Ποιούς έλληνες σκηνοθέτες δεν συμπαθείτε (ταινίες)?

Για τον Καραγιάννη έχω διαβάσει σε άρθρα της εποχής πράγματα που μου έκαναν μεγάλη εντύπωση. Παρουσιαζόταν από τις εφημερίδες ως σπουδαγμένος στο εξωτερικό σκηνοθέτης με μεγάλες τεχνικές γνώσεις και ταλέντο. Προσωπικά δεν το εντόπισα. Σκέφτομαι μήπως απλώς θυσίασε το όποιο του ταλέντο χάριν της εμπορικότητας και της ευκολίας (δεν είναι κι ο μόνος...). Ίσως έπαιξε ρόλο πως ήταν και παραγωγός... Αυτό το μπέρδεμα επιχείρησης και τέχνης πότε δεν το συμπάθησα, αν και κατανοώ τους λόγους.
Τον ειχα γνωρισει οταν δουλευα στο τηλεκαναλι. Τακτικοτατος θαμων, σχεδον καθημερινος. Βαρυς ανθρωπος που δεν του επαιρνες ευκολα κουβεντα, αλλα αν γνωριζοσουν καλυτερα μαζι του, εβλεπες εναν αλλο Καραγιαννη με πολυ χιουμορ και ευφραδεια.
Ασε πια για τις ιστοριες που ελεγε σχετικα με τους καλλιτεχνες....Ιδιως για την Αλικη ειχε πει παρα πολλα.
 
Τον ειχα γνωρισει οταν δουλευα στο τηλεκαναλι. Τακτικοτατος θαμων, σχεδον καθημερινος. Βαρυς ανθρωπος που δεν του επαιρνες ευκολα κουβεντα, αλλα αν γνωριζοσουν καλυτερα μαζι του, εβλεπες εναν αλλο Καραγιαννη με πολυ χιουμορ και ευφραδεια.
Ασε πια για τις ιστοριες που ελεγε σχετικα με τους καλλιτεχνες....Ιδιως για την Αλικη ειχε πει παρα πολλα.
Ωπ ! Σε κανάλι ; δηλαδή έχουμε και άλλη διάσημη στο φόρουμ; :)
 
Ωπ ! Σε κανάλι ; δηλαδή έχουμε και άλλη διάσημη στο φόρουμ;
Ναι, ναι, ειδες; Ολοι οι διασημοι εδω μαζευτηκαμε. :D
Ημουν παρουσιαστρια προγραμματος, αλλα επειδη το εχω ξαναγραψει στο φορουμ νομιζα πως το ηξερες κι εσυ.
Προφανως δεν ετυχε να το διαβασεις.
 
Ναι, ναι, ειδες; Ολοι οι διασημοι εδω μαζευτηκαμε. :D
Ημουν παρουσιαστρια προγραμματος, αλλα επειδη το εχω ξαναγραψει στο φορουμ νομιζα πως το ηξερες κι εσυ.
Προφανως δεν ετυχε να το διαβασεις.

Ίσως να ήταν παλιά και να μην το θυμάμαι. Κανένα βίντεο δεν παίζει από εκείνες τις μέρες;
 
Ναι, ναι, ειδες; Ολοι οι διασημοι εδω μαζευτηκαμε. :D
Ημουν παρουσιαστρια προγραμματος, αλλα επειδη το εχω ξαναγραψει στο φορουμ νομιζα πως το ηξερες κι εσυ.
Προφανως δεν ετυχε να το διαβασεις.
Α ναι;ήσουν παρουσιάστρια προγράμματος; ενδιαφέρον και γω δεν το είχα προσέξει που το ανέφερες...
 
Ίσως να ήταν παλιά και να μην το θυμάμαι. Κανένα βίντεο δεν παίζει από εκείνες τις μέρες;
Φυσικα. Εχω κρατησει στο αρχειο μου καποια βιντεο με παρουσιασεις. Δεν ξερω ομως εαν και ποτε θα τα ανεβασω εδω.
 
Οι διάφοροι σκηνοθέτες δεν είναι ανάξιοι. Όσο μικροί ή μεγάλοι και να είναι, ή αν προτιμάτε, γνωστοί και άγνωστοι, έχουν ταλέντο. Το θέμα είναι πώς το "χρησιμοποιούν" στα έργα τους. Στο κάτω-κάτω της γραφής, ο κάθε άνθρωπος έχει ταλέντο, και κάτι που για τους άλλους είναι κακό, γι' αυτόν μπορεί να είναι το καλύτερο. Ενδέχεται, βέβαια, σε πολλές περιπτώσεις να φταίνε και τα μέσα που έχουν διαθέσιμα, ιδιαίτερα τις δεκαετίες του '60 και του '70. Απ' τη δεκαετία του '80 και μετά, όμως, δεν έχουν "δικαιολογία" για τις διάφορες προχειροδουλειές τους, καθώς οι κάμερες ήταν πιο ευέλικτες και ο εξοπλισμός πιο φθηνός.

