Πρωτοποριακά Παιχνίδια

billy είπε:
Για παλαιό action παιχνίδι που έσωζε, ένα απο τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό είναι το γνωστό μας Castle Wolfenstein...Bέβαια εδώ μπορεί κάποιος να πεί ότι "ξέρεις, αυτό δεν είναι 'καθαρό' action game", αλλά με την ίδια λογική ούτε και το Zelda που ήδη αναφέρθηκε θα το λέγαμε 100% action... :)
Σωστός ο billy το είχα ξεχάσει τελείως ότι είχε save. Από τα πιο πρωτοποριακά παιχνίδια που υπάρχουν. Από τα πρώτα action adventures, μετά το adventure για το Atari, το πρώτο παιχνίδι με στοιχεία stealth και από τα πρώτα που χρησιμοποιεί digitised voices.

Πάμε στο κομμάτι βία. Πριν τα fatalities του Mortal Kombat και τους αποκεφαλισμούς του Barbarian υπήρχε ένα fighting game που προσέφερε άφθονο πιξελιασμένο αίμα: The Bilestoad (1982) για τον Apple II. To παιχνίδι ήταν στα αζήτητα και επανήλθε στην δημοσιότητα από τον John Romero, γνωστό πωρωμένο με τα Apple II games.

 
konc είπε:
Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι συγκεκριμένα στην arcade έκδοση (αν ισχύει πάω πάσο εννοείται) αλλά στην έκδοση για PC τουλάχιστον που γνωρίζω ο παίχτης κινείται και στις 4 κατευθύνσεις.
Αγαπητέ φιλε konc,

Ψάχνοντας πληροφορίες για το Ant Attack και την διαφορa του με το Zaxxon διάβασα για isometric Games, isometric projection, axonometric projection, isonometric & visual perspective, Pseudo 3D/2D projection και αλλα πολλά παραπλήσια που με έκαναν να νιώθω ότι έχω πάρει LSD και βρισκόμουν σε αφασία σε έναν 3D ισομετρικό τρελοκομείο! :D

Απο ότι κατάλαβα πάντως η διαφορά τους είναι πολύ μικρή γιατί το ένα έχει θεωρηθεί ότι είναι Pseudo 3D που δίνει την εντύπωση (Πες το οφθαλμαπάτη ή τρικ) στον παίκτη ότι κινείται σε όλες τις κατευθύνσεις ενώ στην πραγματικοτητα κινείτε το background με αξονομετρικά προβολή προς τα μέσα/έξω αλλάζοντας το μέγεθος της απεικόνισης των διάφορων αντικείμενων σε μικρο ή μεγάλο. Όμως για να είναι 3D ισομετρικό ενα παιχνίδι θα πρέπει να βλέπουμε τα πάντα απο πάνω όψη με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχουν 3 axis (άξονες) x,y,z στον ορίζοντα που μεταξύ τους να απέχουν 120 μοίρες. https://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection

Στο ant attack μπορούσες να κινηθείς μπροστά και -άνετα- με scrolling σε όλες τις κατευθύνσεις του παιχνιδιού.

Δηλαδή υπήρχαν 3 άξονες κατευθύνσεις (x,y,z) σε σχέση με το Zaxxon που είχε μόνο ένα άξονα κατεύθυνσης (axis).

Για αυτό και θεωρείται το ant attack πρώτο real 3D Isometric Game.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
@Leon:

Πολύ ωραίες προσθήκες !!

Τα Swashbuckler & Κarateka μου είναι ήδη γνωστά (ειδικά στο 2ο είχα επενδύσει απο νεαρός αρκετές "εργατοώρες" σε Apple αλλά και σε C64 στο τοπικό μου CBM club).

Το "Bilestoad" δεν θυμάμαι να το έχω παίξει ποτέ, οπότε θα φροντίσω να επανορθώσω το συντομότερο !! (χρόνο για παιχνίδι να δούμε πως θα βρω... :banghead: )
 
Τώρα που κοίταζα παιχνίδια για το Mega Drive θυμήθηκα ένα πολύ πρωτοποριακό παιχνίδι που δυστυχώς δεν ήρθε ποτέ στη δύση παρότι είχε διαφημιστεί στον τύπο της εποχής. Ο λόγος για το Star Cruiser ένα παιχνίδι που βγήκε για τον PC-88 το 1988 και είχε διάφορα conversions μεταξύ αυτών και στο Mega Drive. Είναι ένα first person shooter και RPG με πολυγωνικά γραφικά από την Arsys που τη γνωρίζουμε από το εξίσου πρωτοποριακό Wiibarm. Πολύ μπροστά για 1988 αφού το πρώτο "επίσημο" δείγμα αυτού του υβριδίου είναι το System Shock που βγήκε το 1994. Δοκίμασα λίγο και την έκδοση για X68000 που είναι η ομορφότερη. Δυστυχώς χωρίς Αγγλική μετάφραση το παιχνίδι δεν μπορεί να παιχτεί. Το ειρωνικό της υπόθεσης είναι ότι οι Ιάπωνες δεν παίζουν FPS games γιατί ισχυρίζονται ότι τους προκαλούν ναυτία. Και όμως ένας σημαντικός χαμένος κρίκος του είδους προέρχεται από εκεί.

 
Πολύ ωραία. :thumbup:

Tα δύο πρώτα είναι αρκετά obscure (...πάντα με τα δικά μου κριτίρια :D ).

Tα δύο τελευταία, ναί, πιθανότατα να είναι μάλλον ξεχασμένα σήμερα, αλλά μόνο απο όσους --δεν-- ασχολούνται με retrogaming. :) (καθότι εμείς οι υπόλοιποι τα γνωρίσαμε αρχικά απο διάφορα reviews "της εποχής", και συνεχίζουμε να τα μηνημονεύουμε ακόμα και σήμερα σε διάφορα threads, παλιά & νέα)

Δυστυχώς, αυτό περί ναυτίας με τα FPS, συμβαίνει και σε εμένα !! :( ...μόνο όμως όταν παίζω πολλές ώρες συνεχόμενα)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Starglider II, με το ηλιακό σύστημα, που χωρούσε σε μια δισκετούλα!!!! Και φυσικά Midwinter 1 και 2!!!
 
@billy: Σταμάτα να είσαι σχιστομάτης για να σου περάσει η ναυτία. :D (προς θεού, ελπίζω να μην ληφθεί ως ρατσιστικό σχόλιο)

Captain Kal είπε:
Starglider II, με το ηλιακό σύστημα, που χωρούσε σε μια δισκετούλα!!!! Και φυσικά Midwinter 1 και 2!!!
Εννοείται. Τα Midwinter είναι σταθμός στο open world gaming. Πάμε στο Starglider. Αναρωτιέμαι τι θα γινόταν αν η Nintendo άφηνε την Argonaut να κάνει κάτι πιο ελεύθερο αντί για ένα dumbed down on-rails shooter. Θα έκανε το παιχνίδι επιτυχία; Θα ήταν εισαγωγικό βήμα για τους console gamers να γνωρίσουν τα space sim; Θα πέρναγαν τα space sims επιτυχημένα στις κονσόλες έστω και σε πιο απλή μορφή; Θα μπορούσαν δηλαδή να γίνουν mainstream αντί για niche PC genre;

Πάμε να δούμε τον πρόγονο των Sims, το Little Computer People για τον C64.

 
Leon είπε:
Τώρα που κοίταζα παιχνίδια για το Mega Drive
θυμήθηκα ένα πολύ πρωτοποριακό παιχνίδι που δυστυχώς δεν ήρθε ποτέ στη δύση παρότι είχε διαφημιστεί στον τύπο της εποχής. Ο λόγος για το Star Cruiser ένα παιχνίδι που βγήκε για τον PC-88 το 1988 και είχε διάφορα conversions μεταξύ αυτών και στο Mega Drive. Είναι ένα first person shooter και RPG με πολυγωνικά γραφικά από την Arsys που τη γνωρίζουμε από το εξίσου πρωτοποριακό Wiibarm. Πολύ μπροστά για 1988 αφού το πρώτο "επίσημο" δείγμα αυτού του υβριδίου είναι το System Shock που βγήκε το 1994. Δοκίμασα λίγο και την έκδοση για X68000 που είναι η ομορφότερη.

