Στα χρονια της υπομονης, δεν μας θυμη - δεν μας θυμηθηκε κανεις...
Και επειδη δεν μπορεσα να βρω βοηθεια απο πουθενα (το υποτιθεται ειδικο forum
http://www.pcenginefx.com/forums/ μας εγραψε στα παλαιοτερα των υποδηματων του) ειπα να κανω μια προσπαθεια να το επισκευασω μονος μου.
Μια μικρη διορθωση στο αρχικο μηνυμα. Δουλευει μονο το κατω, αριστερα, και τα select, run. Τα πανω, δεξια δουλευουν μονο αν τα πατησεις μαζι (οποτε και παει μονο πανω δεξια), ομοιως και τα fire (οποτε ενεργοποιουνται και τα δυο ταυτοχρονα).
Εμποδιο πρωτο. Πως να ανοιξεις την κονσολα! Δυστυχως εχει ειδικες βιδες ασφαλειας που δεν ανοιγουν με κανενα φυσιολογικό εργαλειο. Οι βιδες αυτες λεγονται external linehead 4.5mm. Ενα κατατοπιστικό διαγραμμα που βρηκα:
Σε δεκαδες sites και στο ebay μπορει κανεις να βρει εργαλεια που να ξεβιδωνουν τετοιες βιδες. Ψαξτε για "game bits".
Αφου αποκτησαμε το κατάλληλο εργαλειο προχωραμε στα ενδότερα. 7 βιδες μας δινουν προσβαση στο εσωτερικο και σε μια δυσαρεστη εκπληξη: οι
ασπιδες ΕΜΙ ειναι κολλημενες στο board! Αυτη δεν ειναι κονσολα, ειναι το
Fort Knox!
Μια ντουζινα κολλησεις αργοτερα φτανουμε στο κυριως γευμα. Αναβω το πιστο μου πολυμετρο και καμποση ωρα αργοτερα εχω ανακαλυψει τα εξης:
- απο το βυσμα τα σηματα περνανε απο καποιου ειδους φιλτρο (δεν μπορεσα να βρω λεπτομερειες)
- μετα πανε απευθειας στον κεντρικο επεξεργαστη της κονσολας, HuC6820
- δυο απο τις γραμμες ειναι βραχυκυκλωμενες!
Bingo! :cheers:
Let's do some homework. Μια ενδιαφερουσα σελιδα σχετικα με τα pinout του turbopad και την εσωτερικη λογικη με την οποια λειτουργει:
http://emudocs.org/PC Engine/tg16cont.html
Μια πολυ ενδιαφερουσα σελιδα για το pinout του κεντρικου επεξεργαστη. Δινουμε εμφαση στο τμημα για το Ι/Ο port:
http://cgfm2.emuviews.com/txt/sgxtech.txt
Αρχιζω και βλεπω φως στο βαθος του τουνελ! Οχι μονο δεν θα επρεπε οι δυο γραμμες να ειναι βραχυκυκλωμενες, αλλα το βραχυκυκλωμα τους (pin 2 και 3) εξηγει και την παλαβη συμπεριφορα του controller! :wait2:
Που συμβαινει το βραχυκυκλωμα; Αναθεμα και αν ξερω. Δεν ειναι να πεις οτι το εχω σπουδασει το θεμα. Ξεκόλλησα το 8 pin DIN βυσμα απο το board, αλλα το προβλημα παραμενει, οποτε δεν φταιει το βυσμα. Οποτε εκανα την καρδια μου πετρα, δανείστηκα και ενα οδοντιατρικο εργαλειο απο ενα φιλαρακι και με πολυ αγαπη φροντιδα και προδερμ σηκωσα το pin 24 απο τον επεξεργαστη. Η θετικη πλευρα του θεματος ειναι οτι ολα πηγαν καλα, η αρνητικη ειναι οτι στο pcb το βραχυκυκλωμα παραμενει!
Screw it λεω και προχωραω στην τελικη ευθεια: αφου η πλακετα ειναι βραχυκυκλωμενη, θα την παρακαμψω! Ετσι ξανακολλησα το DIN βυσμα στην πλακετα με συρματακια, εκτος απο το pin 3 που το συνδεσα απευθειας στο σηκωμενο ποδαρακι του επεξεργαστη.
And now for the moment you've all been waiting for:
Παιζει! Hell yeah!

Στην φωτογραφια βλεπουμε
Air Zonk φορτωμενο απο την flashcard! Not bad για καποιον που ειναι αυτοδιδακτος και εντελως αρχαριος! Το γιορτασα με ολιγη απο Atari Teenage Riot:

:acoustic:
Πρωτη φορα απο τοτε που ξεκινησα με την συλλογη μου που πραγματικα αγανακτησα και ειπα να τα πουλησω ολα για να ησυχασω! Αυτη η επιτυχια ομως μου δινει το κουραγιο να συνεχισω!
Μερικες ακομα φωτογραφιες απο την συσκευασια του Turbografx PAL και του flashcart.
Ok, ok ξερω οτι δεν εχουμε τελειωσει 100% ακομα. Θα πρεπει να ξαναμπει το board στην θεση του και να στερεωθει με καποιο τροπο το βυσμα. Θα επανελθω!