Τοιούτων λεγομένων, λοιπόν, ας πω τους σκηνοθέτες που δεν μου αρέσουν (με τυχαία σειρά):

1) Όμηρος Ευστρατιάδης: Μακράν από τους χειρότερους σκηνοθέτες όλου του ελληνικού κινηματογράφου! Οι ταινίες του φθηνές παραγωγές, με μηδενική σκηνοθετική αξία. Ας μη μιλήσω για τις βιντεοταινίες του, που από μόνες τους είναι ένα χάλι και μισό, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

2) Γιάννης Χαρτοματζίδης: Ομοίως με τον Ευστρατιάδη, και ο Χαρτοματζίδης κινήθηκε στα "ίδια" νερά με τον προηγούμενο, με το μεγαλύτερο "κακό" να το προκαλεί στην αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης, με 2 φθηνές σειρές, που, ναι μεν έχουν ψιλοκαλό σενάριο, όπως το "Φόβος και Πάθος" στον ΑΝΤ1 το 1990-1991 με μέτριο καστ προερχόμενο από τα '80s, ή με καταξιωμένο καστ που "αναμειγνύεται" με ηθοποιούς των ΄80s. Ομιλώ, φυσικά, για το "Μάλιστα Κύριε" πάλι του ΑΝΤ1, την περίοδο 1991-1992. Για τις βιντεοταινίες του ας μη μιλήσω πάλι.

3) Κώστας Καραγιάννης: Οι ταινίες του τη δεκαετία του '60 και του '70, παρόλο που ήταν πολύ χαμηλότερης παραγωγής από τις "ανταγωνιστικές" της Φίνος Φιλμ, βλέπονταν ευχάριστα. Το '80, όμως, τι έπαθε; Έχασε το ταλέντο του; Το 99% των ταινιών του τη δεκαετία του '80 είναι ένα αίσχος και μισό. Και ναι, πάλι δεν θα μιλήσω για τις βιντεοταινίες τους, γιατί είναι ανάξιες αναφοράς.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ημί-off topic:

Τηλεοπτικός σκηνοθέτης, αλλά δεν μπορώ:

Δημήτρης Ποντίκας: Ο σκηνοθέτης των "Εμπόρων των εθνών", της "Γυφτοπούλας" και της "Αργώς". Τριών τηλεοπτικών αριστουργημάτων της δεκαετίας του '70 και των αρχών του 1980. Σειρών καλογυρισμένων, με καλό σενάριο, καλό καστ και καλή σκηνοθεσία με τα τότε μέσα.
ΑΛΛΑ: Τι έπαθε ΚΑΙ αυτός τη δεκαετία του '80; "Χάλασε"; Η "Βεντέτα", παρόλο που έχει το εξαιρετικό σενάριο και το ταιριαστό καστ, σκηνοθετικά είναι μαύρο χάλι! Ειδικά τα πρώτα 3-4 επεισόδια είναι σαν βιντεοταινία. Βλέπονται αλλά πολύ δύσκολα... Το "Ποιος σκότωσε τον Άβελ" είναι μια από τις πιο κουραστικές σειρές, αργόσυρτη με άνευρη σκηνοθεσία, που στέλνει τον τηλεθεατή στην αγκαλιά του Μορφέα. Έκανα 2 φιλότιμες προσπάθειες να τη δω, αλλά δεν...
Τη δεκαετία του '90 επίσης είχε κακά χάλια, με πρώτο και χειρότερο την "Οικογένεια", την πρώτη ελληνικής παραγωγής σαπουνόπερα, που κυριολεκτικά παίζει να γυρίστηκε με κάμερα βαφτίσεων. Είναι σαν να βλέπω βιντεοταινία! Αργή όσο δεν πάει, με την κάθε σκηνή να αποτελείται από ένα εκνευριστικό μονόπλανο, παρόλο που ήταν πλούσια παραγωγή. Τα πράγματα ευτυχώς έφτιαξαν στον δεύτερο κύκλο, τη σεζόν 1990-1991, αλλά και στην "Οικογένεια-Καζίνο" που, έτσι και αλλιώς, ήταν χαμένη από χέρι, οπότε και τα πήγε χάλια στους πίνακες τηλεθέασης.
Ενώ τις παλαιότερες δεκαετίες ήταν καλός, από το 1985 και μετά είχε την ικανότητα να παίρνει ενδιαφέροντα σενάρια και να τα καταστρέφει... Πώς το κατάφερνε αδυνατώ να το καταλάβω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το έχω αναφέρει και αλλού, θα το αναφέρω κι εδώ, βέβαια, χωρίς να θέλω να υποτιμήσω το έργο αυτού του ανθρώπου, πιστεύω ότι έχει αφήσει σπουδαία παρακαταθήκη, κάποιες ταινίες του, όντως είναι ιστορικές οπότε, μόνο και μόνο γι'αυτό θα είμαι πιο επιεικής αλλά, ότι ταινία κυκλοφόρησε υπό σκηνοθεσία Καραγιάννη τη δεκαετία του 80, απλά δεν μου έκανε το κλικ. Όχι ότι σε εκείνη τη φάση είχαμε αριστουργήματα από άλλους μεγάλους σκηνοθέτες όπως ο Δαλιανίδης αλλά, με τις ταινίες του προαναφερθέντα, πραγματικά δεν έχω καταλάβει τι έχω χάσει, βέβαια, το αφήνω στο ότι η αίσθηση του χιούμορ είναι υποκειμενική συνεπώς, κάτι μπορεί να μου διαφεύγει αλλά και πάλι, δεεεεν
 
Πίσω
Μπλουζα