ntsmrtz
RetroMaNiaC
- Joined
- 5 Ιαν 2010
- Μηνύματα
- 790
- Αντιδράσεις
- 577
Αυτό (καλώς) ακόμα και σήμερα ισχύει κατά ΝΟΚ (& ΓΟΚ 2000-'85 αλλά και τους ΓΟΚ του '23 που εισήχθη ως έννοια και του '55) ώστε να μην κτίζονται ψηλά κτίρια σε δρόμους μικρού πλάτους.Clemence είπε:Τι τέλειες! Θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει πότε ξεκίνησε να επιβάλλεται τα ρετιρέ να είναι μικρότερης επιφάνειας από τους υπόλοιπους ορόφους και γιατί? Δεν μπόρεσα ποτέ να το καταλάβω.
Καταλαβαίνεις ότι κάτι τέτοιο θα εμπόδιζε πολύ τον φωτισμό και τον αερισμό στους χαμηλότερους ορόφους και γενικότερα στην κίνηση πεζών και οχημάτων στον εν λόγω μικρού πλάτους δρόμο. Ασε που η δυσαναλογία των ρυμοτομικών μεγεθών θα προκαλούσε δυσφορία πρακτική και αισθητική.
Ετσι, το κτίριο "σηκώνεται" όταν βρίσκεται σε επαφή με την οικοδομική γραμμή (αναλόγως φυσικά των όρων δόμησης και των τομέων υψών) 1,5 φορά το πλάτος του δρόμου που βρίσκεται μπροστά του. Πέραν από αυτό το ύψος υπάρχει υποχρεωτική υποχώρηση ακολουθώντας το ιδεατό σταθερό, που και αυτό με την σειρά του καθορίζεται από το πλάτος του δρόμου...
Η πλάγια γραμμή που επιβάλλει η υποχώρηση εάν την επεκτείνεις (νοητά) προς τον δρόμο θα δεις ότι θα τον τμήσει περίπου σε 1,5 φορές το πλάτος του
Τα ανωτέρω φυσικά και δεν ισχύουν σε μεγάλου πλάτους δρόμους >20μ όπου και υπάρχει όριο ύψους.