Δυστυχώς χωρίς Αγγλική μετάφραση το παιχνίδι δεν μπορεί να παιχτεί.

Λογικά θα δοκίμασες την προσφάτως αφιχθείσα μετάφραση btw


Star Cruiser - English translation [sMD]
 
το dune 2 δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πρωτοποριακό παιχνίδι αφού ήταν ένα από τα πρώτα rts;
 
spyros_s είπε:
το dune 2 δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πρωτοποριακό παιχνίδι αφού ήταν ένα από τα πρώτα rts;
Υπηρχαν κανα-δυο RTS πιο πριν αλλα ουσιαστικα το dune2 ηταν το πρωτο που εκανε μεγαλη εμπορικη επιτυχια και εγινε πασιγνωστο.

Και οχι αδικα, το παιχνιδι ηταν πρωτοποριακο για την εποχη του. Περα απο τα γνωστα που μπορει να διαβασει καποιος και στο wikipedia, αυτο που δεν μπορει να διαβασει κανεις στο wiki ειναι η "επιρροη" που ειχε στους κυκλους του gaming. Θυμαμαι οτι το πηρε αρχικα ενας συμμαθητης μου (amiga εκδοση φυσικα, πειρατικη, μηνες πριν ερθει σε pc) και την επομενη το αντεγραψε στους υπολοιπους. Φυσικα ειχε μια μερα προβαδισμα στο παιξιμο! Και καθε μερα το μονο που μας ενοιαζε ηταν να παμε σχολιο να μαθουμε ποσο προχωρησε ο καθενας το παιχνιδι και τι ανακαλυψε! Ελεγε ο ενας "παλουκι αυτη η πιστα, το αρχηγειο των κακων ειναι πανω δεξια γωνια και δεν μπορω να το καταστρεψω", απαντουσε ο αλλος "ναι αλλα εγω ανακαλυψα το καινουργιο βαρυ τεθωρακισμενο, φοβερο" και "ελα ρυ συ πως το φταχνουμε αυτο" και τετοια, ωστε ολη η ταξη στο σχολειο ειχε μετατραπει σε εναν αγωνα δρομου για την κατακτηση του dune. Ενας κολλητος μου εμενε απεναντι απο το σχολειο και τρεχαμε ακομη και στα διαλλειματα και στη γυμναστικη να παιξουμε σπιτι του, παρεα 5-6 ατομα να αργουμε στο επομενο μαθημα. Μετα απο μηνες ηρθε και το παιχνιδι κανονικα στα pc, αρεσε τοσο στους πισαδες η amiga εκδοση που καποιοι το αγορασαν για pc. Δεν ειχε τα γραφικα και τον ηχο της amiga, αλλα ηταν πιο γρηγορο και με διαφορετικο gameplay. Το παιχνιδι αφησε ιστορια στο σχολειο μου.

Αντικειμενικα θεωρειται πρωτοπορειακο παιχνιδι, ανηκει σε αυτην την λιστα. Αλλα δεν ηταν μονο το gameplay, γενικα ηταν πολυ καλη η υλοποιηση, ενα τελειο πακετο, προσωπικα το θεωρω το καλυτερο και πιο ολοκληρωμενο παιχνιδι της amiga. Και ηταν και τοσες δισκετες και παρολα αυτα μεσα στο gameplay δεν φορτωνε ποτε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Παιχνιδια τυπου Qix.Και για οποιον δεν καταλαβε να του θυμισω το Miss World 96:diablotin:
 
mike είπε:
Υπηρχαν κανα-δυο RTS πιο πριν αλλα ουσιαστικα το dune2 ηταν το πρωτο που εκανε μεγαλη εμπορικη επιτυχια και εγινε πασιγνωστο.

Και οχι αδικα, το παιχνιδι ηταν πρωτοποριακο για την εποχη του. Περα απο τα γνωστα που μπορει να διαβασει καποιος και στο wikipedia, αυτο που δεν μπορει να διαβασει κανεις στο wiki ειναι η "επιρροη" που ειχε στους κυκλους του gaming. Θυμαμαι οτι το πηρε αρχικα ενας συμμαθητης μου (amiga εκδοση φυσικα, πειρατικη, μηνες πριν ερθει σε pc) και την επομενη το αντεγραψε στους υπολοιπους. Φυσικα ειχε μια μερα προβαδισμα στο παιξιμο! Και καθε μερα το μονο που μας ενοιαζε ηταν να παμε σχολιο να μαθουμε ποσο προχωρησε ο καθενας το παιχνιδι και τι ανακαλυψε! Ελεγε ο ενας "παλουκι αυτη η πιστα, το αρχηγειο των κακων ειναι πανω δεξια γωνια και δεν μπορω να το καταστρεψω", απαντουσε ο αλλος "ναι αλλα εγω ανακαλυψα το καινουργιο βαρυ τεθωρακισμενο, φοβερο" και "ελα ρυ συ πως το φταχνουμε αυτο" και τετοια, ωστε ολη η ταξη στο σχολειο ειχε μετατραπει σε εναν αγωνα δρομου για την κατακτηση του dune. Ενας κολλητος μου εμενε απεναντι απο το σχολειο και τρεχαμε ακομη και στα διαλλειματα και στη γυμναστικη να παιξουμε σπιτι του, παρεα 5-6 ατομα να αργουμε στο επομενο μαθημα. Μετα απο μηνες ηρθε και το παιχνιδι κανονικα στα pc, αρεσε τοσο στους πισαδες η amiga εκδοση που καποιοι το αγορασαν για pc. Δεν ειχε τα γραφικα και τον ηχο της amiga, αλλα ηταν πιο γρηγορο και με διαφορετικο gameplay. Το παιχνιδι αφησε ιστορια στο σχολειο μου.

Αντικειμενικα θεωρειται πρωτοπορειακο παιχνιδι, ανηκει σε αυτην την λιστα. Αλλα δεν ηταν μονο το gameplay, γενικα ηταν πολυ καλη η υλοποιηση, ενα τελειο πακετο, προσωπικα το θεωρω το καλυτερο και πιο ολοκληρωμενο παιχνιδι της amiga. Και ηταν και τοσες δισκετες και παρολα αυτα μεσα στο gameplay δεν φορτωνε ποτε.
Πράγματι, όπως λέει και ο mike, το Dune II ήταν αυτό που έβαλε αυτού του είδους τα strategy "για τα καλά" στον gaming χάρτη, κάνοντας το είδος "mainstream".

Επειδή είχα αποκτήσει το πρώτο δικό μου pc ελάχιστους μήνες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού (τέλη '92), ήθελα να κάνω ένα σχόλιο απο την σκοπιά ενός... "pc user". (εξακολουθούσα βέβαια να χρησιμοποιώ την Amiga και να αγοράζω software γι' αυτήν, αλλά σιγά-σιγά πέρναγε σε 2η μοίρα).

Είχα έναν βασικό "μονόφθαλμο" προμηθευτή απο όπου ενημερωνόμουν για τις τρέχουσες κυκλοφορίες, αλλά για το Dune II ενημερώθηκα μόνο για την εμφάνισή του σε pc - αντίθετα δηλαδή απο τον mike που το προμηθεύτηκε πρώτα για amiga. (μάλιστα, επειδή όταν το τελείωσα δεν ξαναασχολήθηκα ούτε ξαναρώτησα γι' αυτό, δεν είχα καν υπ' όψιν μου ότι υπήρχε amiga version - μέχρι μόλις πριν λίγα χρόνια !!).

