα εχει χασει τα αυγα και τα καλαθια. Για την ωρα μονο οι κατοχοι του XStation ODE για PS1 μπορουν να εχουν νοικοκυρεμένα saves και αυτοι ειναι μονο ενα μικρο υποσύνολο ολων των πιθανών κατόχων του SD2PSX. Δυστυχώς η υποστήριξη GameID στo PSIO ειναι στα προσεχώς εδω και χρονια και για το Mode ποιος ξέρει; Ομοίως και στο PS2 με το OPL. Για χρήση με το PS2 θα χρειαστεί μια σχετικα καλη microsd καρτα για να μην υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις. Τελος η τεκμηρίωση, η οποια ειναι ανεπαρκέστατη και δυστυχώς δεν υπαρχουν και πολλες παρουσιάσεις, video κλπ που να βοηθάνε την κατάσταση. Τα λιγα που βρηκα ειναι κακής ποιότητας και κατα κανονα οχι στα αγγλικά.

Ανταγωνιστής του SD2PSX ειναι το MemCard Pro PS1, που ειναι μονο για PS1. Ειναι αρκετά ακριβότερο, αλλα εχει καλύτερη διαθεσιμότητα. Περι GameID βρισκεται στην ιδια θεση με το SD2PSX. Εχει ομως προχωρημένες λειτουργίες για ονομασία και διαχείριση των saves, υποστήριξη wifi κλπ. Για υποστήριξη exploits δεν ειμαι 100% σίγουρος. Ο κατασκευαστής δεν αναφερει το παραμικρό, αλλα απ' οσο μπορω να καταλαβω μαλλον δουλεύουν. Ελπιζω συντομα να μπορεσω να παρουσιάσω και το MemCard Pro PS1, οποτε θα τα δουμε πιο λεπτομερώς ολα αυτα.

Προσφατα ανακοινώθηκε νεα MemCard Pro για PS1 και PS2 που θα υπερκαλύπτει κατα πολυ την λειτουργικότητα του SD2PSX. Αλλα ποτε θα κυκλοφορήσει τελικα και ποιο θα ειναι το κοστος του, ειναι ακόμα νωρις για να πούμε σιγουρα.

Συμπερασματικά. Το SD2PSX ειναι μια ενδιαφέρουσα περιπτωση. Αυτο που υποτιθεται οτι ειναι η βασικη του λειτουργια, ειναι το λιγοτερο βολικο πραγμα σχετικα με την συσκευη. Αυτο που πραγματικα με κέρδισε ειναι η υποστήριξη exploits. Αν ειστε θιασώτης του PS2 τοτε θα ελεγα να του ριξτε μια ματια. Διαφορετικά περιμενετε το επερχόμενο MemCard Pro για PS1 και PS2.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα