Εκεί που ο Μαρουλής (Αργυρόπουλος) ψάχνει για ταξί, η ταμπέλα στη στάση του λεωφορείου γράφει:makism είπε:Δεν μπορώ να πιαστώ από πουθενά Δάσκαλε ούτε στο σημείο που βγαίνει από το εργοστάσιο κα ψάχνει ταξί. Ίσως να είναι κάπου κοντά.
Νιοβη Το εχουμε αναφερει στο post 589 .NIOBH είπε:Το Στραβόξυλο (1952)
Εκεί που ο Μαρουλής (Αργυρόπουλος) ψάχνει για ταξί, η ταμπέλα στη στάση του λεωφορείου γράφει:
Ο.Ε.Α.Σ. (Οργανισμός Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών)
ΣΤΑΣΙΣ
ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ
ΗΛ. ΣΤ. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ
ενώ το λεωφορείο που περνάει και το χάνει ο Μαρουλής, γράφει Ν. ΣΜΥΡΝΗ.
Θεωρώ ότι το λεωφορείο το βλέπουμε να έρχεται από την Αθήνα, πιθανώς κατεβαίνοντας την Παναγή Τσαλδάρη, και να μπαίνει στη Σιβιτανίδου με κατεύθυνση προς Νέα Σμύρνη. Στην περίπτωση αυτή, η στάση του λεωφορείου πρέπει να είναι στην αρχή της Σιβιτανίδου.
Τα δε κυπαρίσσια, νομίζω ότι δεν είναι νεκροταφείο αλλά η τότε Χαροκόπειος Οικοκυρική και Επαγγελματική Σχολή Θηλέων (σημερινό Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο), που ακόμα και σήμερα πίσω από την μάντρα του υπάρχουν κυπαρίσσια.
makism είπε:Δεν μπορώ να πιαστώ από πουθενά Δάσκαλε ούτε στο σημείο που βγαίνει από το εργοστάσιο κα ψάχνει ταξί. Ίσως να είναι κάπου κοντά.
Teacher είπε:Για να δούμε μήπως μπορέσω και βοηθήσω λίγο...
Η Γρ. Λαμπράκη στον Κορυδαλλό είναι γεμάτη τέτοιες κολώνες
και έχει σε απόσταση αναπνοής τα Κυπαρίσσια του Γ' Ν
που φαίνονται από την αυλή του Εργοστασίου
Αν είχε κάποια άλλη ονομασία πιο παλιά....
η ανισοπεδη γεφυρα είναι αυτή που οπως ερχεσαι απο την Σιβιτανιδου στριβεις λοξα δεξια και παιρνοντας πανω απο τις γραμμες μεταφερεσαι στην 25ης Μαρτιου προς Ταυρο-Πετραλωνα κλπ...Τα κοκκινα βελακια είναι η ανισοπεδη και τα κιτρινα το σημειο που καθεται ο Αργυροπουλος.ΦΖΠ1 είπε:Μα είχε ποτέ νησίδα αυτός ο δρόμος; Ίσα ίσα που είναι και στενός... Ο δε ανισόπεδος, δεν είναι στη Σιβιτανίδου, αλλά στη Χαροκόπου (ακόμα πιο στενός ο δρόμος, και είχε και ένα συνοικισμό στον τοίχο της μάντρας κάποτε...)Η γέφυρα πριν από το σταθμό της Καλλιθέας είναι σήμερα πολύ στενή, και αποκλείεται παλιότερα να είχε τόση άπλα, και σήμερα λιγότερη...
Γι αυτό το σημείο δε μιλάμε;
Σωστό σαν σκέψη, αν και μου φαίνεται δύσκολο να ήταν τόσο φαρδύς αυτός ο δρόμος τότε. Λογικά, θα ήταν και η γέφυρα φαρδιά, και θα σκέπαζε μέρος του υπόστεγου του σταθμού, που είναι (ήταν, πριν από την ανακαίνιση το 2004) παμπάλαιο. Πώς να έγινε και σήμερα να έμεινε η μισή; Συνήθως το ανάποδο γίνεται...antonovar είπε:η ανισοπεδη γεφυρα είναι αυτή που οπως ερχεσαι απο την Σιβιτανιδου στριβεις λοξα δεξια και παιρνοντας πανω απο τις γραμμες μεταφερεσαι στην 25ης Μαρτιου προς Ταυρο-Πετραλωνα κλπ...Τα κοκκινα βελακια είναι η ανισοπεδη και τα κιτρινα το σημειο που καθεται ο Αργυροπουλος.
Ο Αργυροπουλος καθεται με πλατη προς τον Ηλέκτρικό και κοιταζει προς την μερια της Θησεως. Το λεωφορειο ερχεται απο την μερια της Θησεως προς Ηλεκτρικό σταθμο περναει πανω απο το γεφυρι του Ιλισσου και κατευθυνεται προς Ηλεκτρικό Σταθμό.Σημερα παρόλο που το street view εχει αλλη οπτικη γωνία το ιδιο πλανο είναι καπως ετσι. Το 51-52 δεν υπηρχαν οι πολυκατοικιες που υπαρχουν σημερα. Οσο για την νησίδα πιστευω αυτός η αυτοί που ειχαν την ατυχία να εχουν το οικοπεδο που περασε η ανισοπεδη πήραν το τριγωνακι που υπαρχει σημερα και που τοτε ηταν δρομος.
Η υποθεση μου εχει γίνει με το σκεπτικό οτι το 51-52 ...δεν υπήρχε η ανισοπεδη γεφυρα και επειδή το συζηταμε ψαχνω για καποια παλια φωτογραφία η αεροφωτογραφία του 50 για να δουμε πως ηταν εκεί.Βεβαια ξεχνας αυτό που εγραψε η Νιοβη και είναι αυτό που γραφει η σταση δηλ "Στασις λεωφορειων ΗΛ.ΣΤ. Καλλιθεας ". Που θα μπορουσε να ηταν η σταση για τον Ηλ.Σταθμό της Καλλιθέας??ΦΖΠ1 είπε:Σωστό σαν σκέψη, αν και μου φαίνεται δύσκολο να ήταν τόσο φαρδύς αυτός ο δρόμος τότε. Λογικά, θα ήταν και η γέφυρα φαρδιά, και θα σκέπαζε μέρος του υπόστεγου του σταθμού, που είναι (ήταν, πριν από την ανακαίνιση το 2004) παμπάλαιο. Πώς να έγινε και σήμερα να έμεινε η μισή; Συνήθως το ανάποδο γίνεται...
Αναφερόμουν στο πρώτο ταξί που πήρε ο Αργυρόπουλος στο 8ʼ περίπου.makism είπε:το δεύτερο σημείο που βγαίνει από το εργοστάσιο κα ψάχνει ταξί είναι στα 55,50 λεπτά της ταινίας Το στραβοξυλο.
Αν το λεωφορείο έρχεται από την παραλία και στρίβει από την Θησέως (Ελ. Βενιζέλου) αριστερά στην Σιβιτανίδου, με κατεύθυνση προς τον ηλ. σταθμό Καλλιθέας, τότε πίσω του στη στροφή θα έπρεπε να είναι η πλατεία Δαβάκη (η οποία έπαψε να υπάρχει το ʼ60, όταν κατακευάστηκε η διασταύρωση της Θησέως με την Σιβιτανίδου/Δαβάκη). Όμως στην φωτογραφία της πλατείας από τη δεκαετία του 50 δεν υπάρχουν τόσα πολλά δέντρα όπως φαίνονται στην ταινία πίσω από το λεωφορείο.antonovar είπε:Το λεωφορείο βρισκεται στην Σιβιτανιδου με κατευθυνση απο την Θησεως προς τον Ηλεκτρικό σταθμο.
Το λεωφορείο στο πρωτο καρε που το βλεπουμε πιστευω οτι ειναι εκει που σημειωνω με το κιτρινο βελος. Και με το κοκκινο είναι η πορεία που ακολουθεί θεωρώντας οτι στο σημείο που βρισκεται η μυτη του κοκκινου βελους ήταν δρομος και οχι κτισματα.Αν το λεωφορείο κατεθυνοταν προς Ν.Σμυρνη ευρισκόμενο στο υψος της Ακροπολεως τοτε η σταση που περιμενει ο Αργυροπουλος θα ηταν καπου στην πλατεια Κυπρου (ετσι δεν λεγεται η πλατεια μετα την Πλατεια Δαβάκη ?) και η σταση δεν θα ηταν η Στασις Λεωφ Ηλ.σταθμου 600 μετρα μακρυα απο τον σταθμό.NIOBH είπε:Φίλε antonovar, στο quote παραθέτω ακριβώς ότι έγραψες! Δεν είπα ότι εσύ έγραψες ότι στρίβει! Απλά, στην ταινία βλέπουμε ότι το λεωφορείο στρίβει από κάπου για να μπει στη Σιβιτανίδου και επειδή η Σιβιτανίδου δεν είναι μεγάλος δρόμος (ούτε καν χιλιόμετρο), αυτό που προσπαθώ να καταλάβω είναι από ποιόν δρόμο μπαίνει στη Σιβιτανίδου και προς ποιά κατεύθυνση κινείται.
Σαφώς η στάση που περιμένουν πρέπει να είναι κοντά στον ηλ. σταθμό και όπως έγραψα και στο προηγούμενο ποστ μου, νομίζω ότι περιμένουν στην αρχή της Σιβιτανίδου προς τον σταθμό (π.χ Σιβιτανίδου και Ακροπόλεως) γιατί προσωπικά νομίζω ότι το λεωφορείο κινείται προς την Νέα Σμύρνη. Βέβαια μπορεί και να κάνω λάθος, γιατί η περιοχή έχει αλλάξει πολύ από το 1952.
Αν βρεις κάποια παλιά φωτογραφία η αεροφωτογραφία, όπως είπες ότι ψάχνεις, θα βοηθούσε πολύ. Κι εγώ αν βρω το λεύκωμα που ψάχνω, ίσως μας δώσει περισσότερα στοιχεία...
To παλευω απο τοτε που το χες ξαναβάλει..........ενω θεωρητικά φαινεται ευκολο.....γιατι πίσω αναμεσα στα κτηρια αν εχεις προσεξει περναει ενας συρμος του Ηλεκτρικου.....οποτε παιρνοντας την γραμμη πιστευα οτι θα το βρισκα αλλα .....δεν βρισκεται με τιποτε. Και το πιο ωραίο δεν ξερω αν το χεις τσεκαρει αλλα είναι το ιδιο μερος με το μερος που βλεπουμε το λουνα παρκ στην ταινία "ο Λεφτας" τραβηγμενο απο αλλη γωνία.....makism είπε:ο γυναικάς 1957
Ξέρει κανείς που είναι το σιντριβάνι;
antonovar είπε:
Ναι, αλλά οι γραμμές σίγουρα υπήρχαν. Να υπήρχε ανοιχτή διάβαση με μπάρες, σε ηλεκτροκίνητη γραμμή; Μοιάζει απίθανο.antonovar είπε:Η υποθεση μου εχει γίνει με το σκεπτικό οτι το 51-52 ...δεν υπήρχε η ανισοπεδη γεφυρα και επειδή το συζηταμε ψαχνω για καποια παλια φωτογραφία η αεροφωτογραφία του 50 για να δουμε πως ηταν εκεί.Βεβαια ξεχνας αυτό που εγραψε η Νιοβη και είναι αυτό που γραφει η σταση δηλ "Στασις λεωφορειων ΗΛ.ΣΤ. Καλλιθεας ". Που θα μπορουσε να ηταν η σταση για τον Ηλ.Σταθμό της Καλλιθέας??