Τώρα, κοιτάζοντας διάφορα gameplay videos σε amiga (διότι δεν βρήκα ακόμα χρόνο να κάνω emulation), διαπίστωσα ότι υπολείπεται αρκετά απο την pc version. Στο pc έχει περισσότερα χρώματα, περισσότερο animation, speech στην εισαγωγή και σε κάποια άλλα σημεία, ενώ και οι μουσικές έχουν μεγαλύτερη ποικιλία (θυμάμαι χαρακτηριστικά όταν εμφανίζονται αντίπαλα στρατεύματα, το τέμπο της μουσικής αλλάζει και γίνεται πιό γρήγορο και "πορωτικό", ενώ στην amiga σαν να μου φαίνεται ότι παίζει συνέχεια το ίδιο κομμάτι...). Ελπίζω να βρω κάποια στιγμή λίγο χρόνο να το εξομοιώσω, για να έχω εμπειρία "απο πρώτο χέρι"...

Πάντως, το χαρακτηριστικό που αναφέρει ο mike, ότι δηλαδή δεν είχε disk-swap σε amiga όταν έπαιζες μάχες, είναι σίγουρα πολύ θετικό !! (για την έκδοση σε pc που είχα εγώ, δεν το συζητάμε καν: ήταν η εποχή τέτοια, που όλα σχεδόν τα παιχνίδια ήθελαν -υποχρεωτικά- εγκατάσταση στο σκληρό για να τρέξουν).
 
Το dune ii ήταν το μόνο παιχνίδι μετα το pirates που ξενύχτησα για πάρτη του! Η πόρωση μαζί του ήταν τέτοια που ένα βραδυ μου ήρθε η ιδέα για το πως να προχωρήσω μια πίστα στον....ύπνο μου και σηκώθηκα μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα άνοιξα την αμίγκα και διέλυσα του οχτρούς!

Χρόνα ανέμελα που απλά το μυαλό μας ήταν άδειο από ευθύνες...
 
Ο ηχος στην αμιγκα ειναι πολυ καλος, τα samples ειναι καλυτερα απο την pc version. Για την μουσικη δεν ξερω, βασικα στην αμιγκα δεν ειχε μουσικη με την γνωστη εννοια του ορου, ειχε απλα μια background υποκρουση, οπου εδινε ατμοσφαιρα στην αρχη, μετα οταν αρχιζαν οι μαχες σταματουσε. Αρα φανταζομαι οτι στο pc θα ειναι καλυτερο, εφοσουν υπαρχει μουσικη.

Το παιχνιδι το επαιξα σε pc τοτε, σε ενα καλο για την εποχη pc, σε εναν full 486. Θυμαμαι την συζητηση πριν παμε να το παιξουμε

φιλος με pc : παιδια το καινουργιο μου pc, το 486 φυσαει, παιζει 10 φορες πιο γρηγορα απο το παλιο μου

εμεις : ναι αλλα ρε φιλε σε προειδοποιουμε, το παιχνιδι ειναι απο τα καλυτερα στην amiga, δεν μπορει να ειναι τοσο καλο σε pc

φιλος με pc : θα παθετε πλακα, ειναι απιστευτο, καλυτερο απο οτι εχετε παιξει ποτε

εμεις : οκ παμε να το δουμε

παμε λοιπον σπιτι του, το βαζει και θυμαμαι χαρακτηριστικα:

- τα οχηματα πηγαιναν πιο γρηγορα, γενικα ηταν πολυ πιο γρηγορο

- οι βολες παντα πετυχαιναν τα οχηματα, γιατι οι βολες πηγαιναν ταχυτατα, αντιθετα στην amiga μπορεις να κανεις ελιγμους και να αποφυγεις

- τα γραφικα ηταν πιξελιαστα, μου θυμησε τα γραφικα απο 6128. Δεν ηταν τοσο χαλια βεβαια, αλλα εαν εχεις δει πριν την αμιγκα εκδοση τα πισαδικα γραφικα φαινονται τετραγωνα

- ο ηχος ηταν απλα χειροτερος απο της amiga

- το gameplay ηταν γενικα διαφορετικο. Προσπαθησα να αφορμοσω αυτα που ηξερα απο την αμιγκα, αλλα την πατησα. Ηταν διαφορετικος ο τροπος που επρεπε να παιξεις.

Σαν συμπερασμα: το παιχνιδι ηταν καλό για pc, γιατι κατι αλλα παιχνιδια που ειχα παιξει παλιοτερα (platforms) ηταν αθλια, αυτο ηταν διαμαντι μπροστα τους. Παιξαμε σπιτι του φιλου με το pc, του ειπαμε "οκ ωραιο ειναι". Αλλα για να μην τον προσβαλουμε το ειπαμε, θυμαμαι μας χαιρεταει, βγαινουμε εξω, κλεινει η πορτα, κοιταζομαστε και "μα καλα αυτο ειναι το σουπερ παιχνιδι και ο σουπερ υπολογιστης?" , "αυτο ειναι 100 φορες χειροτερο απο το δικο μας σε amiga, παμε να παιξουμε σπιτια μας".

Αυτες ειναι τα πραγματικα ρετρο reviews, τι γινοταν στον πραγματικο κοσμο, οχι τωρα στα emulators.

Αν και εγω το ευχαριστηθηκα σε Α1200, που δεν ειχε τα slow downs της Α500. Προσοχη : η whdload version ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ καλη, για να το παιξετε και να το χαρειτε η λυση ειναι μια : κατεβαζετε τα ADF και το κανετε ινσταλλ στον σκληρο δισκο της Α1200 μεσα απο τις δισκετες, παιζετε την cpu sensitive version που εκμεταλευεται τον 030 και παει σφαιρα.
 
spyros_s είπε:
Το dune ii ήταν το μόνο παιχνίδι μετα το pirates που ξενύχτησα για πάρτη του! Η πόρωση μαζί του ήταν τέτοια που ένα βραδυ μου ήρθε η ιδέα για το πως να προχωρήσω μια πίστα στον....ύπνο μου και σηκώθηκα μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα άνοιξα την αμίγκα και διέλυσα του οχτρούς!
Χαχα !! εκπληκτική εμπειρία, Σπύρο. :D

Μου έχει συμβεί και εμένα να έχω στο μυαλό μου games όταν πήγαινα για ύπνο (δύσκολους γρίφους απο adventures, κλπ), αλλά όχι τόσο που να ξυπνήσω και να ξεκινήσω το gaming. :D Συνήθως ό,τι σχετικό με games σκεφτόμουν στο κρεβάτι και ήθελα να δοκιμάσω, το κράταγα για την επόμενη μέρα...

@mike: Θα διαφωνήσω για τα "πιξελιαστά" graphics του pc. Bέβαια ο καθένας έχει τις απόψεις του, και αυτό είναι λογικό. :)

Τα samples μου φαίνονται το ίδιο καλής ποιότητας και στα δύο μηχανήματα (η amiga είνα γνωστή για την ποιότητα του ήχου της, αλλά και στο pc η soundblaster έδινε ρέστα στα samples) - αν και στην amiga μου έδωσαν μία πρώτη εντύπωση ότι έχουν λιγότερη ποικιλία.

Οπως είπα, επιφυλάσσομαι για εξομοίωση στην Amiga, ώστε να μην βασίζομαι σε video τρίτων. (το να κάτσω να φτιάξω δισκέττες και να το παίξω στην πραγματική amiga μου, απλα δεν υπάρχει περίπτωση στην παρούσα φάση, λόγω έλλειψης χρόνου...)
 
@ billys : αρα δεν θα δεις το παιχνιδι οπως ειναι. Εγω ειμαι ο πρωτος που λεει συνεχεια οτι με emulators δεν γινεται δουλεια.

Αυτο που δεν εγραψα στην πραγματικη ιστορια που ανεφερα με τον φιλο με το pc, ειναι τι καρτα γραφικων ειχε και τι καρτα ηχου. Δεν το ανεφερα γιατι δεν το ξερω / δεν το θυμαμαι. Μπορει να ειχε καμια CGA και να μην ειχε καρτα ηχου, αλλα απο οτι θυμαμαι χωρις να ειμαι σιγουρος, ειχε το στανταρντ της εποχης, VGA και καποια καρτα ηχου, οχι τιποτα hi-end.
 
Mike, και εγώ νομίζω ότι σε VGA πρέπει να το είχες δεί. (διότι ήταν απίθανο το παιχνίδι να μπορούσε να τρέξει σε CGA τέτοια εποχή !!). Λογικά θα είχε και soundblaster ο φίλος σου, αλλιώς δεν θα άκουγες και speech.

Συμφωνώ ασφαλώς ότι τίποτα δεν είναι σαν το "real thing", αλλά η εξομοίωση της Amiga έχει φτάσει σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα (τουλάχιστον συγκριτικά με το 1998 που δοκίμασα για πρώτη φορά τον WinUAE), οπότε τείνω να την εμπιστεύομαι...

Αν πάντως μου δοθεί η ευκαιρία, σαφώς και θα προσπαθήσω να γράψω κανονικές δισκέττες απο images του παιχνιδιού.

Η όλη υπόθεση είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, αλλά δεν θα γράψω άλλο προς το παρόν, διότι βγαίνω πολύ off-topic και φοβάμαι ότι θα με "κόψουν". :D

Eπιφυλάσσομαι λοιπόν για το μέλλον, με μία αναλυτικότερη προσέγγιση στο θέμα. :)
 
billy είπε:
Mike, και εγώ νομίζω ότι σε VGA πρέπει να το είχες δεί. (διότι ήταν απίθανο το παιχνίδι να μπορούσε να τρέξει σε CGA τέτοια εποχή !!). Λογικά θα είχε και soundblaster ο φίλος σου, αλλιώς δεν θα άκουγες και speech.
Συμφωνώ ασφαλώς ότι τίποτα δεν είναι σαν το "real thing", αλλά η εξομοίωση της Amiga έχει φτάσει σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα (τουλάχιστον συγκριτικά με το 1998 που δοκίμασα για πρώτη φορά τον WinUAE), οπότε τείνω να την εμπιστεύομαι...

Αν πάντως μου δοθεί η ευκαιρία, σαφώς και θα προσπαθήσω να γράψω κανονικές δισκέττες απο images του παιχνιδιού.

Η όλη υπόθεση είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, αλλά δεν θα γράψω άλλο προς το παρόν, διότι βγαίνω πολύ off-topic και φοβάμαι ότι θα με "κόψουν". :D

Eπιφυλάσσομαι λοιπόν για το μέλλον, με μία αναλυτικότερη προσέγγιση στο θέμα. :)
Σε ποιο θεμα? δεν καταλαβα!

το βασικοτερο προβλημα του emulator ειναι η ελλειψη ενος 1084 ! εκτος και εαν τρεχεις τον emulator σε 1084, αν και παλι η εικονα δεν ειναι native 15 Khz. Οσο για την καρτα ηχου, εγω στο πισι που το ειχα δει δεν θυμαμαι ομιλια, αλλα μπορει απλα να μην την θυμαμαι!
 
mike είπε:
Σε ποιο θεμα? δεν καταλαβα!
Mike, αναφέρομαι στο θέμα του Dune II για Amiga και για pc. (αυτό για το οποίο μιλάγαμε στα τελευταία μας posts) ;)

Aν στο pc που το είχες δεί δεν είχε ομιλία, πιθανότατα ο φίλος σου να είχε κάποια απλή Adlib. (ή στην χειρότερη των περιπτώσεων να μην είχε καν κάρτα ήχου - αλλά τότε δεν θα άκουγες και μουσική). :)
 
Πίσω
Μπλουζα